PDA

View Full Version : Foto's van jouw rack



Pagina's : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11

Chiel
5 mei 2009, 08:23
girly board:dontgeti:

wou dat ik het had;)
Alles is relatief natuurlijk.

FrankC
5 mei 2009, 09:16
Als je bedenkt dat ik nu al aan de 5de Groundcontrol ben begonnen, heb ik toch al gauw een slordige 2200 euro uitgegeven. Dit nog losstaand van alle ellende en ergernis die ik ermee heb gehad. Daarnaast bied de Gaspedal veeeeeel meer features en mogelijkheden, zodat het op de termijn echt een investering is terwijl de Groundcontrol meer een gebruiksvoorwerp is met een beperkte houdbaarheid (als je hem intensief live gebruikt).

Jeetje Chiel, je vijfde Groundcontrol?! Daar sta ik van te kijken. Hoe kan dit zo snel kapot? Het is toch best een stevig ding. Ik heb er zelf ook 1 en kan mij voorstellen dat de schakelaars snel mankementen krijgen maar goed.

LordRiffenstein
5 mei 2009, 09:48
Zei iemand GasPedal???

http://www.paullenders.com/galleries/2008_yoeri_fransens/large/01.jpg

:blast::blast:

Ben er nog steeds tevreden over, de bugs die er nog in de software zaten hebben we er uitgewerkt en hij werkt nu prima. 8 presets, 10 IAs en een aparte tap tempo switch, perfect.

Java-based software, kabeltje van GasPedal in USB poort prikken en je bent aan de slag. Programmeren of remote control, werkt allemaal prima!

Liquid_Metal
5 mei 2009, 10:12
Ik heb ook gewone midi (contra) stekkers/verloopsnoertjes e.d gesoldeerd maar als ik het over moest doen (wat ik van plan ben) ging ik echt voor XLR.
Het soldeert veel makkelijker en dus ook sneller.
Maar vooral de stekker op zich is veel sterker.
Als je een standaard midikabeltje doorknipt heb je al 2 potentiële midi/XLR verlopen. Je hoeft er alleen nog maar 2 XLR stekkers aan te solderen; dat gaat 10 x éénvoudiger dan een priegelig midi stekkertje, dat weet ik uit ervaring. :mad:

Edit: Oh ja, een standaard geluidsman heeft meestal wel een paar extra XLR kabels achter de hand dus die zijn redelijk standaard.

Maar de output van mn footcontroller (een Behringer FCB1010) is wél MIDI. Dus dan zou het een MIDI naar XLR kabel worden. Het lijkt me niet dat geluidsmensen zoiets hebben liggen. En aan de andere kant zou het een XLR-adapter naar MIDI kabel worden.
Ik wil eigenlijk wel een GCP hebben en die heeft wél voeding via MIDI nodig. Dan zou ik dus alsnog naar een 5aderige moeten gaan.
Chiel, hoe komt het dat je die GCP's verslijt bij het leven? Moet ik er dan toch maar geen kopen............. Hij spreekt me zo aan!

hole
5 mei 2009, 10:43
Maar de output van mn footcontroller (een Behringer FCB1010) is wél MIDI. Dus dan zou het een MIDI naar XLR kabel worden. Het lijkt me niet dat geluidsmensen zoiets hebben liggen.
Pcies, daarnaast kost een Midikabel geen kont, dus gewoon een 10m kabel kopen en you're set. (Voor backplate->gmajor-Engl zou ik wel een customkabeltje maken trouwens...staat mooier ;)


Ik wil eigenlijk wel een GCP hebben en die heeft wél voeding via MIDI nodig[. Dan zou ik dus alsnog naar een 5aderige moeten gaan.
Kan ook via een adapter, maar phantom is wel leuker natuurlijk.

Nitefly7
5 mei 2009, 11:15
Maar de output van mn footcontroller (een Behringer FCB1010) is wél MIDI. Dus dan zou het een MIDI naar XLR kabel worden. Het lijkt me niet dat geluidsmensen zoiets hebben liggen. En aan de andere kant zou het een XLR-adapter naar MIDI kabel worden.
Ik wil eigenlijk wel een GCP hebben en die heeft wél voeding via MIDI nodig. Dan zou ik dus alsnog naar een 5aderige moeten gaan.
Chiel, hoe komt het dat je die GCP's verslijt bij het leven? Moet ik er dan toch maar geen kopen............. Hij spreekt me zo aan!

uit een eerdere post begrijp ik dat Chiel nogal vaak (rand van podia?) bier e.d. over z'n GCP's heeft gekregen, vandaar ook zijn potentiële GAS-pedal aanschaf, met de 'beer-proof' PAULswitch.. n'est ce pas, Chiel?

Liquid_Metal
5 mei 2009, 11:27
Pcies, daarnaast kost een Midikabel geen kont, dus gewoon een 10m kabel kopen en you're set. (Voor backplate->gmajor-Engl zou ik wel een customkabeltje maken trouwens...staat mooier ;)


Kan ook via een adapter, maar phantom is wel leuker natuurlijk.

Sterker nog, een gewone MIDI kabel heb ik nog liggen (en nog twee korte ook, eentje daarvan dus voor de binnenkant van mn rack: plate->g-major)


uit een eerdere post begrijp ik dat Chiel nogal vaak (rand van podia?) bier e.d. over z'n GCP's heeft gekregen, vandaar ook zijn potentiële GAS-pedal aanschaf, met de 'beer-proof' PAULswitch.. n'est ce pas, Chiel?

Ok daar heb ik nog geen ervaring mee. Dat risico wil ik dus wel nemen :).

Ik heb overigens maar ff een nieuw topic aangemaakt, specifiek voor rackplates. Dan spammen we dit topic wat minder ;).

ieme
5 mei 2009, 11:32
Ik wil eigenlijk wel een GCP hebben en die heeft wél voeding via MIDI nodig. Dan zou ik dus alsnog naar een 5aderige moeten gaan.



ik heb 5 polige XLR in mn rack laten zetten voor de GCP naar GCX

Liquid_Metal
5 mei 2009, 11:34
ik heb 5 polige XLR in mn rack laten zetten voor de GCP naar GCX

En dus zelf een MIDI kabel in elkaar geknutseld die MIDI naar XLR5aderig is?
Het zou inderdaad wel kunnen. Dan praten we over dit (http://www.thomann.de/nl/neutrik_nc_5_fah.htm) en dit (http://www.thomann.de/nl/neutrik_nys322g.htm). Slechts een eurootje duurder dan een standaard MIDI adapter. Ik zal het alsnóg overwegen :P.

ieme
5 mei 2009, 11:38
En dus zelf een MIDI kabel in elkaar geknutseld die MIDI naar XLR5aderig is?
Het zou inderdaad wel kunnen. Dan praten we over dit (http://www.thomann.de/nl/neutrik_nc_5_fah.htm) en dit (http://www.thomann.de/nl/neutrik_nys322g.htm).

juist! ik heb een 5 polige data kabel ergens gekocht en die 5 polige xlr neutrik onderdelen...

http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/27042009568.jpg

kokeleko
5 mei 2009, 12:40
Hier een update van mijn rack. Van boven naar onder:
- Dinopower
- Line6 ModPro
- Rocktron Intellifex
- Voodoolab GCX switcher
- Masotti MXM mixer
- Eventide Timefactor en T-Rex Roommate
- Furman Pro R (onder de pedaldraw)


Hey Chiel ik dacht dat je de Dinopower had afgezworen vorig jaar.

Henri H
5 mei 2009, 13:05
Maar de output van mn footcontroller (een Behringer FCB1010) is wél MIDI. Dus dan zou het een MIDI naar XLR kabel worden. Het lijkt me niet dat geluidsmensen zoiets hebben liggen. En aan de andere kant zou het een XLR-adapter naar MIDI kabel worden.
Ik wil eigenlijk wel een GCP hebben en die heeft wél voeding via MIDI nodig. Dan zou ik dus alsnog naar een 5aderige moeten gaan.
Chiel, hoe komt het dat je die GCP's verslijt bij het leven? Moet ik er dan toch maar geen kopen............. Hij spreekt me zo aan!Alle stekkers die in principe vast in je rack of in je pedalboard blijven zitten kun je standaard laten.
Alleen de (midi-)stekkers die je vaak los haalt zou ik vervangen.
Aan je pedalboard kant zou je dan een verloop-snoertje kunnen maken.
Ik zal straks je nieuwe topic ff bekijken. :)

Chiel
5 mei 2009, 13:58
uit een eerdere post begrijp ik dat Chiel nogal vaak (rand van podia?) bier e.d. over z'n GCP's heeft gekregen, vandaar ook zijn potentiële GAS-pedal aanschaf, met de 'beer-proof' PAULswitch.. n'est ce pas, Chiel?
Dat is inderdaad het geval. Voor mij geen pedalen meer vooraan het podium bij de grotere gigs, enkel het midipedaal en een Fulltone wah. Ik gebruik ook nog een Axcess buffer, maar deze is veilig uit het zich onttrokken.

Als je de Groundcontrol trouwens open schroeft, dan zie je wel direct dat het in feite maar een scharminkel dingetje is. Op zich doet hij het prima, maar ik heb nog iedere keer het probleem gehad dat deze binnen een jaar kuren begon te vertonen :(.

Chiel
5 mei 2009, 14:03
Hey Chiel ik dacht dat je de Dinopower had afgezworen vorig jaar.
Ik kon deze voor 150 euro op EBay scoren. Wat betreft filtering is het een hopeloos ding, maar de spanning houdt hij netjes op pijl. Vorige week donderdag stond ik op een podium en las ik 207Volt af op de Dinopower, maar op de Furman (krijgt zijn voeding van de Dinopower) stond netjes 235Volt. Werkt voorlopig dus nog perfect ;).

Chiel
5 mei 2009, 14:09
Alle stekkers die in principe vast in je rack of in je pedalboard blijven zitten kun je standaard laten.
Alleen de (midi-)stekkers die je vaak los haalt zou ik vervangen.
Aan je pedalboard kant zou je dan een verloop-snoertje kunnen maken.
Ik zal straks je nieuwe topic ff bekijken. :)
Of je zou ook een connector paneeltje op het pedalboard kunnen maken met een XLR Output en dit ook op het rack zo maken. Vanaf de inbouw XLR chassis deeltjes kun je dan een midikabel erop solderen. Zo blijft de bekabeling tussen pedalboard en rack zoveel mogelijk standaard.

Chiel
5 mei 2009, 14:11
Zei iemand GasPedal???

http://www.paullenders.com/galleries/2008_yoeri_fransens/large/01.jpg

:blast::blast:

Ben er nog steeds tevreden over, de bugs die er nog in de software zaten hebben we er uitgewerkt en hij werkt nu prima. 8 presets, 10 IAs en een aparte tap tempo switch, perfect.

Java-based software, kabeltje van GasPedal in USB poort prikken en je bent aan de slag. Programmeren of remote control, werkt allemaal prima!
Ik stond vlak na de lancering al op het punt om hem aan te schaffen, maar toen werd ik helaas ineens geconfronteerd met allerlei uitgaven na een flinke stroomstoring. Blij in ieder geval dat nu alle kleine kinderziektes eruit zijn. Het MK II model wordt de mijne! :cooler:

kokeleko
6 mei 2009, 10:39
Ik kon deze voor 150 euro op EBay scoren. Wat betreft filtering is het een hopeloos ding, maar de spanning houdt hij netjes op pijl. Vorige week donderdag stond ik op een podium en las ik 207Volt af op de Dinopower, maar op de Furman (krijgt zijn voeding van de Dinopower) stond netjes 235Volt. Werkt voorlopig dus nog perfect ;).

Dat heb ik nou ook alleen ik heb eer een Powebrite Pro achter hangen, weet jij trouwens wanneer die regulator(4%) led aangaat?

Chroxy
6 mei 2009, 11:58
Ik kon deze voor 150 euro op EBay scoren. Wat betreft filtering is het een hopeloos ding, maar de spanning houdt hij netjes op pijl. Vorige week donderdag stond ik op een podium en las ik 207Volt af op de Dinopower, maar op de Furman (krijgt zijn voeding van de Dinopower) stond netjes 235Volt. Werkt voorlopig dus nog perfect ;).

ondanks deze korte uitleg snap ik het toch niet helemaal? Waarom gebruik je dan toch een dinpower, als je niet beter direct de furman in kan gaan? Gezien zijn filtering en spanningsgebeuren beter is?

Johannes
6 mei 2009, 12:09
De Furman doet niks met het voltage wat uit het stopcontact komt, filtert wel "oneffenheden" uit de stroom.
De Dinopower levert, ongeacht wat er uit het stopcontact komt, altijd 230 volt. Dus ook als er maar 180v uit het stopcontact komt :)

Combinatie van deze 2 is dus ideaal. De top-of-the-line furmans hebben deze beide functies in één apparaat. Jammer dat die dingen dan meteen erg duur zijn.

Chiel
6 mei 2009, 12:14
Inderdaad. De Dinopower is alleen een regulator. Deze zorgt er dus voor dat je spanning netjes op 240V 60Hz blijft. Evt. pieken en rimpels blijven bestaan, daar doet hij niets mee.
De Furman Pro R is alleen een conditioner. Deze zorgt er dus voor dat de inkomende sinus ook daadwerkelijk een mooie sinus is en blijft. Pieken en interferenties worden eraf gefilterd.

Kortom, nu komt er vuile en schommelende spanning in de Dinopower. Deze maakt er een constante (maar nog steeds vuile) spanning van. De Furman conditioneerd deze vuile spanning naar een schone sinus. Heb het gechecked met een scope en het werkt echt! En veel belangrijker nog, je hoort het ook!

Chiel
6 mei 2009, 12:17
Dat heb ik nou ook alleen ik heb eer een Powebrite Pro achter hangen, weet jij trouwens wanneer die regulator(4%) led aangaat?
Dat weet ik eigenlijk ook niet. Vorige week gaf de Dinopower 207Volt aan terwijl de Furman richting de 235V aangaf. Kortom, de Dinopower deed wat hij moest doen. De Led zag ik echter niet branden.

vincedepooh
6 mei 2009, 19:10
Heb het gechecked met een scope en het werkt echt! En veel belangrijker nog, je hoort het ook!


Waaraan hoor je dit?

Chiel
6 mei 2009, 20:06
Dynamiek, druk en heel erg stil.

Een buizenbak op een te laag voltage klinkt sowieso echt bagger. En met schone spanning ruist m'n leadkanaal nog amper terwijl ik alleen maar single coils gebruik.

kokeleko
7 mei 2009, 09:16
Ik zie die Dino's steeds vaker in die racks van bouwer Steen trouwens.

paulbekkers
7 mei 2009, 10:12
Ik zie die Dino's steeds vaker in die racks van bouwer Steen trouwens.

Steen? Enlighten me...

