PDA

View Full Version : =>Stratman70 - Live: poprocknummertje <=



Stratman70
22 februari 2006, 12:24
Hier een poprocknummertje, gespeeld in een kroeg zo'n jaartje geleden met mijn band 'Split Second'
Gitaarsolo is (as ever) improvisatie, en dan pak je soms net het verkeerde nootje. Maar het melodietje kwam spontaan in me op.

Veel luisterplezier. Btw: ik ben de gitarist die later invalt en met de wah speelt.

Will You Still Love Me Tomorrow (http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=435506&songID=3536115)

marter544
22 februari 2006, 14:32
Ik vind wel mooi:punk: , alleen die zangeres klinkt wel strontzenuwachtig, alsof ze wacht de uitslag van een HIV-test :o

Sj03rd
22 februari 2006, 15:23
Klinkt lekker hoor! Ik vind alleen het basgeluid behoorlijk klote...maarja, dat kan aan de mix liggen...Verder nice!!

Jax
22 februari 2006, 15:29
Over het algemeen vind ik het goed klinken, lekker nummer, je gitaarsound klinkt goed, maar het riedeltje zelf vind ik eigenlijk minder. Niet echt lekkere nootkeuze, en ik vind het ook niet echt in het nummer klinken. Begrijp me niet verkeerd, het is niet slecht ofzo, maar ik heb betere dingen van je gehoord. :)

benwave
22 februari 2006, 15:49
Integenstelling tot wat andere reakties vind ik het een hele goede zangeres
Zeer musicaal wijfje.
Ik vind het het ook een mooi nummer ,mooie melodie echt een goed nummer mooie slaggitaar partij`jen Gewoon niet te veel solo`s spelen zou ik zeggen.
ik heb er van genoten

groeten Ben

spanky_franky
23 februari 2006, 12:27
Wow! Klinkt goed hoor. Zangeres zit er zo nu en dan naast, maar het is live, dus dat moet kunnen. Ze is inderdaad erg muzikaal. Het nummer zit goed in elkaar, het refrein bevalt me het meest. :rockon:

c.hultermans
23 februari 2006, 20:47
Hehe cool hoor!!!

Da refrein pakt mij ook goed ja!!


maaruh, hoorde ik nou een stukje Popeye in je solootje?

;)

Grtz,

Conrad

Luc-O
24 februari 2006, 09:49
Hey Edwin, te gek hoor! Het is allemaal eigenlijk al gezegd, erg goede zangeres en lekker gespeeld, gewoon een goeie band. Volgende keer kom ik kijken!

Stratman70
13 maart 2006, 13:19
@ marter544: de zangeres is echt goed hoor. Zeker voor het niveau waarop wij spelen. Verwacht met mijn spelniveau geen zangeres die Anouk Teeuwen van het podium zingt. Dus alles in verhouding en dan ben ik erg trots op onze zangeres. Heb je gehoord wat haar bereik in dit nummer was en hoe ze vol emotie naar het einde toe zong??? Geweldig toch?

@ SjO3rd: klopt! Ik moest voor de mix alle hoge tonen van de bas wegdraaien, omdat je anders teveel (hinderlijk) geklik zou horen (lag aan speelstijl).

@ Jax: wederom bedankt voor het luisteren en je reactie. Het klopt wel wat je zegt, maar zoals ik dus al zei bij de introductie: het was geïmproviseerd en dat gecombineerd met een dosis meligheid, maakte dat ik op dat deuntje kwam. Misschien niet helemaal gepast, maar dat was even de sfeer van dat moment en inderdaad, speelde ik een verkeerde noot.

@ Benwave: bedankt. Tof als mensen er van genieten. En inderdaad: de zangeres is zeker goed en erg muzikaal.

@ spanky_franky: jij ook weer bedankt voor het luisteren!!!! Toffe reactie! Thanks!!!

@ conrad: hahaha... ja, dat is dat stukje van Popeye. Heel stom, maar ik heb er dus nooit bij stilgestaan waar dat melodietje vandaan kwam. Nu weet ik het dus! :D Wanner post jij weer eens iets?

@ Luc: tof! Hou ik je aan. ;)

Allemaal nogmaals bedankt voor het luisteren en jullie toffe reacties.

Set Wenker
13 maart 2006, 14:01
Haha, ik vind het eigenlijk wel grappig zo ineens dat deuntje van popeye erdoorheen. Live moeten dit soort dingen kunnen. Houdt het leuk voor de muzikanten.

Het nummer klinkt verder ook goed. Lekker wah-wah slagje en een goede zangeres. Al was mijn eerste indruk ook dat ze zenuwachtig was. Ze groeit duidelijk in het nummer. Met zangeressen moet je echt geluk hebben dat de stem op alle hoogtes karakter blijft houden. Vaak klinken ze maar op één hoogte echt lekker en alles wat daarvan afwijkt wordt minder. Dit klinkt op veel niveau's goed.

Stratman70
15 maart 2006, 19:38
Dank je. Leuk trouwens dat je dat wah slagje ook benoemt, want zelf vond ik deze helemaal te gek.

FrankS
19 maart 2006, 03:35
hahahaha die solo, geweldig man :D dat eind, zo van 'gewoon doen' :D Kzou julie wel es live willen zien, volgens mij krijg je daar een dikke grijns van :D En gewoon een erg lekker nummer dit! Swingt en rockt lekker, coole uithalen ook vd zangeres, erg lekker :D

Stratman70
25 maart 2006, 15:22
Hey Frank, thanks man!!! Ja, zangeres heeft een behoorlijk groot bereik idd.

meul
26 maart 2006, 12:57
Leuk refrijn, mooie stem heeft die dame! sound is kut, klinkt een beetje kaal en kil maar dat is meestal zo met live registraties.

gr,
jan