PDA

View Full Version : Korg AX1500G of Boss CE20 aanschaffen?



lagwagon_81
21 februari 2006, 14:35
Ik wil eigenlijk al geruime tijd een Boss CE20 aanschaffen, maar ik ben nu weer gaan zitten twijfelen of een Multi-effectbak zoals een Korg AX1500G geen betere investering is. Ik speel nu alleen met een Boss Metalzone op een Mesa Boogie Buizencombo. Ze liggen allebei ongeveer in dezelfde prijsklasse dus dat is het probleem niet. Maar wat is wijsheid.......??

LPplayer
22 februari 2006, 00:17
Hey voel je wel goed? je hebt een mesa boogie buizencombo, dus al een dijk van een basissound. Korg ax1500g zitten versterkermodellen in. Wel goede hoor voor z'n prijsklassen, maar dat wil je natuurlijk niet als je zo'n versterker hebt. haah ik wil mijn Korg ax1500g met wat geld erbij wel ruilen tegen die mesa boogie buizencombo hoor :P


Ik wil eigenlijk al geruime tijd een Boss CE20 aanschaffen, maar ik ben nu weer gaan zitten twijfelen of een Multi-effectbak zoals een Korg AX1500G geen betere investering is. Ik speel nu alleen met een Boss Metalzone op een Mesa Boogie Buizencombo. Ze liggen allebei ongeveer in dezelfde prijsklasse dus dat is het probleem niet. Maar wat is wijsheid.......??

Swan
22 februari 2006, 00:50
Ik speel nu alleen met een Boss Metalzone op een Mesa Boogie Buizencombo.


ehhhhhhhhh :o

Bram+
22 februari 2006, 00:53
Ik weet niet of zo'n ontzettend digitale multieffectenbak je mooie buizensound ten goede komt. Waarom trouwens een CE20? Andere tip: Metalzone weg en een echt overdrivepedaal voor bij je combo.

lagwagon_81
22 februari 2006, 11:45
Bedankt voor jullie reacties. Een multieffect is dus geen goed idee ;)
Het zit zo dat ik al een hele lange tijd met alleen een metalzone speel en ik wil nu eens een keer wat meer mogelijkheden hebben dan alleen dat distortion geluid.
Ik weet hier allemaal erg weinig vanaf en haal eigenlijk alle informatie van dit forum af. Een maat van me speelt al een geruime tijd met een Boss CE5 en dat klinkt wel vet, vandaar dat ik een chorus pedaal aan wil schaffen.

En Bram waarom zou ik van mijn Metalzone overstappen op wat jij noemt een echt overdrive pedaal? (Ik speel voornamelijk Metallica enz.. en ben eigenlijk niet ontevreden over mijn MT2)

fullorder
22 februari 2006, 11:51
Bedankt voor jullie reacties. Een multieffect is dus geen goed idee ;)
Het zit zo dat ik al een hele lange tijd met alleen een metalzone speel en ik wil nu eens een keer wat meer mogelijkheden hebben dan alleen dat distortion geluid.
Ik weet hier allemaal erg weinig vanaf en haal eigenlijk alle informatie van dit forum af. Een maat van me speelt al een geruime tijd met een Boss CE5 en dat klinkt wel vet, vandaar dat ik een chorus pedaal aan wil schaffen.

En Bram waarom zou ik van mijn Metalzone overstappen op wat jij noemt een echt overdrive pedaal? (Ik speel voornamelijk Metallica enz.. en ben eigenlijk niet ontevreden over mijn MT2)

Wil je een goede chorus die samenwerkt met je distortion? Koop dan een CE-2. Het is even zoeken, maar het is een van de beste en hoeft niet veel te kosten. Dan hou je ook mooi geld over voor een goed distortionpedaal erbij ;)
Weg met die metalzone! Zonde van je mesa!

zx81
22 februari 2006, 12:06
Mesa's worden meestal gekocht door tone-freaks. De meeste tonefreaks zijn het er over eens dat de metalzone een slecht-klinkend distortionpedaal is. Iedereen hier verbaast zich erover dat je zo'n %$#pedaal op een dergelijke versterker aansluit.
Welke mesa heb je precies? Welk metallica-geluid probeer je te bereiken, Kill 'em all, of St Anger? Probeer eerst eens wat voor mogelijkheden je versterker allemaal heeft om de klank te varieren. Ik heb nu een jaar een subway rocket reverb staan, en dat ding blijft me verbazen met de overstuurde klank. Van fender-clean tot blues tot hardrock/metal, het is er allemaal mee mogelijk. Ik kan er zonder problemen een vette metallica-scheur (oud en nieuw) uit halen. Kwestie van aan de knoppen draaien.

lagwagon_81
22 februari 2006, 12:44
Ik ben nog geen tone-freak blijkt :)
Ik heb een Mesa .50 Caliber +, een keer tweedehands voor een mooi prijsje gekocht, die metalzone die had ik dus ook al voor ik die Mesa kocht.

Het Metallica geluid wat ik probeer te bereiken is dat van Kill'em all tot Master of Puppets.

Robbert
22 februari 2006, 12:48
Metalzone heeft wel degelijk bruikbare settings hoor.

zx81
23 februari 2006, 11:55
In een thread op gearslutz wordt nu de metallica-sound besproken. Zie http://gearslutz.com/board/showthread.php3?t=58664 . Ze hebben al uitgebreid contact gehad met Fleming Rasmussen, de producer van de eerste albums (t/m AJFA).
In de thread wordt verwezen naar de website van Fleming Rasmussen: http://www.sweetsilence.com/GearSlutzNotes.htm .

almarvk
23 februari 2006, 12:04
Metalzone heeft wel degelijk bruikbare settings hoor.

Leuk pedaaltje als je metal wilt spelen op een transistorbak, maar niet met een Mesa! Uit een Mesa haal je juist een Mesa-scheur!

Sim-Simon
23 februari 2006, 12:58
Ik heb de Korg en ik moet zeggen dat ie om met koptelefoon op goed te gebruiken is, mits je een aparte goede distortion koopt. Heeft alles; delay, phaser, flanger, wah(stelt niet veel voor), veel andere soorten pedaaltjes, reverb, compressor, enz. Klinkt niet slecht voor de prijs.