PDA

View Full Version : Nieuwe Gitaar! Fender '57 Reissue Japan



BlackSun
19 februari 2006, 22:15
Woohoo!

Nooit was ik wild van Fender. Ik vond ze maar lelijk, en ik luisterde alleen maar naar metal, dus aan het geluid had ik niks.
Sinds een jaartje of 2 is mijn muzieksmaak echter zeer veel breder geworden, en speel ik meer blues/lichte rock dan metal.
Mijn enige gitaar was een ESP LTD MH301 met EMG's , maar das natuurlijk geen ideale setup voor als je ook eens lekekr clean wilt spelen.

Dus op zoek naar een Fender...en zie daar! Mijn eerste Fender Strat!
In een kleurtje die je niet vaak ziet, en dat vind ik er ook zo mooi aan.
Hij speelt echt als een droom, en klinkt precies zoals ik em wilde hebben,
met die lekkere Fender 'twang' erin.
Hier een pic:

http://home.quicknet.nl/qn/prive/gj.vd.horst/fender.jpg

Daniël_san
19 februari 2006, 22:17
Mooie gitaar!! Gefeli dermee.

Herman
19 februari 2006, 22:20
ZO hoort een Les Paul er dus uit te zien ;) Maar dit is ook n hele mooie gitaar, congratz!

vulvasonic
19 februari 2006, 22:23
Mooi. Gefeliciteerd!
De kleur lijkt op die van de mijne, alleen heeft die van mij geen photoflamefinish. Blijft mooi.

Veekeren
19 februari 2006, 22:40
Ziet er wel goed uit, gefeliciteerd!

Sim-Simon
19 februari 2006, 22:42
Auwww!!! Die is heet!! Vette plank!

waayer
19 februari 2006, 22:47
ZO hoort een Les Paul er dus uit te zien ;) Maar dit is ook n hele mooie gitaar, congratz!
Het is maar dat je het weet, zo zouden alle Les Pauls er uit moeten zien:)

BlackSun
19 februari 2006, 23:18
Nu nog een Les Paul met een Fender-like sunburst ofzo en ik ben compleet 8-)

Shifty
19 februari 2006, 23:20
Héééle mooie gitaar... gefeliciteerd! Ik wil ook een Fender Strat :D

Satriani
20 februari 2006, 02:17
Lol mooi ding dude. Die wou ik eigenlijk kopen maar toch voor een pacifica812 gegaan.

Congratz:rockon:

koennie
20 februari 2006, 02:23
Mooi. Gefeliciteerd!
De kleur lijkt op die van de mijne, alleen heeft die van mij geen photoflamefinish. Blijft mooi.

he hoe zie je eigenlijk dat t een fotoflame is?

Ash ketchum
20 februari 2006, 12:08
Er zit niet geen diepte in net zoals bij een echte flame.

@ Blacksun: tis een '54 reissue.

vulvasonic
20 februari 2006, 14:21
he hoe zie je eigenlijk dat t een fotoflame is?

Dat is niet goed te zien, het is een kwestie van weten. Een Fender met een dergelijke top, maar dan echt, en dergelijke specificaties zou alleen een Custom Shop model kunnen zijn. En dat is ie sowieso niet, want het is een Japanse RI.

Op zich is er niets mis met een photoflame hoor. Het is geen plakplaatje ofzo. Die vlam wordt gemaakt middels een chemisch proces. De diepte ervan laat zelfs de zogenaamde kenners er in tuinen. Deze serie kwam op de markt in een tijd dat 'hout' weer enorm populair was. Iedereen wilde een flametop, maar slechts weinigen kunnen zich iets dergelijks permitteren. Dit was natuurlijk een heel mooi alternatief.

koennie
20 februari 2006, 14:35
ok ik dacht al... ik vind t trouwens een erg mooie strat, zoiets zou ik ook wel willen hebben, maar dan met backrouting, zonder slagplaat dus. volgende projectje :)