PDA

View Full Version : Line6 MM4 Mods?



BartL
21 februari 2006, 18:54
Heb een MM4. Geweldig pedaal in principe, maar de Flanger heeft een zeer lichte (net lichtelijk storende) volumedrop. De Flanger is juist één van de effecten die ik er graag van wil gebruiken.

De rest van de effecten heeft die drop niet voor zover ik weet. Weet iemand dit (eenvoudig) te verhelpen?

(Ja, ik kan een beetje solderen)

Bram+
21 februari 2006, 19:09
Is dat ding niet té digitaal om er met een soldeerbout iets mee kunnen?

BartL
21 februari 2006, 19:31
Het gaat er niet om of het met of zonder soldeer bout kan uiteraard, maar OF er een mod is ;)

Swan
21 februari 2006, 20:50
ik ben vanmiddag er iets over tegengekomen over n mod die die volumedrop tegengaat, weet alleen niet meer waar dat was, sorry, maar t is dus zeker mogelijk!

Debaser
21 februari 2006, 20:57
Er is een mod:

http://www.robertkeeley.com/product.php?id=40

gewoon in google met : Line 6 MM4 volume mod

BartL
22 februari 2006, 01:19
Hi Guys,
Dank. Maar die van Keeley had ik ook al gevonden uiteraard. Hij heeft het echter niet alleen over een volume mod, maar over nog een stuk meer. Het gaat mij er zeg maar om dat ik (zelf als het kan) ALLEEN de volumedrop kan weghalen (als het niet anders kan een lichte boost ervan te maken). Keeley is dus een mooi voorbeeld, maar gaat veel verder dan dat ik het zou willen hebben. Die mod zou me overigens een kleine 160 dollar aan mod & verzendkosten gaan kosten. No Fucking way :D :D

Maar wel bedankt voor het meedenken :)

ateng
23 februari 2006, 00:27
Dit is wat forumlid Mr. Huge van HRI zegt:

It's an easy fix... if you can work with surface mount resistors. Just replace R36 & R37 with a 24K resistor. Done.

Hij werkt voor Line6 dus hij kan het weten.

BartL
23 februari 2006, 12:10
Dank.

Maaruhm...ik krijg de printplaat niet eens uit de 'box' :mad:

Ik denk dat ik het maar zo laat voordat ik wat sloop... :(

Robbert
23 februari 2006, 12:58
Dank.

Maaruhm...ik krijg de printplaat niet eens uit de 'box' :mad:

Ik denk dat ik het maar zo laat voordat ik wat sloop... :(

Haha! Verstandig :P

vettavillenl
23 februari 2006, 16:50
Dit is wat forumlid Mr. Huge van HRI zegt:

It's an easy fix... if you can work with surface mount resistors. Just replace R36 & R37 with a 24K resistor. Done.

Hij werkt voor Line6 dus hij kan het weten.


Yep, werkte voor Line 6. Sinds twee weken daar weg..., coole gast overigens, Mr. Huge is Jeorge Tripps, ja die van Way Hughe..

cosmos
23 februari 2006, 16:55
Yep, werkte voor Line 6. Sinds twee weken daar weg..., coole gast overigens, Mr. Huge is Jeorge Tripps, ja die van Way Hughe..

Klopt, van die veel te dure pedalen. En hij heeft aangekondigd ze weer te gaan maken, dus mensen die 700$ voor een Way Huge hebben betaald zakken nu door de grond! :seriousf:

vettavillenl
23 februari 2006, 17:11
Jeorge heeft ze overigens niet duur gemaakt...

Dirk_Hendrik
23 februari 2006, 18:11
Dank.

Maaruhm...ik krijg de printplaat niet eens uit de 'box' :mad:

Ik denk dat ik het maar zo laat voordat ik wat sloop... :(


Of laten doen door iemand die wél ervaring heeft met SMD solderen. Suggestie? Moi. Op dagelijkse basis.

Angel
23 februari 2006, 18:59
Heb een MM4. Geweldig pedaal in principe, maar de Flanger heeft een zeer lichte (net lichtelijk storende) volumedrop. De Flanger is juist één van de effecten die ik er graag van wil gebruiken.

Zit met hetzelfde probleem, dus ik volg aandachtig.

Dirk_Hendrik
23 februari 2006, 19:53
Zit met hetzelfde probleem, dus ik volg aandachtig.

PS Dirk, wat zou dat kosten om dat door jouw te laten doen?


PM alsjeblieft.

Ik praat niet online over geld. Niet netjes.

Robbert
23 februari 2006, 22:42
PM alsjeblieft.

Ik praat niet online over geld. Niet netjes.

Tenzij we het over koopjes hebben, dan noem je in ene wel graag prijzen... :seriousf:

Dirk_Hendrik
23 februari 2006, 23:27
Ah!

wat vraag je nou voor die ouwe schijtflanger van je.

Robbert
24 februari 2006, 00:21
Ah!

wat vraag je nou voor die ouwe schijtflanger van je.


Heb je geen zin om hem te klonen? Gooi ik er nog effe snel wat goop overheen :cheerup: