PDA

View Full Version : Spike (Di-rect) part 2



Bl44t44p
20 februari 2006, 19:52
In navolging van het vorige topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=59729) waar wij nu even allemaal wel gefundeerd onze mening geven in algemeen beschaafd Nederlands, en daarbij ook nog eens niet op de man spelen. Dank.

Om even te reageren op een post uit het vorige topic:


di-rect is toch echt een zielige kneuzenband die geen eigen nummers schrijft. Hen wordt vertelt wat zij in een interview moeten zeggen, een eigen image hebben zij niet, dat is verzonnen.

Hoewel Di-rect ook niet mijn favoriete band is, klopt dit toch niet helemaal. Ik heb namelijk enige tijd geleden e-mailcontact gehad met Bas (de bassist), waar ik ook dergelijke beschuldigingen heb gedaan (en vervolgens getrakteerd werd op een plaatsje op de gastenlijst van hun optreden), waarna Bas mij dit wist te vertellen:


. Jouw visie over hoe wij door de platenmaatschappij "gemaakt" zouden zijn, staat zo
ver van de werkelijkheid. Even voor de duidelijkheid, ik ben gewoon een
rustiger persoon dan Spike, dat heeft gewoon met onze karakters te maken.
Altijd zo geweest, door niemand verzonnen of gestuurd. Het bandje Di-rect is
geen verzonnen act, ons management werkt voor ons, niet andersom. Zij
behartigen, zakelijk, onze belangen en krijgen een percentage van onze
inkomsten. De reden dat ik de moeite heb genomen om je mailtje te beantwoorden
is, omdat ik even duidelijk wilden maken dat de dingen die jij suggereerde
absoluut niet kloppen.


Dit is overigens een heel klein deel van alle verhalen die heen en weer zijn gegaan tussen ons :)

Jax
20 februari 2006, 20:07
Het is wel heel extreem om te zeggen dat ze door een platenmaatschappij gemaakt zijn, maar om nou te beweren dat ze alleen maar "hun ding doen" (om in het in Idols termen te zeggen) is denk ik ook niet helemaal juist. Het feit dat ze een pop-band zijn, wil zeggen dat ze proberen een hit te scoren. Ze proberen bij het grote publiek in de smaak te vallen, en om dit te bereiken zullen ze zich wel enigszins aanpassen aan wat het publiek wilt. Hierdoor lijkt het alsof de band erg nep is, al is dit gewoon een manier om meer knaken te verdienen. En tot nu toe lukt ze dat erg goed.

the feable
20 februari 2006, 20:12
Wat ik me dan altijd afvraag... Hoe zijn ze bekend geworden? Als ik die muziek zou spelen is er niemand in mijn omgeving die het vet vind. Gaf hij hier toevallig ook een antwoord op?

Maiden Michiel
20 februari 2006, 21:01
Wat ik me dan altijd afvraag... Hoe zijn ze bekend geworden? Als ik die muziek zou spelen is er niemand in mijn omgeving die het vet vind. Gaf hij hier toevallig ook een antwoord op?

Dat is net dat beetje mazzel dat je nodig hebt.
Jouw cd moet komen te liggen bij iemand die net toevallig voelt en ervaart wat jij op cd hebt gezet en daarmee net zo enthousiast is als jij zelf over je eigen cd.

Das Schaap
20 februari 2006, 21:29
Hoewel Di-rect ook niet mijn favoriete band is, klopt dit toch niet helemaal. Ik heb namelijk enige tijd geleden e-mailcontact gehad met Bas (de bassist), waar ik ook dergelijke beschuldigingen heb gedaan (en vervolgens getrakteerd werd op een plaatsje op de gastenlijst van hun optreden), waarna Bas mij dit wist te vertellen

Ja maar Bas is ook de enige waar je echt nog wel kan lullen volgens mij. Heb ook weleens met hem geluld, ook geprobeerd met Spike maar daar kwam echt niks nuttigs uit. Die was meer bezig met verdacht veel knipperen met z´n ogen en meisjes afgaan. Waar niks mis mee is verder, maar toch.

