PDA

View Full Version : Gasssssssssssss !!!!



Dude
19 februari 2006, 18:42
Valve junior head (http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=269&CollectionID=13)


AHHHHH


me want this bad...... really bad

Pilitev
19 februari 2006, 18:44
Ja, die wil ik dus ook wel, alleen waar haal je die vandaan? Hoe komt het dat iets wat iedereen wel graag wil hebben zo slecht verkrijgbaar is?

Mitch
19 februari 2006, 18:50
Deze dus wel met EL84 ! Ben benieuwd.

BLOK182
19 februari 2006, 18:53
Gaaf dingetje!!

Bram+
19 februari 2006, 19:08
Hehe input, volumeknop, aan/uit-knop. Brilant. Wat ik eigenlijk nog mis is een effectsloop, en tja, 5 watt is wel een beetje weinig, zelfs voor buizen. Toch zou ik wel zo'n simpele top willen hebben. Niks gezeik met kanalen, bass/mid/treble (doen we gewoon met een eq-pedaaltje) of reverb (doen we wel met delaypedaaltje), gewoon volume opendraaien en gaan.

Negative K3 fan
19 februari 2006, 19:12
ik nbeem aan dat ze ook geen drol kosten en dat er dus bezuinigd wordt op bijvoorbeeld uitgangstrafo etc. waardoor ze uiteindelijk niet klinken zoals ze kunnen door ondermaatse componenten... Misschien leuk om ddaar eens naar te kijken...

Mitch
19 februari 2006, 19:28
5W buizen niet zo veel ? Goeie speakers en niet al te clean willen spelen en dan heb je aan een single ended bakkie zat.


ik nbeem aan dat ze ook geen drol kosten en dat er dus bezuinigd wordt op bijvoorbeeld uitgangstrafo etc. waardoor ze uiteindelijk niet klinken zoals ze kunnen door ondermaatse componenten...
Ja, de behuizing is natuurlijk dead sexy, maar qua componenten zal het niet geweldig zijn. Van die Valve Junio hoorde ik ook nogal wat klachten over de slechte inwendige afscherming, veel brom. Zal vast te modden zijn.

Maar om hier nou Mercury Magnetics in te zetten.... :o

Negative K3 fan
19 februari 2006, 19:39
ok, je hetb crap en mercury magnetics, maar gelukkig ook nog heeel veel daartussen in... ik denk niet dat een single ended 5w heyboer zoveel moet kosten.

afgaande op een eerder topic over de valve junior wordt die brom vooral veroorzaakt door een verkeerde aarding aan de input en een gebrek aan filtering.

Mitch
19 februari 2006, 19:40
Nou, dat wordt dus straks Pimp My Epi ! 8-)

Negative K3 fan
19 februari 2006, 19:41
:jam: geeen probleem :cooler:

Bram+
19 februari 2006, 19:46
5W buizen niet zo veel ? Goeie speakers en niet al te clean willen spelen en dan heb je aan een single ended bakkie zat.
Zat voor wat dan eigenlijk? Wat voor een kabinet hang je hieraan? Kom je tijdens repetities over drums/bass etc. heen?

Negative K3 fan
19 februari 2006, 19:56
hangt natuurlijk van de drummer enzo af, maar ik denk wel dat het niet moeilijk is om schroeven uit de muren te laten schueren (trillende kamer)

Bram+
19 februari 2006, 19:59
Ik sta perplex. Wat doet iedereen dan met 100 watt (buizen)tops?

nicoverduin
19 februari 2006, 20:06
dumpen op marktplaats......Gaan we allemaal met 5 Watt bakkies draaien.....:D :D :D :D

Enne @ NK3 : Een SE trafo is vaak relatief duurder dan een PP trafo....je hebt meer ijzer nodig (duurste onderdeel)

Negative K3 fan
19 februari 2006, 20:09
hmm das waar, de hammond 125ESE is stukken groter dan een 125E, maar ik mag toch aannemen dat een 5w heyboer niet meer dan 50 euro gaat kosten?

nicoverduin
19 februari 2006, 20:16
Zou het niet weten. Moet je ze vragen. Verkijk je ook niet op de invoerkosten (shipping, BTW als je pech hebt)

Mitch
19 februari 2006, 20:29
Ik sta perplex. Wat doet iedereen dan met 100 watt (buizen)tops?
Haha, ja die discussie is hier al vaker gevoerd. In een notendop: 100W bakken hebben een mooi vol karakter, maar moeten vaak té ver worden opengeschroefd om écht tot hun recht te komen, zeker als je ze lekker wil laten oversturen. Daarnaast speelt het imago zéker een grote rol mee.
Met minder vermogen, of zoals hier zelfs single ended bakkies heb je op comfortabele niveaus lekkere oversturing. Het hangt dan o.a. wat meer van de speaker kast af of het een beetje blaast en natuurlijk van de grootte van het podium of je voldoende geluid hebt.

