PDA

View Full Version : Ik zoek een progje...



Jax
19 februari 2006, 17:49
Hoe heet zo'n progje waarmee je kunstmatig gezongen tonen kan verhogen of verlagen. En waarmee je, in het extreemste geval, zelfs ingesproken tekst een melodielijn kan geven? Heeft iemand een idee waarover ik het heb?

skanky
19 februari 2006, 17:58
Dan moet je eens kijken voor celemony melodyne : http://www.celemony.com/

is precies wat je zoekt volgens mij!

Jax
19 februari 2006, 18:03
Yep, dit lijkt idd te zijn wat ik zoek. Thnx!

Izegrim
21 februari 2006, 12:42
Dat soort programma's maken me triest... Wel goed bedacht, briljant gewoon. Maar dat maakt ook dat veel mensen minder briljant zijn dan ze lijken...

Jax
21 februari 2006, 12:56
Ok, ik leg wel even uit waar ik het programma voor nodig heb. Ik schrijf best wel veel nummers, ook wel nummers waarin gezongen wordt. Maar aangezien ik zo gigantisch slecht kan zingen, speel ik meestal de zangpartij in op de keyboard om een idee te krijgen hoe het klinkt. Nu wil ik toch graag horen hoe een nummer klinkt met een echte zangpartij, dus neem ik nu mijn verschrikkelijke zang op, bewerk het met dit programma, en zo krijg ik dus een veel beter idee van hoe het nummer gaat klinken als er iemand overheen gaat zingen (met wèl een goede stem :))

Oh, trouwens Skanky, ik heb de demo gedownload, en het is idd precies wat ik zocht, dus nogmaals dank!

taylor
21 februari 2006, 13:01
je heb ook autotune maar dat was alleen voor protools dacht ik veel gebruikt op stemmen in top40 voor die crap artiesten :)