PDA

View Full Version : Ibanez... maar welke?



tomhaze
20 februari 2006, 11:34
Heej daar,

Eerst me maar even voorstellen:
Ik ben Tom, 17 jaar, speel nu ongeveer 2 jaartjes gitaar, eerst vooral acoustisch maar nu vooral electrisch. Electrisch heb ik mezelf een beetje aan moeten leren omdat ik alleen maar acoustisch les krijg. Speelde ook in een band die helaas laatst is gekapt, maargoed!!:

Ik ben na een goedkoop begingitaartje nu op zoek naar een nieuwe electrische gitaar: Een echte goeie.
Mijn budget ligt ongeveer tussen de 500 en de 1000 euro, en ik heb al een beetje rondgekeken in het daarvoor bestemde topic.

Van veel andere gitaristen heb ik de namen Epiphone en Ibanez meegekregen als goede All-round gitaren, en vooral Ibanez spreekt me wel aan, hoewel ik ze natuurlijk eerst moet uitproberen. De reden dat ik een Allround gitaar wil is dat mijn muzieksmaak ontzettend divers is, ik houd bijna van elke soort muziek.

Bij een winkel in Duitsland (net over de grens) heb ik al wat mooie dingen gezien, maar goed: Graag jullie mening en adviezen hierover:

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100018301/sid/!18121995/quelle/listen

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100006619/sid/!18121995/quelle/listen

De 1e vind ik wat mooier, maargoed, ik ben geen genie in de anatomie van gitaren dus misschien kunnen jullie me helpen?

Alvast bedankt!

Gr. Tom

tomhaze
20 februari 2006, 11:35
P.s. Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom.

almarvk
20 februari 2006, 11:49
Je laat 2 goede gitaren zien waar je niet snel mis mee kan zitten, maar het gaat erom wat jij wilt. Onder de FAQ kan je veel gitaren zien die binnen je budget passen. Misschien is het slim om daar ook bij de te kijken.

Voor de rest; speel er gewoon op! Elke gitaar is weer anders. Probeer het dus uit en koop niet direct. Meer tips kunnen we niet geven omdat het jou aankoop is...

Fvddungen
20 februari 2006, 11:52
Zeker weten de RG. Ibanez RG heerst.

VooDoo
20 februari 2006, 12:15
Je hebt een brede muzieksmaak zeg je

de RG is meer een metal beest, en als je ook cleane partijen wilt spelen, vind ik em daar niet zo geschikt voor( ik VIND het niet zo mooi klinken) mischien vind jij dat weer wel!

Ik zou es kijken naar een Ibanez S1620 dat zijn ook hele mooie gitaren, wel een tikkeltje duur maar het moet maar:p

Ik zou voor een S gaan:)
(ben sterk bevooroordeelt, kga binnenkort ook een S kopen helaas geen 1620)

tomhaze
20 februari 2006, 12:36
Bedankt voor de reacties.

Het plaatje van de 2e gitaar komt in principe uit de S serie van Ibanez dus dan zou die wel geschikt zijn.
En inderdaad ga ik gewoon alles uitproberen want de 'feel' moet gewoon goed zijn, maar tips zijn natuurlijk altijd handig.

Ik denk dat ik me dan maar een beetje zal orienteren op de S-serie, en als iemand nog andere suggesties heeft, van welk merk dan ook, ik hoor ze graag.


Groeten Tom

almarvk
20 februari 2006, 12:37
En inderdaad ga ik gewoon alles uitproberen want de 'feel' moet gewoon goed zijn, maar tips zijn natuurlijk altijd handig.


Dat is het belangrijkste.

tomhaze
20 februari 2006, 12:53
Als je op de site: http://www.musik-produktiv.de zoekt op Epiphone krijg je ook een mooi arsenaal te zien.
Ziet iemand die hier bekend mee is een paar 'Gems' tussen zitten, die vallen binnen mijn eerder genoemde budget?
Natuurlijk bespeel ik alles als ik daar ben, maar enige voorkennis van zaken is toch erg gewenst he ;-)

Groeten Tom

Kevin-D
20 februari 2006, 13:07
Kheb zelf een Ibanez S geprobeerd laatst, met dezelfde hals als degene die jij hier aanwijst (ander kleurtje alleen), en die beviel zeer goed :) De RG daarentegen heeft een dezelfde stijl hals, is alleen 2 mm dunner (correct me if I'm wrong).
.

pietros
20 februari 2006, 18:55
ik zou ook eens voor een 2dehands gibson les paul studio kijken als ik jouw was, die vind je ook onder de 1000 € en is beter als een epiphone (vind ik)

vester86
20 februari 2006, 19:01
ik heb zelf de RG 1570, is een heel erg fijne gitaar die ongelofelijk laag kan worden afgesteld, en daarmee misschien wat meer geschikter voor (snelle) metal.de standaard pickups vind ik echter meer rock dan metal, hebben een vrij pafferig karakter. zelf heb ik er andere pickups in gedaan, omdat de gitaar dan wat minder lijkt op mn andere gitaar

over die S470 kan ik niet veel zeggen, het is ander hout, met een ander karakter. ik weet niet of er een ZR trem op deze gitaar zit, maar áls dat zo is heb je ook daarmee een prima trem in handen.

