PDA

View Full Version : Nieuw nummer "Arnhem Maiden"



wille525
19 februari 2006, 14:13
http://www.arnhemmaiden.nl/Arnhem_Maiden_Deja Vu.mp3

Hey luitjes,

via de bovenstaande link hoor je 't eerste afgemixte nummer van m'n band (Arnhem Maiden). We hebben nog twee nummer nog niet helemaal afgemixt, maar die zet ik binnenkort ook nog wel op de site (--> Trooper en Clairvoyant).
Alles is thuis ingespeeld, via een electronisch drumstel, bas- en gitaar modelling (lang leve de POD XT Live!). De zang zijn we niet helemaal tevreden over, maar die willen we volgende keer anders opnemen (bij mij thuis dus...)
Graag commetaar...

Zie eventueel www.arnhemmaiden.nl

wille525
19 februari 2006, 14:15
Voor alle duidelijkheid , de link is "http://www.arnhemmaiden.nl/Arnhem_Maiden_Deja Vu.mp3"

RedBuell
19 februari 2006, 16:12
hij doetetniet

wille525
19 februari 2006, 20:24
Niet als je FireFox gebruikt....wordt aangewerkt.
en je moet wel het volledige adres opgeven , dus alles wat tussen " " staat...niet alleen klikken op de hyperlink.

wille525
21 februari 2006, 15:05
Helemaal niemand???

GibsonDC
21 februari 2006, 15:31
Klinkt best goed:)

DTmaster
21 februari 2006, 15:42
hij doet het wel . klinkt goed :) alleen ff terzijde bij jullie playlist op jullie site zie ik nog geen 2 minutes to midnight staan , en die zal ik er toch echt ff bij doen, ik heb die zelf ook gedaan en geeft toch altijd een lekker sfeertje mee aan het geheel


ga zo door :)

wille525
22 februari 2006, 08:03
De playlist op de site is niet het enige wat we spelen hoor. We zitten nu over de 20 nummers. Maar 2 minutes .. zit er waarschijnlijk ook wel in.

Speeddemon
7 maart 2006, 02:20
Als doorgewinterd Maiden fan ook effe reageren;
de sounds zijn erg voor mekaar! Zoals een Amerikaan zou zeggen "you pretty much nailed the Somewhere-tone". :satisfie:

kritiekpunt: beide gitaarpartijen zijn iets te laid-back gespeeld. Iron Maiden speelt over 't algemeen nogal 'forward', en hier lijken de gitaarpartijen 'achter de feiten aan te hobbelen'.

Verder, Marije klinkt gewoon goed, dus zoveel galm heeft ze niet nodig, en mag iets nadrukkelijker in de mix (ja, ik ben ook nog eens een hobbyende home-recorder, dus dubbel kritisch ;-) ).

Dus werk nog wat aan de timing/strakheid en 't komt helemaal goed.

(en na al dat grappige gezeik rond Scali gelezen te hebben, iemand die kritiek levert moet 't ook waar maken:
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=425337 )

Mijn covers van The Trooper en Crazy Train. Beide zijn nogal onconventioneel opgenomen in 2 takes over backing tracks. Dus de sound is niet optimaal, en bij Maiden vlieg ik een paar keer uit de bocht in de solo.
Bij Crazy Train bleek 't probleem dat de backing track een VALSE gitaarpartij tijdens de solo had).

Deze vervang ter zijner tijd nog door betere varianten.

wille525
7 maart 2006, 13:49
We hebben meerdere maidennummers opgenomen, maar bij de opnames van de zang crashte m'n computer, waardoor we de zang via een heel goedkoop sporenrecordertje moesten opnemen. Alleen bij "Deja Vu" was de zang nog te "redden". Misschien dat ik binnenkort de zang opnieuw opneem.... Daarop staan ook meer solo-parijten..