PDA

View Full Version : akoestische maar niet echt



Lord Abortion
21 februari 2006, 17:26
Ik speel nu al enkele jaren electrisch, en ik heb toch eens zin in een akoestische gitaar. Nu heb ik vroeger nog muziekschool gedaan en ik speel ook af en toe eens iets akoestisch op de gitaren van vrienden, maar dit ligt me niet echt. Wat ik wil is een akoestische die qua feel en bespeelbaarheid lijkt op een electrische. Ik speel electrisch op BC Riches dus ik ben wel redelijk snelle halzen en goede toegang tot de hoogste frets gewoon. Ook zou ik graag een gitaar hebben die ik eventueel kan versterken, dmv een ingebouwde micro of een piëzo.

Nuja, alle tips zijn welkom.

Bram+
21 februari 2006, 17:29
Misschien een rare vraag, maar heb je ook ziets als een prijsklasse? Ik was naar hetzelfde op zoek als jij (en ben uiteindelijk, ook om het model op zich, bij een Ibanez akoestische Talman uitgekomen), maar ik wilde er dan ook weer niet superveel aan uitgeven omdat het voor mij nou niet belangrijk was dat het het beste van het beste was, maar gewoon goed genoeg.

Lord Abortion
21 februari 2006, 17:48
Een prijsklasse heb ik niet echt voor ogen. Liefst niet te duur natuurlijk want ik ben nog een student. Maar aan de andere kant moet het wel iets goed zijn waar ik binnen 10 jaar nog plezier aan heb. Maar het is zowiezo niet dringend, want als ik zin heb om te spelen en er mag geen lawaai gemaakt worden dan speel ik wel gewoon unplugged op een electrische. Als ik er echt een budget op moet plakken zou ik zeggen 750 euro maximum, en het mag tweedehands.

Butcher
21 februari 2006, 18:22
Check dit effe uit:

http://www.taylorguitars.com/guitars/t5/feature/

Lord Abortion
21 februari 2006, 18:48
Die Taylor vind ik wel echt lelijk. En een thinline hoeft het voor mij ook niet echt te zijn, maar liever een echt akoestische body maar met een 'shredneck' en goede fret acces en een afstand tussen de snaren die vergelijkbaar is met een electrische.

Bram+
21 februari 2006, 18:49
Ik had het al min of meer genoemd, maar heeft Ibanez niet iets voor je?

Lord Abortion
21 februari 2006, 18:55
Welja, die Talman ziet er wel leuk uit, en die Vai-signature al helemaal. Maar ik zou toch graag nog wat meer opties bekijken. Ik dacht wel dat BC Rich vroeger nog akoestische imports gemaakt heeft met identiek dezelfde halzen als hun electrische gitaren. Dat zou voor mij gewoon ideaal zijn, omdat het dan geen aanpassing vraagt, maar die vind je helaas zo weinig.

Bram+
21 februari 2006, 19:08
Het mooie van die Talman is dat je ook voor >200 euro klaar kan zijn (import dan, in de winkels in NL hangen ze er voor meer). Die Vai signature is inderdaad schitterend, maar ook aan de prijs. BC Rich heeft in ieder geval nog steeds akoestische gitaren toch? Of zijn die weer stikduur?

Droffie
22 februari 2006, 10:06
Ik speel nu al enkele jaren electrisch, en ik heb toch eens zin in een akoestische gitaar. Nu heb ik vroeger nog muziekschool gedaan en ik speel ook af en toe eens iets akoestisch op de gitaren van vrienden, maar dit ligt me niet echt. Wat ik wil is een akoestische die qua feel en bespeelbaarheid lijkt op een electrische. Ik speel electrisch op BC Riches dus ik ben wel redelijk snelle halzen en goede toegang tot de hoogste frets gewoon. Ook zou ik graag een gitaar hebben die ik eventueel kan versterken, dmv een ingebouwde micro of een piëzo.

Nuja, alle tips zijn welkom.

Ik heb op de gearmeeting op een aantal Takamines gespeeld en vond ze erg lekker spelen en ook nog goed klinken.
http://www.nederlandmuziek.com/html/gitaren_prod_ak_takamine_2.html
Check de EG530 met preamp erin...Zit echt een lekkere klank in en zijn mooie gitaartjes.

Flipkoos
22 februari 2006, 11:56
euh...een Ovation niks voor je?

Doylemark
22 februari 2006, 12:19
Heb zelf een Takamine EG-334 en het speelt echt TOP!
heel warm en tjah.. ik vind het gwn super aanradertje!

Lord Abortion
8 maart 2006, 17:33
Zijn er nog opties?

fenderben
8 maart 2006, 20:10
Heb recent een Takamine sante fe gekocht..speelt heel lekker...

Lord Abortion
9 maart 2006, 08:38
Ja, speelt lekker, ... maar is dat dan te vergelijken met een elektrische shred-gitaar?

fenderben
9 maart 2006, 18:06
die ken ik niet..de takamine is zeker goed te versterken, de pickups zijn goed en de pre-amp ook..speel ermee op een laney akoestische versterker

MonkeyFace
10 maart 2006, 00:23
als je een 'electrische' hals wilt, doe je aan een Ovation doorgaans geen miskoop. Oerdegelijke gitaren, nette sound (vooral ingeplugd), fijne hals. Ik heb zelf een Elite, maar zou nog graag een Balladeer LX willen (ware het niet dat ik een nog veel langer verlanglijstje heb en een tekort aan geld ;) ), aangezien ik de Elite eigenlijk alleen pak voor open stemmingen; voor al het andere pak ik mn Crafter GAE36. Wat je bij Ovation wel moet bedenken is het feit dat de traditionele klankkast vervangen is door de Lyrachord, een koolstofvezel (geloof ik) 'kom', waardoor hij nogal een aparte sound heeft. Je houdt er OF wel van, OF niet van.

Maar als ik je een algemeen advies mag geven: ga voor een goeie akoestische gitaar met een nette klank. Harder werken moet je toch wel, en met een gitaar die geweldig klinkt wordt het hardere werken nog mooi beloond ook ;) Gezien je budget is een Crafter GAE12 wellicht een mooie optie. Nette klank, mooie prijs, mooie gitaar.

Lord Abortion
10 maart 2006, 10:24
Ik denk dat het toch de volgende zal worden: Kramer Ferrington

http://chris.shadowdanceherbals.com/pix/ferrington.jpg

Dat is exact wat ik zocht.