PDA

View Full Version : Hoe goed klinkt de AC30CC 2X 2x12 combo.



Piet (Tele)
20 februari 2006, 21:19
Ik heb op dit moment een Fender hodrod deville, maar ben wat moe van het geluid, vooral overdrive. Nu ben ik benieuwd of er ook muzikanten onder jullie zijn die ervaring hebben met de AC30CC2X 2x12 combo with Celestion AlNiCo "Blue" speakers. De recencies zijn goed, maar hoe houdt hij zich in het veld.

Satriani
20 februari 2006, 22:31
Verwacht uit die vox geen overdrive:sssh:

Daniël_san
20 februari 2006, 22:35
zet dat ding volledig open, dan komt er een geweldige overdrive uit. (die vox)

Scali
20 februari 2006, 23:26
En vergeet de treble booster ervoor niet :)

Satriani
20 februari 2006, 23:52
zet dat ding volledig open, dan komt er een geweldige overdrive uit. (die vox)

Bleeh
Je neemt geen ac30 voor de geweldige overdrive, heb op die goedkopere cc gespeeld en hard, en had een redelijke crunch maar ik vind het knap als je er overdrive uit haalt. En kom niet met may aanzetten met overdrive bedoel ik maiden, gnr dat soort shit.

bram123
21 februari 2006, 10:41
ja laten we lekker gaan discussieren over de subjectiviteit van begrippen als overdrive, crunch en distortion.

Helter Skelter
21 februari 2006, 10:47
idd, termen als 'gain' 'overdrive' 'scheur' zijn op dit forum erg relatief, voordat je daarover gaat discussieren lijkt het me handig om eerst ff te checken wie je allemaal tegenover je hebt zitten... :roll:

Orpheo
21 februari 2006, 11:47
de overdrive is heerlijk op de nieuwe voxen. beatles, queen, blues-meuk, t kan allemaal. maar verwacht geen high gain metalbak als bv de powerball of uberschall. tis eerder een fijne gematigde amp, die lekker klinkt, en lekker subtiel opbreekt.

Satriani
21 februari 2006, 12:47
idd, termen als 'gain' 'overdrive' 'scheur' zijn op dit forum erg relatief, voordat je daarover gaat discussieren lijkt het me handig om eerst ff te checken wie je allemaal tegenover je hebt zitten... :roll:

True maar het hangt er natuurlijk vanaf wat de ts bedoelt met overdrive, lijkt me sterk dat iemand slash achtige sounds bijvoorbeeld uit een vox wil halen maar dat soort overdrive gaat dus niet lukken zonder pedaaltjes, dat was m'n point zeg maar:hippie:

Helter Skelter
21 februari 2006, 13:23
True maar het hangt er natuurlijk vanaf wat de ts bedoelt met overdrive, lijkt me sterk dat iemand slash achtige sounds bijvoorbeeld uit een vox wil halen maar dat soort overdrive gaat dus niet lukken zonder pedaaltjes, dat was m'n point zeg maar:hippie:

was ook meer in algemene zin bedoeld en als reactie op de laatste post van Bram123 :chicken:

Game on!