PDA

View Full Version : Melodische Death Metal



Bloodline
19 februari 2006, 02:44
ik heb sinds kort weer een nieuw melodisch death metal nummer geschreven en ben zeer benieuwd wat jullie ervan vinden !!
het nummer heet Humiliation.

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=345995

bobby
19 februari 2006, 02:57
Mijn god Mendeldarm! wat heb je al veel nummers kerel!

Ik vindt deze erg goed.. deze zit echt meer structuur in dan in de andere.. dat mag ik wel.. bruut geluid, maar daar ga ik niet teveel op in, omdat je weet wat ik van je geluid vindt.. echt heel mooi nummer, vooral met die synth erbij op het eind!

Je hele pharaoh serie, Mendel, is echt grandioos! super gedaan..

bobby
19 februari 2006, 02:58
Net dust machine deel 3 gehoord trouwens.. wow!!

Gitaro
19 februari 2006, 05:51
Vet hoor, vooral dat stukje bij 3:00 vind ik tof. Nu nog een growler er overheen :D. Dat met die farao enzo was trouwens ook erg plezant om naar te luisteren. \m/

Bloodline
19 februari 2006, 15:12
haha bobby gitaro :D ! ik kan niet meer zeggen dan bedankt bedankt !!!!!!
ik meen het ^___^!!

Terence
19 februari 2006, 16:14
Klinkt echt ontzettend vet!

Bloodline
19 februari 2006, 23:23
tof van je man !

Trick
19 februari 2006, 23:35
ERG tof nummer! :o :cooler:

Alleen persoonlijk vind ik Melodic Death fijner met iets meer treble/minder bass in de gitaren, dat je dat 'finse melodic death' metal soundje krijgt :)

Luc-O
20 februari 2006, 11:51
Leipe shit!!!!!! En VETTE sound!!!!!

Bloodline
20 februari 2006, 12:29
@ trick: weetje ik heb daar een hele tijd over zitten te twijfelen :D !! zowat al dat talent komt uit die zweden, finland richting en die opnames hebben owk zown gitaar geluid, maar naar me eigen oren vondt ik deze wel prettiger :)

bedantkvoor je comment !

Thijs G
20 februari 2006, 13:21
Ja heerlijk, ja hoort duidelijk de fusion invloeden terug :)

haha

Jax
20 februari 2006, 17:41
OMG wat een sound gast!!! Ben normaal niet zo into dit soort shit, maar vind dit echt gruwelijk vet. Damn, dat stuk vanaf 1:24, heerlijk. Dat stuk vanaf 4:06 is ook een lekkere afwisseling. Top, top, top! :)

Soulflyhigh
20 februari 2006, 18:00
Super!!! Vet nummer en vette sound

Bloodline
21 februari 2006, 12:26
Ja heerlijk, ja hoort duidelijk de fusion invloeden terug :)

haha


lullo :D toch :D

Bloodline
21 februari 2006, 12:27
haha jax en soulfly high, super, super, super, super bedankt !!

wille525
25 februari 2006, 14:07
Echt goed hoor!!!! Orginele partijen, verveeld in ieder geval niet. Hoe zijn de opnames gemaakt?? Thuis of in de studio? Heb je zelf de drums ingespeeld?? Staan ze op een cd? Ik zou er geen grunt over heen zingen, maar gewone zang (in de stijl van bv Metallica).

Bloodline
25 februari 2006, 22:51
haha ik heb het thuis opgenomen met zoals je het al zegt. pod god:D gewon een podxt.

drums zijn gedaan met drumkit from hell superior.

alles thuis in nuendo !

Ferdy
5 maart 2006, 16:47
dude !! :rockon:
hoe vet is dit ! :D

volgende nummer zelf ff grawlen ofzo ? :)

Sonno
5 maart 2006, 17:01
dude !! :
volgende nummer zelf ff grawlen ofzo ? :)

+1!

Heeeeeéééééle vette riffs man!!!

Ferdy
5 maart 2006, 17:14
dude, very enjoyable,

net even een groot deel van je nummers door zitten nemen
die drumkit klinkt wel enorm lekker zeg

en de riffs....moddervet !!!

keep up the good work !

Bloodline
5 maart 2006, 18:13
+1!

Heeeeeéééééle vette riffs man!!!


wow thx :D :D !!