Kevin-D
20 februari 2006, 19:20
Op de S470 die hij aan heeft gewezen zit iig een ZR trem.

grayfink
20 februari 2006, 21:23
Een Line6 Variax 600? Heb je gelijk 25 gitaren.

Sim-Simon
20 februari 2006, 21:40
Voor all-round kan je inderdaad beter 2ehands Gibson of Epiphone nemen. Ik speel van alles wat en heb ook een Ibanez en vind hem erg beperkend...

Terence
20 februari 2006, 22:32
Een Line6 Variax 600? Heb je gelijk 25 gitaren.

Allemaal even lelijk ;)

grayfink
20 februari 2006, 23:24
Beauty is in the eye of the beholder:cheerup:

harrie-beton
21 februari 2006, 00:06
Bij een winkel in Duitsland (net over de grens) heb ik al wat mooie dingen gezien,










Een vrouw kan alleen mooi zijn. Een gitaar is gereedschap, je moet er op spelen en hem horen. Dan weet je het vaak wel. Een foto van een gitaar is slechts een foto van een gitaar.

Nickname
21 februari 2006, 00:25
Ik heb zelf die bovenste van die 2 die je aangaf (de RG 1570) en ik moet zeggen dat dit voor mij een superfijne gitaar is die heel breed inzetbaar is. Als ik jou was zou ik hem onder anderen natuurlijk proberen maar die is in ieder geval top! :)

mies-bvd
21 februari 2006, 01:04
Heb zelf ook een rg 1570 en ik kan er echt van allelei sounds uit krijgen en heb mijn elementen nog niet aangepast of zo !

Komt voor namelijk door de single coil vind ik !

renier
21 februari 2006, 01:05
ieder zijn ding. ik heb lang op RG's gespeeld, en op papier zijn het prima gitaren. totdat je een keer een goeie strat of een goeie les paul in handen krijgt. ze spelen niet zozeer makkelijker, maar man, ze hebben gewoon wat! daarna raak je geen RG meer aan. althans, de mijne heeft 3 jaar aan de muur gehangen.

wil je veelzijdigheid? koop dan een mooie strat. mex classic serie ofzo, ben je voor 500 pop klaar. en dan heb je een mooie, veelzijdige gitaar, die zijn waarde houd en ook nog eens cool is. dat kun je van een RG niet zeggen
http://www.musik-produktiv.de/bilder2/00/31/23/003123489l.jpg

Terence
21 februari 2006, 01:05
Ik heb ook de RG 1570. Speelt heerlijk als de hals je ligt en je kan er behoorlijk wat verschillende geluiden uit halen. Oftewel, ik ben het met Nickname eens, proberen die hap.. of gitaar dan.

vester86
21 februari 2006, 01:08
+1+1+1+1+1

Nickname
21 februari 2006, 11:37
Haha.. ik merk dat er hier meer aanhangers zijn van de RG 1570... een geweldig apparaat! Zeker ook die single coil vind ik een groot pluspunt voor de veelzijdigheid van de gitaar! :cooler:

Terence
21 februari 2006, 13:31
Zeker, de single coil opzich vind ik nog niet zo heel bijzonder, maar de tussen standjes zijn toch wel weer lekker.

tomhaze
21 februari 2006, 13:33
Heej, wat een reacties :) Bedankt!
Ik zit nu beetje te hangen tussen Epiphone en Ibanez..
Heeft er iemand hele goede ervaringen met bepaalde Epiphone's? Ik hoor ze heel graag...


Groeten Tom

tomhaze
21 februari 2006, 13:42
Ik vind deze Epiphones onder meer erg mooi, wie kan mij vertellen waarin ze kwalitatief verschillen?

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100021130/sid/!08071695/quelle/listen

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3179001/sid/!08071695/quelle/listen

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3179003/sid/!08071695/quelle/listen

Alvast bedankt :) De reacties zijn erg handig

Groeten Tom

Kevin-D
21 februari 2006, 18:37
Epiphones zijn over het algemeen heel degelijke gitaren. Iemand die je anders probeert te vertellen, heeft waarschijnlijk gewoon een slecht exemplaar gehad, wánt die zijn er zeker ook. Als je besluit naar een epiphone te kijken:

-Check het fretwerk, en de overgang hals/body even. (eerst is een must, lekkere nette frets zijn heerlijk, het 2e is puur voor de netheid)
-Kijk naar de kleur van de toets, en voel deze even, de kwaliteit van de toets verschilt best per epiphone, soms heb je een hele mooie, en soms een stuk gortdroog hout.
-Het uiterlijk natuurlijk! Ik zag laatst een epiphone die was ZO mooi afgewerkt, já hij was beter afgewerkt dan mijn Heritage. Hij klonk minder, maar de looks en afwerking waren súper! M'n vader stond er ook versteld van.

En voor de Ibanezzen:
-Daar is al genoeg over gezegd, en natuurlijk gelden dezelfde check regels hier, alleen zijn vooral die Prestige modellen (alles boven de 1000) bijna altijd wel goed afgewerkt.