Yek1
7 mei 2009, 10:21
Ik stond vlak na de lancering al op het punt om hem aan te schaffen, maar toen werd ik helaas ineens geconfronteerd met allerlei uitgaven na een flinke stroomstoring. Blij in ieder geval dat nu alle kleine kinderziektes eruit zijn. Het MK II model wordt de mijne! :cooler:

Tip: kijk ook eens naar de Gordius MIDI-pedalen. Zoveel extra functionaliteit.
Zeker gelet op de belachelijk (sorry, maar het is echt zo) hoge prijs van de GAspedal.

Yek1
7 mei 2009, 10:22
Steen? Enlighten me...

Steen Skrydstrup... rack bouwer.

Chiel
7 mei 2009, 23:08
Tip: kijk ook eens naar de Gordius MIDI-pedalen. Zoveel extra functionaliteit.
Zeker gelet op de belachelijk (sorry, maar het is echt zo) hoge prijs van de GAspedal.
Ken ze niet, zal eens een kijkje nemen. Wat prijs betreft, tja dat is allemaal relatief. Ben inmiddels al aan mijn 5de Groundcontrol begonnen en die is absoluut niet duur (ca 400). Maar naar de 5de zie je dit toch wel in een heel ander perspectief. Ik ken iemand met een Ernst Navigator en die is inmiddels alweer 7 jaar oud zonder ook maar een mankement. Is 900 euro dan duur?

Kortom, ik hecht inmiddels erg veel waarde aan de betrouwbaarheid van mijn apparatuur, wat betreft functionaliteit geloof ik het allemaal wel. 3 preset buttons en 6 control buttons will do the trick, maar het moet vooral tegen een stootje kunnen. Ik vervoer het zelf niet en degene die het opbouwen zijn nu eenmaal niet altijd even voorzichtig met het transport. Bovendien komt het meer dan eens voor dat er een plens bier richting podium gaat en daar moet het enigszins tegen kunnen. Om verder nog maar te zwijgen over dronkenlappen die op het podium staan te springen en ineens per ongeluk over je pedalenbak struikelen.

Riky
8 mei 2009, 00:22
Ken ze niet, zal eens een kijkje nemen. Wat prijs betreft, tja dat is allemaal relatief. Ben inmiddels al aan mijn 5de Groundcontrol begonnen en die is absoluut niet duur (ca 400). Maar naar de 5de zie je dit toch wel in een heel ander perspectief. Ik ken iemand met een Ernst Navigator en die is inmiddels alweer 7 jaar oud zonder ook maar een mankement. Is 900 euro dan duur?

Kortom, ik hecht inmiddels erg veel waarde aan de betrouwbaarheid van mijn apparatuur, wat betreft functionaliteit geloof ik het allemaal wel. 3 preset buttons en 6 control buttons will do the trick, maar het moet vooral tegen een stootje kunnen. Ik vervoer het zelf niet en degene die het opbouwen zijn nu eenmaal niet altijd even voorzichtig met het transport. Bovendien komt het meer dan eens voor dat er een plens bier richting podium gaat en daar moet het enigszins tegen kunnen. Om verder nog maar te zwijgen over dronkenlappen die op het podium staan te springen en ineens per ongeluk over je pedalenbak struikelen.

sorry!! Al vroeg de zangeres er zelf om:P


maar ben nooit op je pedalen bak gaan staan!
Overheen kwijlen daarin tegen......

Sj03rd
8 mei 2009, 22:20
Ken ze niet, zal eens een kijkje nemen. Wat prijs betreft, tja dat is allemaal relatief. Ben inmiddels al aan mijn 5de Groundcontrol begonnen en die is absoluut niet duur (ca 400). Maar naar de 5de zie je dit toch wel in een heel ander perspectief. Ik ken iemand met een Ernst Navigator en die is inmiddels alweer 7 jaar oud zonder ook maar een mankement. Is 900 euro dan duur?


ik weet inmiddels dat mijn Ernst Navigator ook wel tegen een "stootje" kan....vorige week veel condens/zweet/gesmolten sneeuw overheen gegaan maar geen enkel probleem. ff schoonmaken en hij ging weer als een nieuwe haha....NICE! voor mij nooit meer anders...!

morris
9 mei 2009, 01:13
ik weet inmiddels dat mijn Ernst Navigator ook wel tegen een "stootje" kan....vorige week veel condens/zweet/gesmolten sneeuw overheen gegaan maar geen enkel probleem. ff schoonmaken en hij ging weer als een nieuwe haha....NICE! voor mij nooit meer anders...!

Gesmolten sneeuw vorige week??? Toertje St. Moritz gehad?

Sj03rd
9 mei 2009, 07:17
bijna haha...val thorens, dutch week.

Bram78
11 mei 2009, 14:58
Voor zover mogelijk ben ik voor nu ook weer even uitgeknutseld...!

http://inlinethumb12.webshots.com/12683/2596220930102713518S600x600Q85.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2596220930102713518EVdsMP)

Kom deze poweramp eigenlijk nooit tegen in deze uitvoering, moet zeggen dat ik er erg blij mee ben!

Rackje van achteren met deurtje dicht...
http://inlinethumb22.webshots.com/41429/2641743910102713518S600x600Q85.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2641743910102713518XeVWzg)

Deurtje open:
http://inlinethumb14.webshots.com/44685/2252734300102713518S600x600Q85.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2252734300102713518JiADUh)

Pedalboard:
http://inlinethumb56.webshots.com/24247/2071679830102713518S600x600Q85.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2071679830102713518XMlQXM)


Greetz,

Bram

hole
11 mei 2009, 15:00
Gheyl.

ziet er strak uit, zo met dat deurtje.
Aluprofiel op je pedalboard is ook erg mooi.

Bram78
11 mei 2009, 15:02
Thanx a lot! :)

jw009
11 mei 2009, 15:11
Inderdaad, ziet er erg strak en mooi afgewerkt uit. Heel vet!!

hole
11 mei 2009, 15:17
Bram,

wat is dat patchboxje wat achterop je poweramp staat? Mixer of zo?

Bram78
11 mei 2009, 15:21
Bram,

wat is dat patchboxje wat achterop je poweramp staat? Mixer of zo?

Nee, een hum destroyer, ter voorkoming van aardlussen e.d.

Johannes
11 mei 2009, 15:23
Nee, een hum destroyer, ter voorkoming van aardlussen e.d.

Hoe klinkt die hum destroyer? En wat voor merk is het enz?


Erg net rack trouwens!

Liquid_Metal
11 mei 2009, 15:24
Cool man, ziet er superstrak uit! Lijkt erg weinig kabels te bevatten :P.

vinni
11 mei 2009, 15:35
bijna haha...val thorens, dutch week.

Dacht al....dat is er vast eentje van Gitaarnet.
Stond zelf in de tent te hossen......

Vinni

Bram78
11 mei 2009, 16:07
Hoe klinkt die hum destroyer? En wat voor merk is het enz?


Erg net rack trouwens!

Als het goed is klinkt 'ie helemaal niet!!! Het enige wat het zou moeten doen is aardlussen (indien aanwezig) verwijderen. Het is, schrik niet, een behringer hum destroyer. Heb het er ooit over gehad met Paul Lenders en volgens hem waren het prima dingen, niets mis mee. Met de kanttekening dat er uiteraard vele betere soorten zijn! ;)
Of het werkt? Het rackje is zo stil als de ventilator van de poweramp, geen ruis en brom dus. Gebruikte voorheen altijd een hush super c die er sinds de komst van de engl's uit is gegaan.

Voor de rest: thanks!

Bram78
11 mei 2009, 16:30
http://www.bax-shop.nl/overige-rand-apparatuur/behringer-hd-400-hum-verwijderaar/product-details.html

voor de geïnteresseerden.

Johannes
11 mei 2009, 17:28
Als het goed is klinkt 'ie helemaal niet!!! Het enige wat het zou moeten doen is aardlussen (indien aanwezig) verwijderen. Het is, schrik niet, een behringer hum destroyer. Heb het er ooit over gehad met Paul Lenders en volgens hem waren het prima dingen, niets mis mee. Met de kanttekening dat er uiteraard vele betere soorten zijn! ;)
Of het werkt? Het rackje is zo stil als de ventilator van de poweramp, geen ruis en brom dus. Gebruikte voorheen altijd een hush super c die er sinds de komst van de engl's uit is gegaan.

Voor de rest: thanks!

Ik dacht m al te herkennen :) Ik ben zelf een beetje huiverig om zulke kastjes te gebruiken in mijn rack. Gelukkig heb ik (na een grondige isolatieklus) geen last van aarde problemen. Als je trouwens zegt dat zo'n scheidingstrafotje het geluid niet kleurt, waarom zijn er dan "betere" soorten?

ieme
11 mei 2009, 17:33
Rackje van achteren met deurtje dicht...
http://inlinethumb22.webshots.com/41429/2641743910102713518S600x600Q85.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2641743910102713518XeVWzg)



waarom de pedalboard power niet met een powercon aansluiting?

Bram78
11 mei 2009, 18:00
Ik dacht m al te herkennen :) Ik ben zelf een beetje huiverig om zulke kastjes te gebruiken in mijn rack. Gelukkig heb ik (na een grondige isolatieklus) geen last van aarde problemen. Als je trouwens zegt dat zo'n scheidingstrafotje het geluid niet kleurt, waarom zijn er dan "betere" soorten?

Dat is niet mijn mening, de mening van PL....

Bram78
11 mei 2009, 18:04
waarom de pedalboard power niet met een powercon aansluiting?

Na drie keer doorbranden van een chassisdeel powercon (drie rokende exemplaren) durfde ik het niet meer aan. Lag aan mij overigens, iets teveel ontvettingsmiddel gebruikt... :dontgeti: Zodra ik ze weer ergens kan krijgen doe ik dat alsnog en wordt de huidige aansluiting gebruikt voor 230v in, is die kabel ook weer weggewerkt!
En ach, dit werkt voor nu net zo goed.

hole
12 mei 2009, 13:36
Ik snap dat Behringer doosje niet (zal wel aan mijn beperkte verstandelijke vermogens liggen).

Hij canceled "AC" hum...dus niet het suizen op een high-gain kanaal?
(of wel? want dan bestel ik er vandaag nog eentje)

Liquid_Metal
12 mei 2009, 13:40
Dan zou het inderdaad een soort noise gate zijn en precies wat ik zoek (ik wil een noise gate om gain-hum te filteren). Dan haal ik 'm inderdaad ook :P.
Zijn de outputs trouwens TRS-pluggen? Aangezien er staat dat het toestel ongebalanceerd naar gebalanceerd maakt.

Henri H
12 mei 2009, 14:06
Het dingetje reduceert/onderdrukt ground loops die brom veroorzaken, volgens de reviews op Harmony Central:

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/Behringer/HD-400+Hum+Destroyer/10/1

Bram78
12 mei 2009, 14:29
Het is geen noisegate. Volgens mij moet je het begrip noise ook onderverdelen in verschillende vormen van ongewenst geluid. De HD-400 doet bij mijn weten en ervaring niets meer dan het tegengaan van ongewenste brom als gevolg van een aardlus.
Dit apparaatje doet dus niks voor slechte bekabeling, overdaad aan gain met bijbehorende 'noise', slechte elementen, enz.

Yek1
12 mei 2009, 14:41
Het dingetje reduceert/onderdrukt ground loops die brom veroorzaken, volgens de reviews op Harmony Central:

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Effects/product/Behringer/HD-400+Hum+Destroyer/10/1

Ik heb een HD400 hier thuis. Het is zoals altijd een schaamteloze kopie door Behringer, in dit geval van Ebtech. Als tijdelijke oplossing voor een aardlusbrom: prima. Het is idd geen noise gate! Kan alleen worden gebruikt in een fx loop. Tussen gitaar/amp vreet ie toon.

Johannes
12 mei 2009, 15:38
Volgens mij scheidt zo'n kastje dmv een klein trafotje de in- en uitgang van elkaar. Deze zitten hierdoor niet meer meer fysiek aan elkaar. Hierdoor kan een spanningsverschil op de aarde van 2 aangesloten apparaten geen aardlus meer veroorzaken. Hiermee verdwijnt ook de brom. Werkt prima!

Een betere oplossing kan worden bereikt door de oorzaak van het spanningsverschil op te sporen en te verhelpen. Het goed isoleren van verschillende apparaten (denk aan: rack-rails, behuizing en voeding), goed bekabelen en de voeding in orde maken bleken bij mijn rack belangrijke zaken.

Bram78
12 mei 2009, 16:37
Ik heb een HD400 hier thuis. Het is zoals altijd een schaamteloze kopie door Behringer, in dit geval van Ebtech. Als tijdelijke oplossing voor een aardlusbrom: prima. Het is idd geen noise gate! Kan alleen worden gebruikt in een fx loop. Tussen gitaar/amp vreet ie toon.

Het spijt mij zeer, ik hoor geen verschil. Ik daag een ieder uit om het verschil te komen beluisteren, blind.

En nogmaals: bij mij zit het app. ertussen niet omdat ik een aardlus ervaar, maar ik ervaar geen enkel verschil in toon, met of zonder. Het ding vreet geen stroom, weegt geen kulhaar en neemt nauwelijks ruimte in.

Yek1
12 mei 2009, 16:47
Het spijt mij zeer, ik hoor geen verschil. Ik daag een ieder uit om het verschil te komen beluisteren, blind.

En nogmaals: bij mij zit het app. ertussen niet omdat ik een aardlus ervaar, maar ik ervaar geen enkel verschil in toon, met of zonder. Het ding vreet geen stroom, weegt geen kulhaar en neemt nauwelijks ruimte in.

Eh, uitdaging? Maarre, dat kan goed, als ervoor al iets staat dat de impedantie van het signaal heeft verlaagd. Zoals een buffer. De HD400 werkt nl. op 500/600 Ohm (lage imp) terwijl het gitaarsignaal normaliter hoog is. Een buffer verlaagt de weerstand. En dan kan het goed dat de geluidskwaliteit wel goed is.

Bram78
12 mei 2009, 16:55
Eh, uitdaging? Maarre, dat kan goed, als ervoor al iets staat dat de impedantie van het signaal heeft verlaagd. Zoals een buffer. De HD400 werkt nl. op 500/600 Ohm (lage imp) terwijl het gitaarsignaal normaliter hoog is. Een buffer verlaagt de weerstand. En dan kan het goed dat de geluidskwaliteit wel goed is.

Uiteraard! ;)
Zonder het topic verder te willen vervuilen met behringer en hum destroyers toch een vraagje:

Geldt dat dus ook als de hd na een fx-processor komt?

Yek1
12 mei 2009, 17:21
Uiteraard! ;)
Zonder het topic verder te willen vervuilen met behringer en hum destroyers toch een vraagje:

Geldt dat dus ook als de hd na een fx-processor komt?

Hmm, weet ik niet, ligt aan de processor. Een 19" processor in de fx loop verandert niet zelf niet de impedantie. Maar het kan goed dat bv. een Boss GT 8 tussen gitaar en ampl. dat wel doet.

