PDA

View Full Version : bassist zoekt band



HIMrazorblade
18 februari 2006, 16:30
Ik zoek een leuke band om in te komen bassen.
Ik zoek professioneel ingestelde muzikanten die het leuk vinden om muziek te
maken en eigen nummers kunnen schrijven.
Ik heb zelf professionele aparatuur.
Ik speel een jaar of vijf en ben op zoek naar een band die uitdagende muziek
durft te spelen. Bijv. niet alleen 4/4 maten, maar experimenteren met
verschillende maatsoorten in één nummer.
Ik ben niet op zoek naar een punk of death metal band o.i.d.
Ik zoek een technische band wat ook nog redelijk in het gehoor klinkt voor het
brede publiek. Ik sta open voor verschillende muziekstijlen..
Enkele bands die mijn interesse hebben:

Rush
Symphony X
Queens of the Stoneage
U2
etc.
Mijn muzieksmaak is erg breed.

Ik ben zelf 21 en ik zoek bandleden die ongeveer die leeftijd hebben.
Het liefst omgeving Leiden, maar ik ben redelijk verplaatsbaar!
Stuur me een mailtje voor vragen etc!!

BEHINDTHEWAVES
26 februari 2006, 21:18
Hey,
Zonde dat je voor ons zo ver uit de buurt woont!
Want volgens mij had het namelijk wel iets kunnen worden. We zijn een jonge band (22 jaar) uit Velsen. We maken Post-rock. Dus nummers waarbij het in eerste instantie om de sfeer gaat. Het is ook puur instrumentaal en willen live gebruik gaan maken van geprojecteerde beelden. Om zo doormiddel van beeld en geluid een verhaal te vertellen ipv zang.
Wat wij ook in ieder nummer doen is switchen van maatsoort. Maar wel op zo'n manier dat het goed blijft klinken.
We hebben een eigen oefenruimte in IJmuiden (vlakbij Haarlem aan de kust) waar we woensdagavond en zondags altijd oefenen. We zijn nu al een tijdje opzoek naar een bassist. Die muzikaal en qua persoon op 1 lijn met ons ligt en die net als wij er voor wilt gaan! Eerst een goede strakke set neerzetten en dan flink gaan touren en spelen!
So.....

MZZL Maurice

HIMrazorblade
1 maart 2006, 12:12
Heeej Maurice,

Bedankt voor je bericht. Klinkt als een goed idee! Ik doe zelf de opleiding, Multimedia Vormgeving en ik heb wel enige ervaring met 3dsMax en After Effects.
Maar Post-rock zegt me niet zoveel, ik ken de bands eigenlijk ook niet die je in een andere bericht op dit forum had neer gezet. Ik heb zelf niet echt een traditioneel basgeluid. Ik weet niet of dat bij deze muziekstroming past. Ik heb wat opgenomen:
http://www.webstudio10-nl.nl02.members.pcextreme.nl/lavilla2.mp3
(overigens is dit nummer niet van mijzelf, heb alleen de originele baslijn weg gefilterd en er zelf overheen gespeeld. Ik val pas in bij 1.35)

Het is voor mij net even iets te ver uit de buurt en op zondag oefenen ligt me ook niet zo. Maar goed, ik denk wel dat jullie wel een andere bassist kunnen vinden en jullie zouden best ver kunnen komen!
Succes!

Mzzl,
Philip

BEHINDTHEWAVES
2 maart 2006, 00:50
Hey man,
Ik heb net je baslijn gehoord onder dat ene nummer wat op het net staat. Maar ik denk dat je gewoon een keer langs moet komen!
Ik denk zeker wel dat het je bevalt wat wij maken. Misschien kan je me mailen, zodat we jou wat muziek van ons door kunnen sturen. En je zo hopelijk kunnen overtuigen om een keer me te spelen. We hebben namelijk wel al een aantal nummers klaar staan. Dus laat het ons maar horen!
mause7@hotmail.com

Hopelijk horen we nog wat van je!

pasquale_ci
5 maart 2006, 00:33
spijtig dat je zover woont..het groep waar ik in speel doet juist wat je hier neergtypt hebt...wij zijn 2 jonges van 19 jaar di een groep hebben opgericht!Wij hebben heel veel ideen, we hebben al eigen nummers en wij spele rock, geen hard rock maar in de aard van u2 eigelijk. Wij zijn van Genk (Belgie,Limburg) en zijn echt dringend op zoe, naar een bassist. maarja spijtig van je afstand. groetjes

maykelteske
18 oktober 2006, 11:59
Ey,

Ik las net pas dit bericht.
Het is alweer een tijdje geleden dat je dat berichtje geplaatst had, maar zoek je nog een band?
Ik wil samen met mijn broer een eigenwerkband oprichten, stijl: Pop/rock.
We willen zelf een eigen sound en stijl creeeren.
Wij zijn toetsenist en gitarist (beide 20 jaar) en zoeken dus nog een drummer, bassist en zanger(es).
We zoeken serieuze en creatieve muzikanten die dus hun eigen inbreng hebben in de muziek.
We komen uit Leiden.

Laat me maar horen of je nog op zoek bent.

Groetjes,

Maykel Teske

Ben jtm
5 maart 2007, 23:56
Hoi,

Wij een leuke band uit Katwijk aan zee zoeken een bassist.
We spelen wat oudere rock muziek o.a. creedense, niel young, stones en zo.
We zijn allemaal erg gedreven muzikanten. Als je nog een band zoekt zou je zeker even moeten mailen.

Justinschut
14 maart 2007, 02:10
Hey,

Mijn band Under Destruction zoekt op het moment een bassist. We spelen Rock/Metal beetje in de stijl van Metallica en wat melodische stukken enzo.
We zijn rond de 20/21 jaar en zijn al 3 jaar met deze band bezig en hebben de nodig optredens e.d. achter de rug.

Op onze site kun je wat nummers vinden.. de nummers op de audio page zijn oud en wat simpel, de nieuwe nummers zitten veel beter en interessanter in elkaar en zijn melodischer. Laat maar wat horen als je interesse hebt.
greetz,

Justin

http://www.UnderDestruction.tk
msn/mail: JPD_S @ hotmail com

skapelski
3 januari 2009, 03:22
Hey,

ik zie dat het al een tijdje geleden is ;) Mijn vraag is of je nog bandloos bent? Zo niet is de band die we nu opstarten wat voor jou. We komen o.a. uit Ede en Utrecht en hebben al aardig wat podium ervaring (Dewi Idols, Epica, Mindfold, Borush etc waren de bands waar de muzikanten in het voor prog. van stonden).

De richting die we op gaan is erg breed qua wat we luisteren, maar dat vormt snel genoeg. Mudvayne, Nickelback, Stereomud, Disturbed, AlterBridge en bijv Silverchair zijn bands waar we door beinvloed zijn.

Hoop snel iets van je te horen!


Greetz Sander

MentalSweat
22 februari 2011, 22:44
He dude, wij zijn Mental Sweat en wij zijn een rockband uit Rijnsburg.
We spelen eigen nummers maar ook covers van de Foo Fighters, Oasis, Coldplay, Kane etc. We zoeken een bassist, dus als je het wat lijkt moet je maar ff reageren.

Groet,
Mental Sweat
www.mentalsweat.nl