Bloodline
5 maart 2006, 18:13
dude !! :rockon:
hoe vet is dit ! :D

volgende nummer zelf ff grawlen ofzo ? :)

ben ik inderdaad van plan !! moet binnenkot microfoon kopen

krizz
6 maart 2006, 10:30
Erg vet hey! Ben niet echt thuis in deze stijl maar ik luister wel veel Necrophagist (vrij technisch spul als je het niet kent), dit doet me er wel aan denken; veel 'hak-op-de-tak-riffjes' :)

Blijf zeker zo doorgaan, we houden je in de gaten! :)

Bloodline
7 maart 2006, 00:12
thx man ! ne jaah necrophagist is super, en super gaaf. die mohammed kan er wat van.

krizz
8 maart 2006, 12:11
Hey Mendel,

Doe je veel masteren na een opname of zijn je PODxt samples al zo 'vet'? Dat geluid is echt geweldig! :)

Gebruik je die MetalShop uitbreiding of de 'gewone' ampset?

Pleurt anders ff die patches op customtone.com :)

Lord Abortion
8 maart 2006, 12:22
Al die nummers zijn gewoon supervet! Vooral de Pharaoh's Empire vind ik cool, maar daar staan de synths iets te luid in de mix. Voor de rest supercoole sound en veel talent! Misschien moet je er maar eens aan denken om Pharaoh's Empire offline te halen en die op een demo te zetten en te verkopen.

Bloodline
8 maart 2006, 19:13
Hey Mendel,

Doe je veel masteren na een opname of zijn je PODxt samples al zo 'vet'? Dat geluid is echt geweldig! :)

Gebruik je die MetalShop uitbreiding of de 'gewone' ampset?

Pleurt anders ff die patches op customtone.com :)


hah krizz, die patch van me podxt is me eigen unieke patch met de line 6 big bottom amp van die metal shop pack.

MAAR die heb ik niet op dit nummer gebruikt :D

ik doe niet eens zoveel mastere na me opnames. die patch klinkt opich zo al

Bloodline
8 maart 2006, 19:14
Al die nummers zijn gewoon supervet! Vooral de Pharaoh's Empire vind ik cool, maar daar staan de synths iets te luid in de mix. Voor de rest supercoole sound en veel talent! Misschien moet je er maar eens aan denken om Pharaoh's Empire offline te halen en die op een demo te zetten en te verkopen.


hahha thx gozer !! naja die pharaoh's empire zal ik je wat zeggen ? ik vindt die hele mix gewoon kut. ben ook van plan om alles opnieuw op te nemen met een compleet nieuwe mix . . .bij pharaoh's empire duurde het zo lang omdat ik all 4 gitaar tracks stuk voor stuk heb opgenomen. dus ongeveer 4 x 30 min = teveel tijd aan gitaar partijen besteed :D

Soul Grinder
8 maart 2006, 19:56
Klinkt inderdaad weer super Mendel. Goed bezig. Monsterlijk strakke nummers.

Bloodline
8 maart 2006, 20:45
danku gozer

Vampire
9 maart 2006, 11:10
Tering, gast, wat een vet nummer! Vanmiddag als ik meer tijd heb (zit nu op school) luister ik ff de rest van je songs. die kerstsong van je was ook al zo vet haha, ik ben nu al fan van je lol

Trick
9 maart 2006, 20:46
@ trick: weetje ik heb daar een hele tijd over zitten te twijfelen :D !! zowat al dat talent komt uit die zweden, finland richting en die opnames hebben owk zown gitaar geluid, maar naar me eigen oren vondt ik deze wel prettiger :)

bedantkvoor je comment !
Mja maar in de mix/ over het geheel klinken die gitaren gewoon goed, maar als je ze apart hebt klinkt het echt voor geen meter :sssh:

Bloodline
10 maart 2006, 10:24
vindt je dat echt ?

hmm dan is het meer een kwestie van smaak in mijn mening !

Soul Grinder
13 maart 2006, 13:32
Mja maar in de mix/ over het geheel klinken die gitaren gewoon goed, maar als je ze apart hebt klinkt het echt voor geen meter :sssh:
Het gaat er toch juist om dat ze in de mix en het geheel goed klinken? Of gaat Mendel z'n nummers live soms in z'n eentje zonder begeleiding spelen?
En op de spaarzame momenten dat je even slechts één gitaar hoort spelen is het geluid ook prima hoor.

bobby
13 maart 2006, 15:29
Mee eens.. ik hoor niks raars...

Bloodline
14 maart 2006, 07:50
Het gaat er toch juist om dat ze in de mix en het geheel goed klinken? Of gaat Mendel z'n nummers live soms in z'n eentje zonder begeleiding spelen?
En op de spaarzame momenten dat je even slechts één gitaar hoort spelen is het geluid ook prima hoor.


hahah, thx :D

kars
15 maart 2006, 23:44
yo bloodline.......

ben nieuw op dit forum en kende je dus niet. wat een zooi nummers heb je gemaakt, 1 busy SOB :blast: En GOED!!

