PDA

View Full Version : Onderdelen voor je gitaar



semt-x
20 februari 2006, 19:04
Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen waar jullie allemaal de onderdelen voor je gitaar haalt? Ik bedoel een winkel zoals Vox Humana (dit is de enige die ik ken). Een winkel die elementen, bedrading, pots en dergelijke verkoopt. Het liefst een winkel in Nederland en als het kan met een online shop.... Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt!

StereoX
20 februari 2006, 19:10
ehm, waarom niet gewoon vox humana dan?

semt-x
20 februari 2006, 19:14
Misschien zijn er nog meer winkels die meer aanbieden of iets anders dan wat VH aanbiedt. Ik heb graag keuze.... ;-)

Raytheman
20 februari 2006, 19:37
http://www.muziekhandeljoosten.nl

Dirk W
20 februari 2006, 19:41
www.tonefactory.nl is er ook een, zelf ben ik er niet echt fan van.
voor grote bestellingen ga ik naar www.stewmac.com
das wel uit amerika.
Wel een handig topic. Ben benieuwd of er misschien nog een paar goede winkels zijn die ik niet ken.
Dirk

Franc
20 februari 2006, 19:59
http://www.guitarfetish.comGuitarFetish (http://www.guitarfetish.com)

Vooral bekend om de GFS pickups, maar je kunt er veel meer krijgen voor gitaarbouw.
Helaas (voor jou) ook in de US. Het lijkt vreemd genoeg alsof je overal buiten Nederland voordeliger uit bent voor gitaar onderdelen dan in NL.

semt-x
20 februari 2006, 20:03
Ik ben gewoon aan het orienteren. Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je bestelling binnen is bij bijv. Guitar Fetish? Ik zit ook te denken om er GFS pickups in te zetten, deze schelen behoorlijk wat en blijken ook gewoon goed te zijn.... Maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar Dimarzio. Beetje offtopic maar, in een vorige post heb ik gevraagd wat een goed "metal" element is, naar veel vragen en lezen kom ik toch een beetje uit op de SuperDistortion van Dimarzio. Deze is metal genoeg en blijkt minder te storen dan bijv. de X2N. Maar welke van Dimarzio is nou lekker om mee te soleren? Een lekker fel element wat behoorlijk ruig is en toch z'n volle dynamiek behoudt...

Franc
20 februari 2006, 20:04
Ik heb nu een paar keer wat besteld bij GuitarFetish en het was telkens met een week binnen.

koennie
20 februari 2006, 20:49
www.musik-produktiv.de

www.thomann.de

twee duitse sites die veel klanten in NL hebben, alles is goedkoper dan in NL. bij Guitarfetish.com is alles nog veel goedkoper, maar bij sommige onderdelen twijfel ik aan de kwaliteit, bijvoorbeeld bij bruggen.
De gemiddelde dimarzio is bij thomann 25 euro goedkoper dan hier in NL.

voor jouw wensen kom je met een superdistortion aardig in de richting. Ik weet niet wat voor een gitaar je hebt, maar een EVO is ook erg geschikt voor soleren en het ruigere spul.
Verder heeft Seymour Duncan ook hele leuke elementen, de DimeBucker bijv. die is ook heel heftig.

semt-x
20 februari 2006, 20:51
Sorry, ik heb een Epi LP standard. Ik probeer er een veelzijdige gitaar er van te maken. Aan de ene kant moet ik scheuren als een gek (zie ala Soilwork, Still Remains, Devildriver) En daarnaast ook heerlijke solo geluiden produceren. Nou heb ik ook iemand horen roepen die zei dat Dimarzio en Symour Duncan niet samen gaan, iemand mee bekend?

koennie
20 februari 2006, 20:57
Sorry, ik heb een Epi LP standard. Ik probeer er een veelzijdige gitaar er van te maken. Aan de ene kant moet ik scheuren als een gek (zie ala Soilwork, Still Remains, Devildriver) En daarnaast ook heerlijke solo geluiden produceren. Nou heb ik ook iemand horen roepen die zei dat Dimarzio en Symour Duncan niet samen gaan, iemand mee bekend?

ah tuurlijk gaat dat wel samen, das allemaal van die moraalridderpraat. Net als die mensen die zeggen dat alle stagg gitaren hoe dan ook slecht zijn.
elementen zijn niets anders dan een paar magneetjes met daaromheen wat koperdraad. En een SD ziet heus niet dat er een Dimarzio aan hem gekoppeld is.

In je EPI standaard zou ik een superdistortion zetten