PDA

View Full Version : Meest ideale buizencombo



Shifty
18 februari 2006, 14:41
Ik zou graag jullie advies willen wat voor jullie de beste combo is voor 900 euro max.

Ik heb momenteel een Koch Twintone 1 + 2 X 12" V30 Cab, maar wil over op een combo. Ik woon in een bovenwoning en ik word een beetje maf van dat gesjouw met die cab. Nou kan ik wel overstappen op een Twintone combo, maar ik ben ook wel benieuwd naar andere combo's.

Ik heb al even wat rond gezocht. Ik zat te denken aan een Fender Blues Deluxe Reissue, maar ga ik er dan hard op achteruit? Ik hoef in principe maar 1 kanaal, zolang de clean maar super is.

Als jullie meer ideeën hebben dan hoor ik die graag ;)

Orpheo
18 februari 2006, 14:53
Ik zou graag jullie advies willen wat voor jullie de beste combo is voor 900 euro max.

Ik heb momenteel een Koch Twintone 1 + 2 X 12" V30 Cab, maar wil over op een combo. Ik woon in een bovenwoning en ik word een beetje maf van dat gesjouw met die cab. Nou kan ik wel overstappen op een Twintone combo, maar ik ben ook wel benieuwd naar andere combo's.

Ik heb al even wat rond gezocht. Ik zat te denken aan een Fender Blues Deluxe Reissue, maar ga ik er dan hard op achteruit? Ik hoef in principe maar 1 kanaal, zolang de clean maar super is.

Als jullie meer ideeën hebben dan hoor ik die graag ;)
imo ga je erop achteruit met die blues deluxe reissue... ik zou dan gaan voor de koch studiotone :D combo,als vanzelf

arjanb01
18 februari 2006, 15:13
inderdaad, ook mijn advies OVERSTAPPEN OP KOCH STUDIOTONE. Dat ding weegt nog geen 15 kg en is prima in de kofferbak van je auto te vervoeren, dus geen gebreek in je auto.
Maar het belangrijkste: de tooooooneeeee waanzinnig ding !

Shifty
18 februari 2006, 15:16
Is een Koch Studiotone een beetje geschikt om op te treden?

Wat kosten die dingen nieuw of tweedehands? (worden ze tweedehands eigenlijk wel aangeboden?)

arjanb01
18 februari 2006, 15:22
2e hands zijn die dingen rond de 600-800 euro. Nieuw kost ie iets van 1100 euro.
Live zeer geschikt, ik gebruik em ook. Er zit een recording ingang in die je met een jack/tulp kabel in de mengtafel prikt. En je kan het zaalgeluid van je versterker zo aanpassen aan de achterkant van de versterker (waar dus ook die recording ingang inzit) naar smaak met een knopje: 1x12 instelling door de zaal jagen of 4x12 instelling (blaast de plinten uit de muur van de zaal, die instelling gebruik ikzelf).
Daarnaast kan je met een schuifje een off-axis stand of een on-axis microfoon stand instellen (ook op de achterkant), waarmee je de warmte van het zaalgeluid bepaald. Zoals je misschien weet, off-axis is warmer dan on-axis (wat scherper).
Succes met je eventuele aankoop, ik gebruik de versterker nu anderhalf jaar en ik wil niks anders meer. Voor optredens dus ruimschoots voldoende. Bovendien blaast het scheurkanaal je broekspijpen aan flarden, hahaha....

Shifty
18 februari 2006, 15:36
Ik vraag me keer op keer af waarom ik er op achteruit ga wanneer ik een blues deluxe aanschaf. Is die technisch minder ofzo? De tone lijkt me toch meer dan goed?

Ik zal me 's gaan inlezen op die studiotone. Als die gig/oefenruimte waardig is dan lijkt me dat ook een goede kandidaat.

En ik zie ook regelmatig Mesa Boogie voorbij komen, iemand daar ervaring mee? Of zie ik nog een amp over het hoofd?

arjanb01
18 februari 2006, 15:39
mesa boogie heeft niet zo'n goeie prijs/kwaliteitverhouding, scheurkanaal is goed maar het cleane kanaal vind ik veel minder dan bij koch, vooral bij de kleiner combo's van mesa.
En aangezien je al koch bespeler bent lijkt het me logisch om naar een studiotone over te stappen.
Die fender blues de luxe heeft clean een goed geluid maar het tweede kanaal vind ik zelf prut, weinig gain, klinkt te ''lief''. Bovendien heb je dan die talloze aansluitmogelijkheden niet die de studiotone WEL heeft.