Kaboemba
21 februari 2006, 08:43
Kijk dat vind ik nu een top reactie, jij zegt iets over hen en dan is de reactie kom maar kijken dan. en dan hup op de gastenlijst zetten.


Je kan zeggen wat je wilt maar ik vind het prima.

Set Wenker
21 februari 2006, 09:02
Dat is best wel een geschikte actie, ja.

Even over dit onderwerp. Mijn smaak is het ook niet, maar ik zie niet in wat nou helemaal de reden is van alle kritiek. Direct opereert kennelijk op een heel ander segment van de markt dan degene waar de ambitie van de meeste forummers hier ligt. De forummers willen goede, vernieuwende gitaristen zijn die moeilijke muziek maken, puur voor zichzelf. Di-Rect is een band die succes wil hebben, uit is op een hit en daarbij de muzikale vernieuwing niet persé nodig heeft. Nou dan is alles mooi geregeld lijkt me. De forummers zitten op hun zolderkamertje en maken moeilijke muziek puur voor zichzelf en Di-Rect maakt makkelijk in het gehoor liggende hits en speelt op diverse grote podia door Nederland. Iedereen tevreden.

almarvk
22 februari 2006, 13:13
Ik geloof dat die Bas ook een echte muzikant heeft. Voor di-rect had ie al heel veel verschillende projecten en dergelijke. Hij komt bij mij wel over als een gast die weet wat ie doet.

Hij geeft wel aan dat ze het eigenlijk allemaal zelf doen, maar ondertussen worden ze wel flink gehypt. Ook vraag ik me af in hoeverre ze zelf hun nummers schrijven...

arjanb01
22 februari 2006, 13:23
Dat is best wel een geschikte actie, ja.

Even over dit onderwerp. Mijn smaak is het ook niet, maar ik zie niet in wat nou helemaal de reden is van alle kritiek. Direct opereert kennelijk op een heel ander segment van de markt dan degene waar de ambitie van de meeste forummers hier ligt. De forummers willen goede, vernieuwende gitaristen zijn die moeilijke muziek maken, puur voor zichzelf. Di-Rect is een band die succes wil hebben, uit is op een hit en daarbij de muzikale vernieuwing niet persé nodig heeft. Nou dan is alles mooi geregeld lijkt me. De forummers zitten op hun zolderkamertje en maken moeilijke muziek puur voor zichzelf en Di-Rect maakt makkelijk in het gehoor liggende hits en speelt op diverse grote podia door Nederland. Iedereen tevreden.

helemaal mee eens. En de kritiek op di-rect is een btje op frustratie berust. Ik vind dat ze bij tijd en wijle WEL goeie nummers maken, die doordacht zijn ! Een onderschat bandje als je het mij vraagt.
Ook ik heb hoofdzakelijk de 'betere'muziek in mn kast staan zoals stevie ray vaughan, lukather, robben ford, scott henderson e.d. maar ik waardeer di-rect ook wel !

screamindemon
22 februari 2006, 15:17
Wat ik me dan altijd afvraag... Hoe zijn ze bekend geworden? Als ik die muziek zou spelen is er niemand in mijn omgeving die het vet vind. Gaf hij hier toevallig ook een antwoord op?

Volgens mij hebben ze ooit de Essent awards oid gewonnen, toen mochten zo op Lowlands spelen (heb ik nog gezien) sindsdien is het vrij hard gegaan. Ik geloof best dat ze de muziek spelen die ze willen spelen. Het management regelt al TMF bezoekjes en Tina-interviews dat heeft zeker geen negatieve invloed op de verkoopcijfers

Jax
22 februari 2006, 15:22
helemaal mee eens. En de kritiek op di-rect is een btje op frustratie berust. Ik vind dat ze bij tijd en wijle WEL goeie nummers maken, die doordacht zijn ! Een onderschat bandje als je het mij vraagt.
Ook ik heb hoofdzakelijk de 'betere'muziek in mn kast staan zoals stevie ray vaughan, lukather, robben ford, scott henderson e.d. maar ik waardeer di-rect ook wel !

