PDA

View Full Version : een goede koop?



jubei
19 februari 2006, 22:39
hallo



effe een vraagje aan de profs hier.....

ik kan dus een ong 5 jaar oude epiphone sg g-400 kopen
er zit alleen een scheur in de lak van de hals en een paar kleine dingen(ziet dat de body niet uit 1 deel is enz)maar deze kan ik dus kopen voor een 90 euro
lijkt mij wel een goede deal,maar wat denken jullie hiervan?want ik heb niet erg veel te besteden,en waar moet ik op letten als ik ga kijken?

hier de gitaar:


http://img68.imageshack.us/img68/2903/naamloospoep6ee.jpg (http://imageshack.us)

Herman
19 februari 2006, 22:49
Ik reageer ook nog ff als redelijke gitaarnoob, maar volges mij is dat hartstikke normaal als je body niet uit 1 plank komt...mijn eigen bestaat ook uit 5delen en de bassen van mn broer hebben er ook meerdere...
En dan over de Prijs?? Volges mij is dit wel een goeie prijs?? Hoewel ik eerlijk gezegt niet echt genoeg verstand hierover heb om dit voor je te bevestigen...

Shoarm
19 februari 2006, 22:50
Een epiphone voor 90 euro moet wel wat mis mee zijn denk ik. Ik zou iig ff gaan kijken of de beschadigingen niet te erg zijn want anders is het wel érg cheap.

waayer
19 februari 2006, 22:51
Je moet zeker weten dat de scheur in de lak ook daadwerkelijk in de lak zit en niet in de hals zelf.
En dat het niet hinderlijk is tijdens het spelen dus waar is de lak gescheurd zodat je niet je vingers/hand open haalt.
Als het allemaal meevalt met de schade is 90 euro natuurlijk niet veel.

En ik neem aan dat je linkshandig bent

iwamoto
19 februari 2006, 22:53
kweenie, het hangt er vanaf, ik heb een RG gekocht voor 275, in totaal nog 70 euro repareer kosten, en hij is weer gloedje nieuw, dus het hoeft niet duur te zijn, want ik zag laatst ook een RG, nog minder als die van mij, voor 400, met een beschadiging die zeker 100 zou kosten,
wat ik dus wil zeggen, ga m bekijken, en schat ffe in, maare, 90 euro is zeker niet verkeerd, let er ook ffe op dat nekje goed vastzit, is ook n probleem bij de G400 van n vriend van me

drap
19 februari 2006, 22:58
Ehm... die foto... dat is wel zeker weten een Epi? Want als ik naar de kop kijk dan zie ik 1; Kluson stemmechanieken en Epi's hebben mechanieken wat voor Grovers moet doorgaan en 2; is dat geen Gibson logo op de kop? En waar in de hals zit die scheur precies? Want als ie vlak onder de kop zit durf ik te zeggen dat ie gebroken is geweest. Gibsons/Epi's staan erom bekend dat dat een zwakke plek is

iwamoto
19 februari 2006, 23:14
Ehm... die foto... dat is wel zeker weten een Epi? Want als ik naar de kop kijk dan zie ik 1; Kluson stemmechanieken en Epi's hebben mechanieken wat voor Grovers moet doorgaan en 2; is dat geen Gibson logo op de kop? En waar in de hals zit die scheur precies? Want als ie vlak onder de kop zit durf ik te zeggen dat ie gebroken is geweest. Gibsons/Epi's staan erom bekend dat dat een zwakke plek is
nou drap, die maat van mij, heeft een G400 uit, 98 ofzo, en die heeft ook die lelijke kluson, toen durfde epi die lelijke krengen er nog op te zetten, en ik probeer m over te halen er iets degelijks als grovers erop te zetten, maar dan vind ie m nie meer orgineel :P maare, hij heeft dat zn joint helemaal los zit, miss. is het daar ook wel gebeurd, wie weet, naja, die knul moet gewoon inspecteren :D

Shifty
19 februari 2006, 23:18
Ik zou geen 90 euro voor een gitaar over hebben waarbij ik me steeds irriteer aan de hals omdat er een breukje/ beschadiging in de lak zit.

Dat zijn serieus dingen waar je, je helemaal aan kapot kan ergeren, lijkt me.

Bepaal voor jezelf of die scheur hinderlijk is. Irriteert het je niet dan kopen, 90 euro is wel een gokje waard. Maar ik zou toch een beetje achterdochtig zijn als iemand zo'n prijs vraagt. Dus goed contoleren ;)

Suc6 ermee

koennie
19 februari 2006, 23:40
als die scheur niet erg is voor de bespeelbaarheid, maar alleen cosmetisch is zegmaar dan is ie zen geld wel waard.

ik zou alleen wel vetr afdingen en zeggen dat t geen reet waard is enzo, begin met 40 euro ofzo en dan kom je op 60 uit en dan is t feestr voor jou!

iwamoto
19 februari 2006, 23:43
als die scheur niet erg is voor de bespeelbaarheid, maar alleen cosmetisch is zegmaar dan is ie zen geld wel waard.

ik zou alleen wel vetr afdingen en zeggen dat t geen reet waard is enzo, begin met 40 euro ofzo en dan kom je op 60 uit en dan is t feestr voor jou!
maar stel dat je het kan laten bijwerken, mijn RG nek had putjes,echt heel irritant, vol vuil enzo, voor 30 euro helemaal laten fixen, dus wie weet kan je echt zwaar je slag slaan :D

DaveItUp
20 februari 2006, 00:09
nou drap, die maat van mij, heeft een G400 uit, 98 ofzo, en die heeft ook die lelijke kluson, toen durfde epi die lelijke krengen er nog op te zetten, en ik probeer m over te halen er iets degelijks als grovers erop te zetten, maar dan vind ie m nie meer orgineel :P maare, hij heeft dat zn joint helemaal los zit, miss. is het daar ook wel gebeurd, wie weet, naja, die knul moet gewoon inspecteren :D

Z'n neckjoint zit los?

iwamoto
20 februari 2006, 00:12
Z'n neckjoint zit los?
jazeker, hij had er volgens mij 0.12's opgelegd, en als hij m nu stemt, en hij beweegt de nek (wat opzich al echt op damn veel schade wijst) dan issie helemaal ontstemd, dusse, niet te dikke snaren aub :)

DaveItUp
20 februari 2006, 00:15
Maakt niets uit wat voor snaren je erop legt. Ik heb m'n epi g400 heel lang in A gehad met 0.14's.

Enfin geen idee wat hij er dan mee uitgespookt heeft. Constructiefout of iets dergelijks.

jubei
20 februari 2006, 14:12
ok bedankt voor de reactie,nu weet ik dus een beetje waar ik naar moet kijken
en het het is trouwens geen linkshandige gitaar,maar de foto is bij scannen gespiegeld

jubei
20 februari 2006, 16:55
en als de kop gebroken is?en weer gelijmd,is dat dan heel erg?op eventueel cosmetische dingen afgezien.

jubei
21 februari 2006, 14:59
de koper zegt zelf trouwens dat de kop niet gebroken is geweest(scheurtje zit dus wel net onder de kop)maar dat daar een nieuw stuk hout begint en de lijmnaad daar uitgezet is,komt dit wel vaker voor?en is de hals van een epiphone sg dus uit meerdere stukken?

Jax
21 februari 2006, 16:07
Op mijn g-400 zie ik toch echt geen naad, het lijkt me dat de hals gewoon uit één stuk hout bestaat. En mocht er dus een scheur in het hout zitten net onder de kop, dan begint het al riskant te worden.

Wormaap
21 februari 2006, 16:18
Een gebroken kop is meestal prima te repareren, en als'ie gebroken en goed gerepareerd is, zal het nu steviger zijn dan voor de breuk :)
De kop van mijn Charvel heeft doormidden gelegen, een keer fatsoendelijk laten lijmen en nu is'ie weer helemaal prima :P

Jax
21 februari 2006, 16:25
Maar om dat goed te laten doen, zal niet goedkoop worden.

zx81
21 februari 2006, 16:46
Mijn idee: Je kunt aan de vorm en richting van de scheur redelijk goed zien of de hals gebroken is geweest. Lijmnaden in de hals zijn altijd recht. Ze lopen in de lengterichting, of in de breedte. Nooit diagonaal of schuin. Als het scheurtje in de lak kaarsrecht is dan is het inderdaad een gewone lijmnaad. Ooit had ik een Gibson S1 met hetzelfde verschijnsel.
Een gitaar waar de kop van afgebroken is geweest zal meestal anders klinken / spelen dan voor de reparatie; dit is altijd een goed argument om de prijs naar beneden te krijgen. Als het goed gedaan is, dan is de gitaar nog steeds goed bruikbaar, ze klinkt alleen wat anders, en misschien is de sustain wat minder.

Wormaap
21 februari 2006, 18:22
Maar om dat goed te laten doen, zal niet goedkoop worden.
Ik was 40 euro kwijt, je ziet wel nog dat'ie gebroken is geweest, maar boeiend? Is niet zó'n ingewikkelde reparatie :)

@ZX81: Een gitaar waar de kop vanaf is geweest, die goed is gerepareerd, zal niet anders klinken of spelen.

jubei
24 februari 2006, 00:04
nou ik heb hem hoor ^-^


zag er allemaal nog goed uit,en die barst viel ook wel mee
en met gigbag en snoer voor 80 euro
mooie prijs toch dacht ik zo

Kevin-D
24 februari 2006, 11:34
Leuke koop, denk niet dat je er spijt van krijgt.

screamindemon
25 februari 2006, 14:08
nou ik heb hem hoor ^-^


zag er allemaal nog goed uit,en die barst viel ook wel mee
en met gigbag en snoer voor 80 euro
mooie prijs toch dacht ik zo

En bevalt 'ie een beetje?
(link verwijderd - mod)

marter544
25 februari 2006, 14:32
En bevalt 'ie een beetje?

Spam, ban enzo

AART
25 februari 2006, 15:22
ik kan je wchtwoord zo veranderen idioot, beetje opassen met linkjes plaatsen....

marter544
25 februari 2006, 15:53
Nu je het zegt :duiveltje:

nielsduursma
25 februari 2006, 16:27
ik zou die link idd maar snel verwijderen, als ik straks zin heb om te gaan bieden.....

jubei
25 februari 2006, 16:35
ik heb hem dus inderdaad weer te koop gezet

eerst dacht ik dat hij gewoon wel goed was en er weinig mis mee was(alleen de afstelling)maar toen ben ik daarvoor na de gitaarwinkel gegaan,en bleek er toch meer mis mee te zijn,het was een gokje,dus het zat er wel een beetje in(had toch beter moeten opletten)maar jah,hier leer je wel van.......

en nu bied ik heb gewoon voor hetzelfde geld aan waarvoor ik hem gekocht heb aan,met het bijschrift dat de neck opnieuw gelijmt moet,wil je het goed hebben,en anders mischien leuk voor onderdelen...

de mensen zien maar of ze het voor de gitaar overhebben.

jubei

zx81
25 februari 2006, 16:44
@wormaap: oh. da's dan iets anders dan dat ik de afgelopen 30 jaar gehoord heb. Natuurlijk beweren slechte gitaarreparateurs iets anders, maar de mijne is eerlijk. Ik heb de resten van een gitaar liggen die ik ooit heb laten repareren; zonde van 't geld. Na de vakkundige reparatie kwam er nog steeds een goed geluid uit, maar ik bleef iets missen. Alsof de body en soul uit de klank was verdwenen.
Natuurlijk geldt dit veel minder voor waaibomenhout gitaartjes zoals ibanez, en misschien kan de gemiddelde ibanez-speler het verschil niet eens horen of voelen.

bert k
25 februari 2006, 17:13
Het hangt natuurlijk erg van de plaats af, maar de gemiddelde afgebroken kop is prima te repareren. Ik heb een tijdje terug nog een reparatie gezien van een SG uit 1961, en die klonk weer als vanouds.


(Je moet ook een reparateur zoeken die de ziel weer vastlijmt!:) )

Wizz
26 februari 2006, 11:45
nou drap, die maat van mij, heeft een G400 uit, 98 ofzo, en die heeft ook die lelijke kluson, toen durfde epi die lelijke krengen er nog op te zetten, en ik probeer m over te halen er iets degelijks als grovers erop te zetten

De Klusons van Epi zijn gewoon slecht, punt uit, maar Grovers op een SG ?
SG's zijn altijd al een beetje topzwaar, dus er is alle reden om in ieder geval lichtgewicht mechanieken te gebruiken. Ik doe het zelf met Waverlies, andere goede opties zijn Klusons van Gibson (=Schaller of Gotoh) en Schaller M6-Nylon.

:cooler: Wizz :cooler: