PDA

View Full Version : Goedkope kast met v30's



Orpheo
20 februari 2006, 00:30
tja, topictitel zegt t al:

ik zoek een goedkope maar goedklinkende 4x12 kast met v30's erin. wie oh wie heeft een idee. ik heb geen idee waar ik aan moet denken namelijk, wat voor prijzen en merken.

Nrrrk
20 februari 2006, 01:15
randall R412CV (of VC) kost iets van 600 euro ofzo, is 4*12. Randall maakt fantastische cabinets.

imlikeajungle
20 februari 2006, 03:07
Niet besparen...

Serieus, spaar effe door en koop dan meteen een goede 4x12/2x12. Ik heb de laatste maanden 3 cabs gehad & uiteindelijk koop ik toch gewoon Bogner. Als het absoluut goedkoop moet zijn: koop een 1960AV en modificeer hem.

Orpheo
20 februari 2006, 08:06
de planning is nl dat in de kast 2 v30's en 2 g12t75's komen. past mooi bij de mesa en ook mooi bij de marshall, vandaar.


edit; hoewel "bogner" natuurlijk wel geil staat in mijn nick :cooler:

duckman
20 februari 2006, 10:03
Niet besparen...

Serieus, spaar effe door en koop dan meteen een goede 4x12/2x12. Ik heb de laatste maanden 3 cabs gehad & uiteindelijk koop ik toch gewoon Bogner. Als het absoluut goedkoop moet zijn: koop een 1960AV en modificeer hem.

Wat bedoel je met modificeren? Andere bekabeling?Zo ja ,war raad je aan , want ik heb een 1960AV en als ik het geluid kan verbeteren, heb ik daar wel oren naar...thanx.

mazzel,
Arjan

edit :TS, sorry dat ik je topic even kaap, maar wellicht ook interessant voor jou :-)

vinni
20 februari 2006, 10:05
Heb nog twee V30's liggen.....
Eventueel vier.....

T'is maar dat je het weet.....(Spam?...ahum...)


Vinni

Josdevos
20 februari 2006, 10:23
Andere, dikkere bekabeling, bekabeling die Marshall gebruikt is heel erg dun. (neem 1,5˛ ofzo...)

Metalen handvaten ipv plastieken

Een berkenmultiplex achterplaat ipv de vezelplaat die Marshall gebruikt

Inputjack rechtstreeks op de speakers met goeie neurtik jack. (geen mono/stereo gedoe)


En je hebt 90% van de sound van de topcabs...

duckman
20 februari 2006, 10:29
Andere, dikkere bekabeling, bekabeling die Marshall gebruikt is heel erg dun. (neem 1,5˛ ofzo...)

Metalen handvaten ipv plastieken

Een berkenmultiplex achterplaat ipv de vezelplaat die Marshall gebruikt

Inputjack rechtstreeks op de speakers met goeie neurtik jack. (geen mono/stereo gedoe)


En je hebt 90% van de sound van de topcabs...

Thanx.Ik zal eens gaan modden...

imlikeajungle
20 februari 2006, 10:33
de planning is nl dat in de kast 2 v30's en 2 g12t75's komen. past mooi bij de mesa en ook mooi bij de marshall, vandaar.



In dat geval: waarom geen 1960A met twee V30s erbij, en beetje modden. Kost je niet veel, heb je leuk karwei & originele cab.

Orpheo
20 februari 2006, 10:37
In dat geval: waarom geen 1960A met twee V30s erbij, en beetje modden. Kost je niet veel, heb je leuk karwei & originele cab.

1960A=marshall?

ik zat aan nog iets te denken he. als je die achterplaat vervangt he, is t dan handig om daar een soort geluidsabsorberende mat aan te bevestigen? dat t geluid alleen maar naar voren gaat, en OF weerkaatst wordt achter, OF geabsorbeerd wordt achter?

en josdevos zei zoiets als achterplaat vervangen door berkenmultiplex ipv dat spaanplaat van marshall. maakt dat echt zoveel uit? bedrading vervangen is logisch.

en overigens, dank voor de nuttige info!

imlikeajungle
20 februari 2006, 11:57
Idd Marshall.

Ivm de achterkant: maakt zeker uit, alles in een cab maakt uit... Niet voor niks zoveel verschil in geluid tussen verschillende constructiemethodes etcetera.
Of een geluidsabsorberende mat een goed idee is weet ik niet, maar het kost geen drol en proberen staat vrij. Er zijn wel cabs die dat hebben, Jos weet daar vast meer over.

Magic Bean
20 februari 2006, 12:02
Je kan ook kijken naar Fame kasten. 444€ bij musicstore voor 4x v30 nieuw...

Orpheo
20 februari 2006, 12:04
Je kan ook kijken naar Fame kasten. 444€ bij musicstore voor 4x v30 nieuw...

ook een goeie, dank je :)

guhlenn
20 februari 2006, 12:06
klonken niet fijn als e het mnij vraagt. En Jos, zit 90% niet in de afmetingen en gebruikt hout ipv het materiaal van het handvat? DIt blijft maar terug komen en ik blijf een ongelovige.

Josdevos
20 februari 2006, 12:16
Een Bogner cab bijvoorbeeld is gemaakt naar de afmetingen van een jaren 60 marshall cab. Afmetingen maken je sound natuurlijk ook, maar maakt het geluid niet persé beter of slechter.
Natuurlijk maakt hethout veel uit, daarom dat ik een betere achterplaat aanraad. (Zijkanten Marshallcabs zijn uit multiplex, achterplaat is uit vezelplaat.)
Qua handvat, dat is het laatste dat ik zou vervangen, omdat het al een iets grotere investering is, maar je mag er zeker van zijn dat het ook uitmaakt, is gewoon veel luchtdichter dan een plastieken.
Bekleden van de binnenkant zou minder uitmaken heb ik gehoord... Zou je is moeten proberen... maar vermoed dat je cab er enkel doffer van zal worden...

guhlenn
20 februari 2006, 12:21
da's waar ik heb het gedaan... goed voor bass maar slecht voor de rest.

Ik kian me neit voorstellen dat iemand verschil hoort tussen een zelfde cabn met plastci of metalemn handvaten. Wat nou lucht dicht??? het zit toch vast met popnagels??? ;-)

Orpheo
20 februari 2006, 13:09
ik heb net me de blaren zitten tweaken met de mark voor de sound. t was wel lekker, maar t geluid stuwde niet genoeg, niet genoeg druk zou ik haast zeggen. ik heb een openback 212je waar ik m ff aan gehangen heb, maar ik heb m ff dicht gemaakt (provisorisch). damn wat een verschil! opeens de druk die ik zocht, en iedere setting klinkt lekker. i.e.: het maakt echt extreem veel verschil wat voor soort cab het is..openback of closed. had ik niet gedacht :o

duckman
20 februari 2006, 15:29
ik heb net me de blaren zitten tweaken met de mark voor de sound. t was wel lekker, maar t geluid stuwde niet genoeg, niet genoeg druk zou ik haast zeggen. ik heb een openback 212je waar ik m ff aan gehangen heb, maar ik heb m ff dicht gemaakt (provisorisch). damn wat een verschil! opeens de druk die ik zocht, en iedere setting klinkt lekker. i.e.: het maakt echt extreem veel verschil wat voor soort cab het is..openback of closed. had ik niet gedacht :o


Hey Orpheo, welke kastgebruik je dan bij je 2203? Ik zelf gebruik een 1960AV, maar vind GT75 met deze top iets te schel..

mazzel,
Arjan

Orpheo
20 februari 2006, 15:31
Hey Orpheo, welke kastgebruik je dan bij je 2203? Ik zelf gebruik een 1960AV, maar vind GT75 met deze top iets te schel..

mazzel,
Arjan

een 212 met g12m70's erin. icm met de marshall is dat ideaal. maar met de mesa mis ik druk. heel erg veel druk "mis' ik ermee zeg maar. t dichtmaken van de achterkant hielp al wel.

imlikeajungle
20 februari 2006, 16:47
Beviel de Marshall ook beter met een closedback? Anders je Marshall 2x12 buiten en een Bogner oversized 2x12, net als iedereen ;)

Een Fame etc zou ik niet doen, ik heb pas een Framus Cobra met Greenbacks gehad en ik kan je vertellend dat dat 'niet te vergelijken' was met een H&K met Greenbacks die ik eerder had. Om maar te zeggen, speakers doen niet alles.

Orpheo
20 februari 2006, 17:01
Beviel de Marshall ook beter met een closedback? Anders je Marshall 2x12 buiten en een Bogner oversized 2x12, net als iedereen ;)

Een Fame etc zou ik niet doen, ik heb pas een Framus Cobra met Greenbacks gehad en ik kan je vertellend dat dat 'niet te vergelijken' was met een H&K met Greenbacks die ik eerder had. Om maar te zeggen, speakers doen niet alles.

ghehe, ja de marshall beviel ook beter met closed back. open was ie al ok, en met closed nog beter.

raar, ondanks dat ik de mesa heb is de marshall nog steeds mijn favo amp :chicken: das toch...weird? :D