PDA

View Full Version : Rack interface midi aansluiting



ieme
20 februari 2006, 18:50
IS DIT DE CONNECTOR DIE IK MOET HEBBEN VOOR DE MIDIKABEL MN RACK IN TE LOODSEN VIA DE INTERFACE?



http://www.neutrik.nl/images/ock/products/view/210_15431.jpg

XLR Chassis Connectors / DL Series
Unified metal shell for male and female. RF-protected. Solder cups, or PCB terminations (4 and 5 pole only). UL recognized component.


TECHNICAL DATA

Electrical

Number of contacts: 3 - 7
Rated voltage: 50 V ac
Contact resistance: ≤ 5 m
Insulation resistance - initial: > 2 G
- after damp heat test: > 1 G (IEC 68-2-30)
Dielectric strength: 1500 V dc


Mechanical

Lifetime: > 1000 mating cycles
Insertion / withdrawal force: ≤ 20 N
Retention method (Female versions only): - standard: latch lock
- ´-0´ version: retention spring
Separating force: ≥ 20 N
Rated current:
3 pole: 16 A
4 pole: 10 A
5 and 6 pole: 7.5 A
7 pole: 5 A

AWG:
3 pole: 2.5 mm²/14 AWG
4 pole: 1.5 mm²/16 AWG
5 und 6 pole: 1.0 mm²/18 AWG
7 pole: 1.0 mm²/18 AWG

Capacitance between contacts
3 pole: ≤ 4 pF
4 pole: ≤ 7 pF
5 und 6 pole: ≤ 7 pF
7 pole: ≤ 9 pF


Materials

Shell: ZnAl4Cu1, gal Ni or black Cr plating
Insert: PA 6.6 30% GR (glass reinforced)

Contacts:
- female (3 pole): CuSn6
- female (4-7 pole) and male: CuZn39Pb3
Contact surface: gal 2 µm Ag or gal 0.2 µm Au hard alloy over 2 µm Ni
Latch lock & spring: CK 67 steel, treated


Environmental

Temperature range: -30° C to + 80° C
Flammability: UL 94HB
Solderability: complies with IEC 68-2-20

Compatibility:

PCB versions (4 & 5 pole):
horizontal PCB mounting, fastening by chassis mounting holes with M3 threads or by self tapping PLASTITE®* screws with thread 2.9x1.06 (tri-rondular) direct to PCB.

Jimi Hendrix
20 februari 2006, 18:57
Zal vast kunnen, je hebt daar een 7 pins XLR-aansluiting.
Je kunt midi door een standaard XLR (3 pinnen, microfoonkabel dus) laten lopen, omdat MIDI slechts 2 pinnen gebruikt, ondanks dat de connector 5 pinnen heeft. Door de XLR kun je ook fantoom voor je controller laten lopen. Althans zo werkt het in mijn rack, volgens mij heeft Riffenstein het zelf ook zo gemaakt.

ieme
20 februari 2006, 19:02
Zal vast kunnen, je hebt daar een 7 pins XLR-aansluiting.
Je kunt midi door een standaard XLR (3 pinnen, microfoonkabel dus) laten lopen, omdat MIDI slechts 2 pinnen gebruikt, ondanks dat de connector 5 pinnen heeft. Door de XLR kun je ook fantoom voor je controller laten lopen. Althans zo werkt het in mijn rack, volgens mij heeft Riffenstein het zelf ook zo gemaakt.


ik heb een met 5 pins nodig, voor de fantoom voeding idd

vinni
23 februari 2006, 22:23
Zeg ....halen we niet wat door elkaar?

Midi is gewoon DIN. 5 pins of 7 pins! (de bekende rocktronkabel)

Zoals ieder wel weet is DIN en XLR niet compatible.

Ga-nie-werkie!

Wat ik zou doen Ieme.....gewoon alles XLR-7 maken.
Is veel bedrijfszekerder!


