PDA

View Full Version : PodXT: vocals



Izegrim
21 februari 2006, 12:32
Nu ik toch bezig ben met noobtopics... Wie heeft er wel eens vocals opgenomen met een PodXT? Er zit een tube preamp model op wat geschikt zou moeten zijn voor o.a. bas en zang. Heeft iemand daar al eens mee geëxperimenteerd?

harrie-beton
21 februari 2006, 13:32
we hebben een single gemaakt in 2005. Deze staat op een verzamel cd. Dat is opgenomen in oefenruimte en thuis zijn de vocals gedaan met de podxt "tube" pre amp.
Was wel een gedoe want ik gebruikte een condensator microfoon.
Ach, voor een promo klonk het best ok maar het verschil met een buizenmicrofoon is groot plus de pre-amps die studio's gebruiken zijn veel beter.

Hoewel ik een voorstander ben van amp modeling zeg ik altijd dat de bron goed moet zijn. Dus kies goede microfoon en goede gitaar.
Verwacht geen wonderen met een gewone shure sm58. Je kunt van een Ezel geen Paard maken, ook niet met modeling.

Ic3gl0vE
21 februari 2006, 16:25
Ik doe dit en het maakt het signaal best mooi als je een beetje met de knopjes rommelt, maar ik gebruik helaas wel een soundmaster microfoon (oude sm58 kloon ) en dat is geen ideale microfoon natuurlijk. Ik vind het in ieder geval wel fijn om een beetje reverb en compressie toe te voegen voor het signaal de computer in gaat

Bouke
21 februari 2006, 20:21
yep, gaat prima! Beetje studio kan het vast beter, maar voor homerecording werkt het prima.

Bouke

(zie de eerste drie eigen nummers op onze site www.lbbb.nl onder 'music')

Lutz
25 februari 2006, 22:25
Ik heb on-the-side nog een EBM projectje lopen,

daar gebruiken wij veel distortie en overdrive & effecten en stuff op onze vocalen.

Ik heb een pod xt live en heb geprobeerd om met dat aparaat een leuke vocale patch te maken, en het klonk voor geen meter moet ik eerlijk zeggen.

Toen zijn we eens met andere aparaten gaan experimenteren.
Men oude KORG AX1500G werkt het beste voor de vocalen in mijn side project vindt ik.

De man die mijn 2nd synth & backing vocals verzorgd haalt zijn ideaal geluid dan weer uit een Behringer V-amp 2.


Het is dus echt wel te zien wat je wilt doen met je stem, maar ik weet 1 ding voor mijn genre is de pod verre van geschikt



Lutz

Iceman
5 maart 2006, 15:43
Is Izegrim van de band Izegrim?