PDA

View Full Version : ENGL stopt met Savage?



FenderBender
18 februari 2006, 20:56
Ik was vandaag bij Rock Palace om wat ENGL spul uit te checken. Ik wou eigenlijk de Savage uitproberen, maar die hadden ze niet staan. De verkoper zei ook dat de Savage er binnenkort uitgaat en dat de Powerball serie het gaat overnemen.

Ik heb daar wel een PowerBall uitgeprobeert, (helemaal niet verkeerd overigens, vergeleken met een mesa solo rect. en ik vond de PB veel lekkerder rocken) maar ik ben toch ook zeer nieuwsgierig naar de Savage, omdat ik hier op het forum lees, dat dit een lekkere veelzijdige versterker is, terwijl de PB toch meer een metalbak is.

nu zag ik opeens dit:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/sid/!08071695/artnr/3233016/such_inx/

de Savage bij muzik-produktiv afgeprijst van 2290 naar 1599. Dat is 700 euro. Dan lijkt het er toch op dat de Savage eruit gaat.

Issie zo briljant dat ik m blind kan bestellen? of is er een reden voor dat de Savage eruitgaat?

LordRiffenstein
19 februari 2006, 09:18
Er komt een nieuwe Savage 120 die dezelfde update krijgt als de Sovereign combo recentelijk gehad heeft. Dus Noisegate toegevoegd en midi on-board. Musik Produktiv heeft bijna geen Engl meer te koop, ook bv de SE staat niet op hun site.

gerrekat
19 februari 2006, 09:21
Ja en de SAVAGE SE is vervangen door de SE.

Maar de SAVAGE is een klassikeer dus die zullen ze niet uit het programma gooien, volgens mij maken ze hem al bijna 15 jaar.

FenderBender
20 februari 2006, 21:52
Fuk, en nou ken ik de Savage niet meer vinden op musik produktiv.......
was het een droom?

Mn nieuwsgierigheid is iig wel weer gewekt voor de SE en de Savage. zeker omdat er naar schijnt (jaja ik heb de zoekfunctie gebruikt) een smoother leadgeluid inzit. Ben benieuwd wat de nieuwe gaat kosten.

marc_o
21 februari 2006, 13:29
Ik was vandaag bij Rock Palace om wat ENGL spul uit te checken. Ik wou eigenlijk de Savage uitproberen, maar die hadden ze niet staan. De verkoper zei ook dat de Savage er binnenkort uitgaat en dat de Powerball serie het gaat overnemen.

Ik heb daar wel een PowerBall uitgeprobeert, (helemaal niet verkeerd overigens, vergeleken met een mesa solo rect. en ik vond de PB veel lekkerder rocken) maar ik ben toch ook zeer nieuwsgierig naar de Savage, omdat ik hier op het forum lees, dat dit een lekkere veelzijdige versterker is, terwijl de PB toch meer een metalbak is.

nu zag ik opeens dit:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/sid/!08071695/artnr/3233016/such_inx/

de Savage bij muzik-produktiv afgeprijst van 2290 naar 1599. Dat is 700 euro. Dan lijkt het er toch op dat de Savage eruit gaat.

Issie zo briljant dat ik m blind kan bestellen? of is er een reden voor dat de Savage eruitgaat?


Of ie nu goed is of niet, je moet nooit een versterker blind bestellen. Heb 'm zelf bijna 10 jaar gehad, en ja, ik vind 'm goed. Maar wellicht vind jij het helemaal niks..

Anders Destium
21 februari 2006, 13:32
Als je een versterker blind bestelt dan is de kans groot dat je niets krijgt :hippie:

waayer
21 februari 2006, 13:49
Ja dat zul je altijd zien:)

Wormaap
21 februari 2006, 15:22
Ja dat zul je altijd zien:)
Juist niet, als je blind bestelt :P

waayer
21 februari 2006, 16:06
Nee daar was ik nog niet opgekomen.:)

ieme
21 februari 2006, 17:44
staan ook veel "oude" savages te koop de laatste tijd...

Josdevos
21 februari 2006, 20:02
staan ook veel "oude" savages te koop de laatste tijd...

Wel vooral heel oude uit de jaren 90 dan...

gerrekat
21 februari 2006, 20:18
Ben met die van mij altijd supertevreden geweest en de enige amp waarmee ik hem kon vervangen was de neiuwe SE, maar daar kun je dan ook bijna twee SAVAGES voor kopen.

ieme
21 februari 2006, 20:36
ik vond de Blackmore altijd een goeie Engl amp!

FenderBender
21 februari 2006, 22:43
Ik heb bijna altijd mn spullen 2dehands gekocht (gitaarmarkt bedankt) maar ik wil nu gewoon wel eens iets echt nieuws hebben. Ik ben er wel vrijwel over uit dat het een ENGL wordt (hoewel de brunetti Evo nog een klein kansje maakt). Ik heb nu zowel de Powerball, de Souvereign (1x12) de thunder en de screamer geprobeert, en ik vind ze allemaal te gek klinken.

Oohhh was ik maar rijker en niet zo verschrikelijk knap :-)