Orpheo
19 februari 2006, 20:34
Ik sta perplex. Wat doet iedereen dan met 100 watt (buizen)tops?

100w geeft meer laag in je sound, t geeft mere ballen, meer karakter, meer...ja, alles meer eigenlijk. alles dat je meer wilt, en ook alles dat je NIET meer wilt!!

ik heb hier nu een 120w marshall en 100w (ongeveer) mesa. ik zou ze never ruilen voor een >20w amp. simpelweg omdat die gewoon de power missen die zijn grote broertjes wel hebben, ookal kan je die grote krengen niet zo heftig laten draaien.

Les Paul
19 februari 2006, 21:02
100w geeft meer laag in je sound, t geeft mere ballen, meer karakter, meer...ja, alles meer eigenlijk. alles dat je meer wilt, en ook alles dat je NIET meer wilt!!

ik heb hier nu een 120w marshall en 100w (ongeveer) mesa. ik zou ze never ruilen voor een >20w amp. simpelweg omdat die gewoon de power missen die zijn grote broertjes wel hebben, ookal kan je die grote krengen niet zo heftig laten draaien.

Vandaag met m'n band CD opnames gemaakt. Ik heb gebruikt:
Marshall Studio 15 (15Watt)
Vox AC15 (15 Watt)
Solo ingespeeld op ZVex Nano amp (0,5 Watt)
Alle versterkers lekker laten werken. Opgenomen klinkt het allemaal alsof er een enorme stack staat te blazen. Dit had ik met een 100 Watt top nooit bereikt.

Bram+
19 februari 2006, 21:10
Hehe ik was er niet zo op uit om een discussie te krijgen over hoe belachelijk/nodig 100 watt is, maar 5 watt lijkt me een ander uiterste. Een 20 watt buizencombo lijkt me voldoende, ook om over de drums heen te komen in een repetitieruimte (bij concerten hang ik er toch een microfoon voor), maar 5 watt lijkt me in de repetitieruimte wel heel weinig. Of heeft dat te maken dat je zo'n top aan een flinke speaker kan hangen, en niet zit met een 5" (of hoe klein zijn die dingen) speaker die in kleinere combo's zitten?

drap
19 februari 2006, 21:16
Lekker appels met peren vergelijken deze discussie. Een versterker met laag vermogen is uitstekend geschikt voor opnemen cq je slaapkamer, een versterker met veel vermogen is ideaal voor gigs. Zo, is dat ook weer uit de wereld :D Ik zal nou wel weer een shitload over me heen krijgen, maar goed, kan me nie rotten

nicoverduin
19 februari 2006, 21:17
5 wattertje is leuk voor in huis. Hard genoeg voor binnen maar te weinig lijkt me voor repetities laat staan voor optredens. Tenzij je voor de plaatselijke bejaarden vereniging moet optreden. Vraag je gewoon of die gehoord apparaten wat harder gezet kunnen worden.....klinkt het ook als 100 watt.:jam:

Orpheo
19 februari 2006, 21:21
Vandaag met m'n band CD opnames gemaakt. Ik heb gebruikt:
Marshall Studio 15 (15Watt)
Vox AC15 (15 Watt)
Solo ingespeeld op ZVex Nano amp (0,5 Watt)
Alle versterkers lekker laten werken. Opgenomen klinkt het allemaal alsof er een enorme stack staat te blazen. Dit had ik met een 100 Watt top nooit bereikt.
ik vind dat echt knap hoor dat je dat kan. ik kan dat nl echt niet. ik krijg geen lekker geluid met amps met een laag wattage. hoe hoger hoe beter wil ik niet direct zeggen, maar ik kan niet lekker uit de voeten met laag wattage. t geeft vaak een bepaalde sound die ik net NIET zoek.

Anders Destium
19 februari 2006, 22:17
Ik speel thuis over een 120 Watt versterker, gaat prima. Gelukkig heeft hij een rythmvolume, echt open is geen goed idee :hippie:

drap
19 februari 2006, 22:23
Ik speel thuis over een 120 Watt versterker, gaat prima. Gelukkig heeft hij een rythmvolume, echt open is geen goed idee :hippie:

Buizen??? Ik heb namelijk naast m'n buizenversterker een 150 watt versterker en dat wou inderdaad prima, maar dat is een transistorversterker en dan maakt het niet uit hoe hard je je mastervolume hebt

Les Paul
19 februari 2006, 22:25
ik vind dat echt knap hoor dat je dat kan. ik kan dat nl echt niet. ik krijg geen lekker geluid met amps met een laag wattage. hoe hoger hoe beter wil ik niet direct zeggen, maar ik kan niet lekker uit de voeten met laag wattage. t geeft vaak een bepaalde sound die ik net NIET zoek.

