Inloggen

View Full Version : Mijn eerst pedaaltje (clean boost)



Gaby
20 februari 2006, 22:36
Na wat gepuzzel met lakken en tekst decals (veel meer gedoe dan het in elkaar solderen van de onderdelen), mijn eerste pedaal.
Een AMZ clean boost voor het opkrikken van je solo volume.
Werkt als een tiet! Ik gebruik hem nu in de loop van mijn JSX.
Het grappige is, als je het volume van de boost helemaal op 'nul' zet hij toch een 'verbetering' van je geluid geeft. Het is een beetje lastig uit te leggen, maar het wordt wat levendiger. Geeft dus een mooie subtiele kleuring.

http://img365.imageshack.us/img365/2562/cleanboostflits5hc.jpg (http://imageshack.us/)

dano
20 februari 2006, 23:09
wow! hoe heb je die finish zo vet gekregen?

vester86
20 februari 2006, 23:24
en nog netjes gemaakt ook zeg!! zeker voor een eerste pedaal :) echt nieverkeerd

Agent_Smith
21 februari 2006, 07:58
Wow! Errug mooiii!!

Orpheo
21 februari 2006, 11:05
heel cool ding! heb je een site overigens waar je het schema van hebt geplukt?

Ché
21 februari 2006, 11:37
nice!

zeer strak gedaan, ben wel benieuwd hoe je dat lakken doet?
Ik heb hier een paar pedaaltjes liggen die heel goed werken, maar uiterlijk op niks trekken, dus zo een laagje lak zou geen kwaad kunnen :)

JoostBaksteen
21 februari 2006, 11:41
Ziet er goed uit. Toch mooier, zo'n enkele decal ipv losse decals.

almarvk
21 februari 2006, 11:58
Daardoor blijft het idd erg strak!
Je hebt een mooi pedaaltje afgeleverd!

Gaby
21 februari 2006, 18:51
Thanx voor de complimenten.

BTW Ik gebruik geen decals maar over-head sheets. Werkt ook zeer goed en is goedkoper. Het zwart randje zit er om de overgang een beetje te 'smoothen'.

Verder heb ik een metalic lak gebruikt met verschillende blanke laklagen.

nielsduursma
21 februari 2006, 19:24
en welk schema heb je bebruikt??

nicoverduin
21 februari 2006, 19:31
Thanx voor de complimenten.

BTW Ik gebruik geen decals maar over-head sheets. Werkt ook zeer goed en is goedkoper. Het zwart randje zit er om de overgang een beetje te 'smoothen'.

Verder heb ik een metalic lak gebruikt met verschillende blanke laklagen.Hoe heb je dat dan gelijmd?

Bram+
21 februari 2006, 19:54
En de sheet zit weer onder de lak?

Zo kun je natuurlijk ook van die Zvex-dingen doen, op een sheetje kun je makkelijk schilderen (althans, je hebt ook doorzichtige vellen waar verf goed op pakt), en bij kapitale fouten kun je makkelijker opnieuw beginnen.

Gaby
21 februari 2006, 20:18
Het schema staat op de AMZfx site http://www.muzique.com (http://www.muzique.com/), mosfet clean boost. Of effe googlen natuurlijk.

Yep, sheet zit gelijmd met lijm spray. Geeft wel ietsje kleur verschil. Ben zelf ook benieuwd hoe lang de lijm 'doorzichtig' blijft. Het geheel is met blanke lak afgelakt. Ik werk met acryl lak, dat gaat echt als een speer, is meteen droog. Max. 2 uur.
De volgende keer spuit ik het onderdeel en de sheet in met blanke lak en leg ze dan op elkaar. Kijken of dat werkt.

Wilco
23 februari 2006, 00:53
Mijn complimenten hoor. Ziet er zeer strak uit. Puik werk.

BLOK182
25 februari 2006, 13:40
Ziet er idd super uit! Goed idee van die sheet trouwens, zal het onthouden:-)

zjanke
6 augustus 2006, 20:25
met acryl lak, dat gaat echt als een speer, is meteen droog. Max. 2 uur.
De volgende keer spuit ik het onderdeel en de sheet in met blanke lak en leg ze dan op elkaar. Kijken of dat werkt.

Nou, dat heb ik dus gisteren geprobeerd bij mijn eerste zelfbouw pedaaltje en vandaag alles maar opnieuw geschuurd en in de primer gezet :sneaky:
Ik vond het idee met de overheadsheet wel goed en had dus besloten om dit te ook te doen maar het lijkt of de blanke lak "wegtrekt" onder de decal, er ontstaan allemaal blazen en de lak droogt ook niet onder de decal (na 24 uur nog steeds niet droog, terwijl de rest wel goed was.

Ik wil dus gaan verlijmen, welke lijmspray moet ik daarvoor gebruiken?

Gaby
6 augustus 2006, 23:05
Nou, dat heb ik dus gisteren geprobeerd bij mijn eerste zelfbouw pedaaltje en vandaag alles maar opnieuw geschuurd en in de primer gezet :sneaky:
Ik vond het idee met de overheadsheet wel goed en had dus besloten om dit te ook te doen maar het lijkt of de blanke lak "wegtrekt" onder de decal, er ontstaan allemaal blazen en de lak droogt ook niet onder de decal (na 24 uur nog steeds niet droog, terwijl de rest wel goed was.

Ik wil dus gaan verlijmen, welke lijmspray moet ik daarvoor gebruiken?

Das dan nie zo mooi van die blazen enzo, echt balen. Ik ben verder niet meer aan pedalen bouwen toegekomen dus heb ook geen tijd meer gehad om ermeer te experimenteren. Ik zit al sinds maart op een inbouwkit van area 51 te wachten :o.

De lijm die ik gebruik om de sheets vast te lijmen is Bison lijm spray. Ik zou wel eerst effe een 'proefsheet' proberen om de juiste hoeveel lijm te bepalen. Niet te veel en niet te weining. Als je bezig bent weet je precies wat ik bedoel. Succes.