PDA

View Full Version : Gitaar hals compleet groen geworden



Davidian
19 februari 2006, 01:16
Hoi mensen

Ik heb verleden jaar maart mijn ibanez rg321mh gekocht en de hals van die gitaar begon rond december al wat te verkleuren maar volgens de gitaarwinkel kon het geen kwaad(niks kan kwaad volgens hun...)maar nu is ie compleet groen op sommige stukken en speelt ie een stuk stroever.


Iemand tips of weet iemand wat dit is? foto's komen misschien als ik de kabel van me digicam kan terug vinden.

Orpheo
19 februari 2006, 01:25
Hoi mensen

Ik heb verleden jaar maart mijn ibanez rg321mh gekocht en de hals van die gitaar begon rond december al wat te verkleuren maar volgens de gitaarwinkel kon het geen kwaad(niks kan kwaad volgens hun...)maar nu is ie compleet groen op sommige stukken en speelt ie een stuk stroever.


Iemand tips of weet iemand wat dit is? foto's komen misschien als ik de kabel van me digicam kan terug vinden.

wat voor hout is je hals? is ie gelakt?

ik wacht de fotos met spanning af.

Davidian
19 februari 2006, 01:30
Nou hij was blanco zeg maar maar een kamerraad van mij heeft de zelfde gitaar alleen dan in een andere kleur maar zijn hals is nog zo zacht als een baby huidje.

Trocar
19 februari 2006, 01:40
Is het niet gewoon vuil van je handen (dat je huidschilfers in combinatie met zweet een groene vlek maken)?

Raytheman
19 februari 2006, 10:59
Groeien er ook al takjes uit? sorry-grapje

Begint het midden op de toets of vanaf een fret? Kan zijn dat het gebruikte fret-materiaal het hout van binnenuit aantast. Hout is misschien te jong geweest of misschien had de boom een parasiet onder de leden.
Wat de winkelier ook zegt; als het een fabrikagefout is gewoon de importeur contacten.
Maar ben wel benieuwd naar de foto's.

Overigens kan een te hoge vochtigheidsgraag het proces behoorlijk versnellen

Kevin-D
19 februari 2006, 11:05
Ik denk dat hij gewoon op de maple hals zelf wijst en niet op de toets? :?

...rock...
19 februari 2006, 11:17
Ik denk dat hij gewoon op de maple hals zelf wijst en niet op de toets? :?
idd
ik heb een hals al zwart zien worden (maar dat zijn dan ook vintage gitaren) maar groen nog niet . Je kan de winkel hiermee natuurlijk confronteren...

hadv
19 februari 2006, 15:56
verleden jaar maart, dus nog geen jaar oud, dus nog garantie
en een groene uitslag mag als niet-normaal worden beschouwd

dussssss

terug naar de winkel met dat ding
jij bent hierover niet tevreden, het feit dat zij zeggen dat het geen kwaad kan is hun probleem, niet het jouwe

no 1 hops
19 februari 2006, 16:15
lijkt er bijna op dat waarschijnlijk het zweet van de handen een chemische reaktie veroorzaakt met de lak.
zou er ook zeker mee heen gaan

Davidian
19 februari 2006, 16:40
ok ik heb 20 foto's gemaakt maar alleen op deze zie je het een BEETJE het is dus dikker als het lijkt.

http://img70.imageshack.us/img70/8508/pic003499xc.jpg

Davidian
19 februari 2006, 16:45
verleden jaar maart, dus nog geen jaar oud, dus nog garantie
en een groene uitslag mag als niet-normaal worden beschouwd

dussssss

terug naar de winkel met dat ding
jij bent hierover niet tevreden, het feit dat zij zeggen dat het geen kwaad kan is hun probleem, niet het jouwe
Ja maar wat moet ik dan vragen? ik bedoel kan dit uberhaudt wel gemaakt worden?

Ratdawg
19 februari 2006, 16:49
Ja maar wat moet ik dan vragen? ik bedoel kan dit uberhaudt wel gemaakt worden?

