PDA

View Full Version : skunk stripe laat los



hansoonk
20 februari 2006, 20:26
Onze bassist heeft een oude Vorg Jazz-bas uit de Matsumoku-fabriek. Op zich een leuk ding met een prachtige massief houten body en stoere maple/pallisander hals. De gitaar heeft echter één probleempje. Aan de achterzijde van de hals is de skunk-stripe over een lengte van zo'n 10 cm losgeraakt en een fractie van een mm naar buiten gedrukt. Is dit erg? Het voel wel vervelend aan. Kan ik de de skunk-stripe gewoon bijschuren en bijlakken of moet-ie weer naar binnen en weer geheel worden vastgelijmd?

wietse
20 februari 2006, 20:59
als je dit losscheuren niet fixeert door middel van lijm dan zal de skunkstripe er helemaal uit losscheuren, dus terug drukken en dan superlijm er tussen laten vloeien.
ik heb op deze manier een scheur in de hals van m'n melody stratmodel gefixeerd, schrok me wild toen ik hem na wat maandjes weer pakte en de scheur een keer zo lang was als de vorige keer, en als ik de kop en body met enige kracht tegen elkaar indraaide dan zag je de scheur verder gaan.
gebeurt nu niet meer, kan nu kracht zetten zoveel als ik wil, geen gekraak meer, je ziet de scheur nog wel maar hij kan nu geen kwaad meer.
superlijm kan je als het uitgehard is schuren en polijsten net als lak, zie/voel je er dus niks meer van.