PDA

View Full Version : Stagg RDS?



blackangel
21 februari 2006, 21:21
Ik zou graag een tweedehands Stagg RDS kopen.
Hij kost 100 euro...
Is dit een gwne prijs ?
Is dit een goeie gitaar?

drap
21 februari 2006, 21:26
In 1 woord, klotegitaar. Maar jij moet er gelukkig mee worden :) Ik zou er geen 100 euries voor over hebben gezien die dingen een nieuwwaarde hebben van pak 'm beet E300,-

Rude Perception
21 februari 2006, 21:33
Koop geen stagg!

Nickname
21 februari 2006, 21:34
100 euro voor een stagg? ik zou het niet eens doen als ie gratis was.. dat is echt verrot surinaams waaibomenhout dat afgekeurd is voor brandhout :stop:

patricia
21 februari 2006, 21:42
alsjebelieft!!!!!!!
niet doen die stagg,negeer dat merk voor de rest van je leven!!!!!!!!
neem een epi of squier.....maar..GEEN stagg crap!!
succes,
patricia

Jerre
21 februari 2006, 21:46
Je zou denken dat wanneer je overal op elk forum in elke taal leest dat Stagg 100% puur rommel is, dat mensen het ondertussen wel weten.
Blijkbaar niet dus.

Blackangel, een gitaar koop je niet voor 100€, ik stel voor dat je nog even spaart tot je ongeveer 200€ hebt, dan kun je een heleboel leuke gitaren kopen die onnoemelijk veel beter zijn dan die stagg.

blackangel
21 februari 2006, 21:48
bedankt vo de reacties
ik koop hem niet ,besluit staat vast 8-)

blackangel
21 februari 2006, 21:50
welke hebben jullie dan?
Wele zijn erg goed? (kweet da da subjectief is makom :satisfie: )

patricia
21 februari 2006, 21:54
bedankt vo de reacties
ik koop hem niet ,besluit staat vast 8-)

verstandig besluit!!
kijk eens goed op de 2de-hands markt.
wat wil je eigenlijk? een strat of een les paul model?

blackangel
21 februari 2006, 22:01
eerder een strat (zou hem meer gebruiken voor rock :satisfie: )

Nickname
21 februari 2006, 22:02
Phew... dat scheelde maar een haartje... gelukkig weer iemand behoed voor een van slechtste "ahum" gitaren "ahum" ooit :hippie:

Bram+
21 februari 2006, 22:03
welke hebben jullie dan?
Wele zijn erg goed? (kweet da da subjectief is makom :satisfie: )
Er zijn denk ik zat onderwerpen te vinden waarin iedereen vertelt wat hij of zij heeft.

patricia
21 februari 2006, 22:04
nou..dan heb je best wel wat keus hoor.
die squiers zijn best leuk om mee te beginnen.
nogmaals succes!

blackangel
21 februari 2006, 22:11
bedankt ! :speed: :hippie:

Terence
21 februari 2006, 22:12
Ik heb nog wel ergens een Stagg strat liggen :p

Bram+
21 februari 2006, 22:14
Als je een stratmodel wil, kun je ook een London City overwegen. Altijd tweedehands kijken, want er zijn meer tweedehands stratmodellen dan sterren aan de hemel.

blackangel
21 februari 2006, 22:15
Fender Stratocaster modellen?
goed of ni?

patricia
21 februari 2006, 22:31
goed.....zolang...er maar geen stag.....ach je weet het inmiddels al.

elektrovolt
21 februari 2006, 22:51
ik heb zelf een london city tele, en ben er echt heeeeeeel erg tevreden mee. speelt heel soepel, goeie elementen... ik heb er 240 voor betaald. zeker niet duur, en al helemaal niet duur voor zo'n lekkere gitaar :)

iwamoto
21 februari 2006, 22:53
je kan bijvoorbeeld een leuke 2e hands ibanez RG kopen, is een fijne all round, maar echt jonge, stagg, als je die lelijke metal plaatjes op die koppen ziet dan weet je al dat het mis is, ik weet nog wel, voor de gein op n stagg LP gespeeld, nou, zag al gelijk n kapotte HB ring, en die hals, ingelegd met glas zou n hals nog lekkerder spelen als dat kreng, ik denk dat ik een "koop geen stagg" shirt ga dragen als ik naar gitaar winkels ga :p

Jerre
21 februari 2006, 22:54
Er zijn veel merken die goedkope maar toch redelijk goede gitaren produceren.

