PDA

View Full Version : Wie weet wat over (semi-akoestische) Career-gitaren?



Snaar
20 februari 2006, 16:12
Ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die mij meer kunnen vertellen over Career-gitaren?
Ik heb zelf via een studie-genoot uit Duitsland een semi-akoestische / hollowbody / jazz gitaar van het merk Career gekocht. Die had hij zien staan in z'n vaste muziekwinkel in z'n woonplaats (in Duitsland dus) en hij wist dat ik op zoek was naar een relatief goedkope jazz-gitaar. Hij heeft 'm toen op proef voor me meegenomen en ik vond 'm ten eerste erg mooi en verder behoorlijk lekker spelen, dus voor mij was de keuze redelijk snel gemaakt. Maar ik had/heb me verder nooit erg in het merk verdiept.
Dat schijnt ook wel moeilijk te zijn, want op Internet is er niet veel over te vinden. Ik ben wel een aantal Fender-kopieën en snarensetjes van Career tegengekomen. Verder las ik over een aantal van die gitaren dat ze ook in Duitsland waren aangeschaft en merkte iemand anders ook al op dat er geen website van het merk is.

Zijn er hier mensen die mij kunnen vertellen waar Career gitaren gemaakt worden of wat verder de ontstaansgeschiedenis van het merk is? En zijn er toevallig nog meer mensen die een Career hollowbody hebben?

Ganjaman
20 februari 2006, 16:18
career zijn van die typische ebay.de gitaartjes, merkloze zooi uit china die in grote partijen wordt ingekocht en vervolgens een merkje wordt opgeplakt, vaak zijn ze maar vai 1 of 2 ebay winkels te krijgen.
(zijn nog meer van die merken: Keiper, Stevenson en nogiets, Jack& danny, santander, dimavery etc etc) over de kwaliteit kan ik je niets zeggen, maar ga er maar niet van uit dat het veel zal zijn :) (ongetwijfeld wel leuk voor de prijs)

http://instrumente.search.ebay.de/career_E-Gitarren_W0QQbsZFindenQQcatrefZC6QQcoactionZcompar eQQcoentrypageZsearchQQcopagenumZ1QQfgtpZQQfposZPo stleitzahlQQfromZR2QQfsooZ1QQfsopZ1QQftrtZ1QQftrvZ 1QQga10244Z10425QQlopgZQQsacatZ46645QQsadisZ200QQs aprchiZQQsaprcloZQQsargnZQ2d1QQsaslcZ3QQsbrftogZ1Q QsofocusZbs

Rubenios
20 februari 2006, 16:26
huismerk van musik-produktiv

koennie
20 februari 2006, 16:58
huismerk van musik-produktiv

nee man das Collins

Snaar
20 februari 2006, 20:12
Bedankt, Ganjaman. Zo een is het dus: http://cgi.ebay.de/Career-CG19N-Semi-Akustik-Hollow-Body-E-Gitarre_W0QQitemZ7321859815QQcategoryZ2384QQrdZ1QQ cmdZViewItem

Rubenios
21 februari 2006, 13:53
nee man das Collins


career ook...

koennie
21 februari 2006, 14:44
career ook...

oke, ik kom er regelmatig, maar ik had er nog nooit van gehoord :)

marter544
21 februari 2006, 15:24
Bedankt, Ganjaman. Zo een is het dus: http://cgi.ebay.de/Career-CG19N-Semi-Akustik-Hollow-Body-E-Gitarre_W0QQitemZ7321859815QQcategoryZ2384QQrdZ1QQ cmdZViewItem (http://cgi.ebay.de/Career-CG19N-Semi-Akustik-Hollow-Body-E-Gitarre_W0QQitemZ7321859815QQcategoryZ2384QQrdZ1QQ cmdZViewItem[/QUOTE)


Zou ik nooit doen! Voor dat geld zou ik een richwood hollow body halen, dan weet je tenminste ongeveer wat je krijgt, mits je er de goede uithaalt. Career lijkt me niet zo'n best merk, en 500 euro voor een gitaar die niet zo best is, das niet slim.

Snaar
21 februari 2006, 20:23
Zou ik nooit doen! Voor dat geld zou ik een richwood hollow body halen, dan weet je tenminste ongeveer wat je krijgt, mits je er de goede uithaalt. Career lijkt me niet zo'n best merk, en 500 euro voor een gitaar die niet zo best is, das niet slim.

