PDA

View Full Version : Bad Horsie bromt bij gebruik daisy chain



Analie-G
21 februari 2006, 14:35
Hoi,
Mijn `klein` probleem dus :
Ik ga al mijn pedalen op een Pedaltrain2 zetten met als voeding de 1spot in combinatie met de daisy chain.

Ik gebruik:
Morley Little Alligator + Morley Bad Horsie + Boss Noise gate + Line 6 FM4 + MXR Flanger

Als ik de Bad Horsie alleen erop aansluit (zonder daisy) , is ie ok , maar zodra ik em power via de daisy chain , heb ik een brom+hoog piep te pakken....

Wie kent dit probleem en hoe op te lossen.......????

Tuurlijk kan ik het oplossen door een 1spot alleen te gebruiken voor de Bad Horsie en een andere 1spot voor de overige.......
Maar goed, liever dus een enkele 1spot......

Alvast bedankt,
A+

almarvk
21 februari 2006, 14:39
Dit heb ik wel vaker gehoord bij wah-pedalen. Het beste is om gewoon een tweede adapter erbij te halen.
Er zit een maximum aan voor het gebruik van 1 adapter op een X aantal pedalen, misschien dat de Morley daardoor bromt.

Bl44t44p
21 februari 2006, 14:45
Zo te zien is die 1spot een geschakelde adapter, de kans is vrij groot dat daarbij het probleem ligt. Ik heb daar ook last van gehad, zie mijn topic tijdje terug: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=56447 (staat gelijk oplossing enz. in).

Analie-G
21 februari 2006, 15:46
ja, inderdaad exact hetzelfde probleem ......dan neem ik maar nog 1 aparte 1spot voor de Wah alleen en een andere voor de rest......

Bedankt,
Anand

Mitch
21 februari 2006, 19:12
Niet alle adapters werken even storingsvrij, maar los daarvan ben ik al erg veel Morley wahs tegengekomen met dit probleem. Lijkt me eerder specifiek voor het pedaal.

dunnoaname
22 februari 2006, 09:41
OFFTOPIC: Hahaha , je was gisteren bij TAGS met deze vraag, of niet? dar was iig iemand met hetzelfde probleem.

ONTOPIC: Ik heb geen ide hoe je dit kan oplossen :(

dml
22 februari 2006, 10:09
Hee, heeft een MM4 niet meer spanning en/ of stroom nodig? De originele Line6-adapter levert 9V AC bij 1200 mA. De MM4 werkt ook op gelijkspanning (=1spot) maar dan wel met een spanning van 12V en minimaal 250 mA. En dat levert de 1spot dus weer niet. Zit daar niet het probleem?

Analie-G
22 februari 2006, 11:00
OFFTOPIC: Hahaha , je was gisteren bij TAGS met deze vraag, of niet? dar was iig iemand met hetzelfde probleem.

ONTOPIC: Ik heb geen ide hoe je dit kan oplossen :(
hahahah ,. inderdaad that`s was me !!!

Ik had namelijk de pedaltrain besteld en tags zal dan ook Erik van de Haar hierover vragen........tja, kleine wereld.....

Gr,
A+

Analie-G
22 februari 2006, 11:02
Hee, heeft een MM4 niet meer spanning en/ of stroom nodig? De originele Line6-adapter levert 9V AC bij 1200 mA. De MM4 werkt ook op gelijkspanning (=1spot) maar dan wel met een spanning van 12V en minimaal 250 mA. En dat levert de 1spot dus weer niet. Zit daar niet het probleem?

Ik gebruik nu een originele Line6 9V adaptor voor min FM4 en wil dat dus evt door een 1spot vervangen (puur dus vanwege de ruimte....)

MM4 weet ik niet wat dat ding gebruikt....ik dacht hetzelfde...

fullorder
22 februari 2006, 12:00
Veel pedalen aan 1 adapter met daisy chain = brom

Zeker als er een wah bij zit. Ten eerste zou ik die wah isoleren van de rest en verder moet je erg oppassen met die Line6, die hebben meestal een andere spanning nodig en bovendien kan ik me zo voorstellen dat die Line6 flink wat stroom nodig heeft (de orginele adapter levert niet voor niks 1200 mA dunkt mij) en dat kan die 1spot nooit leveren. Bovendien dacht ik ook dat Line6 altijd werkte met wisselspanning ipv gelijkspanning, maar ik kan het mis hebben. Heb zelf geen Line6 pedaal.
En hoe zit het met de polariteit van je pedalen, zijn die allemaal tip-negatief? Of ik zal de vraag anders stellen: doen al je pedalen het nog? ;)

Rhythm Machine
22 februari 2006, 21:30
Veel pedalen aan 1 adapter met daisy chain = brom

Soms wel, soms niet. Ik gebruik mijn 1Spot met 2 gekoppelde daisy chains om 7 pedalen te voeden (geen wah), en ik heb nul komma nul brom.

RM

Analie-G
22 februari 2006, 23:51
Veel pedalen aan 1 adapter met daisy chain = brom

Zeker als er een wah bij zit. Ten eerste zou ik die wah isoleren van de rest en verder moet je erg oppassen met die Line6, die hebben meestal een andere spanning nodig en bovendien kan ik me zo voorstellen dat die Line6 flink wat stroom nodig heeft (de orginele adapter levert niet voor niks 1200 mA dunkt mij) en dat kan die 1spot nooit leveren. Bovendien dacht ik ook dat Line6 altijd werkte met wisselspanning ipv gelijkspanning, maar ik kan het mis hebben. Heb zelf geen Line6 pedaal.
En hoe zit het met de polariteit van je pedalen, zijn die allemaal tip-negatief? Of ik zal de vraag anders stellen: doen al je pedalen het nog? ;)

Hihihih , jazekers , al mijn pedalen doen het nog !!

Het wordt inderdaad dat laatst : 1 spot voor de Wah , Line6 aparte adapter en de rest met 1spot + daisy chain......heb dit al geprobeerd en werkt...alleen zou erg krap worden qua ruimte met de pedaltrain2....

Ik neem dus gewoon een Pedaltrain Pro met meer ruimte eronder en kan ik alle 3 de adaptoren eronder kwijt !

Gr,
A+