Kijk maar eens naar London City, Squier, Epiphone, Yamaha, Ibanez, ...
Er zijn er nog hoor, maar deze ga je zonder al teveel moeite wel vinden.

wietse
21 februari 2006, 23:36
[QUOTE=Jerre]
een gitaar koop je niet voor 100€, QUOTE]

waarom niet? ik heb er veel die dat nog niet eens hebben gekost, allemaal 2ehands je moet er tegenaan lopen en kennis van zaken hebben.
laatste aanwinst is een japanse ESP strat voor 4 euro die nu uit elkaar ligt en overgespoten wordt, maar op de lak na verder perfect is, dus het kan wel :D.
maar koop gewoon geen stagg, adonis, amuse etc.

Downset
21 februari 2006, 23:43
een Cort G 210 is dat iets of een Richwood RE 62? bij the house of music. De Stagg zag ik op marktplaats staan en die skippen we dus zeker nu net zoals de adonis!

Orpheo
22 februari 2006, 00:05
en een winkel hier in den haag draait ondertussen op volle toeren met stagg. ze verkopen per dag een stuk of 4 a 5 van die gitaren :o dat er nog van die LOSERS zijn dat ze erin trappen....

Bart_
22 februari 2006, 00:05
een Cort G 210 is dat iets of een Richwood RE 62? bij the house of music. De Stagg zag ik op marktplaats staan en die skippen we dus zeker nu net zoals de adonis!


Ik heb hier een Cort G 250 (iets duurdere versie van de 210) liggen. En het is voor die prijs een hele aardige gitaar, in ieder geval heel veel beter dan Stagg.


Over die richwood gitaren zijn tal van topics te vinden.

elektrovolt
22 februari 2006, 00:21
en een winkel hier in den haag draait ondertussen op volle toeren met stagg. ze verkopen per dag een stuk of 4 a 5 van die gitaren :o dat er nog van die LOSERS zijn dat ze erin trappen....

laat me raden: vanilla music :D
ik ken die lui daar wel, als ik daar rondhang vragen ze me meestal of ik een paar gitaartjes kan demonstreren voor beginnende gitaristen... dan wordt mij meestal een stagg in m'n handen gedrukt zo van: "laat eens zien hoe goed die gitaar is" maar dan houd ik er ook altijd een london city bij, zodat ze kunnen zien en horen hoe slecht stagg eigenlijk is :D

grayfink
22 februari 2006, 01:06
Maar eh.. ff ontopic: Als je 100€ hebt Blackangel, dan kun je een Dean EVO XM kopen. Die schijnt prima te zijn. Ik vind hem niet echt mooi trouwens, maar goed; €99, waar zeur ik over.

http://www.feedback.nl/?id=55&b=DEANEVOXM

blackangel
22 februari 2006, 07:10
heej bedankt
maar persoonlijk vind ik ze ook ni zo mooi =D
kan iemand eig (ongeveer) zeggen wat de prijs is van een (tweedehands)
fender stratocaster+versterker?

Downset
22 februari 2006, 09:25
kan iemand eig (ongeveer) zeggen wat de prijs is van een (tweedehands)
fender stratocaster+versterker?

Kijk eens op deze site op de gitaarmarkt daar staan heel wat 2e handsjes ook incl. versterker.

almarvk
22 februari 2006, 09:59
heej bedankt
maar persoonlijk vind ik ze ook ni zo mooi =D
kan iemand eig (ongeveer) zeggen wat de prijs is van een (tweedehands)
fender stratocaster+versterker?

Zoek en gij zult vinden! Kijk op Marktplaats, Speurders, Gitaarmarkt en Veilingkijker bijv.


Maar ga aub nooit voor een Stagg! Of was dat al duidelijk gemaakt? :D

Aron Maiden
22 februari 2006, 11:48
heej bedankt
maar persoonlijk vind ik ze ook ni zo mooi =D
kan iemand eig (ongeveer) zeggen wat de prijs is van een (tweedehands)
fender stratocaster+versterker?