Misschien hebben we toch een andere smaak, terwijl we allebei een voorkeur voor Gibson en Marshall hebben. Ik vind het heerlijk om de eindbuizen te laten oversturen.

Overigens vind ik 5 watt nog teveel om thuis open te draaien. 15 watt is in ieder geval te weinig om boven onze drummer uit te komen :)

Dude
19 februari 2006, 22:50
AAAAAAHHHH


verdimme zeg...


het gaat me er hier toch niet om dat het ding niet te vergelijken is met een 120 watt buizenbak... dat is ook helemaal niet de bedoeling van dat apparaat,

en trouwens... iemand wel eens van mic's gehoord, met een mic kan je een 5 watt versterkertje dus prima gebruiken zelfs in een fucking vol ahoy...

maar goed, als ze uitkomen en in de prijsklasse van die combo zitten dan ga ik hem meteen scoren

Anders Destium
19 februari 2006, 22:54
Wat moeten we dan doen, het hebben over de features? :cheerup:

Orpheo
19 februari 2006, 23:14
Misschien hebben we toch een andere smaak, terwijl we allebei een voorkeur voor Gibson en Marshall hebben. Ik vind het heerlijk om de eindbuizen te laten oversturen.

Overigens vind ik 5 watt nog teveel om thuis open te draaien. 15 watt is in ieder geval te weinig om boven onze drummer uit te komen :)

ja, inderdaad! ik ben meer van de preamp oversturing. eindtrap vind ik niet zoo.. in ieder geval, niet echt voor mijn muziek :D heel soms wel hoor, maar vaker niet dan wel.

Dude
19 februari 2006, 23:30
100 dollar....... (http://www.wwbw.com/Epiphone-Valve-Junior-Head-i408743.music)

:o

Negative K3 fan
19 februari 2006, 23:30
Wat moeten we dan doen, het hebben over de features? :cheerup:

t000n misschien... er is echt een verschil tussen standje 1 en standje 10... als ik mijn 10 watter laag zet (standje 4 ofzo), dan merk je gewoon dat het geluid wat gesloten is en de dynamiek is heel veel te zoeken, op standje 8 is het al een stuk beter, de versterker opent dan echt en zelf het verschil tussen volume op 8 en volume is ook nog vrij aanzienlijk en dat is niet allemaal fletchen mullen (oid).

Negative K3 fan
19 februari 2006, 23:31
100 dollar....... (http://www.wwbw.com/Epiphone-Valve-Junior-Head-i408743.music)

:o

:o

dat is gewoon TE hard om te laten liggen...

en ik dacht dat ik van mn gas af was!

hoofd
20 februari 2006, 00:15
ik vind dat echt knap hoor dat je dat kan. ik kan dat nl echt niet. ik krijg geen lekker geluid met amps met een laag wattage. hoe hoger hoe beter wil ik niet direct zeggen, maar ik kan niet lekker uit de voeten met laag wattage. t geeft vaak een bepaalde sound die ik net NIET zoek.

Hier Joe Perry's mening over opnemen met kleine buizencombo's, zijpaadje, maar misschien wel leuk in deze discussie:

Probably the loudest amp I use in the studio is a 45-watt with a 10- or 12-inch speaker. There’s got to be a really good reason to use anything with more wattage than that. Smaller amps are designed to be loud and sound good up close. I mean, if you have a 4x12 with a100-watt Marshall head, it might sound great if you’re trying to spread sound all over the room, but if you’re playing to a microphone that has a limited field, you have to think differently. So, for me at least, my theory is, the smaller the amp and the smaller the size of the speaker in the studio, the better. An 8-inch speaker, for example, is designed to develop its sound frequencies in a much smaller space, and that’s going to make it easier for a microphone to pick up all that sound. By using a ribbon mic that has [a high SPL] tolerance and a smaller amp, I can get a bigger sound with a lot more harmonic content than if I try to mic a 100-watt Marshall with a bunch of microphones spread all around the room.
Klinkt op zich wel logisch wat Perry hier zegt...

bron: http://www.bossus.com/bugonline/features.asp?art=perry

Orpheo
20 februari 2006, 00:21
Hier Joe Perry's mening over opnemen met kleine buizencombo's, zijpaadje, maar misschien wel leuk in deze discussie:

Klinkt op zich wel logisch wat Perry hier zegt...

bron: http://www.bossus.com/bugonline/features.asp?art=perry

ja, dat tekstje kende ik al, dank je :) maar ondanks dat ik joe perry -fan ben, en echt aerosmith-freak, en zijn rig supercool vind, en zijn tone op platen ook subliem vind, kan ik zelf niks met die info. ik kan niet de sound die ik wil uit amps persen die een laag wattage hebben. heel raar. maar tis wel zo. jammer.