PDA

View Full Version : [Luc-O] pre-mix nieuwe demo



Luc-O
21 februari 2006, 17:22
De demo is klaar, we hebben gisteren gemixed/gemastered. De nummers heten 'The Phoenix' (shred-style) en 'Evolution' (Vai-style) en staan hier:

http://www.soundclick.com/xproof ----> music, de bovenste twee.


Grtz Luc

c.hultermans
21 februari 2006, 19:27
Gaaf hoor Luc, lekker gespeeld hoor!!!

Kwa sound vind ik de gitaar als aardig ok heee, maar de drums vraagt uiteraard nog om veel aandacht.

Een kleine opmerking dan; bij t eerste nummer duurt t thema errug lang en zit ik te wachten totdat je loskomt en dan gebeurt t en is t na een paar tellen eigenlijk alweer gedaan!!!

More shred please hehe

btw, ik ga in maart de studio in om 8 instrumentale nummers op te nemen!!!

Als t af is stuur ik je wel wat door ok.....





Grtz,

Conrad

Stratman70
21 februari 2006, 19:44
Hey Luc,

Die toooone....
Ik blijf het te gek vinden, die sound die je uit je vingers haalt!
Die stijl is herkenbaar uit duizenden, ook al hoor je de invloeden van Vinnie Moore, Marty Frietpan en Steve Vai, ik hoor altijd gelijk wanneer jij het bent.

Nummers zijn te gek. The Phoenix is echt een typisch X-Proof nummer en The Evolution is inderdaad wat Vai-esque op sommige momenten. Mooi geluid heb je op dat nummer, dat ook qua sound erg naar Vai neigt. Zou zo op Flex-able kunnen passen.
Toffe composities en geweldig gitaarspel.

Ook tof dat je andere nummers nu op soundclick staan. Betere kwaliteit dan die .wmf-files op je site, heb ik het idee.

Scali
21 februari 2006, 19:57
Het klinkt al best aardig, maar naar mijn gevoel is de gitaar wel erg hard, vooral bij Evolution zouden de gitaren wat zachter kunnen cq de drums wat harder, naar mijn idee.
Misschien ook wat compressie oid op de drums, zodat ze wat meer 'in your face' klinken, en dat je het geluid wat strakker maakt.

De gitaarsound vind ik zelf niet zo heel mooi, klinkt wel erg 'corny' soms, met die harmonietjes, maar daar kun je waarschijnlijk niet zo gek veel meer aan veranderen in de mix, en het is ook maar een kwestie van smaak.

bluegate
21 februari 2006, 19:59
Klinkt erg goed, ben benieuwd naar de uiteindelijke versie.

VHsologitarist
21 februari 2006, 20:28
Klinkt netjes man!! 8)
Leuke composities.. Idd erg vai stijl de tweede.
geweldige sound!
Ik vind het niet overal even catchy, maar vind het wel vet klinken.


Groetekes uit brabant!
en neem nog een biertje met carnaval ;)

benwave
21 februari 2006, 21:48
Het klinkt technies allemaal wel aardig.
Het is duidelijk dat je aardig met je gitaar overweg kan.
Maar persoonlijk vind ik de twee nieuwe nummers qua compositie minder
als bv California Creamin en Universal Dream vooral California Creamin is qua compositie erg sterk vind ik.
Met alleen een leuke solo kom je er niet....dat is dan als je ergens wilt komen.
Als je puur instrumentaal wilt blijven spelen dan denk ik dat de composities nog veel belangrijker zijn dan een band met zang. Anders slaat de verveling wel erg snel in.
Als ik jou gitaar talent had, zou ik toch proberen om iets te zoeken waardoor je meer eruit springt qua orginaliteit... Er zijn zo zachtjes aan wel genoeg kloonen van steve vai qua geluid en speelstijl. Om misverstanden te voorkomen ...Dit is allemaal bedoeld als positieve kritiek, want ik denk wel dat je een uitzonderlijk talent ben.

groeten Ben

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=239829

Luc-O
21 februari 2006, 22:30
Bedankt voor de reacties! Ik kan me zonder meer vinden in de meeste tips/opmerkingen/kritiek. (En in de complimenten uiteraard ;) )Ik vind de basissound (nogmaals: er is verder nog niks aan gedaan) al best oké, opmerkingen over drums zijn terecht. Die moeten veel meer knallen. Alle gitaarpartijen zijn ingespeeld over 'n Mesa Boogie combo door een Marshall cabinet, gebruikmakend van de oversturing van de versterker. Drie microfoons ervoor en een DI. Bij Evolution heb ik de lead twee keer ingespeeld en die is vervolgens gepanned. Geeft een leuk effect, maar ik vind het zelf toch iets te 'geprocessed' klinken op een of andere manier. Evolution is trouwens een song die ik al een tijdje op de plank had liggen, maar ik had nu eindelijk de kans om hem eens fatsoenlijk op te nemen.

@Edwin: ja, ik moest nodig van die wma's af haha, heb vandaag meteen ff zo'n soundclickpagina in elkaar gezet. Was best een gedoe. Onze songs komen er ook zeker nog op!

@Conrad: Ben heel benieuwd naar je opnames!

@benwave: Hé nog een Zeeuw! (toch?) Bedankt voor je reactie, je hebt zeker een punt.

Marsi Hendrix
22 februari 2006, 21:22
Het klinkt echt gaaf! :D Vooral The Phoenix vind ik een lekker nummer. De drums zijn daar af en toe wat flauw, maar het geheel is heel fijn om naar te luisteren! :)

krizz
23 februari 2006, 19:07
Cool hej, lekker Racer X ook (phoenix dan) :)

Bij die tweede kreeg ik in het begin met die whammy-dingetjes even het `epiloque for lisa' gevoel en later was het wat Vaiiger.

Maar al met al blijft het geheel natuurlijk erg `oggels' :)

Luc-O
24 februari 2006, 09:54
lekker Racer X ook (phoenix dan) :)

Yup! :D Bedankt voor het luisteren!

Roy K.
2 maart 2006, 00:55
bij t eerste nummer duurt t thema errug lang en zit ik te wachten totdat je loskomt en dan gebeurt t en is t na een paar tellen eigenlijk alweer gedaan!!!

More shred please hehe


+1, voor de rest: very nice playing there dude!! :p :cooler:

chloortablet
3 maart 2006, 00:45
Hele mooie toonzetting heb je. Het blijft toch een van de moeilijkste dingen te zijn zo lijkt het op te perfectioneren als je het *nog* niet hebt. Erg mooi.

Luc-O
3 maart 2006, 16:44
@ Roy K.: Bedankt!

@chloortablet: bedankt voor het compliment! Toon is idd het allerbelangrijkste, dan komt er een hele tijd niks en dan de rest. Je kan het niet oefenen, het is iets dat moet 'groeien' lijkt wel, Tenminste, zo ervaar ik het.

Luc-O
7 maart 2006, 11:34
UPDATE - zie eerste post :D

(PS hoe verander je een topic-titel?)