Nieuwe gitaar of nieuwe nek? Groen is echt niet normaal. Als het een fabrikagefout is, zouden ze je in de winkel op z'n minst mogen backen, want in principe kunnen zij er niks aan doen. Zij hebben het verkocht, het is hun service, dus staat hun imago op het spel.

Davidian
19 februari 2006, 17:11
Btw ik heb ook nog 4 maanden op deze gitaar moeten wachten omdat de eerste serie slecht was.....

harrie-beton
19 februari 2006, 17:16
naar de winkel ermee, is een lakprobleem.
oorzaak lijkt me niet 100% zweet want het zit op plekken waar je niet vaak komt.

Is probleem van de fabrikant, na 10 jaar ok maar zo kort na de aanschaf mag de lak niet verkleuren.

hb

Davidian
19 februari 2006, 17:28
Trouwens het is niet alleen de hals die aan het vergaan in de chrome onderdelen zijn ook aan het vergaan. Dat komt denk ik door verkeerde materiaal keuze.

Shoarm
19 februari 2006, 18:02
Lijkt me logisch dat je teruggaat naar die winkel en vervanging eist want dat mag niet gebeuren binnen een jaar.

Kevin-D
19 februari 2006, 18:08
Mee eens. Gewoon teruggaan, zeker als je nog garantie hebt!

Davidian
19 februari 2006, 18:47
Mee eens. Gewoon teruggaan, zeker als je nog garantie hebt!
Oei ik hoop het...Ik heb de bon niet meer maar die heb ik nooit nodig gehad.

Kevin-D
19 februari 2006, 19:07
Oei ik hoop het...Ik heb de bon niet meer maar die heb ik nooit nodig gehad.
Die zal je nu toch denk ik wel nodig hebben, enig aankoopbewijs, anders kom je nergens vrees ik.

wietse
19 februari 2006, 19:28
ok ik heb 20 foto's gemaakt maar alleen op deze zie je het een BEETJE het is dus dikker als het lijkt.

http://img70.imageshack.us/img70/8508/pic003499xc.jpg

"this image is removed due to high bandwith usage"

ik zou als ik jou was een photobucket account nemen inplaats van die shitty imageshack, je moet het al erg raar doen wil je bij photobucket over je toegestane bandbreedte heenkomen.
heb je erge zweethanden soms?
dat kan soms echt van alles aanvreten ik ken iemand die gemiddeld om de 2 jaar z'n floyd moet laten vervangen, die is dan gewoon weggevreten door die zweetklauwen van hem.

Davidian
19 februari 2006, 20:23
Die zal je nu toch denk ik wel nodig hebben, enig aankoopbewijs, anders kom je nergens vrees ik.
Ik heb hem nog

20/04/05 dus ik heb nog garantie.

Davidian
19 februari 2006, 20:25
"this image is removed due to high bandwith usage"

ik zou als ik jou was een photobucket account nemen inplaats van die shitty imageshack, je moet het al erg raar doen wil je bij photobucket over je toegestane bandbreedte heenkomen.
heb je erge zweethanden soms?
dat kan soms echt van alles aanvreten ik ken iemand die gemiddeld om de 2 jaar z'n floyd moet laten vervangen, die is dan gewoon weggevreten door die zweetklauwen van hem.

Nou toen het winter begon te worden heb een handschoen gekocht en bij geknipt en ben daar mee gaan spelen dus er is al een tijd geen "blote" hand op geweest.

Nickname
20 februari 2006, 10:39
Nou toen het winter begon te worden heb een handschoen gekocht en bij geknipt en ben daar mee gaan spelen dus er is al een tijd geen "blote" hand op geweest.

Is het geen kleurstof uit die handschoen? :chicken:

Mijn GSA slaat op de hals ook af en toe wat groen uit maar dat is wel weg te poetsen bij mij.. gewoon vuil met zweet dat achterblijft. Kan je misschien jouw fotos nog eens opnieuw posten?

Davidian
20 februari 2006, 10:57
Nee want het was er al voordat ik hem droeg en het is er door niet erger geworden.