Jimwoud
12 mei 2009, 18:27
Uiteraard! ;)
Zonder het topic verder te willen vervuilen met behringer en hum destroyers toch een vraagje:

Geldt dat dus ook als de hd na een fx-processor komt?

Hey Bram,

Vervangt dit rack ook je Powerball?

gr Jim

Bram78
12 mei 2009, 19:09
Hey Bram,

Vervangt dit rack ook je Powerball?

gr Jim

Ja, ik zeulde zowel de top als het rackje en een 4x12 mee en nu alleen het rackje en 4x12. En ik miste het stereo spelen teveel...

Liquid_Metal
13 mei 2009, 19:17
Jongens vandaag is mijn nieuwe (6HE) flightcase binnengekomen dus mijn rack is een stapje geëvolueerd. Ik denk dat ik er een bouwproces van ga maken dus ziehier de eerste stappen:

Helemaal leeg:
http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/104/l_3df7145c2b8848c7842142bc8866a934.jpg

Voorkant:
http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/102/l_ce77fc5918354651a7069f46aa60a67c.jpg

En achterkant:
http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/110/l_f4223c055eef40e3810f3542d97871f8.jpg

Zoals jullie zien nog geen bekabeling. Dat komt omdat mijn orders nog niet binnen zijn. Ik verwacht ze eind deze week en dan kan ik gaan knutselen :). Ik hou jullie op de hoogte.
Stuur maar n pm voor grotere plaatsen.

hole
13 mei 2009, 21:09
Raoul,

MOOI! Ben benieuwd naar het eindresultaat, als je ook je backplate en zo in orde hebt.

Rare vraag, maar kun je ook een foto posten met deksel erop, en dan een beetje schuin zodat zichtbaar is hoe breed dat deksel is.
Heb het idee dat die van mij nogal aan de brede kant zijn, en als dat zo is ga ik misschien andere kopen....

Liquid_Metal
13 mei 2009, 21:35
Breed? Bedoel je niet diep? Ik heb daar geen foto's van maar zie deze link (http://www.plsshop.nl/detail.asp?pid=30109786&cat=148). Daar komt 'ie vandaan. Ik denk dat vooral foto 3 nuttig is.
Mochten ze allemaal te onduidelijk zijn dan kan ik morgen wel ff een foto voor je schieten.

Aikara
13 mei 2009, 22:46
Breed? Bedoel je niet diep? Ik heb daar geen foto's van maar zie deze link (http://www.plsshop.nl/detail.asp?pid=30109786&cat=148). Daar komt 'ie vandaan. Ik denk dat vooral foto 3 nuttig is.
Mochten ze allemaal te onduidelijk zijn dan kan ik morgen wel ff een foto voor je schieten.

Ik zit naar dezelfde case te kijken als jij (maar dan 8HE) en ik vroeg me af welke schroeven je hebt gebruikt voor het monteren van alle spullen. Zoals altijd is er ook op het gebied van schroeven weer onnoemelijk veel te krijgen ;)

hole
13 mei 2009, 22:47
Breed, diep.. zelfde ;)

Thanks...lijkt niet veel dieper dan die van mij...

@Aikara die zitten er gewoon bij meestal. Humfrees hoeven voor mij niet.

Liquid_Metal
14 mei 2009, 15:27
Ik zit naar dezelfde case te kijken als jij (maar dan 8HE) en ik vroeg me af welke schroeven je hebt gebruikt voor het monteren van alle spullen. Zoals altijd is er ook op het gebied van schroeven weer onnoemelijk veel te krijgen ;)

Er zit inderdaad al een hele zak schroeven bij dus ik heb die gewoon gebruikt. Werken prima en ik heb geen reden om iets anders te gebruiken.

Liquid_Metal
14 mei 2009, 17:31
Zojuist mijn Thomann bestelling binnen gekregen. ff alles controleren, maar het echte knutselen zal nog ff moeten wachten tot ik ook m'n laatste bestelling binnen heb. Vreemd genoeg zitten er geen schroefjes bij de rackplate. Had ik wel verw8 :S.
Verwacht binnenkort nieuwe foto's!

Aikara
14 mei 2009, 17:33
Er zit inderdaad al een hele zak schroeven bij dus ik heb die gewoon gebruikt. Werken prima en ik heb geen reden om iets anders te gebruiken.

OK, mooi. Dacht dat ik alleen de case besteld had en de schroeven er los bij moest bestellen, dat is dus niet het geval.

Hoe lang heeft je bestelling er eigenlijk over gedaan om op de deurmat te vallen? (zowel PLSshop als Thomann: heb bij Thomann een powerconditioner besteld).

Liquid_Metal
14 mei 2009, 19:39
Bij Thomann heb ik zondagavond besteld en maandag heb ik betaald. Gisteren werd dat ontvangen en vanmorgen om 5:40 was de bestelling al in Utrecht. 3 uur geleden werd er hier aangebeld :).
PLS-shop heb ik ook zondag besteld en volgens mij gelijk betaald. Die kwam woensdag binnen.
Alleen n-joymusic.nl is er nog niet, terwijl ik dat donderdagavond al heb betaald. Wellicht hebben ze nog niet alles. Maar dat lijkt eigenlijk niet het geval...

Erik70
14 mei 2009, 22:21
Ik heb gisteren besteld bij Thoman.. Zal dus begin volgende week hopelijk ontvangen:
-8 he rackcase, tc g-major 2, rocktron patchmate loop 8, e.e.a. aan kabeltjes en stekkers.



...........Ik ga dus ook (weer) aan 't rack. Zodra alles in elkaar zit komen de foto's.


(o.a. Soldano sp77, carvin T100, 2x marshall 1912)

walberg
16 mei 2009, 21:48
uhm? waar vind ik die bijbehorende foto's?

Erik70
16 mei 2009, 21:52
bestelling is nog niet binnen (iets was niet op voorraad), dus rack niet compleet, dus nog geen foto's.

...even geduld nog (is moeilijk weet ik, ook voor mij...)

walberg
17 mei 2009, 11:53
bestelling is nog niet binnen (iets was niet op voorraad), dus rack niet compleet, dus nog geen foto's.

...even geduld nog (is moeilijk weet ik, ook voor mij...)

Sorry van die foto's sloeg niet op deze bestelling, ik ben nog erg nieuw op het forum en bij de eerste pagina van dit onderwerp (foto's van jouw rack)stonden kennelijk geen foto's maar vanaf de 2e pagina wel, dit onderwerp is ruim 130 pagina's dus mijn reactie kwam hier achteraan te staan.

Dus ik trek mijn vraag in. Excuses.

Erik70
17 mei 2009, 13:30
no problem, dan trek ik mijn antwoord wel in ;-)

Albertj
17 mei 2009, 19:17
Afgelopen weekend weer bezig geweest met mijn rackie :)

http://www.apicz.nl/img_0168-02.jpg

TC D-two en de Lex MPX550 eruit gehaald.. hiervoor heb ik nu een M-one XL in mijn rackje gezet.

Ik gebruikte eerst mijn lexicon voor reverbs, D-two uiterraard voor delay's en de G-major voor chorus/pitch/oct enz..
Qua delay is het wel weer ff wat minder maargoed. Ik moest toch echt plaats maken voor mijn nieuwe Furman.

Eens kijken of gaat bevallen.. en anders moet er een 9HE rack komen :D


Gtz albert

tjonk
17 mei 2009, 20:06
Zo hoort een rack eruit te zien, echt heel strak.
Zal die van mij ook nog eens posten.

Liquid_Metal
17 mei 2009, 20:53
Ik gebruikte eerst mijn lexicon voor reverbs, D-two uiterraard voor delay's en de G-major voor chorus/pitch/oct enz..
Qua delay is het wel weer ff wat minder maargoed. Ik moest toch echt plaats maken voor mijn nieuwe Furman.

Waarom haal je niet gewoon alle effecten uit bv de G-Major? Is toch niets mis met die delay?
Ziet er overigens wel superstrak uit, vooral met die LEDs. Zo'n foto ga ik zeer zeker ook maken als mn rack af is. Ik gok dat ik nog een weekje bezig ben.

Liquid_Metal
17 mei 2009, 21:28
Hierbij ff een kleine update van mijn rack.

http://c4.ac-images.myspacecdn.com/images01/11/l_f0b7ad59622e604330a6f96b9bc69a0b.jpg

Alle audiokabels zitten er in, de stroomkabels moeten nog. Stereo relais kabel (die los naar buiten hangt) moet nog aan een chassisdeel dat ik nog niet heb.

edit: alle tyraps worden nog afgeknipt en kabels geroute :)

Albertj
17 mei 2009, 21:55
Waarom haal je niet gewoon alle effecten uit bv de G-Major? Is toch niets mis met die delay?
Ziet er overigens wel superstrak uit, vooral met die LEDs. Zo'n foto ga ik zeer zeker ook maken als mn rack af is. Ik gok dat ik nog een weekje bezig ben.

Tja de delay van de G-major vind ik niet geweldig.. dan klinkt de D-two toch echt stukken beter. Maargoed.. ruimtegebrek :D en wil eigenlijk ook geen grotere case.

Alles uit de G-major halen zal ik nooit doen. Dat ding hangt bij mij in een loop, en de M-one gaat via de mixer. Zo blijft mijn tone toch lekker overeind als ik delay of reverb uit de M-one gebruik. (Wat bij mij toch eigenlijk altijd wel aan staat)

hole
18 mei 2009, 08:09
Raoul,

mooi hoor...en inderdaad, die tie-wraps die moeten even getrimd worden.


Ik moet toch ook mijn backplate in orde maken...kom er maar niet toe om dat te doen.

@Albertj. Pfft , krijg je dat nog getild zo?. Ik heb mijn VHT maar in een aparte 2HE gedaan, want ik kreeg het de trappen niet meer op en af...

Liquid_Metal
18 mei 2009, 08:41
Ik voorzie ook behoorlijke problemen met mijn 6HE. Ik kan 'm zeker optillen (doe niet voor niets aan gewichtheffen xD) maar hij is wel groot. Wendbaarheid wordt dus wel een probleem op ronde trappen...

Vanochtend eens goed naar mijn 'powercon in' gekeken en wat een briljant systeem is dat zeg! Klopt het dat het niet gesoldeerd hoeft te worden maar je de draadjes gewoon vastschroeft? Er zitten namelijk schroefjes aan de binnenkant. En kan iemand me vertellen welke draad ik waar moet vastmaken? (en wat voor kleur zijn ze ook alweer?). Groen/geel is aarde en die moet aan aarde (het icoontje staat bij de plug) maar bij de andere twee pluggen staan (volgens mij) een N en een L.

hole
18 mei 2009, 08:50
Negative
Live

en bij wisselstroom maakt het dus niets uit wat wat is. (geloof ik, maar anyway.. de - is meestal zwart)

Liquid_Metal
18 mei 2009, 08:55
Ik doe het toch liever goed :).
Moet het geschroefd worden? De manual zegt dat dat de bedoeling is. Mijn vraag is dus meer: werkt het goed?

hole
18 mei 2009, 08:57
Ja hoor,

mijn IEC's zijn ook geschroefd, dat zit moervast.

Henri H
18 mei 2009, 09:39
De L is van Line en de N van Neutral dacht ik:

http://www.neutrik.com/content/technicalsupport/faq.aspx?faqId=205_315046480

De pluggen moet je idd schroeven maar de chassis-delen moet je wel solderen.
Ik vind het wel vreemd dat die in principe gewoon open zijn.
Als je dus met je hand in je rack gaat wel opletten dat je niet tegen de achterkant van dat powercon chassis-deel komt.
Ik had ook al iemand gezien die het in z'n pedalboard had zitten en er een dot lijm met een lijmpistool opgesmeerd had.
Ik zou het denk ik liever met een tape-je doen denk ik. Voor het geval je hem ooit weer los wilt solderen e.d.

Edit: Het begint er goed op te lijken. ;)

Chiel
18 mei 2009, 09:46
Normaal gesproken worden de Powercons met geïsoleerde kabelschoentjes vastgezet.

Chiel
18 mei 2009, 09:50
Negative
Live

en bij wisselstroom maakt het dus niets uit wat wat is. (geloof ik, maar anyway.. de - is meestal zwart)

Europees:
GND = Groen/Groengeel
L = Bruin
N = Blauw

Amerikaans
GND = Groen
L = Wit
N = Zwart

Overigens maakt het uiteindelijk wel uit hoe je alles aansluit. Ik had zelf een lichte brom in mijn rack. Uiteindelijk alle 'N' en 'L' aansluitingen van alle devices op dezelfde wijze aangesloten en de brom was weg.

Mi-J'Den
18 mei 2009, 10:01
Ik vind het wel vreemd dat die in principe gewoon open zijn.
Als je dus met je hand in je rack gaat wel opletten dat je niet tegen de achterkant van dat powercon chassis-deel komt.
Ik had ook al iemand gezien die het in z'n pedalboard had zitten en er een dot lijm met een lijmpistool opgesmeerd had.



In principe heeft Neutrik deze (http://www.thomann.de/nl/neutrik_scdr.htm) sleeve voor de chassisdelen. Zelf heb ik wat krimpkous om de losse draden gedaan en na het vastsolderen daarmee geisoleerd. Werkt prima omdat het in mijn geval in m'n pedalboard zit weggewerkt.

Johannes
18 mei 2009, 10:19
In principe heeft Neutrik deze (http://www.thomann.de/nl/neutrik_scdr.htm) sleeve voor de chassisdelen. Zelf heb ik wat krimpkous om de losse draden gedaan en na het vastsolderen daarmee geisoleerd. Werkt prima omdat het in mijn geval in m'n pedalboard zit weggewerkt.

Die dingen werken perfect! Je moet zelf het gat erin maken voor het snoer (dat kan dus precies op maat) en als je wil kan je ze ook nog wat inkorten voor een iets compacter geheel.

Bonne
18 mei 2009, 18:30
In mijn rack is gebruik gemaakt van krimpkous om alle chassisdelen. Werkt perfect!
De reden dat powercon schroefverbindingen heeft is warmte. Solderingen kunnen simpelweg smelten wanneer je de voeding heftig belast. Je moet echter wel heel erg je best doen wil je de smelt-temperatuur van tin bereiken. Ik heb dus mijn pluggen én laten solderen én vast laten schroeven om er 100% zeker van te zijn dat de aansluiting nooit los zal gaan. Je moet bij het schroeven van een soldering wel goed letten op tin-resten e.d. door het aandraaien van de schroef.

Liquid_Metal
18 mei 2009, 22:43
Vanmiddag de powercon vastgeschroefd en het chassisdeel gesoldeerd. Ik moet zeggen dat mijn soldeertechniek al een stuk beter is ontwikkeld in vergelijking met het begin van zaterdagmiddag :P.
Ik ben net bezig geweest met het solderen van een vijfaderige XLR-plug, voor MIDI. Wat een gepriegel zeg! Ik was voor ik ging sporten begonnen maar dat ging voor geen meter. Op weg naar de gym bedacht ik me dat mijn soldeerpunt wel érg dik was :P. Net met een dunnere gedaan en dat ging wel wat beter. Maar alsog: erg handig zijn ze niet :S. Het XLR chassisdeel lijkt een stuk minder werk te zijn. Dat zijn logische kanalen, hoewel ook wel erg dicht op elkaar...

Henri H
18 mei 2009, 23:50
Ja, de 5-polige stekkers zijn natuurlijk wel het meest lastig.
Ik heb de 5-polige nog niet; er is wat misgegaan bij de bestelling, dus die bewaar ik ook maar voor het laatst. Kun je nagaan wat een gepriegel het is als je 5- of 7-polige DIN stekkers moet solderen....

Ik ben ondertussen ook aardig gevorderd.
Hierbij een foto van mijn powercon power in chassis met isolatie tape.
Ik had er krimpkous omheen gedaan maar dat is door de hitte van het solderen al gekrompen dus kon ik het niet meer over de soldering heen schuiven.
Dit vind ik ook wel OK. :)

http://img411.imageshack.us/img411/4808/afb057.jpg

morris
19 mei 2009, 00:05
Ja, de 5-polige stekkers zijn natuurlijk wel het meest lastig.
Ik heb de 5-polige nog niet; er is wat misgegaan bij de bestelling, dus die bewaar ik ook maar voor het laatst. Kun je nagaan wat een gepriegel het is als je 5- of 7-polige DIN stekkers moet solderen....

Ik ben ondertussen ook aardig gevorderd.
Hierbij een foto van mijn powercon power in chassis met isolatie tape.
Ik had er krimpkous omheen gedaan maar dat is door de hitte van het solderen al gekrompen dus kon ik het niet meer over de soldering heen schuiven.
Dit vind ik ook wel OK. :)

http://img411.imageshack.us/img411/4808/afb057.jpg

Oei, dat zou ik niet doen als ik jou was. Doe jezelf een plezier en doe het opnieuw, met krimpkous en bind het voor mijn part af met een tie rap om de powercon, en bij de kabel. De tape die jij gebruikt laat los en vervormt uiteindelijk door warmte (stroom = warmte). Als je ooit eens een keer onder een optreden moet troubleshooten (in het donker met je handen in het rack) hang je voor je het weet aan de 220.

Morris

edit: en als je geen goede trekontlasting (leuk woord he) hebt, schuift je isotape er sowieso vanaf uiteindelijk.

Johannes
19 mei 2009, 00:24
+1

Zorg dat je bedrading, connectors en vooral het soldeerwerk perfect gedaan zijn. Het vormt de basis van een goed werkend en veilig rack. Ik gebruik zelf een combinatie van krimpkous om de solderingen en die chassis/D-norm kous die al eerder genoemd werd als extra bescherming tegen stof, vuil, vocht en onhandige muziekanten vingers.

Henri H
19 mei 2009, 11:37
In mijn rack is gebruik gemaakt van krimpkous om alle chassisdelen. Werkt perfect!
.....Is er gebruik gemaakt van krimpkous wat in z'n geheel om die Powercon chassis gaat of alleen om de 3 afzonderlijke draden?


Oei, dat zou ik niet doen als ik jou was. Doe jezelf een plezier en doe het opnieuw, met krimpkous en bind het voor mijn part af met een tie rap om de powercon, en bij de kabel. De tape die jij gebruikt laat los en vervormt uiteindelijk door warmte (stroom = warmte). Als je ooit eens een keer onder een optreden moet troubleshooten (in het donker met je handen in het rack) hang je voor je het weet aan de 220.

Morris

edit: en als je geen goede trekontlasting (leuk woord he) hebt, schuift je isotape er sowieso vanaf uiteindelijk.Mijn ervaring met die isolatie tape is anders best goed.
Als je zorgt dat de tape vanaf het eerste moment dat je 't erop doet, goed plakt, dan blijft het jaren goed zitten en is ook behoorlijk bestand tegen hitte.
Maar ik zal 's kijken of er een geschikte krimpkous te vinden is.
Hoe bedoel je dat met die tie-wraps?


+1

Zorg dat je bedrading, connectors en vooral het soldeerwerk perfect gedaan zijn. Het vormt de basis van een goed werkend en veilig rack. Ik gebruik zelf een combinatie van krimpkous om de solderingen en die chassis/D-norm kous die al eerder genoemd werd als extra bescherming tegen stof, vuil, vocht en onhandige muziekanten vingers.Ja, de solderingen zitten echt wel goed; ik ben aardig bedreven wat dat betreft. ahum :)
Je hebt zeker gelijk dat alles perfect moet.
Heb geen zin in narigheid terwijl ik lekker aan het rocken ben. ;)

Bedankt voor de tips allemaal!

Bonne
19 mei 2009, 14:44
Is er gebruik gemaakt van krimpkous wat in z'n geheel om die Powercon chassis gaat of alleen om de 3 afzonderlijke draden?

Om het gehele chassisdeel + een stukje van de kabel. Vervolgens heb ik tie-wraps om het chassisdeel gedaan en de kabel met een andere tie-wrap aan het chassisdeel vastgemaakt (heb zo'n 90 graden chassisdeel, met om de 2 aansluitingen een gaatje om de bekabeling aan vast te maken). De boel kan geen kant meer op + er kan geen vocht e.d. bij komen.

iWishmaster
19 mei 2009, 15:29
In mijn rack is gebruik gemaakt van krimpkous om alle chassisdelen. Werkt perfect!
De reden dat powercon schroefverbindingen heeft is warmte. Solderingen kunnen simpelweg smelten wanneer je de voeding heftig belast. Je moet echter wel heel erg je best doen wil je de smelt-temperatuur van tin bereiken. Ik heb dus mijn pluggen én laten solderen én vast laten schroeven om er 100% zeker van te zijn dat de aansluiting nooit los zal gaan. Je moet bij het schroeven van een soldering wel goed letten op tin-resten e.d. door het aandraaien van de schroef.

NOOIT solderen die voedingsdraden! Het al dan niet smelten van de tin speelt daarbij vrijwel geen rol. Wanneer iets zo heet wordt dat de tin smelt, is het sowieso al te laat.
Tin oxideert vele malen sneller dan andere metalen waardoor de geleiding slechter wordt. Dit lijdt uiteindelijk tot grotere weerstand, grotere stroom en oplopende temperatuur en verhoogt kans op het uitbranden van het contact. Dit kan brand veroorzaken!

Dit is niet direct van belang binnenin versterkers en effecten, maar externe aansluitingen altijd schroeven of klemmen, niet solderen.

Henri H
19 mei 2009, 15:58
....
Tin oxideert vele malen sneller dan andere metalen waardoor de geleiding slechter wordt. Dit lijdt uiteindelijk tot grotere weerstand, grotere stroom en oplopende temperatuur en verhoogt kans op het uitbranden van het contact. Dit kan brand veroorzaken!
......Volgens mij komt er een oxide laagje op het tin en zal daarna niet verder oxideren in tegenstelling tot ijzer, wat van binnenuit verder oxideert.

Volgens mij krijg je met klemmen eerder last van oxidatie omdat de klemmetjes en lipjes wel kunnen gaan oxideren en er dus een slechte verbinding ontstaat.
Dit geldt ook voor speaker aansluitingen; die kun je ook het beste solderen.

Ik wil niet eigenwijs overkomen (ben ik wel ;)), dus correct me if I'm wrong.

Bram78
19 mei 2009, 17:05
Heren,
Dit heeft niet veel meer met foto's van jouw rack te maken, toch?

Johannes
19 mei 2009, 17:18
Ontopic: (wel een hele slechte foto, misschien binnenkort even mooie plaatjes maken)
(http://img216.imageshack.us/my.php?image=afb028k.jpg)

Bram78
19 mei 2009, 18:10
Ontopic: (wel een hele slechte foto, misschien binnenkort even mooie plaatjes maken)
(http://img216.imageshack.us/my.php?image=afb028k.jpg)

Hey, ziet er goed uit!
Wat zijn die twee units onder de g-force? Kan het niet goed zien door die pics...

Groetjes Bram

kokeleko
19 mei 2009, 18:17
Ontopic: (wel een hele slechte foto, misschien binnenkort even mooie plaatjes maken)
http://img216.imageshack.us/img216/9930/afb028k.th.jpg

Mooie case ook, ook een Dinopower zie ik.
Waar heb je die case weg?

Johannes
19 mei 2009, 18:27
Hey, ziet er goed uit!
Wat zijn die twee units onder de g-force? Kan het niet goed zien door die pics...

Groetjes Bram

Een rocktron rackinterface, in gebruik als VCA (volume) en als splitter. In de toekomst ga ik misschien ook de mixer weer gebruiken (2e effecten bak of extra preamp)

Eronder zit een zelfbouw voeding/ switcher/ interface/ monitor mixer. Hij is inmiddels bijna af, de monitormixer moet nog gesoldeerd worden en de opdruk op het frontpaneel ontbreekt nog.

Boven de dinopower zit normaal een wireless in ear systeem, maar die is momenteel naar de ^&*#@*&




@Kokeleko: De case is een 8he shockmount van RoadReady met een zelfbouw wielplaat. De case heb ik ongebruikt via marktplaats gekocht van een kerel die er een aantal had. Kostte me "maar" 200 euro (vandaar mn keuze). De kwaliteit is goed, maar niet ubertop voor 20 jaar on the road use (denk ik).

Bram78
19 mei 2009, 18:31
Mooie case ook, ook een Dinopower zie ik.
Waar heb je die case weg?

PLS shop??

iWishmaster
19 mei 2009, 19:02
Volgens mij komt er een oxide laagje op het tin en zal daarna niet verder oxideren in tegenstelling tot ijzer, wat van binnenuit verder oxideert.

Volgens mij krijg je met klemmen eerder last van oxidatie omdat de klemmetjes en lipjes wel kunnen gaan oxideren en er dus een slechte verbinding ontstaat.
Dit geldt ook voor speaker aansluitingen; die kun je ook het beste solderen.

Ik wil niet eigenwijs overkomen (ben ik wel ;)), dus correct me if I'm wrong.

Tin is (ook wanneer het hard is) flexibeler dan ijzer. Volgens mij is het een EC-richtlijn dat geschroefde en geklemde contacten nooit vertint mogen zijn. Ik zal eens kijken of ik het ergens kan terugvinden. Sorry voor offtopic overigens; het viel me op en wilde jullie even waarschuwen.

Henri H
19 mei 2009, 21:52
Heren,
Dit heeft niet veel meer met foto's van jouw rack te maken, toch?Wacht maar, dit is een aanloopje naar een feauteau. ;)


Ontopic: (wel een hele slechte foto, misschien binnenkort even mooie plaatjes maken)
(http://img216.imageshack.us/my.php?image=afb028k.jpg)Mooi setje Johannes!

Liquid_Metal
19 mei 2009, 22:31
Ontopic: (wel een hele slechte foto, misschien binnenkort even mooie plaatjes maken)
(http://img216.imageshack.us/my.php?image=afb028k.jpg)

Ziet er inderdaad netjes uit! En mooie kwaliteit ook :P.
Met een Engl Powerball toch? Man, die zou ik ook wel graag willen! :D. Maar mijn E530 doet de truc ook erg goed en ik heb me zeker nog niet genoeg verdiept in tops. Heb er toch geen geld voor :P.

Johannes
19 mei 2009, 23:34
Ziet er inderdaad netjes uit! En mooie kwaliteit ook :P.
Met een Engl Powerball toch? Man, die zou ik ook wel graag willen! :D. Maar mijn E530 doet de truc ook erg goed en ik heb me zeker nog niet genoeg verdiept in tops. Heb er toch geen geld voor :P.

Thnx! Ik ben persoonlijk wel benieuwd naar de preamp-poweramp combi die jij gebruikt. Is de engl preamp niet heel powerball-achtig? Lijkt me gaaf om die es te horen met een EL84 eindtrap. Klinkt misschien iets minder scherp en clinisch dan 6L6 buizen.

Henri H
19 mei 2009, 23:48
Voorproefje:

http://img142.imageshack.us/img142/7434/afb059.jpg

http://img142.imageshack.us/img142/3785/afb062.jpg

De XLR pluggen ontbreken nog, het leukste voor het laatst bewaard. :)

Liquid_Metal
20 mei 2009, 17:38
Na het gedaan te hebben vielen de XLR-pluggen eigenlijk best mee hoor. Afgezien van het feit dat mn draadjes wel een beetje smolten :P.

Liquid_Metal
20 mei 2009, 17:41
Hier mijn nieuwste foto's. EN M'N RACK IS AF!!!
Uiteraard zijn er nog dingen die ik wil hebben, maar dat zijn toekomstplannen. For now is 'ie helemaal af.

Er is echter 1 ding dat me niet zint: achterop mijn preamp zit een aux input. Ik dacht dat dat was voor gitaar. Maar als ik 'm daar instop is het geluid héél zacht en nauwelijks overstuurd op m'n OD-kanaal. Is dat normaal? Ik dacht dat die ingang was voor gebruik van bv een wireless 19" unit.

Hier de foto's:

http://c4.ac-images.myspacecdn.com/images01/11/l_f0b7ad59622e604330a6f96b9bc69a0b.jpg

En om te laten zien dat alles werkt:

http://c4.ac-images.myspacecdn.com/images02/89/l_4be561478fdc4cecbeae4cc0ee7bf62b.jpg

Ik zal als het donker wordt spectaculaire foto's maken met de LEDs.

Arvoitus
20 mei 2009, 18:02
Hier mijn nieuwste foto's. EN M'N RACK IS AF!!!
Uiteraard zijn er nog dingen die ik wil hebben, maar dat zijn toekomstplannen. For now is 'ie helemaal af.

Er is echter 1 ding dat me niet zint: achterop mijn preamp zit een aux input. Ik dacht dat dat was voor gitaar. Maar als ik 'm daar instop is het geluid héél zacht en nauwelijks overstuurd op m'n OD-kanaal. Is dat normaal? Ik dacht dat die ingang was voor gebruik van bv een wireless 19" unit.

Hier de foto's:

En om te laten zien dat alles werkt:

Ik zal als het donker wordt spectaculaire foto's maken met de LEDs.
Netjes! Nu nog die tiewraps afknippen.

Over de aux input heb je gelijk, zit er toevallig een kabel in de normale input?

Btw: Zo'n E530 heb ik altijd al eens willen proberen of er een leuke sound in zit. Volgensmij is het echt een gaaf ding voor het geld.

Liquid_Metal
20 mei 2009, 18:13
O gvd, da's helemaal de verkeerde foto van de achterkant. Dat is een foto van een paar dagen geleden. Hier de nieuwe:

http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/72/l_3d1fbf6dce3e4645922efb8ab3b1547d.jpg

@Arvoitus: nee er zat geen kabel in de voorkant. Als ik dat doe kapt 'ie het signaal van achter helemaal af.
Mijn E530 heeft een Fireball-modificatie waardoor 'ie een stuk dikker klinkt. Het schijnt dat de E530 stock een beetje dun klinkt.

