PDA

View Full Version : Arion SCH1 en Boss CE2 gescoord voor weinig!



Michael AE
21 februari 2006, 02:16
Vandaag even door Amsterdam wezen struinen. Ik had al eerder bij Dirk Witte een Arion SCH1 zien liggen, maar vergeten te vragen wat hij moest kosten...toen ik gisteren op hun website zag dat hij 19 euro was, heb ik hem maar gelijk laten vastzetten! Voor dat geld zeker een onwijs vet pedaal. De typische Henderson en Landau sounds zitten hier absoluut in, maar hij is heel veelzijdig.

Ook maar even langs de Plug gegaan. Erg leuke winkel altijd. Lekker gezellig rommelig. In de vitrine lag een CE2 voor 59 euro, die ik ook maar meteen heb meegenomen. (Okay, niet allejezus goedkoop, maar toch...)

Ik kwam daar eigenlijk om te vragen of ze nog een leuke flightcase voor mijn pedalen hadden en die hadden ze! Omdat ik ook een 10-pak snaren kocht, kreeg ik de koffer er gratis bij! Over service gesproken...(Niet dat "we" het daar over hadden natuurlijk.)

Goed gescoord vandaag. Jammer dat ik geflitst werd opweg naar de oefenruimte, anders had ik een goedkoop dagje gehad.

Foto's van de case en de pedalen volgen, als mijn verrekte camera het weer eens doet.

Tristan
21 februari 2006, 03:25
Jij hebt wat met de Dirk Witte, Michael, want iedere keer als jij daar langs gaat sleep je daar dingen weg voor een prijs dat je denkt... :o
Weet je zeker dat die Behringer niet beter is dan die Arion? :)

Dus als ik het goed begrijp hen je bij De Plug tien pakjes snaren afgerekend en een Boss CE2 en een flightcase kado gekregen???
Wat voor snaren waren het overigens, toch geen D'addario? :P

Ik heb nu een nieuw setje 010 voor mijn strat en dat schijnt geweldig te zijn volgens Sacksioni, dat zijn John Pearce snaren, ik moet ze er nog opzetten en dan vertel ik je wel wat ik ervan vind.

Trouwens, jij kan toch niet geflitst worden, want jij hebt/rijdt toch geen auto?

Harry
21 februari 2006, 09:35
als ik zijn post goed lees zie ik dat hij 59 euro voor die CE2 heeft betaald.

piezo
21 februari 2006, 13:29
Drommels, een SCH-1 voor 19 piekies. Ik heb er afgelopen zaterdag 45 voor betaald, particulier, en dan miste het batterijkapje nog ook. Was overigens wel de gewilde grijze uitvoering.
Ik las op Harmony-central een ouder review, waarin gezegd werd dat de firma Arion nog zou bestaan en batterijkapjes kon leveren. Weet iemand of dat nog zo is en zo ja, waar dan?

Tristan
21 februari 2006, 14:11
als ik zijn post goed lees zie ik dat hij 59 euro voor die CE2 heeft betaald.

Het is maar net hoe je mijn post leest, maar dat bedoel ik ook:
hij heeft de snaren en de CE2 afgerekend en een flightcase kado gekregen, dat is wat ik denk dat er staat.

Dirk_Hendrik
25 februari 2006, 17:32
Ik kik deze toch weer even naar boven. Ik heb op dit moment een Arion Chorus te logeren om te TB-en (is klaar) en kan niet anders zeggen dan.... Wat een afgrijselijk goeie chorus! Echt verbazingwekkend!!!

Michael AE
26 februari 2006, 05:04
Ik heb hem vandaag eens echt aan de tand kunnen voelen, en ik vind hem echt geweldig. Ik had de CE2 ook bij me, en hoewel die heel anders klinkt, vind ik toch de Arion ietsiepietsjes beter. De CE2 ga ik denk ik toch vaker met opnames gebruiken, omdat hij iets gebalanceerder klinkt. De Arion is lekker vies live. Geniaal. Toch is die CE2 erg goed ook, hoor. Hij gaat wat minder "ver", dus het is meer een echte "ambient" chorus, terwijl de Arion meer een soort "vibe" is.

ps. Ik heb inderdaad een CE2 voor 59 piek gekocht, en een pak snaren voor....euhm....geen idee, en er een gratis flightcase bij gekregen. Geen slechte deal, want de case heeft inmiddels al de eerste dienst bewezen bij een gig. (Tristan, helaas wel d'addario, maar ik heb inmiddels andere merken {EB en DR} op mijn cs strat gezet, en die klinken helemaal zaad in vergelijking.)

