PDA

View Full Version : Digitech DF-7



Shoarm
19 februari 2006, 17:01
http://www.digitech.com/products/DF7/DF7.htm

Een pedaal met 7 ingebouwde andere dist pedaaltjes. Iemand ervaringen/adviezen.

in duitsland te halen voor €92.-

Maar zit ook te denken aan ME50. Alles gewoon voor thuis, oefenen. Ben niet zo ver. Wat denken jullie?

Jerre
19 februari 2006, 18:08
DF-7 Reviews (http://www.harmony-central.com/Effects/Data/DigiTech/DF_7_Distortion_Factory-1.html)

De meeste mensen zijn er hier vrij positief over.

Shoarm
19 februari 2006, 18:43
Ja die had ik al gevonden, was op zoek naar ervaringen hierzo ;)

wateenbende
23 februari 2006, 14:42
Digitech heeft over et algemeen zoals de naam al zegt een digitaal geluid, de distortion komt van de gain zegmaar.
Wil je een metaldistortionpedaaltje zou ik eerder voor de line 6 ubermetal gaan ofzo.

almarvk
23 februari 2006, 15:00
Als je een diverse distortion wilt moet je maar 's kijken naar een Boss OS-2.

Swan
23 februari 2006, 15:19
de distortion komt van de gain zegmaar.

???
10 tekenssss

robert-gitarist
23 februari 2006, 18:36
Uber metal is het beste distortion pedaal dat ik ooit gehoord heb!En Idiaal met Noise gate erin..Ding klinkt heel heftig als je vol uit draaid maar kan ook heel erg mooi als overdrive klinken :) Veel instel mogelheden :)
Ik verkoop mijn uber metal voor 65 euro..splinternieuw!!!

Shoarm
23 februari 2006, 21:35
Als ik metal zou willen zou ik geen DF-7 kopen, ik wil veelzijdigheid, dus meerdere Dst/Od's/boosts zoals de DF-7 die volgens de site biedt. Alleen nu ben ik op zoek naar ervaringen ;).

robert-gitarist
23 februari 2006, 21:38
Uber Metal is niet alleen voor metal he..je kunt hem daar ook voor gebruiken.Ik zelf gebruikte hem voor dingen als Bon Jovi enzo..En ook wel eens voor metal natuurlijk.Hij is heel erg veel zijdig omdat hij een hele uitgebreide EQ heeft(zelfde als op een gitaar versterker).Maar goed die DF-7 heb ik niet gekocht,wel geprobeerd,maar ja ik vond dat ie het nét niet was.Ik vond hem gewoon niet echt lekker strak klinken.Ik heb hem getest op een Marshall.Niet mijn ding helemaal...maar goed smaken verschillen

Shoarm
23 februari 2006, 21:53
Okok, ik heb even naar die Os-2 en uber mteal geluisterd (samples @ site, waar natuurlijk weinig uit te halen valt) maar het lijkt me sterk dat die uber metal ook gewoon lichte overdrive kan produceren (eigenlijk alleen beetje boosten), die Os-2 klonk wel leuk alleen ik heb zelf een DS-2 en het verschil zal minimaal zijn gok ik (alleen de ds-2 kan wat meer de metal kant op).

Waar ik bang voor ben is dat die DF-7 wel 7 pedaaltjes in één is, maar dat het het van elk pedaaltje nét niet is.