Arvoitus
20 mei 2009, 18:41
O gvd, da's helemaal de verkeerde foto van de achterkant. Dat is een foto van een paar dagen geleden. Hier de nieuwe:

http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/72/l_3d1fbf6dce3e4645922efb8ab3b1547d.jpg

@Arvoitus: nee er zat geen kabel in de voorkant. Als ik dat doe kapt 'ie het signaal van achter helemaal af.
Mijn E530 heeft een Fireball-modificatie waardoor 'ie een stuk dikker klinkt. Het schijnt dat de E530 stock een beetje dun klinkt.
Aj aj, dat ziet er al stukken netter uit. Klasse!

Mm, das vreemd. Krijg je wel een klein beetje geluid dan?

Ja klopt, ik heb het er met caliban (die was het toch) een tijdje geleden over gehad welke modificaties hij allemaal had uitgevoerd.

Liquid_Metal
20 mei 2009, 18:51
Ik heb deze E530 inderdaad van Caliban.
Ja het geluid dat ik daarbij krijg is nogal zacht.

Liquid_Metal
20 mei 2009, 23:03
Jongens, m'n rack doet niet wat ik wil :(:(. Ik merk dat ik een klein beetje oversturing (of hoe je het wilt noemen) heb in m'n clean kanaal. Ik heb nu geen zin om het door te lopen, maar zou er wat met m'n kabels aan de hand zijn? :(.

groovieguitarguus
21 mei 2009, 00:03
O gvd, da's helemaal de verkeerde foto van de achterkant. Dat is een foto van een paar dagen geleden. Hier de nieuwe:

http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/72/l_3d1fbf6dce3e4645922efb8ab3b1547d.jpg

@Arvoitus: nee er zat geen kabel in de voorkant. Als ik dat doe kapt 'ie het signaal van achter helemaal af.
Mijn E530 heeft een Fireball-modificatie waardoor 'ie een stuk dikker klinkt. Het schijnt dat de E530 stock een beetje dun klinkt.

STRAK!!!!... Wat voor soort kabels heb je gebruikt???

Gebruik je de Powercon ook als 'aanvoer' van je 220 v???

Johannes
21 mei 2009, 03:39
Jongens, m'n rack doet niet wat ik wil :(:(. Ik merk dat ik een klein beetje oversturing (of hoe je het wilt noemen) heb in m'n clean kanaal. Ik heb nu geen zin om het door te lopen, maar zou er wat met m'n kabels aan de hand zijn? :(.

Een makkelijke en systematische manier om het probleem te vinden, is alles loskoppelen en vervolgens één voor één alles aansluiten en kijken wanneer het probleem opdoemt. Verder ziet het er netjes uit!

Liquid_Metal
21 mei 2009, 12:16
STRAK!!!!... Wat voor soort kabels heb je gebruikt???

Gebruik je de Powercon ook als 'aanvoer' van je 220 v???

Cordial CGK 175 (http://www.thomann.de/nl/cordial_cgk_175_sw.htm) van Thomann. Lekker veel koper, goed flexibel en niet duur (1,80 per meter). Enige 'nadeel' is dat ze nogal eens vanzelf oprollen :P.
Wat bedoel je precies met het gebruiken van de powercon als aanvoer? Heb je het dan over de blauwe Neutrik-plug of de Powerconditioner? (PC) De blauwe powercon is mijn input vanuit het lichtnet (zelf een lichtnet-powerconstekker gemaakt) en die gaat naar de PC. Van daar uit wordt de rest van het rack gevoed (kabels geknipt en op maat gemaakt met custom IEC-males).


Een makkelijke en systematische manier om het probleem te vinden, is alles loskoppelen en vervolgens één voor één alles aansluiten en kijken wanneer het probleem opdoemt. Verder ziet het er netjes uit!

Daarnet heb ik even getroubleshoot en ik kwam vrij snel achter het probleem. Ik dacht eerst aan de kabels van m'n poweramp naar m'n plate (voor het cabinet) maar die waren ok. Daarna wilde ik direct van preamp naar poweramp met 1 kabel dus trok de kabel van m'n gitaar naar de wah eruit. Dat bleek de boosdoener te zijn. Bij doormeten bleek dat aarde en signaal héél lichtjes contact maakten. Net opnieuw gesoldeerd en hij loopt weer als een zonnetje :D.

Ik heb net een nieuwe gitaar (PRS SE Custom 22 trem!!! :D:D) en die moet ingespeeld worden. Ik ben wel bezig met demo's en zodra die klaar zijn zal ik laten horen wat voor geluid ik uit mijn rack haal :D.

Thanks voor alle positieve reacties. Ik ben er zelf ook héél erg blij mee!

groovieguitarguus
21 mei 2009, 23:00
Als reactie hierop. Ik heb dit zelf ook overwogen... Maar heb het voor mijzelf afgeschoten.
A. De kans is aanwezig dat je de kabel t.b.v. de aanvoer 'vergeet'
B. Maak je de 'aanvoer' van 220 v wat gevoeliger voor pech

Ik heb besloten om gewoon rechtstreeks de 220 v. naar mijn stekkerblok te laten gaan. Ik snap dat het er 'profi' uitziet, dat was ook mijn overweging... maar wie ben ik??

Verder echt een strak en gaaf setje!!!

Henri H
21 mei 2009, 23:11
Als reactie hierop. Ik heb dit zelf ook overwogen... Maar heb het voor mijzelf afgeschoten.
A. De kans is aanwezig dat je de kabel t.b.v. de aanvoer 'vergeet'
B. Maak je de 'aanvoer' van 220 v wat gevoeliger voor pech
......A + B: Gewoon een extra kabel in je gitaarkoffer of kistje gooien zodat je altijd een reserve hebt.
Ik zorg ervoor dat de powercon gewoon in m'n case zit als ik hem inpak.
De deksel is hiervoor een prima plek volgens mij.
Het is verreweg de mooiste oplossing voor in een patch panel denk ik.
Alle aansluitingen zitten dan op één plek.

Plantje
21 mei 2009, 23:15
Als ik dat zo zie moet ik ook eens serieus werk gaan maken van mijn stroomvoorziening en dergelijke! Gewoon een beetje netjes afwerken.

Aan de andere kant zit ik er over te denken om de eindversterker uit mijn rack en in een aparte case te zetten. Zodat ik er nog een eindtrap voor thuis bij kan kopen. Dan kan ik dat ding van 35 kg in het repetitiehok laten staan ;)

Henri H
21 mei 2009, 23:29
Voor thuis heb je helemaal geen eindtrap nodig toch met je GT-Pro?
Die sluit je gewoon op je hifi installatie aan, werkt prima, bij m'n GT-8 iig wel.

Plantje
21 mei 2009, 23:40
Valt op zich wel wat voor te zeggen, maar dat vind ik toch wat minder. Bovendien heb ik hier thuis al een tweede 1960 kast van Marshall staan.
Met een vergelijkbare eindtrap voor thuis kan ik thuis wel geluiden programmeren waar ik bij het repeteren ook nog wat aan heb. Mijn ervaring is, dat wanneer ik die geluiden bouw als ik speel via de pc of de hifi installatie het op de 9100 en de 1960 kast toch heel anders uitpakt :(

Henri H
21 mei 2009, 23:52
Ja, dat is waar. Via een buizenbak klinkt het toch net weer wat beter. ;)

Erik70
25 mei 2009, 17:56
Hij is bijna af. Op de lade boven de poweramp moet ik mijn pedaaltjes nog installeren.
De Carvin heeft het begeven, maar de Peavey is een meer dan waardige vervanger..

http://inlinethumb33.webshots.com/43488/2524235160102267015S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2524235160102267015sSMqbF)


PS: G-major 2 : Tonesuck ?? NO Way !!!

kokeleko
26 mei 2009, 09:34
Mooi karretje ook, hahaha.

Liquid_Metal
26 mei 2009, 09:41
O haha dat had ik nog niet eens gezien. Wel handig!

hole
26 mei 2009, 09:51
Ja zo'n kar is HENDIG!! € 15 bij de locale bouwmarkt...ik heb er ook eentje..

Je moet iets als je geen roadie hebt :d

PS Axis :ok: rode Axis :ok::ok:

Erik70
26 mei 2009, 17:29
Dat karretje is inderdaad handig. Ik zet mjin 2 speakercabs op de flightcase en rol de hele bende zo de gallerij over, de lift in en naar de auto.
Karretje is zelfs opvouwbaar !! (alleen vroeg Kwarwei er wel 2 tientjes meer voor dat 15 euro, ik zal wel een heeeele goeie hebben..)

m-men
28 mei 2009, 15:11
Mijn setup:

http://i611.photobucket.com/albums/tt195/m-men/P5280167.jpg

Front:
http://i611.photobucket.com/albums/tt195/m-men/P5280171.jpg

Back:
http://i611.photobucket.com/albums/tt195/m-men/P5280172.jpg

Liquid_Metal
28 mei 2009, 15:53
Nice man! Hoe klinkt dat, een Recta over een Marshall 50/50?
Zou je je setup niet liever iets compacter hebben?

m-men
29 mei 2009, 07:10
Nice man! Hoe klinkt dat, een Recta over een Marshall 50/50?
Zou je je setup niet liever iets compacter hebben?

De recta klinkt vooral hard maar wel goed.

Ik wil hem combineren met de rocktron dat moet ik nog uitzoeken maar ik ben een stuk op weg.

Compacter hoeft van mij niet het gaat mij erom om een goede set up te hebben en als ik daar z'n rack voor nodig heb so be it.

Dit krijg je nooit compacter.

kokeleko
29 mei 2009, 14:51
PLS shop??

PLS €212,- excl verzendkosten en Bieker Lightning 172,99 incl verzendkosten.
Beide 8HE Anti Shock Rack welliswaar zonder wielen.

http://cgi.ebay.de/10HE-19-SHOCK-PROOF-SHOCK-MOUNT-CASE-IN-CASE-RACK-NEU_W0QQitemZ360141578060QQihZ023QQcategoryZ12935Q QcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262

Corporal
29 mei 2009, 21:47
Scherpe prijsjes die gast :blast:

Henri H
3 juni 2009, 14:51
Op aandringen van Liquid Metal ook maar hier gepost. ;)
Mijn rackje is eindelijk klaar, ben er een week of 3 mee bezig geweest, meestal 's avonds een uurtje of 2 per avond.
In totaal wel 10 uur denk ik.

De chassis-delen:
- 2 x powercon (in en uit)
- 2 x 5-polige XLR t.b.v. midi, 2 x 9V en de JVM footswitch in
- 4 x (stereo) jack t.b.v. FX send/return, JCM 800 channel/FX switching, JVM footswitch out
- 1 x 3 polige midi out naar JVM.

Verder heb ik de stekkers aan m'n multikabel vervangen door twee 5-polige XLR stekkers zodat ik deze eenvoudig op het patch panel kan aansluiten.
Ook heb ik een paar (backup) midi-XLR verloop snoertjes gemaakt voor o.a. het midi signaal naar de JVM.

Mijn gitaarhok, tegelijk ook m'n werkplaats.

http://img230.imageshack.us/img230/2748/afb069.jpg

De achterkant v.d. flightcase met uiterst links de stekker die verbonden is met de powercon out aan de voorkant, daarnaast de 2 adapters voor het pedalboard en ééntje voor de Replifex.
De stekker van het stekkerblok zit aan de achterkant v.h. stekkerblok in een contrastekker welke op zijn beurt weer met de powercon aan de voorkant van het rack verbonden is.

http://img230.imageshack.us/img230/2550/afb072.jpg

Toen was het eindelijk klaar. :cheerup:
Het rack staat links naast de 1/4 stack.

http://img230.imageshack.us/img230/6688/afb074.jpg

Edit: nog een fotootje van de voorkant.
vlnr:
Powercon in/uit; 2x 5-polige XLR naar pedalboard; 1 x mono jack t.b.v. JVM footswitch naar JVM top; 1 x stero jack t.b.v. channelswitching en FX loop aan/uit naar JCM 800; 2 x mono jack t.b.v. FX loop; 1 x 3-polige XLR t.b.v. midi out naar JVM.

http://img192.imageshack.us/img192/6332/afb077.jpg

Liquid_Metal
3 juni 2009, 22:22
@ Huisjes: Netjes man! Zit er nog een powerconditioner in het verschiet? Het dan wel niet voor je amp, maar ik werd gek van de stekkerdoos aan de achterkant. Altijd maar graaien naar de powerknop. Ik ben erg tevreden met mijn PC. Enige nadeel is dat de gooseneck led (die aan de achterkant erin gestoken kan worden) altijd aan blijft. Dus ook als ik het rek uitzet. Da's een beetje slordig vind ik. Zou toch uit moeten gaan bij power off?

B_2_the_a
3 juni 2009, 23:01
Nee, juist niet
nu kan je nog lekker rommelen terwijl er geen stroom op staat
vind het wel praktisch eigenlijk :D

Henri H
4 juni 2009, 08:43
@ Huisjes: Netjes man! Zit er nog een powerconditioner in het verschiet? Het dan wel niet voor je amp, maar ik werd gek van de stekkerdoos aan de achterkant. Altijd maar graaien naar de powerknop. Ik ben erg tevreden met mijn PC. Enige nadeel is dat de gooseneck led (die aan de achterkant erin gestoken kan worden) altijd aan blijft. Dus ook als ik het rek uitzet. Da's een beetje slordig vind ik. Zou toch uit moeten gaan bij power off?Thx, ik laat de knop gewoon altijd aan. De achterkant hoeft in principe niet los.
Een powerconditioner gaat er misschien nog wel een keertje komen, maar voorlopig niet denk ik.
Ik zou hem eigenlijk ook alleen maar kopen om de spanning te stabiliseren zodat de amp altijd genoeg spanning heeft.
Voor 9V heb je alsnog een PowerPlant o.i.d. nodig toch?

Liquid_Metal
4 juni 2009, 13:54
Nee, juist niet
nu kan je nog lekker rommelen terwijl er geen stroom op staat
vind het wel praktisch eigenlijk :D

Maar zou je het lampje er altijd in laten zitten? Of alleen tijdens een gig? Ik vind het thuis maar vervelend om altijd licht te zien branden. In de studio zou het helemaal nutteloos zijn (voor 1x per week repeteren).


Thx, ik laat de knop gewoon altijd aan. De achterkant hoeft in principe niet los.
Een powerconditioner gaat er misschien nog wel een keertje komen, maar voorlopig niet denk ik.
Ik zou hem eigenlijk ook alleen maar kopen om de spanning te stabiliseren zodat de amp altijd genoeg spanning heeft.
Voor 9V heb je alsnog een PowerPlant o.i.d. nodig toch?