Moet je percee een "Fender Stratocaster", of bedoel je een "Fender Stratocaster model"?

Mischien moet je gewoon is een Richwood RE 62 strat uitproberen, kosten iets van 150 euro ofzo, maar hier op het forum zijn er veel goeie dingen over Richwood gezegt!

En ja versterker ligt aan je zelf! waarschijnlijk koop je als eerste versterkertje niet meteen een dikke buizen bak, maar gewoon een oefenversterkertje, zo rond de 100 euro ook denk ik!

Test gewoon wat gitaren/ versterkers uit! jij kunt zelf het beste aan voelen wat voor jou het betse is!:)

waayer
22 februari 2006, 12:36
Welja ,koop een Richwood + een goedkoop versterkertje dan weet je in ieder geval zeker dat je alle interesse in het gitaarspelen binnen 3 weken verloren bent.Richwoodhttp://img100.imageshack.us/img100/7088/iconfinger5gv.gif (http://imageshack.us)

blackangel
22 februari 2006, 14:05
da was al érg duidelijk gemaakt =D
ik raak zo'n ding niet mee aan 8-)

almarvk
22 februari 2006, 14:15
Dus je hebt er al aangezeten??

Foei!

Kevin-D
22 februari 2006, 14:44
Stagg heerscht!!! Stagg über alles!
Echt... prachtgitaren... *snif*

Nee ok -.-',,, Niet echt... 't Ding dat ik probeerde was heel slecht bespeelbaar (strat kopie).

wateenbende
22 februari 2006, 14:47
Washburn is ook nogwel goed te doen als beginnersgitaar

Orpheo
22 februari 2006, 15:40
laat me raden: vanilla music :D
ik ken die lui daar wel, als ik daar rondhang vragen ze me meestal of ik een paar gitaartjes kan demonstreren voor beginnende gitaristen... dan wordt mij meestal een stagg in m'n handen gedrukt zo van: "laat eens zien hoe goed die gitaar is" maar dan houd ik er ook altijd een london city bij, zodat ze kunnen zien en horen hoe slecht stagg eigenlijk is :D

ik zeg niks... ik zeg helemaal niks.... :roll:

















:soul:

Limor
22 februari 2006, 15:46
Ik vind mensen die zich een Stagg aansmeren niet eens zulke losers, zoals iemand hier schreef. Wat ik ECHT onbegrijpelijk vind zijn de winkels die ze verkopen. Hier in Amsterdam heeft Sacksioni ze staan, en die smeren ze inderdaad aan, aan beginnende gitaristen. Je mag er toch vanuit gaan dat 'kenners' je eerlijk voorlichten, en zeggen dat je beter een squire ofzo kan kopen. Maar dat doen ze dus niet. Wat is het marketing geheim van Stagg dat die winkels ze gewoon zonder blikken of blozen aan onwetenden verkopen, worden ze gratis weggegeven?

blackangel
22 februari 2006, 16:17
Kent er soms iemand advertentiesite's en gitaarwinkels in Belgie,liefst in Aalst ?

Tanya

richie sambora
22 februari 2006, 16:21
In aalst heb je orgelmelodie of zoiets.
daar hangen enkele squires.
van waar ben je juist?

Jeroen

richie sambora
22 februari 2006, 16:24
http://gitaarwinkels.dano.nl.nu

onderaan staan er ook nog.

blackangel
22 februari 2006, 16:30
klein-aalst
dichtbij t'stad

richie sambora
22 februari 2006, 16:37
orgelmelodie is in de buurt van het ziekenhuis, niet het asz maar die andere... OLV of zoiets.

en www.thomaokaze.be

en in asse is een tweedehandswinkel.

blackangel
22 februari 2006, 16:39
das idd dichtbij
vanwaar ben jij mss?

richie sambora
22 februari 2006, 16:43
Ninove-Roosdaal.
In liedekerke is ook nog een (kleine) winkel

eindelijk is iemand van bij mij in de buurt..

blackangel
22 februari 2006, 16:44
daar heb je gelijk in:)

brian
22 februari 2006, 17:02
john twin is nog vrij goe in die straat van de libidos erotica ofzoiets.maar laat je niet zo een volcano pakket aansmeren het is wel leuk in het begin maar na een paar maanden werkt deze gitaar + versterker op je zenuwen

worst
22 februari 2006, 17:06
ik vindt die Dean EVO XM egt een onwijs goeie gitaar voor 100 euro.

kheb er zelf ook een als opwarm gitaar en als reis gitaar maar hij klinkt en speelt egt goed.....hijs alleen niet zo stevig heb ik et idee..

