PDA

View Full Version : akoestische maar niet echt



Lord Abortion
21 februari 2006, 17:26
Ik speel nu al enkele jaren electrisch, en ik heb toch eens zin in een akoestische gitaar. Nu heb ik vroeger nog muziekschool gedaan en ik speel ook af en toe eens iets akoestisch op de gitaren van vrienden, maar dit ligt me niet echt. Wat ik wil is een akoestische die qua feel en bespeelbaarheid lijkt op een electrische. Ik speel electrisch op BC Riches dus ik ben wel redelijk snelle halzen en goede toegang tot de hoogste frets gewoon. Ook zou ik graag een gitaar hebben die ik eventueel kan versterken, dmv een ingebouwde micro of een piëzo.

Nuja, alle tips zijn welkom.

Bram+
21 februari 2006, 17:29
Misschien een rare vraag, maar heb je ook ziets als een prijsklasse? Ik was naar hetzelfde op zoek als jij (en ben uiteindelijk, ook om het model op zich, bij een Ibanez akoestische Talman uitgekomen), maar ik wilde er dan ook weer niet superveel aan uitgeven omdat het voor mij nou niet belangrijk was dat het het beste van het beste was, maar gewoon goed genoeg.

Lord Abortion
21 februari 2006, 17:48
Een prijsklasse heb ik niet echt voor ogen. Liefst niet te duur natuurlijk want ik ben nog een student. Maar aan de andere kant moet het wel iets goed zijn waar ik binnen 10 jaar nog plezier aan heb. Maar het is zowiezo niet dringend, want als ik zin heb om te spelen en er mag geen lawaai gemaakt worden dan speel ik wel gewoon unplugged op een electrische. Als ik er echt een budget op moet plakken zou ik zeggen 750 euro maximum, en het mag tweedehands.

Butcher
21 februari 2006, 18:22
Check dit effe uit:

http://www.taylorguitars.com/guitars/t5/feature/

Lord Abortion
21 februari 2006, 18:48
Die Taylor vind ik wel echt lelijk. En een thinline hoeft het voor mij ook niet echt te zijn, maar liever een echt akoestische body maar met een 'shredneck' en goede fret acces en een afstand tussen de snaren die vergelijkbaar is met een electrische.

Bram+
21 februari 2006, 18:49