Yep, een PC levert enkel 220. Mijn eerste pedaaltje is in het verschiet (een BYOC Tubescreamer) en een phaser zal ook nog wel komen. Als ik twee of drie pedaaltjes heb ga ik overwegen om voor de GCX te gaan en daar moet uiteraard ook een mooie Pedalpower bij komen. Die is dan wel weer te voeden vanuit de PC (zeker de Harley Benton Powerplant, da's een IEC).

kokeleko
10 juni 2009, 14:39
Update.

Alles in één rack gedaan, gaat regelmatig de bus in en uit, feesttent in en uit.
Ik had behoefte aan een plug and play setje, zonder al dat aansluiten.

SamsonPowerebritePro
RocktronReplifex
leeg voor wireless
Brunetti Star T Rack
frontplate voor midi in en later wireless out
Dinopower

GT10 voor midi besturing en prefx

http://img10.imageshack.us/img10/1610/rackko.th.jpg (http://img10.imageshack.us/my.php?image=rackko.jpg)

ruben knipping
10 juni 2009, 19:37
Mijn (bas)rack in aanbouw.
http://i42.tinypic.com/n3xl60.jpg

http://i40.tinypic.com/dz81hy.jpg

Liquid_Metal
10 juni 2009, 22:34
@Kokoleko: strak!

@Ruben: Mooi man. Ik neem aan dat er nog flink wat bij komt, want alleen een tuner in een 4HE rack lijkt me wat zonde :P.

Aan beide: hebben jullie zo'n rackplate echt nodig aan de voorkant? Kunnen die kabels niet naar de achterkant? Vind ik persoonlijk mooier en maakt het ook overzichtelijker denk ik.

B_2_the_a
11 juni 2009, 00:00
Dat basrackje is makkelijk in alleen het onderste kistje te doen..
Patch panel onderop aan de achterkant zetten, versterker 1 stapje omlaag, tuner derboven

dan kan je straks het andere rackje pakken voor puur effecten en dergelijke, met een beetje logische aansluitingen kan je je onderste rack los gebruiken en die effecten als uitbreidingsrackje :)

ruben knipping
11 juni 2009, 11:58
Die opmerking verwachte ik al. Maar het is voor uitbreiding. Er komen in de bovenste rack nog aantal effecten bij ben nog niet uit welke. Ik heb extra gekozen voor 2 racks omdat het makkelijker te vervoeren is. Aan de achterkant zitten me patch panels. Foto's volgen

Liquid_Metal
11 juni 2009, 12:43
Die opmerking verwachte ik al. Maar het is voor uitbreiding. Er komen in de bovenste rack nog aantal effecten bij ben nog niet uit welke. Ik heb extra gekozen voor 2 racks omdat het makkelijker te vervoeren is. Aan de achterkant zitten me patch panels. Foto's volgen

Zoals ik al zei, dus :).
Ik heb ook voor 2 racks gekozen (4+6) waarbij de 4HE atm niet in gebruik is. Maar anders zou het een 10HE zijn en dat wordt een beetje zwaar.

kokeleko
11 juni 2009, 14:24
Heej Ruben je weet dat je speakerkabel niet heel is?

interessander
11 juni 2009, 14:37
Hoop hier binnenkort een update te hebben. Ik heb onlangs een replifex gekocht om mijn intellifex te vervangen en mijn top gaat samen met 4He in een flightcase om voor eens en altijd van het gedoe met kabels af te zijn.

Geplande inhoud:
-Mesa mark III
-korgt DTR-2
-Power conditioner
-Rocktron Replifex
-Laney Babelswitch
Indien nodig kan ik mijn ISP decimator nog in een loop van de laney gooien.

Voordeel van de combinatie van de laney en de replifex is dat ik in totaal 6 channel switches heb die in ieder geval al mijn versterker functies kunnen schakelen en ook de tuner muten.

ruben knipping
15 juni 2009, 21:24
Heej Ruben je weet dat je speakerkabel niet heel is?

Klopt, onder tussen is die wel heel

Rupert
16 juni 2009, 13:41
Foto's rack

Hey Ruben,

Hoe heb je die senheisser rackmountable gemaakt? Is dat nou gewoon een omgebogen blindplate??

ruben knipping
17 juni 2009, 16:56
Was orgineel van een rackmount van een ander draadloossetje. Beetje aangepast en op nieuw gespoten.

sebastiaan88
17 juni 2009, 19:34
Zie hier,

Mijn huidige rackje,
CAE3+
Lexicon MPX1
Mesa/Boogie 50/50
1x12" Customcab Mesa thielecab als basis maar met aanpassingen zodat een V30 beter tot zn recht zou moeten komen

Gebruik soms een zelfbouw 808 achtig pedaaltje om bepaalde leadsounds modderig/vies te krijgen. Gewone OD/LEAD is heel netjes en scheurt als een gek.. Maar soms wil je gewoon wat smerigs:P

Nu aan het sparen voor een overtone special/hrm:) als 2e mainamp, mogelijk voor mn andere pop/funk bandje.

http://www.rooockstar.com/useruploads/Sebastiaan88/3838/gearpics/view-additionalphoto4.jpg
http://www.rooockstar.com/useruploads/Sebastiaan88/3838/gearpics/view-mainphoto.jpg

Grtz Sebas

sebastiaan88
17 juni 2009, 19:45
Mogen er mensen zijn die betere fotos willen zien moet je t maar roepen, heb nu ff geen tijd wat beters te posten

Nocki
17 juni 2009, 20:22
Geweldig mooi setje! Dat van die TS voor de preamp begrijp ik wel :).
Meer dan dit is zeker niet nodig! great sound!

ACSlater
20 juni 2009, 14:28
Niet echt een rack eigenlijk maar toch hier gepost omdat er 19" apparaten in kunnen. Omdat ik een gewone buizentop gebruik en ik mijn set (deelbaar) compact wil houden, heb ik zelf een case gemaakt voor mijn 2 fx units. Voordeel hiervan is dat het prima tussen de speaker en versterker past. Bewust gekozen voor een a-symetrische voorkant omdat ik nu wat kabels en de adapter kwijt kan. Daarnaast zitten de displays van beide units ook niet in het midden dus voor het oog maakt het niet veel uit.

http://i91.photobucket.com/albums/k298/ACSlaterRocks/MarshalRack1.jpg

hole
22 juni 2009, 08:25
Beetje laat maar:

@Sebas: Mooooi setje.. Heb je een foto van je CAE settings (kunt het nu wel redelijk zien, maar detailshotje zou mooi zijn. Volgens mij heb je je gain kanalen vrij hard t.o.v. clean??)

@ACSlater: ook nice..Hoe heb je die behuizing gemaakt? Wat voor Cab heb je erbij?

@Ruben: Altijd leuk dat de 4 snarige jongens ook even langskomen hier ;). Hoe heet dat vlechtwerk om je kabels? Lijkt me handig. Waar koop je zoiets?

ACSlater
22 juni 2009, 19:16
@ACSlater: ook nice..Hoe heb je die behuizing gemaakt? Wat voor Cab heb je erbij?

Ik had een paar foto's gemaakt tijdens de bouw maar vond het geen start van een topic waard. 9 mm berken multiplex bekleedt met skai/kunstleer. Totale kosten rond de €40,- schat ik.

http://i91.photobucket.com/albums/k298/ACSlaterRocks/bouw1.jpg

http://i91.photobucket.com/albums/k298/ACSlaterRocks/bouw2.jpg

interessander
22 juni 2009, 19:54
Toevallig trouwens dat het complete rack van de topicstarter op dit moment te koop staat!

Liquid_Metal
22 juni 2009, 21:38
Netjes hoor Slater. Hopen dat 'ie stevig genoeg is voor je gigs.
Verkoopt Ad z'n rack? Tja, geen Epica meer hè..

Arvoitus
22 juni 2009, 23:14
Jep, hij verkoopt hem.

http://img3.imageshack.us/img3/9139/completeracksmall.jpg

About the equipment:
Furman PL-PRO-E powerconditioner (1unit)
Mesa Boogie Triaxis (1 unit) with a copy of the manual
Mesa Boogie Simul-Class 2:Ninety (2 units)
Mesa Boogie Abbacus Midi-Pedal (on a pedalboard)
Mesa Boogie 2x12” V30’s

About the Flightcase:
Built by Paul Lenders
2 drawers(for strings and cables etc.)
10 units 19” rack
1 space for the pedalboard
1 space for 2x12” Speakercabinet

For questions and information:
Willem van Roekel T: +31 6 524 155 35 or E: willemvanroekel@hotmail.com

sebastiaan88
23 juni 2009, 00:11
Hahaha ja ik heb wel een foto gemaakt vd week. Maar is nu weer anders joh...
Over het algemeen staan mn gainkanalen idd harder.. Maar in verhouding klopt het dan:S komt denk ik omdat de gain van mn clean vrij hoog staat:P

Agg ik ben zo'n constante knoppendraaier joh, ik heb mn sound nog steeds niet gevonden..

Gewoon lekker spelen. Die amp klinkt toch wel:P

interessander
23 juni 2009, 12:11
Iemand nog een idee hoe ik het beste een rocktron midi mate kan bevestigen in een van de deksels van mijn rack?

Bram78
23 juni 2009, 12:35
Simpel: Tesa heeft velcro waarmee je een boeing aan de grond houdt. Vijf centimeter breed en een meter lang. Kost wel een euro of 15, maar goed: dan zit je midimate goed vast!
Verkrijgbaar bij Karwei, praxis, enz...

Riky
23 juni 2009, 12:36
Jep, hij verkoopt hem.

http://img3.imageshack.us/img3/9139/completeracksmall.jpg

About the equipment:
Furman PL-PRO-E powerconditioner (1unit)
Mesa Boogie Triaxis (1 unit) with a copy of the manual
Mesa Boogie Simul-Class 2:Ninety (2 units)
Mesa Boogie Abbacus Midi-Pedal (on a pedalboard)
Mesa Boogie 2x12” V30’s

About the Flightcase:
Built by Paul Lenders
2 drawers(for strings and cables etc.)
10 units 19” rack
1 space for the pedalboard
1 space for 2x12” Speakercabinet

For questions and information:
Willem van Roekel T: +31 6 524 155 35 or E: willemvanroekel@hotmail.com

enig idee waarom? Lijkt me toch niet dat hij alles zat is? Of gaat hij terug naar oldskool pedal board?

interessander
23 juni 2009, 12:42
Simpel: Tesa heeft velcro waarmee je een boeing aan de grond houdt. Vijf centimeter breed en een meter lang. Kost wel een euro of 15, maar goed: dan zit je midimate goed vast!
Verkrijgbaar bij Karwei, praxis, enz...

Zeker een goed idee, maar ik moet de verbinding ook weer los halen als ik hem wil gebruiken, dan ben ik bang dat het velcro een keer loslaat van het deksel...

HaroldA
23 juni 2009, 12:47
enig idee waarom? Lijkt me toch niet dat hij alles zat is? Of gaat hij terug naar oldskool pedal board?

Je zou het zelf ook kunnen opzoeken, maar ik ga er maar van uit dat je daar te lui voor bent: :soinnocent:


Since Epica got an endorsement with V-Empire, the old Guitar-Rig of former member Ad Sluijter is now unemployed.
So it's for sale now!

interessander
23 juni 2009, 12:51
Ja dus zo te zien verkoopt hij het ook niet zelf, maar is de apparatuur eigendom van de band.
En damn wat zijn die v-empire amps lelijk!

Ik lees trouwens net van het dual-lock 3m spul in het pedalboard topic, misschien wel geschikt voor de midi mate.

Liquid_Metal
23 juni 2009, 13:17
Ja dus zo te zien verkoopt hij het ook niet zelf, maar is de apparatuur eigendom van de band.
En damn wat zijn die v-empire amps lelijk!

Ik lees trouwens net van het dual-lock 3m spul in het pedalboard topic, misschien wel geschikt voor de midi mate.

Het blijkt dus inderdaad niet eens z'n eigen spul te zijn :dontgeti:. Lijkt me eigenlijk niet chill, hopelijk werkt het bij mij anders, mocht ik ooit bekend worden met mijn band.

interessander
23 juni 2009, 13:29
Dat is toch al anders aangezien je het allemaal zelf hebt aangeschaft?

Riky
23 juni 2009, 13:33
Je zou het zelf ook kunnen opzoeken, maar ik ga er maar van uit dat je daar te lui voor bent: :soinnocent:

ok. Thanks.
Ik wist niet waar ik moest zoeken, maar blijkbaar speelt hij dus in een band die de naam Epica draagt en staat het op hun site.

Liquid_Metal
23 juni 2009, 13:50
Dat is toch al anders aangezien je het allemaal zelf hebt aangeschaft?

Uiteraard, maar ligt er dus aan hoe hij aan 'zijn' spul is gekomen. Maar bij grote bands wordt gear toch vaak vanuit de band gekocht? Hoewel het dan wel eigenlijk van de muzikant is?

Arvoitus
23 juni 2009, 14:24
@epica/adzijnrack kwestie:
Als je als artiest/band zijnde veel geld verdient voor een optreden kan je een VoF (oid) oprichten. Je kan dan spullen op de naam van de band kopen en zo de btw terug krijgen.

Volgensmij hebben Ad en Mark de flightcases op naam van Epica laten maken. Aangezien Ad nu geen band heeft is het voor hem ook onlogisch om zo'n rack thuis te hebben staan (en volgensmij heeft Ad ook nog een Mark IV).

Isaac en Mark (gitaristen van epica) zijn onlangs allebij overgestapt naar V-Empire versterkers (en die klinken ECHT veel beter).

Ik zal wel eens contact met Ad proberen te zoeken hoe het nu precies zit.

TimmU
23 juni 2009, 14:42
V-empire is vet. Daar speelde Stream of Passion ook op laatst. Klinkt te gek, die ene gitarist had ook nog een Diezel:)

hole
23 juni 2009, 15:25
Ja dus zo te zien verkoopt hij het ook niet zelf, maar is de apparatuur eigendom van de band.
En damn wat zijn die v-empire amps lelijk!

Ik lees trouwens net van het dual-lock 3m spul in het pedalboard topic, misschien wel geschikt voor de midi mate.

Dual Lock is geschikter voor als het vast moet zitten en niet al te vaak los en vast hoeft (het kan wel, maar het zit echt VAST)

interessander
23 juni 2009, 15:30
Okee bedankt voor de tip, maar het is denk ik alsnog handig voor andere kleinigheden in mijn rack.

hole
23 juni 2009, 16:45
Okee bedankt voor de tip, maar het is denk ik alsnog handig voor andere kleinigheden in mijn rack.

Daar heb ik het zelf dus ook voor..mixer, switcher. Harley benton Powerplant (en dat ding weegt flink) zit met 4 strookjes muuuuuuuuuuuuurvast. (en met 3 waarschijnlijk ook wel trouwens)

interessander
23 juni 2009, 16:48
Precies, ik moet nog enkele voedingen tegen de wand kwijt, lijkt me ideaal.
Is dat spul dubbel of heb je twee strips nodig eigenlijk?

