PDA

View Full Version : Oledion toonladders ofzo :S



MADdie86
27 oktober 2002, 18:00
Waar kan ik informatie vinden over dit soort toonladders ??

Ik heb een keniis die die ladders veel gebruikt en dat klinkt ook heel vet. Vai gebruikt ze ook veel maar ik kan nergens info vinden en kom svp niet aan met je pakt een normale Mineur, stopr er een septime in en de laatste is een kwint hoger :sad:

Alvast bedankt

JV
27 oktober 2002, 18:17
bedoel je niet gewoon de lydische?

moretel
27 oktober 2002, 20:15
Inderdaad lydisch, pak een gewone b.v. C majeur ladder, verplaats het patroon 5 frets naar de kam of 7 richting brug.
Zoek de root noot en je hebt de lydische ladder. Download eens een scale programmatje kan je ze zo opvragen.
Soleer i.p.v. C maj met C-lydisch (probeer dorish (-2, +10) voor de typische santana sound.

moretel
27 oktober 2002, 20:16
De oledion zal de Aeolische mode zijn, is een mineurtoonladder.

JV
27 oktober 2002, 20:22
hij kan ook nog de melodische toonladders bedoelen. elodion hebik nog nooit van gehoord iig.

moretel
28 oktober 2002, 02:09
Ja ,
je schijnt ook nog een psychische mode of zoiets te hebben.

MADdie86
28 oktober 2002, 08:36
Nou dank jullie :razz:
Hebben jullie mischien ook een naam van een scale programma ? of uhm nog beter een link er naar toe?

En nu zag ik tog, je pakt een C toon ladder en voert er dat mee uit :S daar heb ik op het moment nix aan :sad: ik ben zo'n persoon wil ik iets leren moet ik of hele uitgebrijde documentatie of blad muziek (e.d.) waar het juist op staat.

moretel
28 oktober 2002, 09:55
Dan zou ik gewoon een goed theorie boek aanschaffen. Die programmatjes zijn vaak niet meer dan een gitaarhals met dots erop.

Maar je kan wel een gewone majeurladder spelen ? Je kan het patroon van deze ladder verplaatsen naar andere posities op de hals.
Bij solo van gitaarnet staan de kerktoonladders.

Pee
28 oktober 2002, 10:26
dit is wel een goeie site om alle toonladders (en akkoorden) te vindeen:


http://www.looknohands.com/chordhouse/guitar/index_rb.html

MADdie86
28 oktober 2002, 11:45
Tnx you gay;s uhm guy's (sorry :grin:)

Maar zoals ik het bekijk ZAL wel fout zijn :razz:

Je hebt een A majeur toonladder die je speelt op de 12e fret A snaar. Maar ipv daar te beginnen begin je met 10e fret E snaar. En gebruikt de noot C# op de 13e B snaar extra ?)

DUS

D E F# Ab A B Db D E F# G# A B C# D E F#

Over een posistie dan en alle noten doorlopen ?

moretel
28 oktober 2002, 15:01
Oledion of zoiets ? :smile:

Ik zal vandeweek op mijn site een paar freeware scale progjes zetten.