PDA

View Full Version : Kan niet opnemen :x ??



Thomas88
20 februari 2006, 16:14
Hoi,

Ik heb een wat vreemd probleem geloof ik, als ik mijn gitaar gewoon inplug op de versterker, en vervolgens de line out vande versterker / of de koptelefoon plugin verbind met de microfoon ingang van de pc dan zou ik op moeten kunnen nemen gewoon me tde instellingen van de versterker op de pc. Dit gebeurd dus niet, de microfoon werkt uit stekend, dus de instellingen staan denk ik goed, de kabel doet het ook, uitgeprobeerd tussen gitaar en versterker, en de terug koppel plug (van groot naar klein) is ook niks mis mee

Ik snap nu dus niet waarom ik geen verbinding krijg en niet kan opnemen...

Alvast hartelijk bedankt!!
Thomas

Han S
20 februari 2006, 16:20
Uit een microfoon komt 2 milivolt, hangt af van hoe hard het geluid is en niet elke microfoon heeft dezelfde output, maar ga uit van tussen de 2 en 20 milivolt.

Uit een line uitgang komt tussen de 1 en 2 volt en dat is wel wat veel voor een microfoon input, ik zou het ens proberen met de line input op je geluidskaart en hopen dat je mic ingang het nog doet.

Thomas88
20 februari 2006, 16:40
De mic uitgang doet het prima..

Maar hoe ik het ook koppel

versterker koptelefoon - computer microfoon
versterker line out - computer microfoon
versterker koptelefoon - computer lijn
versterker line out - computer lijn

het werkt allen niet..

Han S
20 februari 2006, 17:35
Als je de microfoon gebruikt heb je dan wel geluid op je PC?

Thomas88
20 februari 2006, 17:37
jups, kan het geluid van de microfoon afspelen via de pc

maar, het is niet de bedoeling om de microfoon bij de versterker te leggen en zo op tenemen, ik weet dat de kwaliteit er niet persee beter van word, maar om geluids overlast te voorkomen.

Rude Perception
20 februari 2006, 18:01
hmm..
wat ik gister had was dat mijn pc ingesteld stond op een 5.1 surround set, waardoor de line in en mic outputs waren gewordne. Kun je ook mss effe checken.

Thomas88
20 februari 2006, 18:14
ka nde instelling niet vinden, maar de microfoon doet het dus wel gewoon..

harrie-beton
20 februari 2006, 19:17
microfoon = microfoon ingang.
line signaal = line in.


we gaan nog even verder met testen.
Heb je een mp3 speler of cd speler met een line uitgang?
Sluit deze aan op de line van je pc. Klik in de windows mixer het goede kanaal aan. Of misschien is gewoon de kabel defect.
Neem even stukje op, misschien staat de weergave uit.


http://82.73.162.167/website1/opname/screenshots_software/opnemen-eigenschappen.jpg

http://82.73.162.167/website1/opname/screenshots_software/regeling-voor-afspelen.jpg

Thomas88
20 februari 2006, 20:37
Ik heb nog windows 98 dus bij mij is de banming allemaal wat anders, maar i kdenk dat het wel overeenkomt..

heb een mp3 speler, kan deze wel aansluiten op de versterker, en dan komt het geluid dus ook op de versterker, dus de kabel is niet kapot, heb wel maar één terug koppel plug (van groot naar klein) dus kan niet de mp3 speler verbinden met de line in van de computer. kan ik de microfoon wel in de line in stoppen om te testen of die het doet ?

Thomas88
20 februari 2006, 21:53
Als ik de microffon in me lijn ingang stop van de pc dan werkt deze ook, niet erg hard, maar het werkt wel...

Dus, de ingangen werken allemaal..
de line out van de versterker werkt ook (getest met kopteelfoon)
de kabel doet het, getest tussen gitaar en versterker
de plug (van groot naar klein) doet het, getest tussen mp3 speler en versterker + kabel

Dus als het aan mij ligt werkt alles...

harrie-beton
20 februari 2006, 22:17
je moet dan in windows bij audio apparaten de line ingang aanzetten en het volume omhoog schuiven met de muis

Thomas88
20 februari 2006, 22:39
dat volume staat overal in windows op 100%

Wel heb ik ontdekt dat als ik de gitaar kabel in line out van de versterker heb en de koptelefoon in de verster doe dat i kdan een brom geluid heb, wat ik normaal ook heb, als ik de terug koppel plug op de kabel doe dan is dat geluid weg, betekd dat dat het aan die plug ligt ?

harrie-beton
20 februari 2006, 22:53
de lineout van je versterker is misschien afhankelijk van het volume van je versterker.

Verder is het een kwestie van de goede kabel en de goede plug.
plus even stoeien met windows

Thomas88
20 februari 2006, 23:01
kan het zo zijn dat de plug van groot naar klein de verbinding verbreekt..
want de versterker maakt een brommend geluid, ook als de 2e kabel aan is gesloten in de line out va nde versterker, tot dat i kde terug plug van groot naar klein om de kabel zet zoda tdeze i nde pc past, dan is het gebrom weg, lijkt dus wel als of de verbinding verbroken is.

Thomas88
20 februari 2006, 23:26
Zo, ik heb het aan de praat, toch wel op een vreemde manier, namelijk de plug net zover over de jack van de kabel heen doen tot je het brom geluidje nog hebt, (dus voor 3 kwart ofzo) en dan doet i het wel gewoon.. raar raar raar...

In iedergeval super bedankt iedereen die geholpen heeft !!

Thomas88
20 februari 2006, 23:50
heb nu wel alleen links geluid grrr :P

Hmm nieuw plug kopen dan denk ik he ?

harrie-beton
21 februari 2006, 11:07
misschien is de line out plug mono, de line input van je computer is stereo

Check even de FAQ, staat een website met tips.

goede kabels voor de juiste klus

Thomas88
21 februari 2006, 13:55
Ik heb idd een mono kabel , en de overloop is ook mono, ben net even bij bokkes en renesse geweest vakmannetjes met draadjes en dingetjes , en die gaan een kabel voor me maken met een mono en een stereo kant of zo , nou begreep er bar wijnig van , maar het komt vast goed aan het eind va nde middag of morgen heb ik ehm , dus dan zal ik wat laten weten !!

Bedankt!

Thomas88
22 februari 2006, 11:13
heuyy, ik wou ff melden dat het gelukt is hoor :)!!

Bedankt voor jullie hulp!