PDA

View Full Version : Slagplaat vervangen



Doylemark
19 februari 2006, 19:21
Dag allemaal!
Ik wil mijn slagplaat vervangen maar aangezien ik niet zo heel technisch ben op dit gebied heb ik een vraag..

Ik heb m'n oude slagplaat er af gehaald (had het nog nooit gedaan maarja leer je van he ;))
En nu wil ik de nieuwe erop zetten maar hoe moet ik dat doen met die veerjtes aan beide kanten van alle pick-ups?
En als iemand verder nog tips heeft, of dat ik ngo ergens op moet letten dan hoor ik het graag!

groetjes!

wietse
19 februari 2006, 19:30
ja wat dacht je dan?
en voortaan goed opletten hoe de boel in elkaar zit voordat je de boel sloopt.

Doylemark
19 februari 2006, 19:35
uiteraard heb ik wel opgelet hoe alles in elkaar zat onder de slagplaat.. maar ik zou graag willen weten hoe ik het beste die veertjes weer goed onder die slagplaat geprutst krijg :P

wietse
19 februari 2006, 19:59
simpel, schroefje door de slagplaat veertje er om en dan het element er aan vast schroefen.
beetje druk er op houden tijdens het schroeven en klaar.

Sora
19 februari 2006, 20:02
Kheb het ook eens gedaan met een stratkopietje, ik had een vriend en veel plakband nodig om alles weer op z'n plaats te krijgen. :)

Doylemark
19 februari 2006, 20:29
okej,,, nou ik zal even gaan prutsen
in ieder geval bedankt !

vasnd
19 februari 2006, 20:36
kheb ook wel eens een slagplaat vervangen(pickup upgrade naar EMG KH-20), mijn probleem was dat die gaten niet overeen kwamen. Toen gewoon maar nieuwe gaten gemaakt in de body, zie je tog niet.

Doylemark
19 februari 2006, 22:28
ohja maar heeft dat verder geen gevolgen dan?
is natuurlijk een optie als je niet verder komt maartoch...
Het is mij in ieder geval gelukt en geklaart in een half uurtje!
heb ik nu een recordtijd? goude medaille? ;)\


ciao

vasnd
20 februari 2006, 00:21
neu das netjes