Shifty
18 februari 2006, 17:22
Blijft die Koch Studiotone ook op hogere (lees: gig/oefenruimte) volumes nog een beetje clean of begint 'ie echt te crunchen? Lijkt me toch wel met 20 watt??

Thijssie
18 februari 2006, 17:44
mesa boogie heeft niet zo'n goeie prijs/kwaliteitverhouding, scheurkanaal is goed maar het cleane kanaal vind ik veel minder dan bij koch, vooral bij de kleiner combo's van mesa.

Hmmm, vreemd.

Ik heb indertijd mijn Mesa Studio .22+ een avondje naast een twin-tone mogen testen en ik vond het clean van de mesa een stuk beter. De koch had wel meer ballen maar wat dat betreft mag je 2x6l6 niet met 2xel84 vergelijken. Het clean van de mesa was veel levendiger, de twin-tone klonk haast klinisch en koud naast de studio .22+

arjanb01
18 februari 2006, 18:42
Blijft die Koch Studiotone ook op hogere (lees: gig/oefenruimte) volumes nog een beetje clean of begint 'ie echt te crunchen? Lijkt me toch wel met 20 watt??

clean blijft de studiotone strak, ook met 20 watt. Wattage zegt niets over het cleane geluid bij deze versterker. Er zit namelijk een nieuw ontwikkelde Jensen Speaker in, en niet de celestions die toendertijd in de Twintone zaten (nu ook vervangen door Jensens).
Dus clean verbeterd. Maar goed, aan jou de keuze. Je bent een Koch speler, dus de studiotone lijkt me een logischere stap dan naar een Fender Blues de Luxe over te stappen.
Hoor de Studiotone en overtuig jezelf !

Shifty
18 februari 2006, 18:48
Ik ga maandag meteen naar de lokale muziekboer voor een testje :)

Thanx!

Mitch
18 februari 2006, 20:09
Hmmm, vreemd.

Ik heb indertijd mijn Mesa Studio .22+ een avondje naast een twin-tone mogen testen en ik vond het clean van de mesa een stuk beter. .... Het clean van de mesa was veel levendiger, de twin-tone klonk haast klinisch en koud naast de studio .22+

Da's absoluut een kwestie van smaak. Ik ben het roerend met je eens, maar de 'gangbare' mening hier is dat het clean van de Twintone erg mooi en warm is.

tillens
18 februari 2006, 20:32
Ik vind koch altijd een beetje klinisch over komen. Is een laney vc 30 niets? of een jtm 30 van marshall? beide klein van formaat, een hele mooie clean ( zeker met teles) een hele fijne overdrive..


peter.

arjanb01
18 februari 2006, 20:32
Ik ga maandag meteen naar de lokale muziekboer voor een testje :)

Thanx!

Prima ! overtuig jezelf, en een bijkomend voordeel is dat je je rug niet kapot tilt ! veel succes ermee !

een mede koch gebruiker ! :hippie:

Dude
18 februari 2006, 20:43
mijn ideale versterker (combo) is de tsl 60...

lekker in de band,

mijn studiotone is great, wat ik alleen ERG mis is een 3e volume kanaal... die od+ voegt geen volume toe en das effe jammer

Shifty
18 februari 2006, 20:45
Idd een leuk bijkomend voordeel :D ... Koch is toch wel super hoor! Ik wil alleen dat ik 'm makkelijk kan verplaatsen en dus ook boven op m'n kamer er op kan spelen.

Anders kan ik altijd nog een Twintone combo aanschaffen, maar zo'n studiotone lijkt toch nóg meer mijn ding :)

Nu m'n huidige set verkopen .... *hint*

Iedereen bedankt voor jullie advies ;)

drap
18 februari 2006, 20:48
mijn ideale versterker (combo) is de tsl 60...

lekker in de band,

mijn studiotone is great, wat ik alleen ERG mis is een 3e volume kanaal... die od+ voegt geen volume toe en das effe jammer

Kijk, eindelijk 1 met verstand van goeie versterkers :D + dat dat ding nog draagbaarder is als m'n AVT275 want dat ding is me heavy. Ik vind ze d'r niet heel mooi uitzien, maar who cares. Uiterlijk is niet alles (ik wou dat vrouwen er ook zo over dachten :D )

Punt
18 februari 2006, 20:53
Nog +1 voor studiotone, weegt 15 kg, (ik moet ook 50 treden) en is echt een prima amp. Mijn mainamp is een Bogner Shiva, ideaal voor wat grotere gigs voor mij, maar ik speel net zo lekker op de Strudiotone, mogelijk lekkerder omdat de Shiva heel onverbiddelijk is.
In de repetitieruimte met bas en drum erbij staat het volume op 11 uur.

Ga hem gewoon testen.

Shifty
18 februari 2006, 20:54
Ik heb volgens mij 's een DSL geprobeerd, das toch de 2 kanaals versie? Ik kon er toen geen bruikbaar geluid uithalen, maar das denk ik omdat ik een ander soort geluid zoek. Marshall is gewoon net mijn ding. (die scheur van die oude jmp's is trouwens wel gaaf... AC/DC rock :))

PUNT: Blaas je dat ding niet op als ie op 11 staat??? Wat voor style muziek speel je?

Punt
18 februari 2006, 21:22
PUNT: Blaas je dat ding niet op als ie op 11 staat??? Wat voor style muziek speel je?

eh, ik zei 11 UUR da's nog niet op de helft :)

Ik speel blues en classic rock, soms wat jazzy met neck pickup en cleane tonen. Gaat allemaal prima. De Stduitone heeft EL84 eindbuizen (Vox) Marshall heeft EL34.

Er zit een goede line out op met speaker sumilatie (je kan 2 soorten cabs kiezen en ook 2 mic plaatsingen) kun je zo doorpluggen op een mengtafel oid.

Anders Destium
18 februari 2006, 21:37
Er staat een Powertone combo op gitaarmarkt, misschien is dat iets?

Ik zou zelf overwegen om te gaan voor een Studiotone of Twintone als ik jou was. De Twintone heeft een sound om u tegen te zeggen (dat wist je natuurlijk al) en is als combo nog goed te hanteren!

Shifty
18 februari 2006, 21:37
Ow sorry haha verkeerd gelezen :D LOL

Ik schrok al :P Maar dan heeft 'ie dus nog behoorlijk wat over!

Dat vind ik toch ook wel weer belangrijk ;)

Wat betreft die powertone, das niets voor mij... veel te oversized :) waarschijnlijk ook weer niet te tillen... nee dan ga ik idd liever voor een twintone of studiotone combo.

drap
18 februari 2006, 21:41
Kijk, eindelijk 1 met verstand van goeie versterkers :D + dat dat ding nog draagbaarder is als m'n AVT275 want dat ding is me heavy. Ik vind ze d'r niet heel mooi uitzien, maar who cares. Uiterlijk is niet alles (ik wou dat vrouwen er ook zo over dachten :D )

Oeps... ik moet op m'n eigen woorden terug komen... ik heb namelijk een JTM60 en niet een TSL... solly... :confused:

Orpheo
18 februari 2006, 21:55
de studiotone combo kost nieuw 900 euro ofzo guys... niet 1100! das de twintone.

ff tussendoor:

de lekkerste combo voor clean vind ik de twin reverb, en eigenlijk ook de mesa mark 1....

Shifty
18 februari 2006, 22:07
Wordt de Studiotone standaard met footswitch geleverd? Zo niet, wat kost zo'n footswitch dan extra?

Dude
18 februari 2006, 22:12
nee zit er standaard bij

Nicci
18 februari 2006, 22:22
Da's absoluut een kwestie van smaak. Ik ben het roerend met je eens, maar de 'gangbare' mening hier is dat het clean van de Twintone erg mooi en warm is.

ik heb een Twintone en neig ook om het ermee eens te zijn. ik vind de TT prima klinken, maar om die clean nu warm te noemen gaat me wat ver.

arjanb01
18 februari 2006, 23:08
Wordt de Studiotone standaard met footswitch geleverd? Zo niet, wat kost zo'n footswitch dan extra?

Footswitch wordt er niet standaard bijgeleverd. Kost 95 euro ofzoiets extra. Naja, dat kan er wel bij toch ?
Verder briljante versterker die je plinten uit de muur blaast als het moet !

ziggie
18 februari 2006, 23:48
Footswitch zit er tegenwoordig WEL standaard bij. Vroeger niet. Koch heeft alleen zijn website en folders nog steeds niet aangepast.

Shifty
19 februari 2006, 21:49
Ik heb in het begin van dit topic mijn voorkeur voor Fender Blues vermeld, maar ik hoor her en der dat die reissues niet juh van het zijn.

