PDA

View Full Version : Mesa Mark II vs. Mesa Nomad 55



Super Stick
20 februari 2006, 20:03
Hi all ik ben Jeroen Haas - Ik ben net begonnen met gitaar spelen(weekje) en ben nu opzoek naar een amp. Mijn oog viel op de Mesa Mark IIc en de Nomad 55 verschillen deze amps veel van elkaar?

En wat zou een redelijke prijs voor een Mark IIc/Nomad 55 zijn?

TIA :metal:

AART
20 februari 2006, 20:33
mark IIC is een hele goede amp, en als je het er voor over hebt te modden naar een IIC+.

prijs(2ehands, nieuw zijn ze er n iet meer) zal rond de 1100 liggen schat ik zo.

nomad 55 kan ik je niks over vertellen, ken die map niet helaas.

BLOK182
20 februari 2006, 22:36
Als ik jou was zou ik de Nomad pakken. Mark IIc is een erg pure amp, maar ook minder veelzijdig, en heeft meer volume nodig om tot zijn recht te komen dan een Nomad. Heb de Nomad 2 jaar gehad, kan vanalles, van mooi jazzy clean tot zware scheur.

Super Stick
20 februari 2006, 22:43
Ik heb ook de mogelijkheid om voor een nieuwe powerball te gaan

armageddon
20 februari 2006, 22:57
Je speelt een week en je hebt de mogelijkheid om voor een Mark, Nomad of Powerball te gaan?
Ik ga ervan uit dat je dan al heel veel gespeeld heb op accoustisch, want als je net een week met gitaar an sich bezig ben zou ik gewoon eventjes wachten en kijken of het wel écht iets is waar je 1000-1800 (of zoiets) euro aan uit wil geven.

BLOK182
22 februari 2006, 00:10
Wat voor sound zoek je? Zelf heb ik nu al zo'n 1.5 jaar een Powerball, en het ding is gewoon vette hardrock/metalscheur, en dan houdt het wel zo'n beetje op. Tja, hij heeft ook clean en crunch, maar goed, daar koop je em eigenlijk niet voor.

taylor
22 februari 2006, 11:43
daar ga je toch niet serieus op antwoorden he aub zeg na 1 week spelen een mesa???????

dit moet een grap zijn

thefox
22 februari 2006, 13:18
Misschien heeft ie gewoon geld over :)

almarvk
22 februari 2006, 13:38
Als je een week speelt weet je niet eens van het bestaan van Mesa af en dan al helemaal niet bepaalde types... Denk ik iig!

Koop een Cube, dan is dat ook weer opgelost! :)

Tristan
23 februari 2006, 01:44
Ik zou absoluut voor die Mark 2 gaan, als hij in goede staat is.
Ik heb zelf de Nomad 55 combo gehad en die vond ik bij nader inzien heel indirekt en dof klinken. Die Mark 2 is meer echt Boogie (geen Mesa - Dual Rectifier etc.), wat rauwer en en feller, maar daar kan je ook een geweldige clean uithalen, ik vind alleen de lead sounds veel beter dan die van de Nomad, bovendien heb je aan een Mark 2 een waardevaste amp, dus kan je hem altijd nog voor een goede prijs verkopen. Als je een vloeiende (high) gain wil hebben dan zou ik voor de Powerball gaan, niet voor de Nomad, de Powerball klinkt altijd nog opener dan de Nomad. Je kan natuurlijk ook een boost pedaal kopen bij de Mark 2, dan heb je ook een hele vette high gain sound, met de openheid, helderheid en dynamiek van de Mark 2, dat zou mijn definitieve keuze zijn.
Maar... Bij Boogie moet je ook even opletten wat je koopt, want als het beide combo's zijn (Powerball is altijd een top, geloof ik) dan kan ik je vertellen, ze zijn zwaar die Boogies, niet te tillen gewoon, vooral die Mark 2 met een EV speaker erin. Ikzelf ben ook meer fan van Celestion speakers en daarmee is hij ook iets lichter geloof ik.
(Overigens heb ik alle genoemde versterkers uitvoerig getest/bespeeld in verschillende situaties, dus heb ik wel iets van een referentiekader).

Super Stick
25 februari 2006, 22:53
Thanks Dudes 8-)

Is een prijs van 1200 gerechtvaardigt voor een 12 jaar oude Savage?

Tristan
26 februari 2006, 01:35
Thanks Dudes 8-)

Is een prijs van 1200 gerechtvaardigt voor een 12 jaar oude Savage?

Wat bedoel je? Een Savage versterker (boetiek merk), want die bestaan ook, maar volgens mij nog geen twaalf jaar. Of een Engl Savage (die maken ze toch ook nog geen twaalf jaar)?
Als het een 12 jaar oude Engl Savage is, dan lijkt het me wel wat aan de dure kant.
Ik dacht trouwens dat je een Mesa/Boogie wou?
I'm a bit confused...
Kijk anders even op het topic 2000 euro te besteden en wat moet ik kopen?, want daar heb ik een lijstje gepost met de (higain) versterker merken die ik ken (dat zijn er aardig wat). Ze maken ook wel modellen onder de 2000 euro, als je dat teveel vindt.
Veel succes ermee!