Echt erg vette muziek. geluid is super, goeie mix (meeste). gitaar en drums vooral!! goeie drumprogramming, complimenten. dit nummer trek ik zeker wel, de meeste death nummers zijn me net wat te snel enzo, blijft weinig van hangen, maar dat is smaak. strak gespeeld allemaal. ik ben meer van de groovy/shuggah achtige stukken.

nu we het er toch over hebben ;-) persoonlijk zou ik iets meer definitie kiezen in de bas. weer smaak ofkors.
Verder de drumsound... wreed. ik 'behelp' me met DFH (1), heb DFH 2 geprobeerd maar dat zuigt m'n Gig aan geheugen al leeg bij het laden van een kit. Als je daar nog tips voor hebt of wat ervaringen wilt delen, graag (offtopic hier jaja)

Nou, die veer zit goed dacht ik zo. En terecht.

grts!
:rockon:

Bloodline
16 maart 2006, 08:09
yo bloodline.......

ben nieuw op dit forum en kende je dus niet. wat een zooi nummers heb je gemaakt, 1 busy SOB :blast: En GOED!!

Echt erg vette muziek. geluid is super, goeie mix (meeste). gitaar en drums vooral!! goeie drumprogramming, complimenten. dit nummer trek ik zeker wel, de meeste death nummers zijn me net wat te snel enzo, blijft weinig van hangen, maar dat is smaak. strak gespeeld allemaal. ik ben meer van de groovy/shuggah achtige stukken.

nu we het er toch over hebben ;-) persoonlijk zou ik iets meer definitie kiezen in de bas. weer smaak ofkors.
Verder de drumsound... wreed. ik 'behelp' me met DFH (1), heb DFH 2 geprobeerd maar dat zuigt m'n Gig aan geheugen al leeg bij het laden van een kit. Als je daar nog tips voor hebt of wat ervaringen wilt delen, graag (offtopic hier jaja)

Nou, die veer zit goed dacht ik zo. En terecht.

grts!
:rockon:


haah gozer bedankt voor je tips en complimenten !!
als je trouwens met groovy/shuggah, Meshuggah bedoelt moet je even het nummer This System Up [TSU] op me soundclick beluisteren.

zal je leuk vinden :D

kars
16 maart 2006, 10:04
haah gozer bedankt voor je tips en complimenten !!
als je trouwens met groovy/shuggah, Meshuggah bedoelt moet je even het nummer This System Up [TSU] op me soundclick beluisteren.

zal je leuk vinden :D

heb ik beluisterd... me like!! :cooler:

Bloodline
16 maart 2006, 18:58
hoppakee !! thx !

FrankS
19 maart 2006, 03:40
WOHOWWW kzit nu Psychological te checken!!! TERING wat vet!!!!!!!!!!! Kzit hier helemaal te flippen op mn bureaustoeltje man haha!! :D :D Geniale riffs en het beukt als de tyfus!! Geweldig!! Pleur es een stuk of 10 nrs op een cd, vette zanger ea muzikanten dr bij zoeken en ga dr voor live. Veel beter dan de gemiddelde bandjes in de mtv-rockzone of whatever clips. (hoewel daar natuurljk ook wel uitschieters tussen zitten ;))

grtz!

Bloodline
19 maart 2006, 09:55
ahahh thx Frank !! goed nieuw, heb een band gevonden ( wieger jan vagreyline en nog wat talentjes ) en dan deze stuff rehearsen en dan hopelij jah live spelen !!

meul
19 maart 2006, 10:46
ik heb sinds kort weer een nieuw melodisch death metal nummer geschreven en ben zeer benieuwd wat jullie ervan vinden !!
het nummer heet Humiliation.