Nu kan ik aan een Fender Blues Deluxe USA komen van ca 8 jaar oud. Helemaal in top staat.

Zijn deze amps nu beter dan de reissues en wat zijn ze ongeveer waard in mint conditie? Is dit dan een betere keuze??

Ps. Morgen wordt de studiotone getest, als 'ie op voorraad is :)

Droffie
20 februari 2006, 10:23
Ik heb in het begin van dit topic mijn voorkeur voor Fender Blues vermeld, maar ik hoor her en der dat die reissues niet juh van het zijn.

Nu kan ik aan een Fender Blues Deluxe USA komen van ca 8 jaar oud. Helemaal in top staat.

Zijn deze amps nu beter dan de reissues en wat zijn ze ongeveer waard in mint conditie? Is dit dan een betere keuze??

Ps. Morgen wordt de studiotone getest, als 'ie op voorraad is :)

Test in de Gitarist was volgens mij niet best van de Fender Blues.

Twintone combo is overigens niet bepaald licht te noemen. Ik denk dat een topje met cab beter te vervoeren is.
Wat voor een cab zit er bij eigenlijk? met welke speaker

Shifty
20 februari 2006, 16:04
Hey Droffie, Er zit een 2x12" speakercab bij met Vintage 30 speakers.

Het is voornamelijk klote om ermee de trap op te gaan... het is een zwaar kreng :) ... maar wel met een tering goed geluid ;)

Het topje is goed te tillen. Misschien kan ik er beter een extra speakercab bij aanschaffen. een 1X12"....

Droffie
20 februari 2006, 16:07
Hey Droffie, Er zit een 2x12" speakercab bij met Vintage 30 speakers.

Het is voornamelijk klote om ermee de trap op te gaan... het is een zwaar kreng :) ... maar wel met een tering goed geluid ;)

Het topje is goed te tillen. Misschien kan ik er beter een extra speakercab bij aanschaffen. een 1X12"....

Precies...Koop er een 1x12 cabje bij en je hebt een veel hanteerbaarder setje dan de combo zelf.

Anders Destium
20 februari 2006, 16:18
Test in de Gitarist was volgens mij niet best van de Fender Blues.

Twintone combo is overigens niet bepaald licht te noemen. Ik denk dat een topje met cab beter te vervoeren is.
Wat voor een cab zit er bij eigenlijk? met welke speaker

Hij is niet heel licht maar ook niet overdreven zwaar hoor, de TT. Een groot voordeel is het formaat, een 1x12 is stukken hanteerbaarder dan een 2x12!

Droffie
20 februari 2006, 16:40
Hij is niet heel licht maar ook niet overdreven zwaar hoor, de TT. Een groot voordeel is het formaat, een 1x12 is stukken hanteerbaarder dan een 2x12!

Formaat is super...Ik gooi achter 'm in de kofferbak en mijn gitaren en attributen kunnen er gewoon bij.

Toaster
20 februari 2006, 16:47
op speurders staat een musicman 1 x 12

ik heb een musicman 2 x 10 maar bijvoorbeeld ook een powertone II

Ik moet eerlijk zeggen dat de musicman aangesloten op een 2x12 koch kabinet heel erg goed klinkt ( soms zelfs beter) de galm van dit combootje is ook magistraal.

Ik heb weleens voor sultans of swing speciaal de musicman gebruikt bij een optreden ipv de koch.


p.s. musicman en fender is wel de meest ideale combinatie hoor. met humbuckers breekt het gauw op.

DarknessAwaits
20 februari 2006, 17:11
Ik zou een extra 1x12 kastje erbij nemen, op gitaarmarkt staat een mooi mesa kastje voor zo'n 200 euro.

Hector_Tsolodimos
8 maart 2006, 11:58
Hmmm, vreemd.

Ik heb indertijd mijn Mesa Studio .22+ een avondje naast een twin-tone mogen testen en ik vond het clean van de mesa een stuk beter. De koch had wel meer ballen maar wat dat betreft mag je 2x6l6 niet met 2xel84 vergelijken. Het clean van de mesa was veel levendiger, de twin-tone klonk haast klinisch en koud naast de studio .22+

Mijn stiefvader heeft ook een MB studio .22 (of het een '+' is weet ik zo even niet..)
Klinkt echt grandioos

guhlenn
8 maart 2006, 13:47
heb beide, beide heel anders maar erg lekker.

arjanb01
8 maart 2006, 13:52
heb beide, beide heel anders maar erg lekker.

