PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van Ibanez??



Herdjie
27 oktober 2002, 19:54
hey mensen,

Wat vinden jullie van Ibanez gitaren eigenlijk? Zijn deze gitaren beter geschikt voor de modernere rock van tegenwoordig?

Ikzelf krijg namelijk dinsdag de Ibanez SC420 dinsdag binnen. Ook heb ik een Fender strat. Am Standard, maar die klinkt zo raar als ik af en toe de D stemming gebruik....

sebass
27 oktober 2002, 20:17
Op de duurdere modellen heb ik niets aan te merken. Lekker dunne hals echt een shred gitaartje. De goedkope vind ik echt niets.

Herdjie
27 oktober 2002, 20:27
Die Ibanez kost origineel ongeveer 1250 euro. Ik heb em gekocht voor 925 euro....is denk ik wel duur genoeg???

sebass
27 oktober 2002, 20:29
Ja hoor. Ik had het echt over de bodemmodellen. Maar wat wil je :smile:. Ik heb het verder toch niet zo heel erg op het geluid. Ik houd meer van het les paul geluid. Wat meer body of juist semi hollow die hebben echt een heel eigen karakter.

Anders Destium
27 oktober 2002, 20:45
Mijn favoriete merk vanwege het ongeevenaarde speelcomfort...

Minpunt zijn alleen de soms matige stock pu's en floyds, maar dat is dan weer bij de goedkope modellen...en die van jouw heeft een stoptail, dus niets mis mee :smile:

Herdjie
27 oktober 2002, 20:51
haha, thanx!!!

Ic3gl0vE
27 oktober 2002, 21:38
Ibanez? aardige kerel

Moonchild
27 oktober 2002, 22:26
hehe jaja

Ibanez speelt ultra lekker, speelcomfort en snelheid op en top. Duurdere modellen met DiMarzio pups en ze komen in de mooiste vormen en kleuren
WAT WIL JE NOG MEER?!? het zijn de perfecte gitaren

Moonchild
27 oktober 2002, 22:28
alleen weet ik niet of die SC420 DiMarzio's heeft, volgens mij was het H-H V1 en V2

Anders Destium
27 oktober 2002, 22:48
Ik ben zelf erg te spreken over de V1/V2 op mijn S-serie, is echt een uitstekende combi met de mahonie body, deze elementen worden dacht ik ook alleen toegepast op mahonie-gitaren van Ibanez...

Heel erg veelzijdig geluid, helaas misschien voor mij wat té veelzijdig, misschien knal ik nog wel eens een tone zone of paf pro bij de brug, maar ik denk eigenlijk van niet :smile:

skabouter
27 oktober 2002, 23:28
ik heb een ibanez S2120Xav. een wat duurdere en prestige gitaar. ik heb er niets op aan te merken. heel lekker halsje, en mooie finish. bovendien is de floyd ECHT FENOMENAAL. ik speel nu al bijna 2 weken met mijn net nieuwe S2120 en in die tijd heb ik 2 x opgetreden 2x 8 uur geoefend in de oefenruimte EN ook nog 2 volle dagen in de studio gezeten voor de nieuwe CD. en in die tijd heb ik NIET hoeven stemmen, terwijl ik de tremolo wel vaak gebruik. Goed he ?
vet drukke weken trouwens. maar die gitaar is werkelijk TOP.

maar ik vind de lagere ibanezjes ook vrij matig. verder vind ik een merk als GIBSON veel cooler. hoewel ik nu een ibanez heb, en geen gibson. ik vind GIBSON gewoon echt stijl. lekker ouderwets en geen onnodige poespas. heerlijke, en schitterende gitaren !

en hoe mooi en duur mijn nieuwe ibanez S ook is, ik vind hem niet stijlvol.

ik ben nu al aan het kijken om er nog een mooie ECHTE Gibson Les Paul ragbak bij te nemen.

Ibanez
28 oktober 2002, 08:43
Hier is niks meer aan toe te voegen.... :smile: en thanks iceglove :grin:

Ibanerd
31 oktober 2002, 11:58
ibanez = lekker allround.....zeer degelijkelaaggeprijsde begginners gitaren , maar ook super gave gitaren voor de echte diehard

Ibanez RuleZ
31 oktober 2002, 12:35
en wat aardig is, is dat ze zich ook op de markt van Jackson gaan begegeven met kwalitatief gelijkwaardige gitaren, maar die minder kosten (denk aan de J-customs).

voor de rest zijn de japanse per definitie erg goed!

harrald

Ic3gl0vE
1 november 2002, 16:39
maar een jackson is toch weer net ff anders :smile:

Neals
1 november 2002, 18:48
ibanez, kheb erzelf ook een, maar diep in mijn hart had ik toch liever een jackson of epi sg gekocht :smile:

Moonchild
1 november 2002, 18:58
diep in me hart kan ik me ook wel wat beters voor stellen dan een rg270, neals

Ibanez heeft gitaren in alle prijsklassen

episua
1 november 2002, 20:09
Ik vind de wat oudere artist modellen van Ibanez mooi en de semi's. De rg's gaan ook best wel trouwens.
Maar ik heb het tot nu toe altijd nog bij gibson modellen gehouden zoals les paul en SG.