Vinni

vinni
23 februari 2006, 22:27
Zal vast kunnen, je hebt daar een 7 pins XLR-aansluiting.
Je kunt midi door een standaard XLR (3 pinnen, microfoonkabel dus) laten lopen, omdat MIDI slechts 2 pinnen gebruikt, ondanks dat de connector 5 pinnen heeft. Door de XLR kun je ook fantoom voor je controller laten lopen. Althans zo werkt het in mijn rack, volgens mij heeft Riffenstein het zelf ook zo gemaakt.

Sorry Jimi,
Maar midi gebruikt drie pinnen....de middelste drie van de vijf zou ik maar zeggen. Dus je hebt twee pinnen over.....Heee....
Een beetje handig met de soldeerbout en je laat over die twee pinnen je adapter lopen (zit in het rack dus) Zo werkte ik met mijn Ground Control.
1 midikabel (wel een echte active 5-pin) naar de Ground Control en gaan!

Vinni

vincentvdlocht
24 februari 2006, 08:59
Ik gebruik een lexicon R1 en G2 samen. Daar zit ook een 7-pins midi kabel tussen. 3 lijnen gewoon voor midi, 2 voor voeding, en de laatste 2 die normaal in een midi kabel niet gebruikt worden, gaan terug gaande signalen doorheen. Dit is voor de 2-weg / terug communicatie naar het pedalboard.

Dus dat kan ook nog !!!

vinni
24 februari 2006, 09:58
Als je tweeweg gebruikt (duplexverbinding dus) kan je mooi active sensing gebruiken. Moet je apparatuur wel ondersteunen. Controller ziet dan welke fx blocks e.d. aanstaan binnen de preset. Stel je hebt een switch op je controller dedicated aan het chorus block (b.v. CC 100) dan gaat het lampje autoamatisch aan als je een preset selecteert waarin de chorus actief is.
Hoef je nooit meer te gissen welke fx er actief zijn binnen een preset.

Vinni

SimonS
24 februari 2006, 10:16
(even tussendoor, Vinni, welke apparaten ondersteunen dan active sensing? ik ben bang de wat meer highend (duurdere) apparaten?)

vinni
24 februari 2006, 10:41
Dat ligt helemaal aan de midispecs.
Er is in een manual altijd een pagina opgenomen met de midispecs.
Het is niet zo dat dit alleen highend apparaten dit hebben.
Een G-major (voor mij persoonlijk geen highend) ondersteund dit bijvoorbeeld ook.

Meer info:
http://www.planetoftunes.com/sequence/activesense.html

Vinni

Chiel
24 februari 2006, 12:38
Sorry Jimi,
Maar midi gebruikt drie pinnen....de middelste drie van de vijf zou ik maar zeggen. Dus je hebt twee pinnen over.....Heee....
Een beetje handig met de soldeerbout en je laat over die twee pinnen je adapter lopen (zit in het rack dus) Zo werkte ik met mijn Ground Control.
1 midikabel (wel een echte active 5-pin) naar de Ground Control en gaan!

Vinni

Mijn midi gebruikt ook maar 2 pinnen (en ik kan het weten want het werkt en er is geen derde aangesloten :???: ). De 2 pennen zijn voor send en receive (eigenlijk is het gewoon een verkapt RS232 protocol). De shield van de kabel wordt in dat geval gebruikt als 'MIN' en is in feite dus de 3de pin. Er zijn dus idd wel drie geleiders nodig om het zaakie correct te laten werken. Dus eigenlijk hebben jullie beide gelijk.

vinni
24 februari 2006, 13:39
Nou ja...drie pinnen....
Zorg er in ieder geval voor dat je aarde, min en plus hebt.

Volgens de officiele midispecs gebruikt midi drie pinnen.

Vinni

vester86
24 februari 2006, 14:31
en welke pedalen ondersteunen actief sensing?? behringer FBC1010? roland FC50/100, All Acces??