Hehe, vlug een aantal namen noemen zodat je geen social outcast wordt hier op het forum....

marc_o
22 februari 2006, 16:38
Ze doen hun ding, ze doen het met veel plezier, schrijven niet alles zelf, maar dat zal ze weinig rotten. Verdienen meer dan wij en hebben de tijd van hun leven....ik zeg TOP!

cosmos
22 februari 2006, 17:20
Ze doen hun ding, ze doen het met veel plezier, schrijven niet alles zelf, maar dat zal ze weinig rotten. Verdienen meer dan wij en hebben de tijd van hun leven....ik zeg TOP!

I say hallelujah, groot gelijk.
Die kritieken op Di-Rect en Kane zijn ZO vaak gebaseerd op frustratie van andere muzikanten en bandjes.. Sorry hoor, maar als ik als 18-jarige had kunnen stoppen met school en gewoon fulltime muzikant had kunnen worden, -tig meiden achter me aan had gehad en gewoon een relaxed leventje zou kunnen hebben: count me in!

Dat geneuzel over hoe credible het allemaal moet zijn is zo'n non-discussie. Of je nou Scott Henderson, Dream Theater, Di-Rect of Stevie Ray Vaughan heet, je hebt een platendeal als genoeg mensen je muziek willen kopen. En vervolgens wil je dat voortzetten, dus duik je de commercie in. Wil je gewoon lekker hobby-band/muzikant blijven, ga je gang. Maar ga dan niet succesvolle Nederlandse bands afzeiken omdat ze succes hebben.

taylor
23 februari 2006, 11:50
ik snap het ook niet wat je er tegen kunt hebben,als je het niet goed vind dan koop je het toch niet klaar er zijn zoveel dingen die ik niet goed vind.

daarnaast is het ook zo dat bv een gitarist als kenny wayne sheppert ook niet veel zelf schrijft maar samen doet met de producers is het daarom en mindere gitarist?

hendrix heeft ook covers uitgebracht waar die zelfs bekend mee is geworden.
nou wil ik di-rect niet in dat straatje plaatsen maar het idee is ongveer het zelfde.

ook moet je muzikale producers niet ondeschatten ook bij hele grote acts/bands als die er niet waren zou het vaak compleet anders klinken die arrangeren de nummers heel vaak ook al krijgen ze die credit niet.

arjanb01
23 februari 2006, 12:18
Hehe, vlug een aantal namen noemen zodat je geen social outcast wordt hier op het forum....

social outkast ikkke ???? kom op zeg ! ik SPEEL zelfs hun muziek vaak dus niet zo bijdehand graag !

Bins
23 februari 2006, 20:58
Ik ken em niet, maar dit vind ik toch wel aardig. Hij was laatst bij een show van ons en vond het blijkbaar cool...

Playlist Kink FM "Witlof" afgelopen vrijdag:


Playlist

De playlist van vrijdag 17 februari 200620:00 uur:
Te gast: Spike van Di-Rect

1. Di-Rect - Rollercoaster
2. NOFX - Homophobic
3. Pennywise - Same Old Story
4. Undeclinable - 7 Years
5. Blink 182 - Adam's Song
6. Angels & Airwaves - The Adventure
7. All Systems Go - Fascination Unknown
8. Di-Rect - Name Of The Game
9. Di-Rect - Underground Cafe
10. Cooper - The Key
11. Drunktank - Lost
12. Mad Sin - Revenge
13. Rancid - Fall Back Down
14. Social Distortion - Angels Wings

bron: http://www.kinkfm.com/programs/witlof.php

Ben ik toch zo maar ff op kink fm geweest! :)

Herman
23 februari 2006, 21:07
Leuke playlist, heel wat aardige nummertjes :D
Maarja, over direct...
het is geen godenband ofzo...maar toch een HEEL stuk beter als die andere rommel wat ook wel op tmf en mtv enzo komt...Daarbij ZIJN er nummers die ik nog wel kan waarderen...ook niet alles btw maar bij de gemiddelde artiest op de tv kan ik toch niet zo goed waarderen...