''Meest ideale'' buizencombo is moeilijk te bepalen. Wat ik de beste kleine buizencombo van de laatste jaren vind, is de koch studiotone. Je gooit em achter in de kofferbak, gitaren erbij klaar, zonder je auto af te moeten breken.
En bij grotere optredens lus je em naar de mengtafel, topgeluid en compacte gear. 8-)

Droffie
8 maart 2006, 13:54
''Meest ideale'' buizencombo is moeilijk te bepalen. Wat ik de beste kleine buizencombo van de laatste jaren vind, is de koch studiotone. Je gooit em achter in de kofferbak, gitaren erbij klaar, zonder je auto af te moeten breken.
En bij grotere optredens lus je em naar de mengtafel, topgeluid en compacte gear. 8-)

+1 met Twintone idem...

Al mijn shit past in mijn kofferbak. Geen centje pijn, ideaal...

arjanb01
8 maart 2006, 13:55
+1 met Twintone idem...

Al mijn shit past in mijn kofferbak. Geen centje pijn, ideaal...

inderdaad, en ik ben zelfs van plan een tweede studiotone te kopen, om een lekker stereogeluid te krijgen ! een geluid zo breed als de landkaart van amerika :rockon:

guhlenn
9 maart 2006, 12:02
hebben beide toch een 12"speaker dus even groot toch? net als de boogie?

Scali
9 maart 2006, 12:14
Of een Marshall 6101 :)
Heb je ook niet het probleem van de Studiotone. Je hebt gewoon 100w pure Marshall-power in een compact 1x12 huisje. Hang er eventueel een 4x12 aan als die op het podium staat... of twee :)
Ander voordeel is dat je Marshall-tone hebt ipv Koch-tone :)

Enige nadeel is misschien dat ie wat zwaar is. Maar door de handgrepen aan de zijkant goed te tillen.

Droffie
9 maart 2006, 12:25
Of een Marshall 6101 :)
Heb je ook niet het probleem van de Studiotone. Je hebt gewoon 100w pure Marshall-power in een compact 1x12 huisje. Hang er eventueel een 4x12 aan als die op het podium staat... of twee :)
Ander voordeel is dat je Marshall-tone hebt ipv Koch-tone :)

Enige nadeel is misschien dat ie wat zwaar is. Maar door de handgrepen aan de zijkant goed te tillen.

Over wat voor een Studiotone probleem heb je 't dan?

Imo is 100 watt veelste veel...De 6101 veelste zwaar...een groot nadeel is, Marshall tone tov van Koch tone.
Koch klinkt zoals Marshall zou moeten klinken...

Ik zou zeggen, probeer eens een Koch uit voordat je er over oordeelt.

Anders Destium
9 maart 2006, 12:29
Ik heb ook veel liever een Koch tone dan een Marshall tone :)

Scali
9 maart 2006, 12:29
Over wat voor een Studiotone probleem heb je 't dan?

Dat ie weinig vermogen heeft. Als het een keer harder moet, gaat het niet.


Imo is 100 watt veelste veel...

Daarom kun je em ook op 50 of 25w zetten. Maar als het moet, heb je het vermogen wel.


Koch klinkt zoals Marshall zou moeten klinken...

Ik zou zeggen, probeer eens een Koch uit voordat je er over oordeelt.

Koch mocht willen dat ze zo goed waren... dan zouden ze vast ook populairder zijn. Buiten Nederland speelt er bijna niemand op die dingen, en bij de Nederlanders zullen er ook wel chauvinistische gevoelens meespelen.
Ik vind Koch gewoon niet zo geweldig. Beetje schel, beetje te 'korrelige' distortion, of hoe je het moet omschrijven.
Doe mij toch maar een 6101, daar kun je zo lekker veel mee.

Droffie
9 maart 2006, 13:00
Dat ie weinig vermogen heeft. Als het een keer harder moet, gaat het niet.Daarom kun je em ook op 50 of 25w zetten. Maar als het moet, heb je het vermogen wel.
Ja goed advies, koop een 100watt buizen brul boei en zet 'm 50w. Zo'n switch zat ook op mijn JCM900 maar dan klinkt ie toch echt nergens meer naar. De Studiotone kan hard zat, geloof me...


