PDA

View Full Version : Iced Earth



Grandmaster J
27 oktober 2002, 20:42
Ik ben sinds een paar weken helemaal gek van Iced Earth en vroeg me af wat mijn collega-gitaristen ervan vinden. Dus...

ESPGuitarFreak
27 oktober 2002, 21:18
(volgens mij is er al n "iced earth" topic op t forum :grin: )

maar goed, Iced Earth is zeker wel gaaf =) live echt ongelooflijk strak! Als metalfan behoor je Alive in Athens toch wel te hebben lijkt me :smile: de zang op zich is al een punt om het goed te vinden lijkt me...

Hoorde vandaag het nieuws dat ze gaan spelen op Wacken 2003 :smile:

Anders Destium
28 oktober 2002, 10:18
Ideale band om je riffing techniek mee te oefenen, en dan vooral de rechterhand. Hun riffs zijn meestal niet overdreven lastig met de linkerhand. Wel het probleem dat veel nummers erg op elkaar lijken.

Grandmaster J
28 oktober 2002, 20:17
op wacken, en waar is dat dan/wat kost dat/wie staan er nog meer? Weet nog niet hoe ze live klinken, krijg deze week een live-cd (athene) maar is ongetwijfeld goed...

Ic3gl0vE
29 oktober 2002, 19:39
ik had hier al een topic over


iced earth roeleert de pan uit

Grandmaster J
30 oktober 2002, 20:34
Dat klopt, heb vandaag de live-cd gekregen, het is echt goed, wat een riffs zeg, live klinkt het echt heel, heel, heeeel vet. Wat voor een gear gebruiken ze?

Ic3gl0vE
1 november 2002, 20:09
uhm.. BC Rich Warlock met EMG's dacht ik

amps enzo weet ik niet. misschien http://www.icedearth.com?

ik kom trouwens aardig in de buurt van hun geluid door een met duncan designed gevulde jackson dinky aan te sluiten op een boss gt3 met metaldistortion en JC120 pre-amp + eq enzooi

Grandmaster J
2 november 2002, 19:03
Heb net op die site gekeken, de gear staat er niet op, maar wel een hele zut tabs. Ik vind Dante's Inferno trouwens een heel mooi nummer (misschien wel de beste die ik ooit gehoord heb!) en die tab (live = #2) staat ook op icedearth.com!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Grandmaster J op 2002-11-02 19:05 ]</font>

Ic3gl0vE
2 november 2002, 21:41
Dante's Inferno is leuk ja... studioversie staat op Burnt Offerings
duurt meer dan 16 minuten... hele tour door de hell

Ic3gl0vE
2 november 2002, 21:41
Dante's Inferno is leuk ja... studioversie staat op Burnt Offerings
duurt meer dan 16 minuten... hele tour door de hell

Anders Destium
3 november 2002, 11:22
Ik vind Burnt offerings het beste oude nummer van die knakkers...

Verder natuurlijk melancholy, watching over me, phantom of the opera's ghost en nog wat meer