Satriani
27 februari 2006, 13:52
:cooler:
Ik ken em niet, maar dit vind ik toch wel aardig. Hij was laatst bij een show van ons en vond het blijkbaar cool...

Playlist Kink FM "Witlof" afgelopen vrijdag:


Playlist

De playlist van vrijdag 17 februari 200620:00 uur:
Te gast: Spike van Di-Rect

1. Di-Rect - Rollercoaster
2. NOFX - Homophobic
3. Pennywise - Same Old Story
4. Undeclinable - 7 Years
5. Blink 182 - Adam's Song
6. Angels & Airwaves - The Adventure
7. All Systems Go - Fascination Unknown
8. Di-Rect - Name Of The Game
9. Di-Rect - Underground Cafe
10. Cooper - The Key
11. Drunktank - Lost
12. Mad Sin - Revenge
13. Rancid - Fall Back Down
14. Social Distortion - Angels Wings

bron: http://www.kinkfm.com/programs/witlof.php

Ben ik toch zo maar ff op kink fm geweest! :)

Cool dude:cooler: :rockon:

scramble
27 februari 2006, 15:50
over di-rect, ik zou het zelf niet opzetten maar ik moet zeggen ze hebben best goeie dingen.. bijvoorbeeld free of adrenaline vint ik goeie nummers, alleen wel jammer dat ze "live" anders asocieren als de meeste van ons.. ik heb van een vriend gehoort dat toen ze live webcamgirl speelde er ook trompetten te horen waren :p, voor zover ik weet is er geen gitaareffect die dat red :P. maja, het was wel op een gratis festival dus om het om die reden een commerciele band te
noemen is ook weer vergezocht... :satisfie:

btw, als je een band nep wil noemen kan je het beter over greenday gaan hebben.. stoere nummers als american idiot vinden ze zelf blijkbaar tog te moeilijk om te maken, maar coveren dan?? vooral jammer dat ze daar nog een album van maken ook :(

Bl44t44p
27 februari 2006, 17:48
ik heb van een vriend gehoort dat toen ze live webcamgirl speelde er ook trompetten te horen waren :p, voor zover ik weet is er geen gitaareffect die dat red :P.

Klopt, maar om daar ze nou op af te rekenen vind ik grote onzin. Neem een grote band als Muse, die werken live constant met MIDI voor andere instrumenten enz. die in de nummers zitten. Voorbeeldjes; piano apreggio's in het refrein van Stockholm Syndrome, de baslijn van Time is Running Out én Hysteria wordt d.m.v. MIDI afgespeeld en Chris bast dan clean mee, of de overduidelijke synth apreggio's in Bliss :)

scramble
27 februari 2006, 17:55
naja ik heb eigenlijk zoiets van als je live speelt moet je het wel ook echt uit je instrumenten kunnen halen... maja dat is mijn mening :), ik kan me voorstellen dat het soms niet anders kan... maar dan vint ik dat je dan moet zorgen dat je bijv. een toetsenist of synthesiser in je band moet hebben zitten die tog weer deze geluiden erbij kunnen gooien

bat
1 maart 2006, 22:11
naja ik heb eigenlijk zoiets van als je live speelt moet je het wel ook echt uit je instrumenten kunnen halen... maja dat is mijn mening :), ik kan me voorstellen dat het soms niet anders kan... maar dan vint ik dat je dan moet zorgen dat je bijv. een toetsenist of synthesiser in je band moet hebben zitten die tog weer deze geluiden erbij kunnen gooien
Bij Metallica werden hele stukken van nummers van band gespeeld ipv live bij concerten. Queen deed hetzelfde. Het gaat om het totaalplaatje, de show, daar kom je als fan voor. Wat maakt het dan uit dat een instrumentje hier en een passage daar niet live gespeeld wordt?