Bolt On Construction
Basswood with Mahogany Finish
Maple Neck with Rosewood Fingerboard
Dual Humbuckers
Sealed Tuners

richie sambora
22 februari 2006, 17:31
weet iemand of je eigelijk ergens in belgie gitaren van dean kan kopen?
ik heb al eens gezocht maar vond niks.
en ik bestel liever niet via internet...

blackangel
22 februari 2006, 17:33
tweedehandsmuziekwinkels in aalst?

brian
22 februari 2006, 17:45
ik denk niet dat er tweedehansmuziekwinkels in aalst zijn in asse is er 1.En voor de dean gitaren miss bij keymusic in ST-Niklaas

blackangel
23 februari 2006, 06:39
Electric Jim Harley Guitar?
heeft daar iemand pos/neg ervaring mee?
IS een stemmer noodz? (mss domme vraag)

imlikeajungle
23 februari 2006, 09:23
(effe spam: Belgisch gitaarforum: http://forum.offstage.be)

Stembakje is toch heel erg handig...
Mijn bassist heeft een Jim Harley basje en da's een heel deftig ding...

no 1 hops
23 februari 2006, 12:07
staat op speurders een yamaha eg 112 met ibanez versterker voor 185E.
dus een hummie voor de extra bite.

maar wat betreft die stagg haat, mensen, het bevalt je of bevalt je niet.
merkgeilheid is ook niet alles.
blijf weer wijzen op die musicmaker test met bekende nederlandse scheurhelden die een gitaar uit de kijkshop nog niet eens zo verkeerd vonden voor die 99 E

als je eens wist waar het ene merk gemaakt word en waar een ander merk ze laat maken.
als de ene fabriek de order niet aankan dan laten ze het ergens anders doen.

ben het met wietse eens dat als je rondzoekt je best voor rond de 100 euro wat leuks vinden kan.
en wat je vooral nodig hebt is een eigen mening.
jij moet kopen wat je leuk vind, waar je lekker op speelt al staat daar aldi op.

marter544
23 februari 2006, 14:21
een yamaha 112 voor 185 euri is te duur, je koopt ze nieuw dacht ik voor 200.

almarvk
23 februari 2006, 14:31
Er zit een versterker bij...

Eerst ff goed lezen he ;)

Droffie
23 februari 2006, 16:20
Is dat echt zo slecht joh, Stagg? Is dat net zo crap als Richwood? Ik heb er nl nog nooit eentje geprobeerd.

almarvk
23 februari 2006, 16:27
Richwood valt nog wel mee voor een beginner of een creatieve gitarist, maar Stagg is echt brandhout. Echt een stap lager dan Richwood...

Vonk
23 februari 2006, 17:25
Laat ik de TS maar helpen, van dat gezeik over Stagg wordt ik ook gestoord...: ik heb een Jim Harley LP sinds een jaar bij House of Music gekocht, fijne man daar ook die de tijd voor je neemt. De gitaar is nog steeds in goede conditie, maar ik ben dan ook zuinig, en persoonlijk vind ik hem erg goed klinken.
De stratversie ken ik niet, maar als ze dezelfde stemmechanieken hebben zal daar geen probleem mee ontstaan. Enigste kritiek is de afwerking, in het begin is de gitaar voor een leek retevet, maar later ontdek je wat kleine schoonheidsfoutjes. Maar ja, tis geen Fender... en zeker ook niet zo duur...

richie sambora
23 februari 2006, 19:44
Ik heb laatst een Jim Harley getest en was niet echt fender achtig

brian
23 februari 2006, 20:24
welke jim harley heb je dan getest?want er zijn drie modellen zover ik weet iets stratocaster,les paul en sg achtig

richie sambora
23 februari 2006, 21:49
strat model was niet echt stratachtig