PDA

View Full Version : gitarist omg. Maarssen, Utrecht



Vonk
18 februari 2006, 21:26
Onder het mom van: wie weet welke gek er reageert...

Ik ben 21, doe hbo in Utrecht, speel 1 jaar elektrische gitaar en studeer in mijn eigen tempo zonder leraar. Wel iedere dag minstens een half uur. Ben nog geen genie, snelle solo's kun je nog niet van me verwachten.

Mijn smaak loopt van thrash als Slayer, Sodom en Kreator naar Iron Maiden naar BB King. Ik vind alles leuk om te spelen, dus het maakt me niet uit wat jij wil spelen.

Als je een gezellig iemand met een gitaar zoekt, laat maar horen.

M.Hendrikse
23 februari 2006, 21:16
Ik zou graag willen weten welke style jou intersse uit gaat.En wat je zou willen leren/spelen.

gr. michael

polysix
25 februari 2006, 17:44
Ik woon ook in maarssen en hou wel van een beetje jammen. Ik drum en bas en speel net gitaar, als je interesse hebt laat maar wat horen.

Vonk
26 februari 2006, 15:13
Haha er zijn mensen die reageren, had ik niet verwacht :chicken:

Ik was begonnen met wat akkoorden van een site te leren, als totale onwetende. Later had ik Troy Stetina's Metal Rhythm Guitar gedownload, ben nou bij het nummer van hoofdstuk 4. Eigenlijk was het enige struikelblok daarbij het stretchen, waar ik nu mee bezig ben om te verbeteren.

Ik steek echter het meeste tijd in het leren van de solo van Janick Gers in the Clansman, paar pulloffs, slides, snel vingerwerk, snel alternate picking.

De richting die ik voor ogen heb is het leren van snelle thrashachtige technieken. Vooral technieken, want om nou in mij eentje een nummer te leren, das saai. Een heel nummer leren is pas vet als er ook een band achter zit.
Thrash dus, met truken als galloping, en ik probeer ook met behulp van die solo mijn precisie en snelheid op te krikken. Guitar pro is geniaal daarbij.

Akkoorden leren vind ik eigenlijk (je mag nu op "forumindex" drukken) onzin voor metal, dus ben ik er niet echt mee bezig geweest. Uiteraard behoort Fire Water Burn tot mijn favoriete nummers bij kampvuur 8-).

Wat ik zou willen leren/spelen is nu dus uitgelegd, al komt dat omdat ik daar het meeste naar luister en in mijn eentje ben. Zijn er meerdere mensen bij mijn muziekspel betrokken dan pas ik me maar wat graag aan aan de gezamelijke favoriete stijl.

Polysix: ook in Maarssen? Waar woon je, of wil je dat alleen via pm kwijt? Heb je al veel ervaring met de genoemde instrumenten? Misschien kun je mij wat vertellen over jou, lijkt me leuk om elkaar wat speeltips te geven.

polysix
27 februari 2006, 16:25
Haha er zijn mensen die reageren, had ik niet verwacht :chicken:

Ik was begonnen met wat akkoorden van een site te leren, als totale onwetende. Later had ik Troy Stetina's Metal Rhythm Guitar gedownload, ben nou bij het nummer van hoofdstuk 4. Eigenlijk was het enige struikelblok daarbij het stretchen, waar ik nu mee bezig ben om te verbeteren.

Ik steek echter het meeste tijd in het leren van de solo van Janick Gers in the Clansman, paar pulloffs, slides, snel vingerwerk, snel alternate picking.

De richting die ik voor ogen heb is het leren van snelle thrashachtige technieken. Vooral technieken, want om nou in mij eentje een nummer te leren, das saai. Een heel nummer leren is pas vet als er ook een band achter zit.
Thrash dus, met truken als galloping, en ik probeer ook met behulp van die solo mijn precisie en snelheid op te krikken. Guitar pro is geniaal daarbij.

Akkoorden leren vind ik eigenlijk (je mag nu op "forumindex" drukken) onzin voor metal, dus ben ik er niet echt mee bezig geweest. Uiteraard behoort Fire Water Burn tot mijn favoriete nummers bij kampvuur 8-).

Wat ik zou willen leren/spelen is nu dus uitgelegd, al komt dat omdat ik daar het meeste naar luister en in mijn eentje ben. Zijn er meerdere mensen bij mijn muziekspel betrokken dan pas ik me maar wat graag aan aan de gezamelijke favoriete stijl.

Polysix: ook in Maarssen? Waar woon je, of wil je dat alleen via pm kwijt? Heb je al veel ervaring met de genoemde instrumenten? Misschien kun je mij wat vertellen over jou, lijkt me leuk om elkaar wat speeltips te geven.
Ik woon in duivenkamp.

Ik ben pas begonnen met gitaar maar ik drum al meer dan 3 jaar en ik speel ook al anderhalf jaar bas. Ik ben van mening dat je een hoop leert door samen te spelen. Wie weet kunnen we eens wat jammen met een vriend van me.

Vonk
28 februari 2006, 17:59
Lijkt me leuk, ik woon in Maarssendorp. Laat maar een keer horen via email ofzo als we een keer samen kunnen komen om kennis te maken.

Thundermane
17 november 2006, 20:58
ik ben gitarist van 17 jaar, ong 2 jaar ervaring. ben ook geïnterreseerd, woon in Wijk bij Duurstede maar ik kan maarsen makkelijk bereiken.
email: thundermane@hotmail.com