Voor de rest ben ik het Di-Rect en Kane bashen ook wel een beetje beu. Ze kunnen goed spelen én zijn populair. Klaar.

AART
2 maart 2006, 00:03
Playlist

De playlist van vrijdag 17 februari 200620:00 uur:
Te gast: Spike van Di-Rect



3. Pennywise - Same Old Story




Hij heeft smaak :cooler:

scramble
2 maart 2006, 12:31
Bij Metallica werden hele stukken van nummers van band gespeeld ipv live bij concerten. Queen deed hetzelfde. Het gaat om het totaalplaatje, de show, daar kom je als fan voor. Wat maakt het dan uit dat een instrumentje hier en een passage daar niet live gespeeld wordt?

Voor de rest ben ik het Di-Rect en Kane bashen ook wel een beetje beu. Ze kunnen goed spelen én zijn populair. Klaar.

tja ik vint dat je moet kiezen.. muziekant of acteur..

Joey Handsome
2 maart 2006, 12:44
tja ik vint dat je moet kiezen.. muziekant of acteur..

helemaal mee eens. Bij Alice In Chains bijv. hadden ze op de plaat vaak drie gitaarpartijen of soms nog wel meer over elkaar heen geplakt, terwijl er ze maar een gitarist hadden. Live wist die kerel (Jerry Cantrell) het toch allemaal zo te spelen dat de nummers als een solide geheel klonken. Klonk totaal niet dun vergeleken bij de plaat, dan ben je gewoon een goede muzikant en laat je zien dat het echt niet nodig is om live samples ertussen te stoppen, of iemand achter het podium mee te laten spelen.

MickZ
2 maart 2006, 13:02
over di-rect, ik zou het zelf niet opzetten maar ik moet zeggen ze hebben best goeie dingen.. bijvoorbeeld free of adrenaline vint ik goeie nummers, alleen wel jammer dat ze "live" anders asocieren als de meeste van ons.. ik heb van een vriend gehoort dat toen ze live webcamgirl speelde er ook trompetten te horen waren :p, voor zover ik weet is er geen gitaareffect die dat red :P. maja, het was wel op een gratis festival dus om het om die reden een commerciele band te
noemen is ook weer vergezocht...

btw, als je een band nep wil noemen kan je het beter over greenday gaan hebben.. stoere nummers als american idiot vinden ze zelf blijkbaar tog te moeilijk om te maken, maar coveren dan?? vooral jammer dat ze daar nog een album van maken ook

En die vriend was ik dus...

Maar het was inderdaad beswel nep. Op Appelpop 2005 had ik ze gezien, ik stond er echt bij met een bakkus van hier tot op de grond. En Green Day.. c'mon... Al ben je anti-Amerika laat het dan ook merken, moeten ze niet zo triest gaan doen. Kijk naar Anti-Flag, NOFX, Leftover Crack. Die maken tenminsten en :stop:



1. Di-Rect - Rollercoaster
2. NOFX - Homophobic
3. Pennywise - Same Old Story
4. Undeclinable - 7 Years
5. Blink 182 - Adam's Song
6. Angels & Airwaves - The Adventure
7. All Systems Go - Fascination Unknown
8. Di-Rect - Name Of The Game
9. Di-Rect - Underground Cafe
10. Cooper - The Key
11. Drunktank - Lost
12. Mad Sin - Revenge
13. Rancid - Fall Back Down
14. Social Distortion - Angels Wings

Oeh nice. Een paar van me favorieten band. Ook leuk te zien dat hij Angels and Airwaves ook al heeft ontdekt. Vond The Adventure trouwens een beetje matig, Good Day was een veel beter nummer. Kan niet wachten op het album :)

scramble
2 maart 2006, 13:03
hoi mick :D

qwertyuiop
21 maart 2006, 18:25
Tim werkte vroeger bij ons in Rockpalace in Den Haag. Zeer relaxte gast en hij kan spelen ook! heb hem een keer een podpro horen demonstreren, en mijn bek viel open. He's very, and i mean very, good!