Koch mocht willen dat ze zo goed waren... dan zouden ze vast ook populairder zijn. Buiten Nederland speelt er bijna niemand op die dingen,
Koch doet nog niet zo lang mee als Marshall dus is dat ook niet zo gek. Ze verkopen wel steeds meer in 't buitenland.
Laten dit nog een over 40 jaar bespreken en kijken of Koch net zo groot is als Marshall.


en bij de Nederlanders zullen er ook wel chauvinistische gevoelens meespelen.
Whahahahahahahahaha hahahahahaha.


Ik vind Koch gewoon niet zo geweldig. Beetje schel, beetje te 'korrelige' distortion, of hoe je het moet omschrijven.
Doe mij toch maar een 6101, daar kun je zo lekker veel mee.

je lult echt uit je nek...Koch een korrelige distortion. Dat is nou juist het probleem van Marshall. De Marshall die ook maar in de schaduw kan staan van een Powertone moet nog uitgevonden worden.
Probeer nou eens een Koch uit voordat je wat roept.
Je hebt geen idee hoe die dingen klinken...

arjanb01
9 maart 2006, 13:08
Ja goed advies, koop een 100watt buizen brul boei en zet 'm 50w. Zo'n switch zat ook op mijn JCM900 maar dan klinkt ie toch echt nergens meer naar. De Studiotone kan hard zat, geloof me...


Koch doet nog niet zo lang mee als Marshall dus is dat ook niet zo gek. Ze verkopen wel steeds meer in 't buitenland.
Laten dit nog een over 40 jaar bespreken en kijken of Koch net zo groot is als Marshall.


Whahahahahahahahaha hahahahahaha.



je lult echt uit je nek...Koch een korrelige distortion. Dat is nou juist het probleem van Marshall. De Marshall die ook maar in de schaduw kan staan van een Powertone moet nog uitgevonden worden.
Probeer nou eens een Koch uit voordat je wat roept.
Je hebt geen idee hoe die dingen klinken...

idd, scali, je lult uit je nek. Koch versterkers zullen over 40 jaar verzamelaars worden !
En ik vind koch versterkers ook kwalitatief beter. Vergelijk alleen de footswitch al van een koch en een marshall, ben je toch uitgeluld ! :rockon:

Scali
9 maart 2006, 13:09
Ja goed advies, koop een 100watt buizen brul boei en zet 'm 50w. Zo'n switch zat ook op mijn JCM900 maar dan klinkt ie toch echt nergens meer naar. De Studiotone kan hard zat, geloof me...

Een 6101 is dan ook geen JCM900.
En ik heb her en der toch echt klachten gehoord van Studiotone-gebruikers wat betreft het beperkte volume.


Koch doet nog niet zo lang mee als Marshall dus is dat ook niet zo gek. Ze verkopen wel steeds meer in 't buitenland.
Laten dit nog een over 40 jaar bespreken en kijken of Koch net zo groot is als Marshall.

Wat denk je zelf?


Probeer nou eens een Koch uit voordat je wat roept.
Je hebt geen idee hoe die dingen klinken...

Ik heb Kochs geprobeerd, ik vind ze niet zo geweldig. Heb jij weleens een 6101 geprobeerd? Lijkt me niet, aangezien je conclusies trekt adhv een JCM900, wat toch een hele andere versterker is.

Scali
9 maart 2006, 13:10
idd, scali, je lult uit je nek. Koch versterkers zullen over 40 jaar verzamelaars worden !
En ik vind koch versterkers ook kwalitatief beter. Vergelijk alleen de footswitch al van een koch en een marshall, ben je toch uitgeluld ! :rockon:

Wat is er mis met de Marshall footswitch? Ik gebruik em niet, want ik doe aan midi, dus ik heb me daar nooit zo in verdiept.
Hoe is de midi bij Koch?

arjanb01
9 maart 2006, 13:15
Wat is er mis met de Marshall footswitch? Ik gebruik em niet, want ik doe aan midi, dus ik heb me daar nooit zo in verdiept.
Hoe is de midi bij Koch?

midi is prima bij koch, gebruik een tc g-major met midi pedaal (Behringer FCB serie), prima te schakelen verder van kanaal 1 naar 2 ! No complaints !
En ik hoef mn auto niet af te breken als ik naar een gig of repetitie moet. Kan allemaal in de kofferbak (de studio en twintone).
En voor een breed geluid in de zaal, neem de recording output en de 4x12 instelling achterop de studiotone. Wat een geluid, zo breed als de landkaart van de VS. En zo breed als een dikke amerikaan ! :rockon:

arjanb01
9 maart 2006, 13:20
o ja, en opnames met een buizenversterker prut ??? Probeer ook weer die studiotone, via die recording ingang naar de mengtafel, retestrak en stil ook op distortion volume/geluid. Ideaal ook voor opnames dus, dus weg met de digitale modelling prut in de studio... hahahahaha ik lijk wel een medewerker van Koch ! :rockon:

Scali
9 maart 2006, 13:23
Volgens mij zit er geen midi op de Studiotone, maar dat kan aan mij liggen hoor...