Tristan
26 februari 2006, 14:25
Ik heb hem vandaag eens echt aan de tand kunnen voelen, en ik vind hem echt geweldig. Ik had de CE2 ook bij me, en hoewel die heel anders klinkt, vind ik toch de Arion ietsiepietsjes beter. De CE2 ga ik denk ik toch vaker met opnames gebruiken, omdat hij iets gebalanceerder klinkt. De Arion is lekker vies live. Geniaal. Toch is die CE2 erg goed ook, hoor. Hij gaat wat minder "ver", dus het is meer een echte "ambient" chorus, terwijl de Arion meer een soort "vibe" is.

ps. Ik heb inderdaad een CE2 voor 59 piek gekocht, en een pak snaren voor....euhm....geen idee, en er een gratis flightcase bij gekregen. Geen slechte deal, want de case heeft inmiddels al de eerste dienst bewezen bij een gig. (Tristan, helaas wel d'addario, maar ik heb inmiddels andere merken {EB en DR} op mijn cs strat gezet, en die klinken helemaal zaad in vergelijking.)

DR was dus ook kut? Ernie Ball kan ik wel begrijpen, die klinken een beetje knijpend, dus akoestisch is dat niet erg mooi, maar soms werkt dat wel erg goed versterkt, het geeft een soort compressie en twang die bij mijn ES335 juist heel goed uitpakt. Bij een strat zou het juist wel een mooie twang moeten kunnen geven, maar ja het is altijd van je gitaar afhankelijk (misschien knijpt het toch teveel voor een Strat). Mijn tip is: ga langs Sacksioni en probeer John Pearce snaren, die vind je dan waarschijnlijk erg goed. Het heeft de fundamentele toon van D'addario (nog veel meer zelfs) met de brightness van GHS en een beetje twang van Ernie Ball zonder knijpend te klinken. Het lijkt ook wel alsof je ineens alles veel duidelijker hoort. GHS is dan misschien ook nog wel een optie, die zijn heel powerfull en bright en met veel ballen en wel een zekere twang. Die vind ik tot nu toe ook erg goed op bij een strat passen.

Jeroenvanhulsteijn
26 februari 2006, 14:52
ARION :dance: !! Van de week ga ik ook een SCH-1 ophalen. Vroeger al een tijd gehad. En toen ook al erg blij mee. Later ook nog een SFC-1 gehad. Die vond ik eigenlijk nog iets lekkerder.

LordRiffenstein
26 februari 2006, 17:09
(Tristan, helaas wel d'addario, maar ik heb inmiddels andere merken {EB en DR} op mijn cs strat gezet, en die klinken helemaal zaad in vergelijking.)

Moet je bij VD Haar eens een setje Pyramids ophalen, dat zijn pas lekkere snaren en niet duur. Speelde eerst D'Addario, den een jaar of 6 DR Pure Blues wat een dure bedoening was tot ik van VD Haar een setje Pyramids kado kreeg. Was onmiddellijk verkocht, ze klinken lekker en een setje .010 voelt aan alsof je op .009 speelt. Bij mij gaan ze ook nog eens erg lang mee wat ik van anderen dan DR niet kon zeggen.

On topic: Heb al JAREN een Arion SCH-1 (heb alle types gehad) en die gaat NOOIT weg. Gebruik nu rack fx voor mijn chorus (oa SPX90, nog zo'n oudje) maar de Arion is toch 'een specialleke' zoals wij zuiderlingen dat wel eens zeggen :cooler:

Tristan
26 februari 2006, 19:20
Pyramid snaren, thanks for the tip!

piezo
26 februari 2006, 20:02
Ik gebruik Pyramids in ieder geval voor de aansturing van mijn gitaarsynth, omdat een nieuw setje daarvan aanmerkelijk strakker klinkt dan D'Addario en ik dus minder last heb van "glitches" (= reageren op boventoon i.p.v. grondtoon). Misschien anders dan Lord R.'s mening vind ik ze iets stijver aanvoelen, maar met een veel betere onderlinge balans in het gevoel (vooral bij opdrukken) dan de D"Addario's. Als mijn voorraadje D'Addario's op is ga ik in ieder geval helemaal over op Pyramids.

