PDA

View Full Version : Vervangende Tremelo vor Vester



Dimitri_s
21 februari 2006, 21:06
Hallo,
Na jaren wou ik mijn gitaar weer eens pakken, en zag tot mijn verbazing dat mijn tremelo brug kapot is gegaan.
Het gaat om het giet ijzeren gedeelte waar mijn veren aan zitten, en aan de andere kant de brug is bevestigd. (ben niet echt bekend met de termologie).
Het gaat om een Vester Stage serie van zeker 15 jaar oud. Wat neuzend op Internet kom ik dit merk ook niet meer tegen.
Weet iemand met welk ander merk ik deze kan vervangen?

Dimitri

vester86
22 februari 2006, 01:01
ik heb zelf al een jaar of 7 een Vester (vandaar mijn nick ;) ) maar die bruggen zijn niet meer te krijgen. je zou kunnen kijken naar een 2e hands vester en daar de brug dan vanaf halen, en anders eens een gitaarluthier/bouwer benaderen...
overigens zit dat blok onder de brug bij mij met secondelijm vast... dat was bij mij ook gebroken
crappy brug,maar als eerste gitaar echt nie verkeerd

Dimitri_s
22 februari 2006, 20:01
Bedankt voor je reactie.
De brug die er op zit is een Floyd Rose, en ik had gehoopt dat ze hier een universele maat voor hadden.
(Hij is overigens met schroeven vast gezet.)
Ik ga wel op jacht,...

vester86
23 februari 2006, 18:30
bij mij hetzelfde. er is geen universele maat, omdat de breedte van de 2 "steunpunten" waar de brug tegenaan zit, nogal eens verschillen... (vaak milimeterwerk, maar das genoeg)

Dimitri_s
24 februari 2006, 11:32
Daar was ik al bang voor.
Gisteravond langs Rock Palace gelopen in Den Haag, maar die verkopen geen onderdelen meer. :(
Ik ga proberen om hem vast te zetten, want de tremelo gebruikte ik niet.
Mocht dit niet lukken, dan ga ik eens goed de koop adviesen draadjes doorlezen.

Dimitri