En spike is echt rockenroll man! he rules! ik vindt ze dus top! (alleen jammer dat ik nie van die muziek houdt....)

the hague rules!
(en dat ze met een tape ofzo spelen, interesseert me werkelijk geen flikker! datgene wat ze zelf doen, doen ze goed toch? heb je weleens op die drummer gelet? veel strakker krijg je ze niet hoor!)

Kaboemba
21 maart 2006, 19:52
Euhhh sorry maar de muziek van Direct is nu niet echt wat je zegt hoogstaand en zegt alleen daarom al geen reet over de drummer.
Als je dat al niet strak kan drummen dan moet je de stokken weg donderen.

Jax
21 maart 2006, 20:08
Tim werkte vroeger bij ons in Rockpalace in Den Haag. Zeer relaxte gast en hij kan spelen ook! heb hem een keer een podpro horen demonstreren, en mijn bek viel open. He's very, and i mean very, good!

En spike is echt rockenroll man! he rules! ik vindt ze dus top! (alleen jammer dat ik nie van die muziek houdt....)

the hague rules!
(en dat ze met een tape ofzo spelen, interesseert me werkelijk geen flikker! datgene wat ze zelf doen, doen ze goed toch? heb je weleens op die drummer gelet? veel strakker krijg je ze niet hoor!)

Damn normaal ben ik niet zo van de spellings-gestapo, maar dit gaat wel erg ver....

bat
23 maart 2006, 00:01
helemaal mee eens. Bij Alice In Chains bijv. hadden ze op de plaat vaak drie gitaarpartijen of soms nog wel meer over elkaar heen geplakt, terwijl er ze maar een gitarist hadden. Live wist die kerel (Jerry Cantrell) het toch allemaal zo te spelen dat de nummers als een solide geheel klonken. Klonk totaal niet dun vergeleken bij de plaat, dan ben je gewoon een goede muzikant en laat je zien dat het echt niet nodig is om live samples ertussen te stoppen, of iemand achter het podium mee te laten spelen.
Er is wel een verschil tussen gitaarpartijen live ook kunnen spelen (en zelfs een goede benadering van meerdere gitaarpartijen door 1 gitarist), of tijdens een live nummer bepaalde geluidseffecten of orkestratie mee laten spelen. Los van of het kostentechnisch handig is, is het ook versterkingstechnisch een nachtmerrie om een orkest mee op sleeptouw te nemen.

Het is kiezen tussen live de muziek zo weergeven als jij wilt dat het klinkt, of niet.

Philippe
23 maart 2006, 21:31
Bij Metallica werden hele stukken van nummers van band gespeeld ipv live bij concerten.

Niet vijandig bedoeld, maar ik kan me niet voorstellen dat een "stadion" band als metallica zomaar hun nummers playbackt. Ik schaam me er niet voor om te zeggen dat ik fan ben van ze, en ik kan me ook niet 1x herinneren dat ze dat ooit hebben gedaan.
Wat is je bron als ik vragen mag?

bat
23 maart 2006, 21:49
Niet vijandig bedoeld, maar ik kan me niet voorstellen dat een "stadion" band als metallica zomaar hun nummers playbackt. Ik schaam me er niet voor om te zeggen dat ik fan ben van ze, en ik kan me ook niet 1x herinneren dat ze dat ooit hebben gedaan.
Wat is je bron als ik vragen mag?
Dát zei ik ook niet. Was zelf bij de Black Album toer, daar werden delen gitaarwerk van Justice van band gespeeld, wat duidelijk te horen was aan het andere tempo, lagere volume en ronduit 'andere' klank. Het betrof met name de intros, die waarschijnlijk te moeilijk te wisselen waren qua gitaar/effecten, en stukken waar 'ingewikkelde' gitaarsolo's overheen gespeeld moesten worden. Daarnaast was al het strijkwerk ook van band, al kwam dat gelukkig niet al te veel voorbij.