Liquid_Metal
23 juni 2009, 17:23
Is dat klitteband of dubbelzijdig tape? Ik heb mijn dingen (adapter bv) namelijk vastgezet met dubbelzijdig tape en dat zit inderdaad helemaal vast. Bij lostrekken gaat zelfs een stuk van de verf van de flightcase mee :P.

Arvoitus
23 juni 2009, 18:46
V-empire is vet. Daar speelde Stream of Passion ook op laatst. Klinkt te gek, die ene gitarist had ook nog een Diezel:)

Twee Diezels ;)
Ik had nog even met hem gesproken na de show.
Een ervan gebruikt hij als monitor/back-up. Een paar maanden geleden had hij een Soldano SLO100, die heeft ie verkocht en daarna deze 2 diezels gekocht. Leuke spulletjes!

http://i535.photobucket.com/albums/ee355/arvoitus/SoP%20Tivoli/P1010268.jpg

Riky
23 juni 2009, 18:54
damn zit net paar filmpjes te kijken van die diezel amps, maar die zijn echt zwaar veelzijdig zeg! Gave dingen! Zlef met zeer vel gain hoeven ze niet metal te klinken. Eigenlijk beetje een tussen weg tussen modern en vintage(?)

TimmU
23 juni 2009, 22:13
In 't patronaat heb ik geloof ik maar 1 diezel gezien en dat rack. En links V-empire en een cab.

Kaïn
23 juni 2009, 22:58
@epica/adzijnrack kwestie:
Als je als artiest/band zijnde veel geld verdient voor een optreden kan je een VoF (oid) oprichten. Je kan dan spullen op de naam van de band kopen en zo de btw terug krijgen.



Dat mag je ook doen als je helemaal geen geld verdient. Flikkert niet. Om een vennootschap op te richten heb je helemaal geen startkapitaal nodig (anders dan bij de BV/NV). Of je zin hebt in een hoofdelijke aansprakelijkheid, ja daar zit het probleem;)

Maar BTW vrij kopen is leuk ja, zeker op amps van 2000 euro.

hole
23 juni 2009, 23:27
Precies, ik moet nog enkele voedingen tegen de wand kwijt, lijkt me ideaal.
Is dat spul dubbel of heb je twee strips nodig eigenlijk?

Dubbelzijdig!

Arvoitus
24 juni 2009, 10:16
Dat mag je ook doen als je helemaal geen geld verdient. Flikkert niet. Om een vennootschap op te richten heb je helemaal geen startkapitaal nodig (anders dan bij de BV/NV). Of je zin hebt in een hoofdelijke aansprakelijkheid, ja daar zit het probleem;)

Maar BTW vrij kopen is leuk ja, zeker op amps van 2000 euro.
Dat klopt. Voor (ik dacht) 70 euro per jaar kun je een VOF oprichten.

Alle spullen staan op naam van de band, als er schulden zijn dan worden deze schulden ook betaald/verlost met deze spullen.


In 't patronaat heb ik geloof ik maar 1 diezel gezien en dat rack. En links V-empire en een cab.
Dat kan kloppen, zijn main versterker (diezel herbert) had ooit problemen en sindsdien heeft hij die Diezel VH4 ook bij. Het kan zijn dat hij ervoor gekozen had om die thuis te laten.

hole
24 juni 2009, 11:25
Hmm toch even mijn mijn vrouw een VOF oprichten..en ons nieuwe huis lekker BTW vrij inrichten???? ;)

interessander
24 juni 2009, 11:39
Ik heb wat dual-lock besteld, zal zeker van pas komen.

Hier nog een plannetje van mijn rack in aanbouw:

http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/flightcase.jpg

Nocki
24 juni 2009, 11:41
Is het een widebody mark III ? Ik wist niet dat die bestonden... Colloseum versie?
De meeste marks die ik ken zijn kwa amp grote gewoon passend in een 19"behuizing. Welke versie heb je?

interessander
24 juni 2009, 11:57
Medium sized (zoals mesa het noemt) Mark III red stripe, fully loaded. Dus met reverb, simul-class, half power switch voorop en EQ.

Geen 19" dus, maar al met al wordt de case nog niet supergroot. Ik heb ook rond gekeken naar 2e hands top +effect racks maar dan moet ik extra schuim toepassen aangezien de meeste tops groter zijn.
Coliseums zijn altijd medium sized vanwege de twee extra eindbuizen.

Liquid_Metal
24 juni 2009, 12:11
Medium sized (zoals mesa het noemt) Mark III red stripe, fully loaded. Dus met reverb, simul-class, half power switch voorop en EQ.

Geen 19" dus, maar al met al wordt de case nog niet supergroot. Ik heb ook rond gekeken naar 2e hands top +effect racks maar dan moet ik extra schuim toepassen aangezien de meeste tops groter zijn.
Coliseums zijn altijd medium sized vanwege de twee extra eindbuizen.

Zo'n kist is goed te doen ja. En heb je mooi een vakje voor reservesnaren, plectra, kabels etcetera. Lijkt mij erg handig en aan die 15 cm extra zul je niet doodgaan.

interessander
24 juni 2009, 12:19
Zeker, en achterin heb ik nog genoeg ruimte voor mijn ISP decimator mocht dat nodig zijn. De Midi mate gaat dus in een van de deksels en zo ga ik van twee losse flightcases en een koffer vol snaren, snoeren en andere rommel naar een redelijk handzame case waar alles al aangesloten is, zo is de rest van de band ook weer blij!

JTB
24 juni 2009, 15:19
Nou bij deze ook mijn rack, vandaag mijn flightcase en powerconditioner binnengekregen, samen met een zooi kabels om de boel eens goed en degelijk aan te sluiten. Enige wat ik er ooit nog bij wil is een replifex/intellifex. Maar eerst even sparen en wat zooi verkopen.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/06/24/1245847112-430.jpg

interessander
24 juni 2009, 15:24
Netjes, hoe bevalt de quattro?

psst, intellifex kopen?

Liquid_Metal
24 juni 2009, 16:20
Netjes, hoe bevalt de quattro?

psst, intellifex kopen?

Ik denk dat je je spammy ad íets opvallender moet maken, wil je dat 'ie echt gelezen wordt ;). Zo doen:

G-Major plus mixer kopen? Misschien doe ik ze wel weg. xD

Mooi rack, maar zonde van die 2HE aan blindplaat. Jammer dat de input naar je preamp echt zo moet. En die andere is voor de FX hè?

interessander
24 juni 2009, 16:24
Ik wil het graag subtiel houden :)

Maar het zou mij persoonlijk niet zoveel uitmaken om de input achterop te hebben, als het een rackspace scheelt. Snoeren die bij mij van voor naar achter lopen leid ik altijd door het handvat van mijn 4x12 als een soort van trekontlasting.

Aan de andere kant is een rack 'op de groei' altijd wel een goed idee.

Roro92
24 juni 2009, 16:46
M'n podiumwaardige bas-stackje.

http://i319.photobucket.com/albums/mm457/Rohof92/SL380869.jpg?t=1245854743

Om even de discussie van vorige keer te voorkomen. De rode kabel van de mic is niet diezelfde als die uit m'n versterker. Ze gaan beide naar een mengpaneel/interface.

JTB
24 juni 2009, 18:00
Netjes, hoe bevalt de quattro?

psst, intellifex kopen?

haha, als ik weer geld over heb wil ik best je intellifex kopen. (rocktron Chameleon kopen? Stagg cases kopen, hahahaha)

De quattro bevalt me eigenlijk heeeeel erg goed. Mooi volle warme klank, 4 verschillende gain stages. Steeds ietsje extremer. Kan er hele gave sounds uit halen.

JTB
24 juni 2009, 18:02
Ik denk dat je je spammy ad íets opvallender moet maken, wil je dat 'ie echt gelezen wordt ;). Zo doen:

G-Major plus mixer kopen? Misschien doe ik ze wel weg. xD

Mooi rack, maar zonde van die 2HE aan blindplaat. Jammer dat de input naar je preamp echt zo moet. En die andere is voor de FX hè?

Haha, als jij het niet had gezegd had ik niet gezien dat het er stond. 1 blindplaat zal altijd blijven, vanwege temperatuur en de input. Daarnaast is er express ruimte gehouden voor 1 fx unit. Ik denk dat ik dan een prima rack heb met een lekkere geluid. Afgezet tegen mijn budget en wensen uiteraard.

Arvoitus
24 juni 2009, 19:07
Aangezien Ad problemen heeft met inloggen hier, plaats ik even een berichtje voor hem:

Nee ik stop zeker niet met muziek maken.Integendeel! Ik ben momenteel zelfs mijn eerste cd aan het mixen. Wat betreft die amp: Ik heb die apparatuur destijds allemaal zelf aangeschaft, maar later binnen de band gebracht. Uiteraard heb ik overwogen om mijn apparatuur na mijn vertrek weer terug te kopen, maar zoals iemand al op merkte heb ik thuis ook nog een MarkIV staan en daar heb ik meer dan genoeg aan. Bovendien heb ik thuis al een koelkast staan;-) Na mijn vertrek zou deze amp dus gewoon in gebruik worden genomen door de nieuwe gitarist. Niet veel later kreeg Epica echter een endorsement bij V-Empire aangeboden en is deze dus overbodig geworden. Vandaar dat ie dus in de verkoop gaat. Erg coole amps overigens die V-Empires!

Robert H
24 juni 2009, 20:22
M'n podiumwaardige bas-stackje.

http://i319.photobucket.com/albums/mm457/Rohof92/SL380869.jpg?t=1245854743

Om even de discussie van vorige keer te voorkomen. De rode kabel van de mic is niet diezelfde als die uit m'n versterker. Ze gaan beide naar een mengpaneel/interface.

Wel voer voor een nieuw vraagstuk: Waarom staat die SM57 rechtop?

Zo'n microfoon is sterk richtingsgevoelig. Tenzij je dit heel bewust doet (hoewel ik niet zou weten waarom) doe je er beter aan om het ding gewoon recht voor de speaker te zetten, iets uit het midden...

Liquid_Metal
24 juni 2009, 20:55
Wel voer voor een nieuw vraagstuk: Waarom staat die SM57 rechtop?

Zo'n microfoon is sterk richtingsgevoelig. Tenzij je dit heel bewust doet (hoewel ik niet zou weten waarom) doe je er beter aan om het ding gewoon recht voor de speaker te zetten, iets uit het midden...

Ik heb inderdaad ook nog nooit een lekker geluid gekregen met de microfoon op deze manier geplaatst :P.

hole
24 juni 2009, 22:10
@JTB ..goed gelukt die input joh! fijn dat het nu goed werkt.

Hier nog wat foto's van mijn net nieuw bekabelde rackje.

http://i246.photobucket.com/albums/gg120/Mark-NL/Guitars/Rack002.jpg

http://i246.photobucket.com/albums/gg120/Mark-NL/Guitars/Rack005.jpg

Yek1
24 juni 2009, 22:14
Nette shit, Hole! :blast:

Johannes
25 juni 2009, 01:17
Dat ziet er strak uit! Ik zou persoonlijk ook gekozen hebben voor een powercon input om het geheel van stroom te voorzien. Verder erg nice :)

(2e kanaal van je poweramp.... bijzondere instellingen imo)

Roro92
25 juni 2009, 07:45
Ik weet dat de mic heel zwaar richtingsgevoelig is, ik draai 'm als ik 'm gebruik. Hij staat hier nu als opnamemogelijkheid en gebruik 'm niet de hele tijd maar hij staat dan wel in de weg ;)

hole
25 juni 2009, 07:45
Nette shit, Hole! :blast:
Thanks, de Minimix voelt zich erg thuis :D


Dat ziet er strak uit! Ik zou persoonlijk ook gekozen hebben voor een powercon input om het geheel van stroom te voorzien. Verder erg nice :)

(2e kanaal van je poweramp.... bijzondere instellingen imo)

Ja, ik heb daar nog over zitten dubben of ik dat zou doen of niet...Misschien alsnog, zo gedaan.

Ja, het 2de kanaal is nogal extreem ingesteld, maar dat zijn "test-settings". Was wat aan het pielen met mijn speakersim/loadbox. No way dat ik met een cab zo zou spelen...ik hou graag mijn gehoor intact nl :seriousf:

JTB
25 juni 2009, 08:12
Mooi rack, zeer nette preamp!

Liquid_Metal
25 juni 2009, 14:07
Ik weet dat de mic heel zwaar richtingsgevoelig is, ik draai 'm als ik 'm gebruik. Hij staat hier nu als opnamemogelijkheid en gebruik 'm niet de hele tijd maar hij staat dan wel in de weg ;)

Duidelijk :).

Zeg Hole: waarom zit je poweramp niet in het bovenste rack? Paste dat niet? Het gat dat nu in het bovenste rack zit vind ik persoonlijk niet zo mooi. Blindplaat ervoor?
(o ik vind je rack zeker gaaf hoor! :D Kabels zijn zeer netjes afgewerkt. Good job!)

hole
25 juni 2009, 14:30
Duidelijk :).

Zeg Hole: waarom zit je poweramp niet in het bovenste rack? Paste dat niet? Het gat dat nu in het bovenste rack zit vind ik persoonlijk niet zo mooi. Blindplaat ervoor?
(o ik vind je rack zeker gaaf hoor! :D Kabels zijn zeer netjes afgewerkt. Good job!)

in 1 rack is niet te tillen. en een blindplaat zou kunnen, maar dan leest de tuner zo moeilijk af ;)...misschien kan ik daar wel iets op vinden (gat erin zagen o.i.d., maar het stoort me niet echt (maar zou wel netter mét zijn ja)

Liquid_Metal
25 juni 2009, 14:47
in 1 rack is niet te tillen. en een blindplaat zou kunnen, maar dan leest de tuner zo moeilijk af ;)...misschien kan ik daar wel iets op vinden (gat erin zagen o.i.d., maar het stoort me niet echt (maar zou wel netter mét zijn ja)

Ja misschien past die tuner wel in een blindplaat, in some kind of way.
Maar da's alleen voor het oog en als het je niet stoort zou ik het voorlopig lekker zo laten.

hole
29 juni 2009, 22:55
Foto's
GVD!!!!!!

Wat klinkt mijn setje toch fokking lekker...zelfs op slaapkamervolume (want dochter slaapt :lovelove:)

Gaat echt NOOIT meer weg

LordRiffenstein
3 juli 2009, 14:16
De foto is net zoals de sound: HUGE :seriousf:

http://lordriffenstein.netfirms.com/Ampfest/Ampfest2009/IMG_1254.JPG

JeroenSchaaf
3 juli 2009, 14:21
wow! :D

meer heb ik niet te zeggen!

Chiel
3 juli 2009, 14:33
And the question is; What will Lordriff do with the additional rack space ;).

hole
3 juli 2009, 14:38
..Gewoon gaaf. punt..niks meer toe te voegen.

