PDA

View Full Version : Epiphone Les Paul Custom Midnight, goeie keuze?



TiLT
21 februari 2006, 17:22
Hallo,

Ik ben een beginnende gitarist en heb een tijdje geleden een jaar les gehad, maar ben hier weer mee gestopt. Nu wil ik weer gaan beginnen en natuurlijk heb ik een nieuwe gitaar nodig. Ik kan deze 2dehands krijgen en ik zou graag van jullie willen weten of het een goeie keuze is en wat ik ongeveer moet bieden voor zo'n gitaar. Ik ben meteen verliefd geworden op z'n uiterlijk maar hoe de klank is en of ie ook geschikt is voor een beginner weet ik natuurlijk niet.

http://www.modernguitars.com/imagefiles/gibson/GOMlarge/LPMidnight.gif

Ik hoor het graag van jullie

mvg

Jonatan

marter544
21 februari 2006, 17:27
Hangt er van af, wat voor muziek wil je spelen? Dit is een beetje een metal gitaar, dat zijn volgens mij ook actieve elementen, wat wil zeggen dat ze een hoge output hebben dmv een voorversterker in je gitaar, waardoor je meer gain krijgt. Dus als je metal wil spelen is dit vast een goede gitaar, maar voor bv. ultra cleane funk slagjes, zou ik toch wat anders zoeken. Wat ie 2e hands moet kosten heb ik geen idee van.

Orpheo
21 februari 2006, 17:27
ik zou m gelijk kopen! die epi is imo een heel goeie gitaar voor t geld. ik speel ik 'pas' een jaar, en zie mijn rig dan... (gibson lp custom en nog wat leuke amps). dus dat je maar een jaar speelt hoeft geen belemmering te zijn voor goeie gear.

TiLT
21 februari 2006, 17:34
Das goed nieuws want ik speel vooral queens of the stone age, limpbizkit, dat soort muziek. Dus behoorlijk metal.
Heeft iemand verder nog een id wat de prijs zou kunnen zijn ?

Droffie
21 februari 2006, 18:00
Das goed nieuws want ik speel vooral queens of the stone age, limpbizkit, dat soort muziek. Dus behoorlijk metal.
Heeft iemand verder nog een id wat de prijs zou kunnen zijn ?

Voor Queens of the stone age heb je een Fuzz pedaal nodig...Big Muff will do the trick voor stoner rock.
Ik vind 't een mooi gitaartje, alleen die elementen zou ik er gelijk uit knallen.

Veekeren
21 februari 2006, 18:07
Voor Queens of the stone age heb je een Fuzz pedaal nodig...Big Muff will do the trick voor stoner rock.
Ik vind 't een mooi gitaartje, alleen die elementen zou ik er gelijk uit knallen.

Geef mij maar een Exar Superfuzz dan... kan je veel meer mee.

TiLT
21 februari 2006, 18:10
ok, een fuzz pendaal? En de elementen zijn niet goed volgens jou, argumenten?

Droffie
21 februari 2006, 18:11
Geef mij maar een Exar Superfuzz dan... kan je veel meer mee.

Ik geloof je op je woord maar daar gaat de discussie niet over. Ik zeg 'm alleen maar dat ie een fuzz nodig heeft voor QOTSA en geen actieve EMG's.
Dat was mijn punt eigenlijk..

:D

Bl44t44p
21 februari 2006, 18:11
ik zou m gelijk kopen! die epi is imo een heel goeie gitaar voor t geld. ik speel ik 'pas' een jaar, en zie mijn rig dan... (gibson lp custom en nog wat leuke amps).

:roll: juist...

Negative K3 fan
21 februari 2006, 18:13
uhu

tja ik heb hem eens bespeeld en wat ik ervan kan zeggen is dat je van die nek moet houden...

Droffie
21 februari 2006, 18:15
ok, een fuzz pendaal? En de elementen zijn niet goed volgens jou, argumenten?

Daar kan ik niet over oordelen, persoonlijk vind ik 't vreselijke elementen.

Je zal 't zelf moeten ondervinden. Elementen kan je altijd vervangen mochten ze niet bevallen. Bespeel 'm uitvoerig voordat je 'm koopt. uiterlijk alleen zegt niet zo veel.

Orpheo
21 februari 2006, 18:15
ok, een fuzz pendaal? En de elementen zijn niet goed volgens jou, argumenten?

moah, actieve pickups, in dit geval emg's, zijn niet perse beter dan passieve. ook niet slechter. het is een kwestie van smaak. zakk wylde, slayer, judas priest en metallica zweren er bijvoorbeeld bij. ik vind ze ook heel lekker, maar om ze nu in mijn enige gitaar te stoppen is wat over the hill, vooral omdat ik ook blues probeer te spelen. maar als je echt een metalhead bent, dan zijn emg's ideaal.

let wel, emg's zijn niet per definitie pure metalpups. je kan veel zeggen, maar ToTo is GEEN metal, en toch gebruikt steve lukather emg's.

Kevin-D
21 februari 2006, 18:29
Dit is een beetje een metal gitaar, dat zijn volgens mij ook actieve elementen,
Die op de afbeelding zijn actieve EMG's... Maar het model dat in de winkel ligt heeft EMG-HZ's. Passieve elementen... Dit plaatje is zeer misleidend.

Orpheo
21 februari 2006, 18:38
Die op de afbeelding zijn actieve EMG's... Maar het model dat in de winkel ligt heeft EMG-HZ's. Passieve elementen... Dit plaatje is zeer misleidend.

nop. als het goed is niet namelijk!! deze epi heeft namelijk WEl actieve emgs

Keesz
21 februari 2006, 18:44
Das goed nieuws want ik speel vooral queens of the stone age, limpbizkit, dat soort muziek. Dus behoorlijk metal.
Heeft iemand verder nog een id wat de prijs zou kunnen zijn ?


ga fietsen, qotsa en metal tssssss

Herman
21 februari 2006, 18:46
Ik heb hem vandaag toevallig getest bij MP...
Hij is echt LOEIzwaar voor een gitaar en speelt ook niet echt licht...
En hij klonk ook zwaar... voor de rest heb ik er neit zo heel vel verstand van, maar kvond hem wat duur voor de gitaar die je kreeg...hij was MIJ wat te zwaar en hij speelde ook wat zwaar...

drap
21 februari 2006, 18:52
nop. als het goed is niet namelijk!! deze epi heeft namelijk WEl actieve emgs

+1, deze Epi stond laatst tussen de recenties in de Total Guitar met precies dezelfde elementen. Kreeg een zeer behoorlijke recentie. Ik vind EMG's ideaal voor metal, maar voor bands a la QOTSA vind ik ze niet echt geschikt

TiLT
21 februari 2006, 18:57
ga fietsen, qotsa en metal tssssss
:P




Ok mensen bedankt voor al jullie berichten, ik begrijp dat hij
niet helemaal geschikt is voor mijn soort miziek. Ik ga gewoon verder zoeken,

Jonatan.

Orpheo
21 februari 2006, 19:03
+1, deze Epi stond laatst tussen de recenties in de Total Guitar met precies dezelfde elementen. Kreeg een zeer behoorlijke recentie. Ik vind EMG's ideaal voor metal, maar voor bands a la QOTSA vind ik ze niet echt geschikt

tja ik ken QOTSA niet. alleen van naam...

drap
21 februari 2006, 19:05
tja ik ken QOTSA niet. alleen van naam...

??? uhu...

Orpheo
21 februari 2006, 19:06
??? uhu...

tja, ik zie nu dat ik t niet handig zei;

ik ken qotsa's muziek niet. ik ken ze alleen van naam.

beter?

Aron Maiden
21 februari 2006, 19:07
Ik had die gitaar toch uitgeprobeerd...
ik bedoel als je limp biskit enz speelt is zon gitaar denk ik wel geschikt!
je hoeft ja ook niet percee de zelfde sound als hun te hebben,

Speel gewoon op die gitaar dan kun je zelf wel merken of het geluid een beetje oke is, Je kunt zo ook wel je eigen geluid creëren, Dat is veel leuker dan alleen maar gitaristen NA-doen!:)

Succes!

drap
21 februari 2006, 19:10
tja, ik zie nu dat ik t niet handig zei;

ik ken qotsa's muziek niet. ik ken ze alleen van naam.

beter?

Stukken beter... :o Maar ff zonder gekheid, je kent hun muziek echt niet? Ze hebben zelfs kleine radiohitjes gehad. No one knows ken je ook niet?

Kevin-D
21 februari 2006, 19:11
nop. als het goed is niet namelijk!! deze epi heeft namelijk WEl actieve emgs
Serieus? Degene die ik in de winkel had gezien had volgens mij EMG-HZ's... Maar 't kan best dat ik me vergist heb hoor :) Als ie echte EMG's heeft, zou dat voor mij een plusje zijn.

marter544
21 februari 2006, 19:15
Stukken beter... :o Maar ff zonder gekheid, je kent hun muziek echt niet? Ze hebben zelfs kleine radiohitjes gehad. No one knows ken je ook niet?

