PDA

View Full Version : wie kent guitar rig 2?????????



rugzak
21 februari 2006, 02:58
......................

Scali
21 februari 2006, 09:12
Guitar Rig 2 werkt op alles dat ASIO-drivers heeft (werkt ook zonder, maar dan heb je latency-problemen, dus niet aan te raden). Als het goed is, heeft die M-Audio die ook.
Ik heb het zelf geprobeerd, en vond het niet echt geweldig. Redelijk wat ruis bij hi-gain versterkers, en de feel was gewoon niet wat je van een gitaarversterker verwacht. Beetje wat ik ook bij een Boss GT-8 heb.
Het geluid is wel erg goed, vooral de Tweed vond ik heel mooi klinken, goede spring reverb ook, zelfs de 'ploink' als je naar een ander element schakelt, was overtuigend.
Ik heb ook geprobeerd om de speaker/mic-sim te gebruiken met m'n Zoom 8080 als pre-amp/distortion, dat gaf ook erg goede resultaten, en dan had ik wel de juiste feel erbij.

armageddon
21 februari 2006, 09:16
Het is niet echt te vergelijken met een TonePort. De TonePort is een hartstikke goede recordingtool en geluidskaart in één, terwijl Guitar Rig 2 een sutk software is waarvan de kwaliteit sterk afhangt van je geluidskaart.

Overigens vond ik het wel leuk klinken, maar niet voor high-gain.

hoofd
21 februari 2006, 09:24
Ik heb 'm ook geprobeerd, een tijdje terug...ik vond het wel een leuk speeltje, maar na de demo had ik er ook wel weer genoeg van. Ik heb ook gewoon liever hardware dan software.

taylor
21 februari 2006, 11:09
ik heb zowel de 1e als de 2e versie,ja ik vind het opzich wel leuk gemaakt en zo maar qua geluiden ja niet slecht maar om nou te zeggen super nee dat ook niet,wat ik mooi vond klinken waren de jazz geluiden.die waren echt goed!

ik heb niet gekocht hoor ,gewoon gedownload (newsgroups)

Ic3gl0vE
21 februari 2006, 16:27
ik heb guitarrig niet gebruikt, maar wel warpVST en Amplitube... dit zijn beide softwareprogramma's. Toch geef ik de voorkeur aan Line6, zeker weten!

The J!R!
20 maart 2007, 17:25
Waarschijnlijk een beetje late reactie. Maar Guitar Rig 2 is ook te gebruiken mét de toneport. Zo heb ik 't in ieder geval gekregen. Guitar Rig software is wel "aan te komen" en met je toneport drivers werkt het allemaal wel mooi enzo. Ik hoop dat je dr wat aan hebt ofzo?

vettavillenl
21 maart 2007, 14:01
Ik heb de demo gedownload van Revalver MKII, vindt ik errug overtuigend
http://www.alienconnections.com/products_revalverii.htm

Rooftop
21 maart 2007, 14:11
Ik heb ook guitar rig gedownload dan
maar ik hoor een delay misschien heb ik geen goede geluidskaart
Als ik een snaar aan sla dan hoor ik over 3 tellen in mijn speakers
En geeft een hoop lawaai als veel compressors distortion enz.

AutoStatic
21 maart 2007, 14:53
Je moet wel een geluidskaart hebben met ASIO stuurprogramma's. Anders krijg je last van latency (dat is de vertraging die je al opmerkte).

Guitar Rig 2 vind ik erg handig, plug gitaar in m'n externe USB geluidskaart, doe m'n koptelefoon op, start de Rig op, kies een leuke preset uit en kan dan heerlijk pielen zonder dat iemand er last van heeft. Ja, die hi-gain dingen ruisen als een gek, maar als je wat verder van je scherm gaat zitten wordt het al flink minder. Gebruik die distortion/overdrive dingen ook niet zoveel. De delay/reverb/chorus/flanger en weet ik het wat voor effecten die je real-time kunt gebruiken vind ik veel toffer en bruikbaarder.
Iemand trouwens enig idee of Guitar Rig aan te sturen valt met een FCB1010?

BB-G
21 maart 2007, 14:55
Ja, ik ben dan weer benieuwd of 'k die guitar rig 2 kan aansturen met m'n POD XT Live

RjC_77
22 maart 2007, 09:12
Je podxt zal hoogstwaarschijnlijk prima samenwerken met GR2. Ik gebruik in mijn eigen setup mijn guitarport daarvoor.

Was wel even rotzooien met buffergrootte (moest omlaag) en samplingfrequentie (moest omhoog) enzo, maar de latency is verwaarloosbaar nu.

Maar je kunt (heb ik opgevangen) ook een soort "allround" ASIO driver downloaden ergens. Daar schijnt het ook mee te lukken.

BB-G
22 maart 2007, 09:31
Je kan dus de ingebouwde WAH-effecten van guitarrig2 aansturen met je POD XTL?

RjC_77
23 maart 2007, 09:44
Weet ik eigenlijk niet eerlijk gezegd. Ik zou zeggen dat je daar de Rig Kontrol voor gebruikt.

edit.: De ruis waar over gesproken wordt kun je een beetje tegengaan met de verschillende noisegate/ supression pedalen die je erbij krijgt.

BB-G
23 maart 2007, 10:18
Ja, maar ik heb met m'n stomme kop enkel de software en niet de rig-control (zijn beide apart verkrijgbaar)