Anders Destium
20 februari 2006, 11:15
Kan het zijn dat de plaats waar je hem bewaart heel vochtig/tochtig is? Dat zou ook de aanslag op je hardware kunnen verklaren!

Maar in dit geval is naar de winkel terug de beste optie die je hebt, het kan zijn dat ze hem (laten) maken maar een andere optie is dat de hals wordt opgestuurd en dat er een nieuwe hals voor komt. Het vervelende is wel dat je je gitaar kwijt bent voor een tijd.

almarvk
20 februari 2006, 11:30
Opsturen is heel leuk allemaal, maar dat hebben ze dus ook met die van mij gedaan. Als ze het doen kan je minimaal 4 maanden wachten op enige reactie bij Serlui en het kan ongeveer een jaar duren zeggen ze zelf. Weet dus wat je doet...

no 1 hops
20 februari 2006, 13:38
wat betreft zweet, ik meende dat de metallica bassist zijn elektronica speciaal liet behandelen want die gast zijn zweet vrat alles aan.

wat betreft garantie.
gewoon serlui bellen of mailen.
probeer gewoon rechtstreeks kort te sluiten wat je moet doen.
als die zeggen ga naar de winkel en laat hem vanaf daar opsturen dan weet ook de winkel wat die ermee aan moet.

Kaboemba
20 februari 2006, 13:46
Nou toen het winter begon te worden heb een handschoen gekocht en bij geknipt en ben daar mee gaan spelen dus er is al een tijd geen "blote" hand op geweest.

? Waarom zou je dat doen, lijktme echt niet lekker spelen.

Ben trouwens benieuwd wat er uit komt, uit je klacht, ik vrees dat ze er niet zoveel aan zullen/kunnen/willen doen en het op zweet gooien.

Davidian
20 februari 2006, 21:09
Daar ben ik ook doodsbenauwd van maar mijn garantie moet dit toch wel dekken? ik bedoel dit is toch wel erg?

Nickname
21 februari 2006, 00:33
Ps. waar blijven de pix? :hippie:

Davidian
21 februari 2006, 19:01
Ok hijs dus nu naar de importeur en die beslist verder wat er gebeurd ik denk dat er alleen een nieuwe hals opkomt en dat ik er volgend jaar weer sta:S

bram123
21 februari 2006, 20:48
nou dan flikker je em op marktplaats wanneer je hem terugkrijgt.

Davidian
21 februari 2006, 22:52
Kan ik hem niet beter via de winkel zelf inruilen een kameraad van mij heeft daardoor nog 125 euro voor zijn stagg gekregen lol

Nickname
21 februari 2006, 23:05
waar blijven de FOOOOTOOOOOS!!! ????? :hippie:

Davidian
21 februari 2006, 23:17
Is dat nog nodig? hij is al weg het probleem is al niet meer.

Nickname
21 februari 2006, 23:21
Is dat nog nodig? hij is al weg het probleem is al niet meer.

Eigenlijk wel want mn GSA 60 slaat ook groen uit en ben benieuwd of het hetzelfde is... dus als het kan..zou je ze nog eens kunnen posten? alvast bedankt! :)

Davidian
21 februari 2006, 23:23
Yo ff geduld dan zoek ik naar me cam.

edit:batterij leeg ik zal het morgen wel ff proberen

Nickname
21 februari 2006, 23:27
Yo geen probleem.. dan wacht ik wel tot morgen.. wat ik wel vreemd vind is dat dus meer gitaren dit probleem hebben.. ik had het eerst weggeschreven aan een goedkoop gitaartje dus had ik het kunnen verwachten.. misschien kan er nog wat aan gedaan worden.

Davidian
22 februari 2006, 16:59
http://img161.imageshack.us/img161/8811/pic003497pu.jpg

wees er snel bij

Doylemark
22 februari 2006, 17:37
groen? :stop: :???:

Orpheo
22 februari 2006, 17:44
huh?? ik zie geen groene plekken hoor....

no 1 hops
22 februari 2006, 17:54
volgens mij daar waar je je duim houd?
klopt dat?

