PDA

View Full Version : Ibanez EC20 Shark Distortion



Vonk
19 februari 2006, 10:59
http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Ibanez/EC20-1.html

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?cPath=1_254_267&products_id=15799

Ik weet dat Bernemann van Sodom met een Shark Distortion speelt voor zijn rhythmparts, echter Google geeft maar 3 hits in Nederland, en er is hier nog nooit over gesproken. Ik las dat Ibanez deze dingen niet meer maakt.

Iemand ervaring met dit pedaal/halfrackunit? Ziet er interessant uit, en op Ebay zag ik een veiling waar ie voor 45 euro van eigenaar wisselde! En hij is zelfs nieuw te krijgen voor 110 dollar.

robert-gitarist
19 februari 2006, 11:43
Appart dingetje...Tsja kwa looks vind ik hem niet mooi maar misschien dat het geluid wel goed is!Ibanez heeft goeie overdrive en distortion pedalen zoals de sonic metal en tube screamer ;) Ik ben er ook wel eens benieuwd na :)

fullorder
19 februari 2006, 11:52
wat een hoop knopjes zeg...:o

Vonk
19 februari 2006, 12:34
Vooral die ingebouwde noise-onderdrukking vind ik een leuke toevoeging, maar ik vraag me af of ie in de buurt van een mxr m-135 smartgate komt, die volgens velen de beste is op het gebied van noise reduction.

Maar die smartgate is duur...

robert-gitarist
19 februari 2006, 14:42
Vooral die ingebouwde noise-onderdrukking vind ik een leuke toevoeging, maar ik vraag me af of ie in de buurt van een mxr m-135 smartgate komt, die volgens velen de beste is op het gebied van noise reduction.

Maar die smartgate is duur...

Zit ook in een Line6 Uber Metal ;) en die doet het ook prima :)

Vonk
19 februari 2006, 18:00
Oh inderdaad ja, alleen niet met een potmetertje...

Bram+
19 februari 2006, 18:08
Zit ook in een Line6 Uber Metal ;) en die doet het ook prima :)

Is dat niet uit de tonecore serie? Hebben die niet zo'n kloterige voeding? Is dat sowieso gewoon niet een beetje speelgoed?

Speeddemon
2 maart 2006, 01:58
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7393208908&fromMakeTrack=true

Vonk
2 maart 2006, 14:12
Danke schon

Vonk
5 maart 2006, 18:50
Hoihoi gewonnen!
Ik laat jullie nog wel weten (en misschien horen) hoe het ding klinkt.

Vonk
10 maart 2006, 18:17
Hotsekiedee, na eerst dat topic gelezen te hebben over de cube30 en pedalen, post ik hier nu mijn bevindingen met de cube30 i.c.m. de ec-20.

Het is een feest om mee te spelen. Er zitten 1 overdrive en 2 distortions op, switchen met een draaischakelaar. De overdrive klinkt nergens naar, iel geluid, maar misschien op een andere versterker beter...

De cube30 heeft een leadkanaal genaamd R-fier, refererend naar de Rectifier, wat het bruutste metalkanaal is wat erop zit. Zodra ik overschakelde naar de 1e distortion van de ec-20 was ik het cubekanaal meteen vergeten. Een erg vol geluid, erg scherp. De 2e distortion is eigenlijk een weer vergrotende trap van de 1e, redelijk overbodig naar mijn mening, tenzij de 1e niet genoeg voor je is.

De Hush-ruisfilter werkt perfect. Waarschijnlijk zorgt mijn gitaar (Jim Harley LP) voor veel ruis in het leadkanaal, aangezien hij clean wel ruisloos en mooi klinkt. Als ik aan de hushknop draai gebeurt er eerst niets, en dan na de helft valt de ruis weg. Ga ik nog verder dan valt het hele geluid weg ;)

D'r zit een adapter bij van 200mA, dus daar kan ik nog wat aan knopen. Het hele ding is gemaakt van dun metaal, niet de Boss-dikte. Zonde ook om erop te springen, want hij ziet er nog nieuw uit. Een losse schakelaar kan ik nog aansluiten, het werkt gewoon als een deurbel.

Als ik mijn zelfbouw Tubescreamer klaar heb zal ik ook nog even vergelijken.

De beste 38 euro besteed in mijn carriere als gitarist tot nu toe. Voor deze prijs had ie ook niet slecht kunnen zijn...