Scali
9 maart 2006, 13:25
o ja, en opnames met een buizenversterker prut ??? Probeer ook weer die studiotone, via die recording ingang naar de mengtafel, retestrak en stil ook op distortion volume/geluid. Ideaal ook voor opnames dus, dus weg met de digitale modelling prut in de studio...

Laat maar eens horen. Ik vind de compensated output van m'm Marshall ook best okee, maar in de studio zou ik toch voor de microfoon gaan.
Ben benieuwd of de Koch beter is.

guhlenn
9 maart 2006, 13:43
Een ding; de enige echte klacht over de 6101 is dat ie zo fokking heet word dat er dingen stuk gaan VANWEGE die 100 watt ... Maar dat vermeld je maar even niet. Verstandig.

arjanb01
9 maart 2006, 13:49
Laat maar eens horen. Ik vind de compensated output van m'm Marshall ook best okee, maar in de studio zou ik toch voor de microfoon gaan.
Ben benieuwd of de Koch beter is.

test het zou ik zeggen... heb hier geen mp3 faciliteit op mn pc weet sowieso niet hoe dat moet, erg he ? :hippie:

Scali
9 maart 2006, 14:03
Een ding; de enige echte klacht over de 6101 is dat ie zo fokking heet word dat er dingen stuk gaan VANWEGE die 100 watt ... Maar dat vermeld je maar even niet. Verstandig.

De mijne is nog nooit kapot geweest.
En een ventilatortje is zo ingebouwd. Is soms al gedaan als je em tweedehands koopt.
Vond ik het vermelden inderdaad niet waard.

Scali
9 maart 2006, 14:28
test het zou ik zeggen... heb hier geen mp3 faciliteit op mn pc weet sowieso niet hoe dat moet, erg he ? :hippie:

Probeer hem eerst zelf maar eens, dan hoor ik wel of ie zo goed is als jij blijkbaar van horen zeggen hebt.

arjanb01
9 maart 2006, 14:32
Probeer hem eerst zelf maar eens, dan hoor ik wel of ie zo goed is als jij blijkbaar van horen zeggen hebt.

ik hem em zelf joh ! anders zou ik hier geen promopraatje houden voor Koch ! Die Studiotone is gewoon bruut en handzaam. Maar goed tis smaak natuurlijk en mijn beleving ! :rockon:

Scali
9 maart 2006, 14:39
ik hem em zelf joh ! anders zou ik hier geen promopraatje houden voor Koch ! Die Studiotone is gewoon bruut en handzaam. Maar goed tis smaak natuurlijk en mijn beleving ! :rockon:

Ik heb het over die speakersim dus. Het is voor jou veel makkelijker om te testen dan voor mij, want jij hebt dat ding al.

guhlenn
9 maart 2006, 14:41
gek he hoe jij info die je niet goed uitkomt consequent negeerd of achterhoudt?

arjanb01
9 maart 2006, 14:41
Ik heb het over die speakersim dus. Het is voor jou veel makkelijker om te testen dan voor mij, want jij hebt dat ding al.


oke, bedoelde je dat... ja dat is waar ja... maar ik heb geen opnames van mn live optredens met deze amp. Probleem..... maar neem maar van mij aan dat die 4x12 speakersim echt retestrak en goed klinkt ! Tenminste, wat ik tijdens mn optredens opvang vanuit de zaal naar het podium toe, briljant ! Maar goed, je zult em toch ff zelf moeten horen !
Ik zal in de toekomst ervoor zorgen dat ik opnames maak met dit ding !

Scali
9 maart 2006, 14:44
gek he hoe jij info die je niet goed uitkomt consequent negeerd of achterhoudt?