In het verleden heb ik "zilverlegering" Pyramids ook wel gebruikt voor akoestische gitaar, alleen was het toen erg moeilijk aan Pyramids te komen.

jero
26 februari 2006, 22:52
goed, en goeiekoop:

http://www.thomann.de/pyramid_egitarre_saiten_prodinfo.html

piezo
1 maart 2006, 12:20
Ik kik deze toch weer even naar boven. Ik heb op dit moment een Arion Chorus te logeren om te TB-en (is klaar) en kan niet anders zeggen dan.... Wat een afgrijselijk goeie chorus! Echt verbazingwekkend!!!

Hee, D_H, kun je me ook vertellen waarom die Arion TB gemaakt moest worden. Ik heb zojuist ontdekt dat de mijne in de uit-stand een behoorlijke cyclische brom en ruis veroorzaakt in sommige - vooral overstuurde - patches van mijn Tonelab.

Dirk_Hendrik
1 maart 2006, 12:28
Kun je me vertellen waarom? In dit geval omdat de eigenaar van het ding dat graag wou. Met de rest van z'n setup, ook TB, alsmede de budget kwaliteit onderdelen, zou ik ook niet graag een Arion als non TB pedaal in m'n setup hebben.

piezo
1 maart 2006, 14:21
Dus TB maken is een goed idee. Heb je het ding alleen TB gemaakt, zonder verder iets aan de behuizing en de electronica te wijzigen? En hoe gemakkelijk is dat? Ik neem aan dat ik dan een speciale 3PDT moet kopen. Ter info: ik ben niet heel erg thuis in actieve electronica, maar heb wel zelf mijn Crybaby (F) TB gemaakt.

Jeroenvanhulsteijn
3 maart 2006, 20:01
hui, afgelopen week in winschoten een SCH-1 en een SAD-1 opgehaald. In de grijze behuizing. Dat zijn geloof ik de wat eerdere versies. Leuk voor verzamelaars, maar of het ook "beter" klinkt, dat ga ik morgen uitproberen.

En nog een tubefactor opgehaald. Van het weekend vermaak ik me iig wel weer.

Dirk_Hendrik
4 maart 2006, 17:46
goed, en goeiekoop:

http://www.thomann.de/pyramid_egitarre_saiten_prodinfo.html


Ben benieuwd. Net 10 pakjes binnen (in 3 dagen!).

piezo
4 maart 2006, 18:27
Dus TB maken is een goed idee. Heb je het ding alleen TB gemaakt, zonder verder iets aan de behuizing en de electronica te wijzigen? En hoe gemakkelijk is dat? Ik neem aan dat ik dan een speciale 3PDT moet kopen. Ter info: ik ben niet heel erg thuis in actieve electronica, maar heb wel zelf mijn Crybaby (F) TB gemaakt.

Nou, ik heb gisteren de bodemplaat en het "trapdeel" van de schakelaar er even afgehad en die schakelaar is dus volgens mij een enkel "momentary" relaiscontact. Dan zou het nog wel eens een hele klus kunnen zijn om hem TB te maken. Dan moet ie dus òf in een schakelbare loop of uitgebreider gemodificeerd en in een betere behuizing. (Mis ik dat batterijkapje ook niet meer :) )

Rhythm Machine
4 maart 2006, 22:40
Ik heb deze namiddag mijn Arion SCH-1 nog eens uitgebreid op tone suck getest door hem in een true bypass looper te zetten en dan te schakelen tussen het rechtstreekse signaal en de Arion (in bypass). Er is een zeer licht verlies, het rechtstreekse signaal klinkt net iets voller, maar er is geen hond die dat kan horen tijdens een optreden. Ik heb er dan ook volstrekt geen behoefte aan om de mijne te laten modden, maar natuurlijk en zoals altijd: ieder zijn ding.

RM

Dirk_Hendrik
5 maart 2006, 10:34
Dan zou het nog wel eens een hele klus kunnen zijn om hem TB te maken. Dan moet ie dus òf in een schakelbare loop of uitgebreider gemodificeerd.

Klopt. Het ding heeft nu een relaitje in z'n buikje.