PDA

View Full Version : APX-5 goed genoeg voor op podium?



Tolstoj Lighting
27 oktober 2002, 22:38
Op het podium zou ik naast mijn semi-acoustische met stalen snaren, ook nog een met nylon snaren willen gebruiken. Wie heeft ervaring? Ik ben bereid ongeveer 700 euro uit te geven. Alvast bedankt.

Conspiracy of One
16 november 2002, 18:36
Zelf heb ik een Yamaha APX 7a en die is ook semi-akoestisch. Ik heb ook een nylonsnarige semi-akoestische gitaar, namelijk de Alhambra mod. CTWE. -5p ELE. Dit is echt een fantastische gitaar en de beste die je op akoestisch gebied kunt vinden, en dat is geen opschepperij ofzo, maar echt waar. Ik weet echter niet of ze nog gemaakt worden. Hij heeft een hele dunne body met een inham, gepolijste fretten, van palissander hout gemaakt, maar liefst 2 elementen etc. etc. etc. Gewoon heel erg luxe en het raspaardje in de klassieke gitaren. ALs ik jou was, zou ik deze aanschaffen (als hij nog gemaakt wordt) Hij kost alleen wel wat meer dan 700 Euro, namelijk 1225 euro... Maar als je er een keer op gespeeld hebt, ben je verkocht! Mocht je hem in de winkel kopen, moet je opletten of er wel 2 elementen in zitten, want anders word je namelijk genept.
Nou dit was dus mijn aanraden. veel suc6!
Liefs, Conspirazy

Conspiracy of One
16 november 2002, 18:39
En nog ff btw. De meeste Alhambra's zijn van hele goede kwaliteit met een heel mooie, warme klank en er zijn natuurlijk veel soorten en zeker ook van 700 euro!