PDA

View Full Version : Multitone ervaringen



Droffie
20 februari 2006, 10:21
Hey,
Lees deze topic eens door op HC. Heel erg negatief over de Koch Multitone. Mijn ervaringen met de MT waren ook niet heel goed in eerste instantie maar ze hebben 't over dun geluid en praktisch geen gain. In mijn herinnering heeft de MT een bak gain waar je u tegen zegt. Mijn Twintone heeft al gigantisch veel gain.

Multitone discussie op HC (http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=&threadid=1159610&perpage=20&pagenumber=1)

Hier in NL zijn de meesten erg te spreken over Koch, daar is 't toch anders vreemd genoeg.

guhlenn
20 februari 2006, 10:45
HEb allebei, en weet niet waar dit over gaat. MT is een TT maar dan wat beter bestuurbaar... en dat crunch kanaal heeft betrekkelijk weinig gain, maar da's net de bedoeling,. Het overdrive kanaal doet geen rectifier, maar wel al het andere. Maar goed, Koch is ookw el betrekkelijk "lief en zoet" kwa geluid, dus het hangt heel erg af avn wat je smaak is, zoals altijd.

Toaster
20 februari 2006, 13:07
kep mar ff gepost

Helter Skelter
20 februari 2006, 16:04
Hey,
Lees deze topic eens door op HC. Heel erg negatief over de Koch Multitone. Mijn ervaringen met de MT waren ook niet heel goed in eerste instantie maar ze hebben 't over dun geluid en praktisch geen gain. In mijn herinnering heeft de MT een bak gain waar je u tegen zegt. Mijn Twintone heeft al gigantisch veel gain.

Multitone discussie op HC (http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?s=&threadid=1159610&perpage=20&pagenumber=1)

Hier in NL zijn de meesten erg te spreken over Koch, daar is 't toch anders vreemd genoeg.

tja, het ligt er natuurlijk aan wie het zegt, als bv. ik in discussie ga met een speedmetallaar over gain dan hebben we het over totaal verschillende zaken, de Multitone heeft voor mij 10X meer gain dan dat ik ooit nodig zal hebben

Ritch
20 februari 2006, 17:06
tja, het ligt er natuurlijk aan wie het zegt, als bv. ik in discussie ga met een speedmetallaar over gain dan hebben we het over totaal verschillende zaken, de Multitone heeft voor mij 10X meer gain dan dat ik ooit nodig zal hebben

Inderdaad, ik heb de gainpot praktisch nooit over 2 uur...
Die gasten die de MT afzeiken... ik snap het voor geen reet dat ze er een dun, krielig OD op het 3e kanaal krijgen?! :-? Ik heb iig een sound zo breed als de gouverneur van California :D

Droffie
20 februari 2006, 17:34
Inderdaad, ik heb de gainpot praktisch nooit over 2 uur...
Die gasten die de MT afzeiken... ik snap het voor geen reet dat ze er een dun, krielig OD op het 3e kanaal krijgen?! :-? Ik heb iig een sound zo breed als de gouverneur van California :D

Daarom post ik die thread hier ook...Ik snap er ook geen reet van.
Het OD kanaal op mijn Twintone is moddervet en trekt 't pleisterwerk van de muur qua gain als dat nodig zou zijn.
Hoe zij idd in hemelsnaam een dun iel geluidje er uit halen is me een raadsel.

Anders Destium
20 februari 2006, 17:40
Je waagt het toch niet om de credibiliteit van HC te betwijfelen :seriousf:

Negative K3 fan
20 februari 2006, 18:31
Originally posted by Mr Ten
imo, koch is the absolute worst amp out there, i'd choose a rivera over it, and i hate those amps too.


hehe, tja...

Droffie
20 februari 2006, 19:35
Je waagt het toch niet om de credibiliteit van HC te betwijfelen :seriousf:

Ik kom er niet zo vaak...DAt blijkt wel :seriousf:

Ritch
20 februari 2006, 22:04
hehe, tja...


LOL!

Nieuwe signature! :D

Droffie
20 februari 2006, 23:29
LOL!

Nieuwe signature! :D


Geinig! :seriousf:

new deep
21 februari 2006, 00:14
'Hey,
Lees deze topic eens door op HC. Heel erg negatief over de Koch Multitone. Mijn ervaringen met de MT waren ook niet heel goed in eerste instantie maar ze hebben 't over dun geluid en praktisch geen gain. In mijn herinnering heeft de MT een bak gain waar je u tegen zegt. Mijn Twintone heeft al gigantisch veel gain.'

Het lijkt mij eerlijk gezegd een beetje kort door de bocht om te stellen dat er op het betreffende HC forum item een negatieve mening over de multitone heerst aangezien er maar iets van twee dudes het ding afkraken en de rest overwegend juist heel erg positief is.
Even iets anders; ik zelf prefereer zelf eerder de studiotone en vooral de twintone.
cheers

BeeJee
21 februari 2006, 01:28
Een bandmaat van mij heeft de MT 1. Heb dat ding in 2 jaar tijd een aantal keren thuis gehad en behoorlijk aan de tand gevoeld en zelfs voor hem ingeregeld. Gain genoeg inderdaad (teveel voor mij: ik kwam ook niet verder dan ongeveer standje 2uur op kanaal 3) , ongeveer 2x zoveel als het 4e (lead)kanaal van mijn Rover pre-amp:o . Ik vind de MT met name op het cleane en crunchkanaal uitblinken: mooi, helder gedefinieerd en heel dynamisch. De voicing van kanaal 3 is niet zo mijn smaak. De truuk was voor mij om niet teveel treble te gebruiken bij de MT en ook niet teveel gain.

Geronimo
21 februari 2006, 02:14
Volgens mij hebben die 'buitenlanders' een exemplaar wat een halfjaar in een zeecontainer heeft staan rotten en daarna nog uit de UPS vrachtwagen is gesmeten. Ik hoor nooit wat slechts over Koch en de exemplaren die ik heb gehoord klonken best!

En bij de User Reviews scoort Koch gemiddeld toch ruim boven de 9. Ik denk dat dat meer zegt dan drie zeikverhaaltjes.

arjanb01
21 februari 2006, 08:19
Daarom post ik die thread hier ook...Ik snap er ook geen reet van.
Het OD kanaal op mijn Twintone is moddervet en trekt 't pleisterwerk van de muur qua gain als dat nodig zou zijn.
Hoe zij idd in hemelsnaam een dun iel geluidje er uit halen is me een raadsel.


idd mee eens, ik ben ook een koch bespeler en heb 'maar' een studiotone. Nou die heeft echt genoeg gain om je behang van de muur te blazen. Dus mensen, hou op over het afzeiken van koch. En voor de metal gasten: de koch powertone 2 is de meest bruute metal amp ever ! Dus probeer die maar es een keertje te testen en je lange haar vliegt van je schedel ! :hippie:
De powertone 1 zou ik ook testen, die is net zo bruut en heeft echt ballen.

Helter Skelter
21 februari 2006, 08:39
Dus probeer die maar es een keertje te testen en je lange haar vliegt van je schedel ! :hippie:


da's geen reclame natuurlijk! :)

De Powertone II met EL34 = lekkuurrr! :cooler:

Bigfoot414
21 februari 2006, 09:41
Nou vraag ik me af: wat zijn nu echt de grote verschilen tussen de PT1 en de PTII?

Helter Skelter
21 februari 2006, 09:44
Nou vraag ik me af: wat zijn nu echt de grote verschilen tussen de PT1 en de PTII?


is volgens mij al een draadje over geweest http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon2.gif

Droffie
21 februari 2006, 09:47
Volgens mij hebben die 'buitenlanders' een exemplaar wat een halfjaar in een zeecontainer heeft staan rotten en daarna nog uit de UPS vrachtwagen is gesmeten. Ik hoor nooit wat slechts over Koch en de exemplaren die ik heb gehoord klonken best!

En bij de User Reviews scoort Koch gemiddeld toch ruim boven de 9. Ik denk dat dat meer zegt dan drie zeikverhaaltjes.

Tja, zoiets postte ik ook...Koch houdt het kwaliteit in eigen land en stuurt de crap naar de US. :D

Droffie
21 februari 2006, 09:47
Nou vraag ik me af: wat zijn nu echt de grote verschilen tussen de PT1 en de PTII?

Kon je in de PTII niet 6L6 of EL34's stoppen?

arjanb01
21 februari 2006, 10:32
da's geen reclame natuurlijk! :)

De Powertone II met EL34 = lekkuurrr! :cooler:

Idd die powertones 1 en 2 zijn beide goed ! Alleen ben ik geen metal bespeler, dus heb ik er niets aan. Ook het gewicht staat me tegen van dergelijke versterkers. Vandaar dat ik naast tone toch ook voor een handzamer gewicht kies, dus de studiotone. Misschien dat ik er een tweede ooit bijkoop om hem door te lussen zodat ik stereo geluid heb, dus zo breed geluid als een japanse sumo worstelaar :jam: :cooler:

Helter Skelter
21 februari 2006, 10:41
In de PTII zit beduidend minder gain dan in de PTI, ik heb de EL34 versie gehoord en met de midshifts heeft de II een duidelijk meer vintage karakter. 'Koch meets Marshall' zullen we maar zeggen 8-)

vind het een interessante bak!

dml
22 februari 2006, 02:06
Wat een gelul. Als een versterker je niet aan staat, ruil 'm dan in, verkoop 'm. Klaar. Get over it. Sowieso dom als je er toch eentje koopt en dan binnen de kortste keren gaan zitten zeiken dat het een cutamp is.

De verschillen tussen PT1 en PT2.0 (ik noem het maar 2.0, de nieuwe versie met die mid-shift knopjes doop ik bij deze 2.1):
-PT2.0 heeft een Bright-input, welke alleen werkzaam is op het cleane kanaal
-PT2.0 heeft twee afzonderlijke master volumepots
-PT2.0 KAN minder gain hebben dan PT1
-PT2.0 heeft door de twee mastervolumepots de reverbpot op de achterzijde
-PT2.0 heeft een extra standje op de speaker damping, nl. Ultra Low

Voor zowel PT1 als PT2.0 geldt dat er allerhande buizen in gezet kunnen worden, dus ook EL34, ook 6L6, ook 6550, ook KT66, ook KT90, ook 6CA7, ook KT88, ook KT77, ook KT100, enz. En de types zijn per twee ook nog eens te mixen. Okay, geen EL84.

Baker
22 februari 2006, 20:09
Een bandmaat van mij heeft de MT 1. Heb dat ding in 2 jaar tijd een aantal keren thuis gehad en behoorlijk aan de tand gevoeld en zelfs voor hem ingeregeld. Gain genoeg inderdaad (teveel voor mij: ik kwam ook niet verder dan ongeveer standje 2uur op kanaal 3) , ongeveer 2x zoveel als het 4e (lead)kanaal van mijn Rover pre-amp:o . Ik vind de MT met name op het cleane en crunchkanaal uitblinken: mooi, helder gedefinieerd en heel dynamisch. De voicing van kanaal 3 is niet zo mijn smaak. De truuk was voor mij om niet teveel treble te gebruiken bij de MT en ook niet teveel gain.

Ik heb ook een Multitone,
en bovenstaande is PRECIES ook mijn ervaring!

Bovendien is de multitone een amp die staat of valt met een goed afstelling.
Als je hem te zacht zet, en je gebruikt teveel gain op kanaal 3, en daarbij nog een verkeerde eq afstelling dan kan het idd zo zijn dat je een fizzy/dun/niet zo mooi geluid krijgt.

Daarentegen,
-schakel em op 25 watt (zodat ie wat harder kan)
-wees wijs met gain, (niet teveel dus, idd 2 uur max.)
-beetje reverb, beetje mid, ietsie minder treble

En je hebt een wereld geluid!

Jay Cal
22 februari 2006, 20:13
Mijn bandje www.apparition.nl (shameless plug) speelt alleen nog maar op KOCH Multitone. Tis gewoon een versterker voor alle stijlen. Als ik zin heb om te bluesen, jazzen of mijn "pedal to the metal" wil duwen dan is mijn MT1 mijn gewenste partner in crime.

Ps weet iemand al of er een 50W versie uit zal komen van de MT2? Vooralsnog weet ik alleen dat de 100W versie leverbaar is.

Mzzltov

Ralph Nuis
22 februari 2006, 21:33
Metal ? Kan die multitone dat ook al joh ? Toch wel interessant dan om er eens naar te kijken wanneer er weer geld is (een een goede band om hem überhaupt in te gebruiken).

Ritch
22 februari 2006, 21:53
Hij heet niet voor niets "multi" ;)

Baker
23 februari 2006, 18:31
Metal ? Kan die multitone dat ook al joh ? Toch wel interessant dan om er eens naar te kijken wanneer er weer geld is (een een goede band om hem überhaupt in te gebruiken).

mwoa... voor metal issie nou ook weer niet echt perfect hoor,
ga dan voor de powertone....

BeeJee
23 februari 2006, 18:56
Alhoewel metal wel kan met de MT. Ligt ook een beetje aan de stijl metal die je wilt spelen. Nu-Metal bijv. met megaveel low-end daar is ie volgens mij niet zo geschikt voor. Je kunt er wel lekker mee trashen en 'iron -maidenen'. Volgens mij kan ie alles wat in de jaren 80 metal genoemd werd wel aan.
Inderdaad is de multitone multi-functioneel. Gewoon testen die hap!
De PT ken ik overigens niet qua sound. Verschilt die erg veel van de multitone?

Wabbie
23 februari 2006, 22:31
Ik heb nu een half jaar een powertone 2 en ik zweer echt bij die versterker. Iedere keer als ik mijn versterker aanzet en een gitaar in plug( willekeurig welke) heb ik weer zoiets van "ooooooh wat mooi".
En trouwens met een PT2 kun je ook best goede crunches creeren hoor. Ik gebruik mijn lead kanaal voor slagpartijen een daar heb ik een soortvat AC/DC geluid op steroids, en op mijn ultra-lead kanaal heb ik een hele vettige distortion voor mijn leads

guhlenn
24 februari 2006, 10:47
of je wacht op die nieuwe alleskunner van Koch...

Droffie
24 februari 2006, 10:53
of je wacht op die nieuwe alleskunner van Koch...

Nieuwe alleskunner? Vertel...

Wabbie
24 februari 2006, 12:30
hij bedoelt de Koch Supernova denk ik.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=69756


Die wordt in dit topic besproken. Enjoy!

guhlenn
24 februari 2006, 13:23
juist... Jijj zat toch ook in die thread of niet?