Bohemian Rapsody werd door Queen meestal ook slechts deels echt live gespeeld.

Philippe
23 maart 2006, 21:55
Oh, jij bedoelt zeker intro´s van oa blackened, battery, ...and justice for all en dergelijke :)
Die zijn ook met meer dan 2 gitaren ingespeeld, dus moeten ze wel ;)

bat
23 maart 2006, 22:24
Oh, jij bedoelt zeker intro´s van oa blackened, battery, ...and justice for all en dergelijke :)
Die zijn ook met meer dan 2 gitaren ingespeeld, dus moeten ze wel ;)
Bijvoorbeeld. Doet dat af aan de ervaring of de kundigheid van de band? Nee, het verbetert de performance alleen maar.

Kijk, dat Green Day alles live kan spelen vind ik minder zeggen dan dat Metallica bijna alles live kan spelen en waar nodig gebruik maakt van de beschikbare hulpmiddelen.

qwertyuiop
24 maart 2006, 09:13
Euhhh sorry maar de muziek van Direct is nu niet echt wat je zegt hoogstaand en zegt alleen daarom al geen reet over de drummer.
Als je dat al niet strak kan drummen dan moet je de stokken weg donderen.

of muziek hoogstaand is of niet heeft helemaal niets met strak drummen te maken, als je dat niet snapt dude.....
je kunt de vogeltjesdans ook retestrak of als los zand drummen......

qwertyuiop
24 maart 2006, 09:15
Damn normaal ben ik niet zo van de spellings-gestapo, maar dit gaat wel erg ver....

zeker. Daar doe ik dan ook mein uiterste besdt voor!

musicmaniac
25 maart 2006, 16:33
Euhhh sorry maar de muziek van Direct is nu niet echt wat je zegt hoogstaand en zegt alleen daarom al geen reet over de drummer.
Als je dat al niet strak kan drummen dan moet je de stokken weg donderen.

Eh, ben jij drummer of zo? Ik heb ze eens live gezien, en ik kan je vertellen dat 'ie een van de strakste drummers is die ik ooit zag/hoorde (en ja, ik heb er WEL verstand van). Verder is Di-rect een prima band, ik heb vooral bewondering voor het feit dat ze als gitaarband succes hebben weten te scoren in deze tijd van hiphop, dance, boybands ..

Dude
5 april 2006, 11:51
Mee eens !!

al vind ik hun muziek totaal kut, zeker dat rollercoasterblabla, 3 keer niks maar das mijn smaak, ik zou slechts kunnen dromen over op die manier in een uplift komen met mijn bandje en effe nederland gek rocken.

Philippe
5 april 2006, 17:38
Eh, ben jij drummer of zo? Ik heb ze eens live gezien, en ik kan je vertellen dat 'ie een van de strakste drummers is die ik ooit zag/hoorde (en ja, ik heb er WEL verstand van).

Ik heb ze ook ooit live gezien en het is niet meer dan waar. Jamie is een goede en strakke drummer.

Speeddemon
5 april 2006, 20:36
Oh, jij bedoelt zeker intro´s van oa blackened, battery, ...and justice for all en dergelijke :)
Die zijn ook met meer dan 2 gitaren ingespeeld, dus moeten ze wel ;)
Daarbij is 't intro van Blackened achterstevoren opgenomen zeg maar.

Ik geloof dat ergens op een Jason Newsted fansite een mp3 staat, waarop ie achtersevoren is afgespeeld, en zo is ie dus ingespeeld.
Nog steeds wel een mooi stukje gitaarwerk, maar veel meer 'Maiden' en minder melancholisch/mysterieus.

Philippe
6 april 2006, 19:23
klopt, ik heb die intro eens een keer gehoord hoe die oorspronkelijk is ingespeeld, dan is ie gek genoeg een stuk minder mooi/apart.