SimonS
22 februari 2006, 17:54
Die foto is ook van zo'n ongelofelijke topkwaliteit :stop:

bram123
22 februari 2006, 17:54
haha goeie foto ook, wel die prullen scherp, maar die hals niet. is dit niet gewoon een onbewerkt hals die onder invloed van het spelen vet/ gekleurd wordt?

Nickname
22 februari 2006, 18:04
Ja inderdaad.. ik heb precies hetzelfde met de mijne.. maar dan aan de kant van de kleine e en van fret 1 tm 8 :S

Swan
22 februari 2006, 19:11
bloemist worden :cheerup:

Davidian
22 februari 2006, 19:29
Die foto is ook van zo'n ongelofelijke topkwaliteit :stop:
de andere 20 zie je echt niks op:P het valt niet mee die verkleuring te vereeuwigen op foto.

Davidian
3 maart 2006, 11:40
YES!! ik krijg me geld VOLLEDIG terug ik ben zo blij nu!

no 1 hops
4 maart 2006, 07:49
YES!! ik krijg me geld VOLLEDIG terug ik ben zo blij nu!gefeliciteerd!
maar hebben ze ook nog gezegt wat er nu mee aan de hand was?

Davidian
4 maart 2006, 09:48
de hals was helemaal niet gelakt..... het was gewoon puur hout.

harrie-beton
4 maart 2006, 10:14
had jij weer net die ene gitaar die door de stagiaire gelakt is :)

Davidian
4 maart 2006, 20:12
Ja net weer mijn pech!

Maar nu op naar de nieuwe gitaar ik zat aan een esp ltd m/ex 400 te denken weet jij waar ergens in groningen ik er 1 kan vinden op op te spelen?(ik woon ook in groningen

Anders Destium
4 maart 2006, 20:16
Dat is best netjes, maar ik begrijp het wel als je zoiets hebt van "geen Ibanez meer". Dat is jammer, de gitaren vanaf de RG5xx zijn erg goed!

Ik heb ook gitaren waarvan de hals alleen is geolied, misschien is er ook iets aan de hand met de luchtvochtigheid en temperatuursverschillen op de plek waar je hem bewaart?

AART
4 maart 2006, 20:21
idd, vergeet ibanez niet direct.

Ik heb er veel gehad en nooit problemen gehad.

Davidian
4 maart 2006, 20:50
Dat is best netjes, maar ik begrijp het wel als je zoiets hebt van "geen Ibanez meer". Dat is jammer, de gitaren vanaf de RG5xx zijn erg goed!

Ik heb ook gitaren waarvan de hals alleen is geolied, misschien is er ook iets aan de hand met de luchtvochtigheid en temperatuursverschillen op de plek waar je hem bewaart?
Tis hier idd vochtig maar mijn grg 170 dx staat hier ook al 2 jaar en niks mee aan de hand en de rg's die ik leuk vind zitten boven mijn budget (650€)

marter544
4 maart 2006, 21:07
Maar doordat die hals groen is, is het toch niet zo dat ie onspeelbaar is? Als die gitaar je bevalt, waarom blijf je dan niet gewoon daarop spelen, ondanks de groene hals, en koop je van die 650 euro geen andere gear?

harrie-beton
4 maart 2006, 22:30
Groningen heeft 2 goede zaken met veel gitaren. Ze hebben alle beide redelijke websites. Vooral de site van Tonika is goed, www.tonika.nl (http://www.tonika.nl)
Westerhaven is met de site bezig, www.westerhaven.nl (http://www.westerhaven.nl)

Ik zeur altijd over plaatjes van gitaren, mijn quote over gitaren is: Plaatjes van gitaren is niet veel soeps. Een vrouw kan alleen mooi zijn. een gitaar moet goed klinken én fijn spelen. En goedkoper zijn dan 3000 euro.

Davidian
5 maart 2006, 00:39
Maar doordat die hals groen is, is het toch niet zo dat ie onspeelbaar is? Als die gitaar je bevalt, waarom blijf je dan niet gewoon daarop spelen, ondanks de groene hals, en koop je van die 650 euro geen andere gear?
je snapt het niet als ik deze gitaar terug breng kom ik op 650 uit...