Overigens, die SM+ heb je niet écht nodig hoor. Ik zou 'm gewoon verkopen.
:soinnocent:

morris
3 juli 2009, 14:53
De foto is net zoals de sound: HUGE :seriousf:


Dat kan ik na afgelopen weekend inderdaad beamen. Super sound, petje af!

;-) Morris

Liquid_Metal
3 juli 2009, 15:18
Netjes Lord!! De helft van wat er in je rack zit ken ik niet. Een jaar geleden kende ik niets er van :P.

LordRiffenstein
3 juli 2009, 15:19
And the question is; What will Lordriff do with the additional rack space ;).

In-ear systeem :cheerup:

LordRiffenstein
3 juli 2009, 15:20
Dat kan ik na afgelopen weekend inderdaad beamen. Super sound, petje af!

;-) Morris

Ere wie ere toekomt, JIJ hebt me aan de 3+SE gekregen. En nee, zal je voorlopig niet lukken met de AxeFX :seriousf:

hole
3 juli 2009, 15:25
Netjes Lord!! De helft van wat er in je rack zit ken ik niet. Een jaar geleden kende ik niets er van :P.

Die is wel 'handtekening waardig' .. hahaha

LordRiffenstein
3 juli 2009, 16:05
Netjes Lord!! De helft van wat er in je rack zit ken ik niet. Een jaar geleden kende ik niets er van :P.

Van boven nr beneden:

X2 rack wireless die toch nog net wat beter klinkt dan de gewone versie
Advance Tube Tech TA70 power amp, 2x70w JJ E34L power tubes
CAE 3+SE geen mods behalve een stel orange drop caps, mogelijk ooit door Van Weelden geplaatst, zitten enkele RFT ECC83s in en een paar 7025 en wat Chinezen :seriousf:
GCX waarvan 6 loops in gebruik
Pedalshelf met pedal power 2, Barber Tone Press, Dano Coolcat vibe(!), Arion Chorus, Analogman modded SD9, MJM Blues Devil en een Aphex Exciter als "pedal-of-the-week"
TC GForce
DMC/Voodoo Lab System Mix+ voor post gain mixer en VCA
Lenders interface/power supply (9v AC voor GCX,SM+ en Engl swicher)
Engl Z7 switcher
Roland RSP550
Furman AR2306 voltage regulator

Bogner cubes met V30s

Signaal loopt als volgt:

Pedalboard (buffer->Strobostomp->Silvermachine)
Via interface nr GCX (buffer niet in gebruik)
3+SE rear input
3+SE rear output
SM+ VCA
SM+ Mix1 in 1
Split nr RSP550
RSP550 Stereo out nr Mix1 In 2 L/R
Mix1 Out1 L/R nr GForce
Gforce out nr Mix2 In2 L/R
Mix2 Out L/R nr poweramp

morris
3 juli 2009, 17:06
Ere wie ere toekomt, JIJ hebt me aan de 3+SE gekregen. En nee, zal je voorlopig niet lukken met de AxeFX :seriousf:

Ach... ;) .

LordRiffenstein
4 juli 2009, 10:12
Ach... ;) .

Moest je toch nog een beetje hoop gunnen. :seriousf:

vinni
4 juli 2009, 10:19
Maarru....
Heb jij je Dejavibe vervangen door de Dano vibe?
(tenminste....meen me te herinneren dat jij er eentje had)

Vinni

LordRiffenstein
5 juli 2009, 10:37
Maarru....
Heb jij je Dejavibe vervangen door de Dano vibe?
(tenminste....meen me te herinneren dat jij er eentje had)

Vinni

Dat heb je goed begrepen :seriousf:

JeroenSchaaf
5 juli 2009, 10:57
Maar de Dano, moet toch opstarten? Of heb je hem in een switcher hangen?

LordRiffenstein
5 juli 2009, 12:50
Maar de Dano, moet toch opstarten? Of heb je hem in een switcher hangen?

Hangt in een loop van de GCX switcher.

JeroenSchaaf
5 juli 2009, 12:52
Awhh op die manier! dat ''opstarten'' duurt dat lang? of heb je dat nooit geprobeerd?

Schunhart
5 juli 2009, 12:54
Mijn Klein en bescheiden rackje:

http://img6.imageshack.us/img6/6019/p1000539z.jpg

http://img7.imageshack.us/img7/6892/p1000543l.jpg


Mijn Engl combo gebruik ik nu als poweramp, ik wil nog een aparte poweramp kopen, maar m'n geld is net uitgegaan naar de cae, dus voorlopig nog even doorsparen.
Klinkt echter wel echt mega 8-)

JeroenSchaaf
5 juli 2009, 12:56
Ziet er goed uit! gebruik je nu ook de speaker uit de ENGL?

Schunhart
5 juli 2009, 13:00
Nee dat niet, zou wel kunnen, maar ik vind die te schel klinken.. vandaar ook dat die Mesa er staat.
De eindtrap wordt trouwens waarschijnlijk een Mesa 2/90.

sell
5 juli 2009, 13:54
Ik schiet hier al aardig op met de aanschaf van mijn rack. Inmiddels heb ik een g-force met roland fc 200. Gisteren een Engl E530 opgehaald.Nu nog een Engl eindversterker. Omdat ik alles zo compact mogelijk wil houden zit ik er over te denken om een 1x12" cabinet in een 19" rack te bouwen met daar bovenop de versterkers en de g force.

iemand ervaring hiermee?

Yverish
5 juli 2009, 14:39
Omdat ik alles zo compact mogelijk wil houden zit ik er over te denken om een 1x12" cabinet in een 19" rack te bouwen met daar bovenop de versterkers en de g force.

iemand ervaring hiermee?

Zie mijn topic in het rack forum, KLIK HIER (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=122584)

sell
5 juli 2009, 15:19
Zie mijn topic in het rack forum, KLIK HIER (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=122584)

Ok, das idd wat ik bedoel, maar dan geen zelfbouw spreaker maar een 1x12" kastje van engl.

In een live situatie gebruik ik geen eigen gitaar geluid over de monitors maar zorg ik dat mijn speaker dwars over het podium staat zodat ik mijn gitaar goed kan horen (geeft de meeste kick bij het spelen, wat ook weer mijn spel positief beïnvloed). Nu staat de speaker praktisch op de grond. Kan je hem dan nog wel voldoende horen of heb je de neiging om je oren naar de speaker te brengen?

Liquid_Metal
5 juli 2009, 16:19
Ok, das idd wat ik bedoel, maar dan geen zelfbouw spreaker maar een 1x12" kastje van engl.

In een live situatie gebruik ik geen eigen gitaar geluid over de monitors maar zorg ik dat mijn speaker dwars over het podium staat zodat ik mijn gitaar goed kan horen (geeft de meeste kick bij het spelen, wat ook weer mijn spel positief beïnvloed). Nu staat de speaker praktisch op de grond. Kan je hem dan nog wel voldoende horen of heb je de neiging om je oren naar de speaker te brengen?

Dan haal je toch een Engl speaker?
Als je speaker erg laag staat gaat het meeste geluid idd onder je door. Kickback is de ideale oplossing. Of natuurlijk hoger neerzetten.

@Schunhart: netjes man!! Gaat je controlplate naar de achterkant zodra je een poweramp hebt, of komt die in een apart rekje?
Kan iemand mij de voordelen van een rackplate aan de voorzijde uitleggen? Ik heb 'm zelf aan de achterkant zitten, maar hopelijk komt binnenkort 1 HE vrij aan de voorkant. Wat zijn de voordelen? Ik heb power in+out, speaker 2x out, MIDI in, relay in.

Henri H
5 juli 2009, 16:31
De voordelen aan de voorkant:

- De achterkant kan dicht blijven
- Alle controls en aansluitingen aan één kant, dus overzichtelijk
- Je kunt het rack evt. rechtop zetten, naast je speaker/combo/eindtrap/top (wat ik meestal doe)

Het grootste nadeel is natuurlijk dat het wat slordiger staat.

sell
5 juli 2009, 17:07
Als je speaker erg laag staat gaat het meeste geluid idd onder je door. Kickback is de ideale oplossing.


Kickback??? vertel

Liquid_Metal
5 juli 2009, 17:18
Kickback??? vertel

Zoiets dus:

https://www.audiolinks.com/tek9/images/products/Kickback15.jpg

Ik weet niet of er ook cabs bestaan die zo kunnen staan, maar zelfs zet ik vaak gewoon een baksteen (of 2) onder de voorkant. Dan hoor ik mezelf véél beter.

@Henry: mijn rack zou ook wel rechtop kunnen staan (heb ik niet echt nodig) maar hij is dan ook niet zo groot. Als je rack groot is lijkt me dat onpraktisch. Ik vroeg het me af omdat ik zowel bij het rack van Lukather als dat van Ad Sluijter zo'n paneeltje aan de voorkant zag zitten. Ik zal d'r 'ns over nadenken, misschien is dat voor mij ook wel wat.

sell
5 juli 2009, 17:31
ik denk dat ik voor zoiets ga en dan gewoon mijn 19" kastje er op. Minder groot als 4x12"
http://www.engl-amps.com/pics/e212s.jpg

Hij is ook een beetje angled dus that should do the trick ;)

Liquid_Metal
5 juli 2009, 18:57
Angled scheelt inderdaad best wel wat. Bij een fullstack kun je jezelf helemaal goed horen xD

Nitefly7
5 juli 2009, 19:09
Zoiets dus:

https://www.audiolinks.com/tek9/images/products/Kickback15.jpg

Ik weet niet of er ook cabs bestaan die zo kunnen staan, maar zelfs zet ik vaak gewoon een baksteen (of 2) onder de voorkant. Dan hoor ik mezelf véél beter.

@Henry: mijn rack zou ook wel rechtop kunnen staan (heb ik niet echt nodig) maar hij is dan ook niet zo groot. Als je rack groot is lijkt me dat onpraktisch. Ik vroeg het me af omdat ik zowel bij het rack van Lukather als dat van Ad Sluijter zo'n paneeltje aan de voorkant zag zitten. Ik zal d'r 'ns over nadenken, misschien is dat voor mij ook wel wat.

Mesa heeft volgens mij ooit 'wedge' 2x12's gehad, die ook al gekanteld waren.. weet niet hoe't zit met behuizing, maar het is best een goed idee... blijkbaar (mede?-)bedacht door John Petrucci..

http://www.chrissnider.net/temp/mesawedge1.jpg

Liquid_Metal
5 juli 2009, 19:33
Zoiets is wel briljant ja. Goed als monitor voor je eigen sound. Ik heb het liefst m'n eigen sound over m'n eigen speaker en de rest over een andere monitor. Dit zou superchill zijn.

robzilla
5 juli 2009, 23:22
Als je je cab wilt kantelen kan je altijd de Fender tiltback legs gebruiken, of gewoon zelf twee pootjes knutselen..

http://www.fender.com/products//search.php?partno=0990714000

hole
5 juli 2009, 23:29
Mijn Klein en bescheiden rackje:

http://img6.imageshack.us/img6/6019/p1000539z.jpg

Klein maar heel fijn! (en ik spreek uit ervaring, da's zowat mijn setup).

Erg veelzijdig!

paulbekkers
5 juli 2009, 23:36
Als je je cab wilt kantelen kan je altijd de Fender tiltback legs gebruiken, of gewoon zelf twee pootjes knutselen..

http://www.fender.com/products//search.php?partno=0990714000


Ik heb ooit met behulp van 3 balkjes en wat nylon band van de bouwmarkt zelf een amp standback in elkaar gezet. http://www.ampstandback.com/

Dat werkte super. Ik had een hele zware Laney VC50 en dat ding bleef mooi overeind. En het was ook nog eens goed voor mijn basweergave...

Schunhart
5 juli 2009, 23:55
Dan haal je toch een Engl speaker?
Als je speaker erg laag staat gaat het meeste geluid idd onder je door. Kickback is de ideale oplossing. Of natuurlijk hoger neerzetten.

@Schunhart: netjes man!! Gaat je controlplate naar de achterkant zodra je een poweramp hebt, of komt die in een apart rekje?
Kan iemand mij de voordelen van een rackplate aan de voorzijde uitleggen? Ik heb 'm zelf aan de achterkant zitten, maar hopelijk komt binnenkort 1 HE vrij aan de voorkant. Wat zijn de voordelen? Ik heb power in+out, speaker 2x out, MIDI in, relay in.

Ik heb aan de achterkant ook een controleplate ;) Daarachter zit m'n stroom (incl. verdeling, gewoon powercons die met elkaar verbonden zijn), input voor m'n zender (toekomst), een direct uit van m'n gitaar en L+R uit.
Als ik een eindtrap heb dan komen de aansluiting daarvan ook aan de achterkant.
De voorkant is dus stroom voor m'n pedalen, gitaar input, een uitgang vanaf de zender aansluiting voor naar voren (voor pedalen), midi in en een een relays in (vroeger naar de eindtrapschakeling van m'n ENGL (via achterkant dus weer) nu naar de EQ van de CAE.
Voordeel hiervan vind ik is dat ik zo alles wat naar voren gaat ook aan de voorkant heb zitten en niet van achteren hoeft te komen. Ik ben altijd bang dat als ik m'n rack verplaats dat ik dan over m'n kabels rijd :soinnocent:

Ik ben inderdaad nog wel van plan om iets te maken/kopen (wss dat laaste) voor het schuin zetten van m'n speaker, maar moet nog even kijken wat precies..

ateng
8 juli 2009, 19:48
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/07/08/1247071630-280.jpg (http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1732927.html)

Sinds kort is mijn rack aangevuld met een TC Electronic D-Two en een Rane SM 26B Linemixer.
Nu nog twee CAE 2x12 cabs en mijn Michael Landau sound is helemaal af.

Yek1
9 juli 2009, 12:28
http://www.xs4all.nl/~engelen/pics/july%202009%20rack.jpg

http://www.xs4all.nl/~engelen/pics/july%202009%20rackdrawer.jpg

hole
9 juli 2009, 12:36
Hmm rackwah d'rbij..nice.

hoe bevalt die?

Yek1
9 juli 2009, 12:46
Ja man, goed. Echt zo'n wah die even goed met high-gain als met porno-funk overweg kan. Moet hem nog wat finetunen. Reteduur wel :-/
Op deze manier blijft wel al mijn signaal in het rack. Geen (lange) audiosnoeren meer.

kokeleko
9 juli 2009, 12:47
Waar haal jij die X2 19" weg Yourie?

LordRiffenstein
9 juli 2009, 12:58
Waar haal jij die X2 19" weg Yourie?

Kan je dat even vertalen voor deze buitenlander? :seriousf:

Als je vraagt waar ik de rack-versie gekocht heb, dan is het antwoord: 2de hands via Rig-Talk-forum.

Als je vraag is of ik mijn gewone versie ga verkopen, dan is het antwoord ja. Sorry voor de spam :soul: