PDA

View Full Version : Fender bandmaster



wateenbende
22 februari 2006, 15:57
Hey,

Ik ben aan een zwarte fender bandmaster gekomen, ik geloof dat ie uit 1966 is ofzo. er zitten 2 normale inganen in en 2 voor een vibrato system.
achterin de top zitten 2 uitgangen en in de speakerkast 2 aparte ingangen voor elke speaker, maar als ik beide speakers aansluit is het nou via 1 of beide uitgangen van de top dan gaat het geluid veel zachter en klinkt ie veel minder vol.

Ik vind dit nogal jammer aangezien ik deze versterker ten volle wil benutten.

Kan ik trouwens voor het vibrato systeem een gewone footswitch van een andre versterker inpluggen? met evt een convertertje voor de tulp-ingang?

bvd,

Nanne

Al
22 februari 2006, 17:00
Hey,

Ik ben aan een zwarte fender bandmaster gekomen, ik geloof dat ie uit 1966 is ofzo. er zitten 2 normale inganen in en 2 voor een vibrato system.
achterin de top zitten 2 uitgangen en in de speakerkast 2 aparte ingangen voor elke speaker, maar als ik beide speakers aansluit is het nou via 1 of beide uitgangen van de top dan gaat het geluid veel zachter en klinkt ie veel minder vol.

Ik vind dit nogal jammer aangezien ik deze versterker ten volle wil benutten.

Kan ik trouwens voor het vibrato systeem een gewone footswitch van een andre versterker inpluggen? met evt een convertertje voor de tulp-ingang?

bvd,

Nanne

Ik neem aan dat de box niet origineel of aangepast is want daar hoort maar één aansluiting op te zitten. Dit op voorhand:

Gebruik NOOIT de "extra speaker" uitgang van de top in zijn eentje.

Gezien je omschrijving zou het kunnen dat de speakers uit fase staan. Dat is te verhelpen door bij een van de speakers de aansluitingen om te draaien. Mochten de originele speakers er in zitten dan is het niet raadzaam de top op een speaker te laten draaien, je kan de speaker opblazen.

Ik zou de speakers correct aansluiten, dat is parallel als het 8 ohm speakers zijn. Je hebt dan maar een boxingang nodig.

Al

wateenbende
22 februari 2006, 21:09
Dank, tis wel de originele speakerkast, maar met 2 "nieuwe" celestion speakers der in, dan heeft die kennis van me van wie die was er voor elke speaker een aparte ingang op gezet.

Ik ga wel even kijken of ze 8 of 4 ohm zijn. 8 ohm moeten ze parralel en 4 ohm serie niet..?

Mijn 2e vraag dus nog eenmaal, kan ik gewoon een gemiddelde footswitch kopen voor die vibrato system?

nicoverduin
22 februari 2006, 21:12
Je kan elke voetschakelaar gebruiken (of zelf een maken). ("Yep" had ook gekund maar zijn minder dan 10 letters....):cheerup: