PDA

View Full Version : Eerste opname met PC...



marc_olly
20 februari 2006, 10:07
Na jaren niets gedaan te hebben op recording gebied, heb ik me eens gestort op het opnemen met de PodXT, een pc en Cubase SX.

http:/www.e-movement.nl/first-things-first.mp3

Het onderstaande deuntje is het resultaat. Geen loops, geen backing tracks van i-net, maar alles zelf gespeeld eventueel met behulp van drum samples van i-net....

Moet nog het e.e.a. aan gebeuren, maar ben benieuwd wat jullie er van vinden. Graag wat tips over hoe de eindmix, voornamelijk zaken als compressor, gate en limiter gebruik of andere tooltjes. Daar weet ik helemaal niets van en wil graag leren !

Thanks,
M.

Stratman70
20 februari 2006, 20:16
Tja, klinkt op zich wel goed, maar het wordt wat saai op een gegeven moment. Iets meer afwisseling zou geen kwaad kunnen.
Maar je wilde eigenlijk feedback over de opname.
Ik vind 'm wel goed klinken eigenlijk. Misschien ietsje meer compressie, maar ik weet niet of dit nummer dat echt nodig heeft.

marc_olly
21 februari 2006, 16:45
Thanks !

Ik ga nog wat sleutelen aan de drums en zit nu te wachten op een JV880 zodat ik ook met de backing wat meer kan doen. Maareh, iedere vorm van commentaar waar ik wat mee kan is welkom, dus niet alleen het recording gedeelte, maar ook spel en song opmerkingen zijn van harte welkom!

M.