Kleine radiohitjes? No One Knows word nog heel vaak gedraait bij mtv/tmf etc. :p

drap
21 februari 2006, 19:17
Kleine radiohitjes? No One Knows word nog heel vaak gedraait bij mtv/tmf etc. :p

Oh dat kan, ik kijk nooit MTV/TMF. Hoewel, nou lieg ik. Zomers zijn er vaak live concerten op MTV

TiLT
21 februari 2006, 19:28
Shame on you!, mensen die queens of thye stone age niet kennen. Allemaal
even "how to handle a rope" of "the lost art of keeping a secret" downloaden . . . .
huh! ik bedoel voor in de winkel kopen. En dan kan je hier (http://www.ultimate-guitar.com/tabs/queens_of_the_stone_age_tabs.htm) de tab's bekijken :) (wel doen he!)

Boomstam
21 februari 2006, 20:27
:P
Ok mensen bedankt voor al jullie berichten, ik begrijp dat hij
niet helemaal geschikt is voor mijn soort miziek. Ik ga gewoon verder zoeken,

Jonatan.

Tuurlijk is dat ding wel geschikt. Behalve als je exact de QOTSA sound wil benaderen, maar da's bijvoorbeeld al weer een heel andere sound als de Limp B. sound. Met deze gitaar kun je veel kanten op, zeker als je van de wat hardere gitaarmuziek houdt. 't is ook nog een mooi ding ook, dus bespeel hem eerst eens goed en beluister hem over een versterker, voordat je hem afschrijft.

mark verhoef
22 februari 2006, 10:22
heey hier heb je een aantal andere gitaren die misschien beter bij je passen.

om te beginnen bij de epiphone les paul custom plus limited edition 3 pups versie een mondvol.

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/5/2/4/230524.jpg

erg mooi door zijn flame maple topje en lijkt me ook erg veelzijdig door dat hij 3 pups heeft.


de volgende is de ESP LTD EC400AT

http://www.espguitars.com/images/guitars/ec400at_blk.jpg

van de hals moet je houden maar een groot pluspunt is dat deze gitaar seymour duncan elementen heeft JB in de brug en een '59 in hals positie. goed geluid eigenlijk wel gegarandeerd.

je kan ook nog voor de EC400 gaan deze heeft weer de EMG elementen maar daar is net een hele discussie over geweest.

misschien helpt deze post je weer wat opweg

arjanb01
22 februari 2006, 10:24
Hallo,

Ik ben een beginnende gitarist en heb een tijdje geleden een jaar les gehad, maar ben hier weer mee gestopt. Nu wil ik weer gaan beginnen en natuurlijk heb ik een nieuwe gitaar nodig. Ik kan deze 2dehands krijgen en ik zou graag van jullie willen weten of het een goeie keuze is en wat ik ongeveer moet bieden voor zo'n gitaar. Ik ben meteen verliefd geworden op z'n uiterlijk maar hoe de klank is en of ie ook geschikt is voor een beginner weet ik natuurlijk niet.

http://www.modernguitars.com/imagefiles/gibson/GOMlarge/LPMidnight.gif

Ik hoor het graag van jullie

mvg

Jonatan

Goeie keus, Jonathan. Goeie elementen, redelijke onderdelen, maar wel een metal gitaar ! Dus als je een andere muziekstijl speelt zou ik voor een niet-actieve epi of gibson gaan !

Aron Maiden
22 februari 2006, 11:59
Haal gewoon de epi lp custom plus!
ik heb em ook en speelt echt heerlijk!
en het is echt super mooi!:)

geen active elementen, Maar als je er een beetje distortion/overdrive in gooit wil die wel lekker Rocken!:)!

StereoX
22 februari 2006, 12:46
ik zou ook idd eerder voor een LTD ec400at gaan. imo meer waar voor je geld. plus dat je met die elementencombinatie elke muzieksoort wel aan kan.

Kevin-D
22 februari 2006, 13:15
Kzou ook zeker die LTD eens proberen.
Kheb wel eens op een Viper uit de 400 series gespeeld, en dat kreng was super!

renier
22 februari 2006, 13:35
orpheo, kom op man!

iemand met een LP en een JCM 800 die QOTSA niet kent! schandalig!


ga naar de winkel en koop blind de cd's "Songs for the deaf" en "rated "R"".

mijns inziens hebben die lui singlehanded het gestorven en reeds begraven genre van moddervette R-O-C-K-! nieuw leven ingeblazen. niks subtiele loopjes. jazzy rifjes en funky akkoordjes, gewoon gitaar op de knieen, versterker op 11 en gaaaaaaan! overheerlijke stonerrock, maar wel lekker toegankelijk en catchy.

luister bijvoorbeeld "No one knows", "The lost art of keeping a secret", "God is in the Radio", "Go with the Flow" & "Little Sister".

wat zit je daar nog te lezen man! hup, naar de winkel!!

en dat geld voor jullie allemaal!

einde dienstmededeling.

Kevin-D
22 februari 2006, 13:45
QOTSA heeft een aantal zeer aanstekelijke liedjes. Idd laatst nog de single "Little Sister"