PDA

View Full Version : Pet Semetary (Ramones) hard-cover



armageddon
18 februari 2006, 17:51
Ik vond Pet Semetary van The Ramones altijd een leuk nummer, maar ik dacht dat ie wel wat ruiger kon. Verschillende échte bands hebben dat ook wel eens gedaan en daar heb ik deels mijn inspiratie vandaan.

Alle gitaren op de crunch-channel van mijn Engl Thunder gedaan, welke gemic'ed is met een SM57 iets naast de conus. Van de SM57 direct de TonePort UX2 in met een "consolo"-preamp ervoor en dan Cubase SX in. De drums zijn gemaakt met BFD Drums. Daarnaast niet echt effecten gebruikt (ja, een high-pass filtertje voor de lead-gitaren) en natuurlijk wat eq over verschillende tracks om onnodige bass-freqs weg te halen etc. Als slagroom op de taart is er wat PSP-VintageWarmer overheen gegaan.
Overigens zou ie beter zijn met vocals, maar aangezien ik zelf nou echt niet mijn stem op ga nemen heb ik het enigzins geprobeerd op te vangen met gitaar.

Ik ben redelijk tevreden met het resultaat moet ik zeggen :)

Download:
Pet Semetary Hard Cover (http://wieringen.dyndns.org/arjan/Pet%20Semetary%20Hard%20Mix%202.mp3)

Tips? Suggesties?

andy
18 februari 2006, 21:12
Ik opende de file even met vreze, want Pet Semetary is ook een van mijn favoriete nummers. Maar ik werd aangenaam verrast. Die extra slaggitaar geeft het nummer idd wat meer pit.

armageddon
18 februari 2006, 21:36
Bedankt :)
Ik ben alleen benieuwd of iemand tips heeft wat ik kan doen met het chorus-solo geluidje.

treblemaster
20 februari 2006, 00:24
Erg goed gedaan! :)