Darklight
1 november 2002, 20:34
Ik heb zelf een Ibanez RG7620BK... Bevalt me erg goed, maar ik heb wat probleempjes met de Floyd (ontstemt om de 1 of andere vage reden). Verder vind ik het echt een topgitaar. Ik heb ook nog een Epiphone Goth Explorer en die vind ik persoonlijk lekkerder spelen, maarja een 7-snarige gitaar kun je niet echt vergelijken met een 6-snarige, omdat de hals gewoon breder is...

Negative K3 fan
1 november 2002, 21:01
Ik vind Ibanez lelijk, allemaal, stuk voor stuk, op dee chrome boy van satch na.

Ibanez
1 november 2002, 21:07
Whahaha en dat zeg jij met je zelfgemaakte strat en squier. Die zijn pas echt lelijk....

Anders Destium
1 november 2002, 21:24
Oeh Negative K3 Fan heeft zich in het rood gewerkt en moet nu serieus oppassen voor de toorn van ondergetekende....

You better be scared.....

Neals
1 november 2002, 21:54
kweet wel dat een RG270 nie zoveel is... maar ibanez mist het gevoel beetje van iets persoonlijks, tis voor mijn gevoel gewoon een van de 1000-en planken die op de dag van zijn bouw naar buiten gedrukt zijn.

Anders Destium
1 november 2002, 22:02
Ik heb twee nogal zeldzame Ibbies, en die zijn handmatig afgebouwd, dan wordt het al weer wat leuker natuurlijk...

Ik weet niet bij welk merk je wel een persoonlijk gevoel krijgt, want de groten Gibson en Fender blazen meer gitaren op een dag, en dan heb je dus ook meer kans op een rotten apple...

Neals
1 november 2002, 22:03
hey, ibanez is net zo groot als fender en gibson......
Ik denk zelf meer aan dat ene fijnspelende gitaartje wat zeer lekker klinkt en nerges info over te vinden is en shit.... IS GOTHVER ALLEEN 950 EURO GRRRRRRRRR

Anders Destium
1 november 2002, 22:12
Quelque?

Negative K3 fan
1 november 2002, 22:38
Op 2002-11-01 21:24, schreef Anders Destium:
Oeh Negative K3 Fan heeft zich in het rood gewerkt en moet nu serieus oppassen voor de toorn van ondergetekende....

kut zeg... je metal spreukjes maken me bang.

vulvasonic
1 november 2002, 22:49
Ik dacht zelf altijd dat ik nooit iets anders zou kopen dan Fenders en Gibsons. Tot 3 weken geleden. Ik heb een Ibanez RG570EX gekocht en ik ben zelden zooooo blij geweest met een gitaar als met deze. Ik zit nu alweer te denken aan een reserve voor op het podium. ;}

Ic3gl0vE
1 november 2002, 23:06
Negative K3 fan je hebt aparte smaak :smile:

Nash
2 november 2002, 10:14
Wat ik zo knap vind is dat velen van jullie graag op beide twee uitersten lijken te spelen; en op een Gibson en op een Ibanez. Ik krijg dat dus echt niet voor elkaar. De nekken zijn totaaaaaal anders, de Gibson is loodzwaar ( en ik heb het zwaar in de rug) itt de Ibanez, etc etc. Knap als je daar even graag op speelt.

signsofzodiac
2 november 2002, 10:21
Doet de K3-fan dan helemaal niets anders dan dingen afkraken (behalve zijn squiertje)?? Maar goed, ik heb 2 Ibanez-gitaren (jem90ham en een 1978 doubleneck) waar ik helemaal tevreden mee ben en er is een Universe UV777BK onderweg, die er in januari moet zijn. Ik vind dat je bij Ibanez altijd waar krijgt voor je geld, zowel bij de goedkope als de duurdere modellen. Uiteraard zullen er vast wel betere gitaren zijn, alleen betaal je je er helemaal scheel aan. Doe mij maar een Jem boven een USA Jackson of Gibson anyday!!! En voor het geld dat ik heb bespaard koop ik nog een superplank :smile:

Negative K3 fan
2 november 2002, 11:04
Ik hou van afkraken, niks beters in het leven dan afkraken! En ik kraak zelfs mijn squier af omdat het een kutgitaar is, maar mijn gemodde strat kraak ik niet af, maar ik heb overal wel iets negatiefs over te zeggen (zien jullie het verband met mijn naam al). sorry voor het off topic gezeur.

Neals
2 november 2002, 14:31
een shadow model...

lijkt beetje op de ibanez S serie.... alleen bruter...

- Actieve humbucker
- 2 piezo's
- Gold Hardware Floyd
- Zwarte transparante lak

ding doet een beetje aan als een ibanez gemengd met een gibson

Moonchild
2 november 2002, 15:03
Ibanez heeft wel persoonlijkheid in de gitaren vind ik. Bij de duurdere series vooral dan. Prestige, J-custom, J-custom LA custom shop designed, etc etc.

Anders Destium
2 november 2002, 19:50
> Neals, klinkt erg cool :grin:

Ik begrijp je punt wel hoor, ik vind veel Gibsons, handgemaakte Riches en vooral Jacksons en PRSen ook supermooi, maar niet voor dát geld...