Bedankt voor de tip, maar ik heb 'm allang gekocht. Ik vroeg niet om advies, maar ik was gewoon benieuwd of iemand er meer over wist. Ik heb 'm een aantal jaren geleden al aangeschaft en ik ben er nog wel tevreden over. Career lijkt je niet zo'n best merk, maar je hebt er nog nooit op gespeeld, of wel? 'tuurlijk kun je er wel een mening over hebben, maar ik was meer benieuwd naar info.

bram123
21 februari 2006, 20:47
Zou ik nooit doen! Voor dat geld zou ik een richwood hollow body halen, dan weet je tenminste ongeveer wat je krijgt, mits je er de goede uithaalt. Career lijkt me niet zo'n best merk, en 500 euro voor een gitaar die niet zo best is, das niet slim.


wat ik me afvraag: richwood is net als career, jackdanny en weetikhet een merk zonder eigen fabriek enzo, zoals hierboven beschreven voor career. kortom niet meer dan een sticker. Waarom hebben mensen dan het idee dat die dingen consistentie hebben qua bouw enzo? zou goed iedere maand anders kunnen zijn. of hoe zit dat? ik heb ook ergens opgepikt dat het een nederlandse firma is, wie weet daar meer over? of zijn dat gewoon die mensen die hier altijd richwood zitten te pluggen?

marter544
21 februari 2006, 20:50
Ik zeg niet dat die dingen consiquenter zijn qwa bouw, maar je hoort van career nooit iets, en van richwood wel. En ik heb liever iets waarvan bekent is dat er goede tussen zitten(ook al zitten er vast hele slechte tussen), als iets waarvan niks bekend is, en er dan ook nog gelijk 500 euro aan uitgeven. Dat vertrouw ik dan zeg maar iets meer. Misschien is die career wel beter dan richwood, maar ik zou het gewoon niet kopen omdat je er niks van weet, geen gebruikerservaringen van hebt gehoord zeg maar. En waarom career me niet zo'n best merk lijkt? Omdat je het net als keiper etc. op dingen als marktplaats en ebay ziet, en nooit in een winkel als american guitar store oid. Misschien zit ik wel helemaal fout, maar ik vind het best logisch.

bram123
21 februari 2006, 20:55
o ik deel je scepsis over career hoor. het enig wat ik wilde zeggen is dat van al deze gitaren niemand weet waar ze gemaakt worden en dat ze om die reden gewoon in dezelfde workshop in elkaar geplakt kunnen worden. en enkel omdat er hier richwoods rondzwerven, richwood wordt geprevaleerd en dat bijvoorbeeld in duitsland mensen richwoods afraden wegens obscuriteit en in plaats daarvan careers of collins of fuckknowswhat aanraden.

Ganjaman
21 februari 2006, 22:25
wat ik me afvraag: richwood is net als career, jackdanny en weetikhet een merk zonder eigen fabriek enzo, zoals hierboven beschreven voor career. kortom niet meer dan een sticker. Waarom hebben mensen dan het idee dat die dingen consistentie hebben qua bouw enzo? zou goed iedere maand anders kunnen zijn. of hoe zit dat? ik heb ook ergens opgepikt dat het een nederlandse firma is, wie weet daar meer over? of zijn dat gewoon die mensen die hier altijd richwood zitten te pluggen?
richwood is voorzover ik weet een initiatief van een nederlands/brits bedrijf

Firebird
15 april 2006, 18:19
Oke... beetje oud, maar ik zie nu een advertentie op Marktplaats van een Career Strat (Korea). Dit zeggen ze:

Geen waaibomenhout, geen triplex, maar een massieve alder body met een full maple neck en chrome hardware.

Oke... van de elementen, tremolo, stammechanieken enzo verwacht geen zak... maargoed voor 99,95 (incl. koffer!!!)... wat moet ik hiervan verwachten??

Ben namelijk op zoek naar een ragstrat. Eentje die wel een beetje klinkt, maar die ik gewoon mee kan nemen om te jammen, die uitgeleent kan worden, waar ik niet zo voorzichtig mee om hoef te springen.

Toch maar eens zo'n Career proberen, of toch maar zo'n Rochwood Stratje op de kop zien te tikken???