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=345995

Goeie sound zeg!

gr jan

Bloodline
19 maart 2006, 22:27
thx djude !!!

kars
21 maart 2006, 21:33
zit net Incest te luisteren. wel heel shuggah (laatste platen qua sound, knap man!) maar.... heel erg vet man!! leip, af en toe echt chaos(sphere;), well....... weg van je drum programming en sound!!!!!! doe het zelf met dfh1 maar inmiddels ERG eager voor DFHS. tip voor me? :roll:

heb je wel ns iets van Tesseract gehoord trouwens? vind je vast goed!
cheerrrrs

Bloodline
21 maart 2006, 23:18
hey dude, uhmm nee k ken Tesseract niet, wat voor muziek is het precies ?
en tips voor je om drusm te programmeren ? uff, de drum kome gewoon meestal in me op waar ik gewoon op dat moment zin in heb. als ik een up tempo riff hebt dan komt meestal het "b s bb s b s bb s" patroon in me op enzovoort !!

kars
22 maart 2006, 09:51
uhm, bedoelde tip om aan DFHS te komen ;p. (PM?) enne, tesseract staat wel als een van mn vrinden op mn myspace pagina. is echt de moeite waard, valt je bek van open (die van mij wel iig). Sol niger achtig, misschien zelfs mooier/beter.

laat trouwens ns weten wat je van mijn muziek vindt, alle commentaar & tips zijn welkom bloodline!

Bloodline
23 maart 2006, 12:59
ok was ik weer.
tip om aan dfhs te komen is bij feedback.nl :D

ik vindt je muziek echt vet.
intro doet met beetje aan DT denken en dan The Shuggah !!
intro va starting to obvious dat drum partij, hou ik van.
dat nummer the nether regions dat vindt ik dan weer 10x niks.
maar das mijn mening !
once upon is dan veel beter.

kars
23 maart 2006, 22:32
ok dan, thanx voor je commentaar! ben nog niet zo lang bezig met opnemen enzo en heb nog een hele hoop te leren. daarom is alle commentaar ook welkom. begin net het mixen een beetje door te krijgen. en zoals je wel hoort, gitaarspelen doe k nu een jaartje beetje voor erbij, om nummers te kunnen opnemen. ben nu net begonnen met wat gitaarles van een vriend, leert me wat toonladders, modi enzo. doe eigenlijk alles op gehoor en dan loop je op gegeven moment tegen een grens aan. hoop dus binnenkort wat meer te kunnen gaan soleren, hoewel dat voor mij altijd in dienst van het nummer zal zijn. klanken belangrijker dan veel noten enzo. :soul:

anyway.. tesseract nog gehoord?? myspeesbla/tesseract. echt geweldig..... 2lingbroer van Fredje Voddebaal. :D

enne, ben al flappen aan het tellen voor DFHS, Gigje erbij en nieuwe HD...... tja, je wilt wat.

greets!

Bloodline
23 maart 2006, 23:25
ok dan, thanx voor je commentaar! ben nog niet zo lang bezig met opnemen enzo en heb nog een hele hoop te leren. daarom is alle commentaar ook welkom. begin net het mixen een beetje door te krijgen. en zoals je wel hoort, gitaarspelen doe k nu een jaartje beetje voor erbij, om nummers te kunnen opnemen. ben nu net begonnen met wat gitaarles van een vriend, leert me wat toonladders, modi enzo. doe eigenlijk alles op gehoor en dan loop je op gegeven moment tegen een grens aan. hoop dus binnenkort wat meer te kunnen gaan soleren, hoewel dat voor mij altijd in dienst van het nummer zal zijn. klanken belangrijker dan veel noten enzo. :soul:

anyway.. tesseract nog gehoord?? myspeesbla/tesseract. echt geweldig..... 2lingbroer van Fredje Voddebaal. :D

enne, ben al flappen aan het tellen voor DFHS, Gigje erbij en nieuwe HD...... tja, je wilt wat.

greets!

jonge je bent goed bezig man !! en jah heb die myspace van die dude gechecked, uber bruut echt, maar !! blijf Bulb toch het beste te vinden :D
en fredrik thorendal is een god

kars
25 maart 2006, 02:32
dussss.... Bulb?? dat ken ik dan weer niet.. ga k s ff opzoeken!!
grrreets man!

Bloodline
26 maart 2006, 00:17
ahha gen probleem. google dit maar : soundclick bulb. vindt je hem ongetwijfeld.

je oet nie zijn nieuwste songs horen watn die zuigen vindt ik. zoek op NTL enzo, en vooral THE WALK !!

kars
26 maart 2006, 23:41
heb m gevonden, is idd VET!! vind die versie met strot nietzo, maar hou daar gewoon niet zo van. de muziek supers!

Bloodline
26 maart 2006, 23:44
zie je wel :D !

Hans74
2 april 2006, 02:07
Whaaa... Vet kicken!!!

Het doet me idd denken aan de scandinavische metal wave die me een aantal jaren geleden heeft overdonderd, maar jij gaat nog een stapje verder... In gebieden waar Amorphis e.a. hun weg zijn kwijtgeraakt, en bijgevolg maar een schim in mn hersens zijn geworden...

Mijn boodschap aan jou: doe zo verder!!!