PDA

View Full Version : Big legged woman?



Tronky
18 februari 2006, 19:49
http://video.google.com/videoplay?docid=-2104828363658956497&q=les+paul

Heeft iemand hier tabs van?

1234
18 februari 2006, 23:24
volgens mij kan je het heel goed zien

Tronky
19 februari 2006, 17:54
ik vind een tab toch net iets makkelijker...

Bram+
19 februari 2006, 17:57
Dit is toch min of meer een geïmproviseerde solo (volgens een redelijk standaard schema). Waarom zou je hiervan een tab willen hebben?

drap
19 februari 2006, 19:31
Klinkt wel errug lekker zo'n p90 bij de hals :)

Harry
19 februari 2006, 20:48
en waar vind je een gek die zoiets zou willen tabben....... gewoon lekker zelf meepielen, en erachter komen dat het na enig oefenen ook niet verkeerd klinkt.

Tronky
28 februari 2006, 11:51
Dit is toch min of meer een geïmproviseerde solo (volgens een redelijk standaard schema). Waarom zou je hiervan een tab willen hebben?

Schema? Ben nogal een beginner...Kun je me dat aub es uitleggen?

nopster
28 februari 2006, 14:01
Zoek eens op bluescale en op pentatonic scale...

Probeer enkele noten om te zien in welke toonsoort je moet spelen, en dan zoeken en vloeken. :cheerup:

Ik vind trouwens dat die kerel van dat filmpje een lekkere vibrato heeft.

Tronky
28 februari 2006, 17:26
ok bedankt ga eens zoeken
ik weet eig nooit welke noten ik speel...
standaard akkoorden ken ik maar voor de rest...
ik haal gewoon steeds tabs af of zoek zelf leuke dingen om te spelen
zou ik mss best noten leren of is dit eig niet nodig?


edit: de persoon die dat filmpje speelt, weet die dat allemaal vanbuiten of improviseert hij ook een beetje, want dat zou ik wel heel graag kunnen:)
(en waar haal je zo'n drum achtergrond geluidje?)

Sora
28 februari 2006, 23:38
ok bedankt ga eens zoeken
ik weet eig nooit welke noten ik speel...
standaard akkoorden ken ik maar voor de rest...
ik haal gewoon steeds tabs af of zoek zelf leuke dingen om te spelen
zou ik mss best noten leren of is dit eig niet nodig?


edit: de persoon die dat filmpje speelt, weet die dat allemaal vanbuiten of improviseert hij ook een beetje, want dat zou ik wel heel graag kunnen:)
(en waar haal je zo'n drum achtergrond geluidje?)

Zo'n achtergrondgeluidje haal je van een drumcomputer, drummer, metronoom of bandje he :p

En het ziet er tamelijk geïmproviseerd uit, dus je kan best enkele bluesscales opzoeken op internet en die allemaal vanuiten leren en daar dan zelf wat mee aanrommelen. Leer ook wat van de techniekjes die hij gebruikt, zoals, hammer-ons, pull-offs, vibrato's, bends etc. Veel plezier :)

nopster
1 maart 2006, 08:22
+1

Zoek eens een soort van basis-riff, waar je dan wat omheen kunt zwerven en af en toe op terugkeren... en dan bovenstaande technieken proberen toe te passen. Je zal zien dat het al heel anders zal klinken idd.
Wat je mss kunt doen is een backingtrack zoeken in 1 bepaalde toonsoort, en dan constant op diezelfde track pingelen, zo ga je na verloop van tijd zeker de juiste noten beginnen kennen.