PDA

View Full Version : Anouk Teeuwe



Han S
21 februari 2006, 00:40
Ik zit net te kijken en luisteren naar Anouk op TMF en hoewel ik geen enkele plaat van haar heb moet ik bekennen dat ik haar eigenlijk vreselijk, ja zelfs gruwelijk goed vind.

En dan heb ik het niet over smaak of zo, maar wat zij zangtechnisch en ook kwa uitstraling daar neerzet is gewoon heel erg goed. Deze mevrouw is een van de allerbeste zangeressen die dit land heeft voortgebracht.

Als je een beetje verstand hebt van zangtechniek weet je precies wat ik bedoel, zij heeft een ongelooflijk soepele stem en het lijkt of ze het allemaal moeiteloos doet, maar reken maar dat ze af en toe dingen doet die weinig mensen zo voor elkaar kunnen krijgen.

Dat wou ik ff kwijt.

Helter Skelter
21 februari 2006, 00:55
+1

kan niemand aan tippen in Nederland, goeie band ook trouwens. Anouk gaat het weer proberen in de VS, moet ze wel ff wat eerst aan dat steenkolen-engels doen. :roll:

voor de rest top! een mooie griet ook trouwens (dat moest er wel ff bij natuurlijk) alleen jammer van die tattoos :stop:

Han S
21 februari 2006, 00:58
+1

kan niemand aan tippen in Nederland, goeie band ook trouwens. Anouk gaat het weer proberen in de VS, moet ze wel ff wat eerst aan dat steenkolen-engels doen. :roll:

voor de rest top! een mooie griet ook trouwens (dat moest er wel ff bij natuurlijk) alleen jammer van die tattoos :stop:

Tja, daar zeg je wat, die uitspraak moet een stuk beter en idd is het een mooie vrouw.

Kaboemba
21 februari 2006, 08:45
Als Anouk Engels of amerikaans was geweest dan was ze al tijden dik aan de top op de hele wereld. Wat een wijf.

Harry
21 februari 2006, 09:43
ik kan alleen niet naar die akoestische cd luisteren, wat een gekerm....

Stratman70
21 februari 2006, 10:27
Anouk roelt.

Set Wenker
21 februari 2006, 11:02
Het staat ook voor mij als een paal boven water dat Anouk een goede zangeres is, maar persoonlijk irriteren goede zangeressen mij nog weleens. Ze willen vaak net iets te duidelijk laten horen wat ze allemaal met hun stem kunnen en verliezen wat mij betreft daarbij het liedje zelf nog weleens uit het oog. Bij Anouk is dit wat mij betreft niet anders. Zij vervalt ook regelmatig in het opzetten van bepaalde stemmetjes die ik hoogst irritant vind.

Maar nogmaals een goede zangeres is het zeker, bovengenoemde is uiteraard een kwestie van smaak.

Veekeren
21 februari 2006, 11:48
Ben niet echt fan of zo, maar ze is wel één van de weinige zangeressen met "ballen".

Helter Skelter
21 februari 2006, 13:16
Ben niet echt fan of zo, maar ze is wel één van de weinige zangeressen met "ballen".

+1 net als Gerard Joling!


Ze willen vaak net iets te duidelijk laten horen wat ze allemaal met hun stem kunnen en verliezen wat mij betreft daarbij het liedje zelf nog weleens uit het oog. Bij Anouk is dit wat mij betreft niet anders.

je bedoeld die Mariah Carey-achtige versierseltjes? (wat ons aller Trijntje Oosterhuis ook zo tenenkrommend kan doen) vind ik bij Anouk wel meevallen

Han S
21 februari 2006, 13:42
Het gaat er om dat vrouw Teeuwen zangtechnisch heel veel in huis heeft en niet steeds hetzelfde truukje toepast. De mensen op dit forum die naast gitaarspelen ook serieus met zang bezig zijn weten meteen waar ik het over heb.

En niks autotuning, heb ik bij Anouk nog niet waargenomen, alles wat ze doet is echt, haar ballen zijn echt, een echt mens dus.

Als ze haar uitspraak verbetert en the next time in Amerika een minder grote muil opzet, kon ze het daar best eens helemaal gaan maken, ze is er goed genoeg voor. In ieder geval zingt ze alle overgebleven Idol mutsen en alle Trijntjes en Do's helemaal zoek.

Set Wenker
21 februari 2006, 14:04
je bedoeld die Mariah Carey-achtige versierseltjes? (wat ons aller Trijntje Oosterhuis ook zo tenenkrommend kan doen) vind ik bij Anouk wel meevallen

Ik heb maar twee cd's van haar, dus ik weet niet wat representatief is, maar op één van die platen, Lost Tracks heet hij geloof ik, vond ik het soms wel storend worden. Aan het einde van een soort Reggea-versie van Nobody's Wife kreunt en gromt ze dat het een lieve lust is en daar kan ik niet echt naar luisteren.

Maar zoals ik zei, vind ik haar weldegelijk een goede zangeres.

duckman
21 februari 2006, 20:32
Goeie zangeres met een goeie band. Van mij mag ze het helemaal maken in de US.Ze heeft er het talent voor... go girl go.

Misschien zorgt dat voor een goeie boost voor de erkenning van nederlandse muziek in de US.

patricia
21 februari 2006, 21:02
jahaha anouk is waanzinnig hoor!
"she got the pipes" .
echt een toffe band.

De Beer
22 februari 2006, 19:37
Damn nu kan ik niet op dat ene nummer komen waarin ze iets te veel een Janis Joplin geluid uit kraamd.....dat deed Janis dan wel goed. ;)

Voord rest vind ik Anouk erg goed, wellicht te divers om er echt mee door te breken internationaal, dat snappen mensen vaak niet.
Hier heeft ze er naar toe kunnen opbouwen, als je ineens (nou ja voor de 2e keer) met een divers album uitkomt in een vers land zal dat wel heel erg goed moeten zijn wil het aan slaan.

sacrefice http://forum.hetkasteel.nl/images/smiles/worshippy.gif

imlikeajungle
25 februari 2006, 08:42
Ook ik vind haar erg goed, topartiest! Dat mag ook wel eens gezegd worden, negatief zijn is zo makkelijk!

Everything heeft een briljant zangdingetje, waar ze een octaafje pakt op het einde van een zin, heerlijk!