Zo consequent ben ik daar niet in, want als je de zoekfunctie gebruikt, zul je zien dat ik het in andere topics wel ter sprake heb gebracht.

guhlenn
9 maart 2006, 14:49
daarom. Want iemand die gewoon naar het fijnste combo vraagt, daar een antwoord op krijgt, waarop jij een veel beter combo weet, dan vermeld je natuurlijk niet dat die 100watt (een groot voordeel volgens jou) mogelijkerwijs wel eens een nadeel zou kunnen zijn.

Logisch :)

ps. ter verduidelijking; het ging dan ook niet om 'info', maar 'info die jou niet goed uitkomt' . Situatie afhankelijk he?

Scali
9 maart 2006, 15:24
Wat een onzin, ik heb er absoluut geen belang bij of de vraagsteller een Marshall 6101 koopt of niet. Dus heeft het niks te maken met het "mij goed uitkomen".
Ik geef slechts een terloops advies. Mocht de vraagsteller geinteresseerd zijn, dan wil ik er graag dieper op ingaan, maar tot dusverre heeft de vraagsteller geen interesse getoond, dus is het hele punt niet relevant.
Heb je nou echt niks beters te doen?

guhlenn
9 maart 2006, 15:28
Ik geef slechts een terloops advies.

ik ook :)


Heb je nou echt niks beters te doen?

nope. Jij wel?

Scali
9 maart 2006, 15:29
Ik wel ja, maar ik kan niet tegen valse beschuldigingen, dus wil ik dat graag even rechtzetten.

Silkguitarplayer
9 maart 2006, 15:35
Wat een ordinair geruzie zeg!!! De gemiddelde gitarist komt hier om het forum door te lezen en er terloops misschien ook nog eens iets te leren. Dat gezeik over je gelijk willen halen welke amp beter is slaat helemaal nergens op en het zou prettig zijn als hier wat aan gedaan wordt.....

Chiel
9 maart 2006, 15:50
Heb zelf een complete racksetup met als basis een CAE 3+ preamp, een VHT eindtrap en een stel BagEnd cabs. Echt een supersound en ik ben dan ook wel een beetje verwend.

Omdat ik alles in de vrachtwagen laat staan heb ik voor de gigs die ik niet met mijn eigen band doe sinds kort een Koch Studiotone. Werkelijk helemaal de BOMB! Gebruik hem enkel met een Delaypedaaltje in de FX-loop en een Wah tussen de gitaar en amp. That's it! Gitaar in de ene hand, Studiotone in de andere en het pedaalbordje in een rockbag om m'n nek. Echt een supertone die overal doorheen bijt en eigenlijk nooit schel of schreeuwerig is. De midshift en bright switches heb ik overigens wel beide op 'AAN' staan, want dat heeft ie absoluut nodig. Persoonlijk heb ik de Studiotone nog nooit over de helft gehad kwa volume. Gaat echt wel hard zat. De recording OUT feature is leuk, maar met een gemicte SM57 ervoor klinkt hij pas echt waanzinnig. Wat mij betreft dé combo van 2006!

arjanb01
9 maart 2006, 15:55
Heb zelf een complete racksetup met als basis een CAE 3+ preamp, een VHT eindtrap en een stel BagEnd cabs. Echt een supersound en ik ben dan ook wel een beetje verwend.

Omdat ik alles in de vrachtwagen laat staan heb ik voor de gigs die ik niet met mijn eigen band doe sinds kort een Koch Studiotone. Werkelijk helemaal de BOMB! Gebruik hem enkel met een Delaypedaaltje in de FX-loop en een Wah tussen de gitaar en amp. That's it! Gitaar in de ene hand, Studiotone in de andere en het pedaalbordje in een rockbag om m'n nek. Echt een supertone die overal doorheen bijt en eigenlijk nooit schel of schreeuwerig is. De midshift en bright switches heb ik overigens wel beide op 'AAN' staan, want dat heeft ie absoluut nodig. Persoonlijk heb ik de Studiotone nog nooit over de helft gehad kwa volume. Gaat echt wel hard zat. De recording OUT feature is leuk, maar met een gemicte SM57 ervoor klinkt hij pas echt waanzinnig. Wat mij betreft dé combo van 2006!


Helemaal mee eens, Chiel ! Ik gebruik de 2 kanalen, en een WAH pedaaltje tussen gitaar en versterker ! Plus de recording/4x12 instelling erbij. Mid-shift en Bright schakelaar heb ik aan ja... en heb het volume op 1/3 vaak, zowel clean als scheur... THE amp van 2006 idd ! :rockon:

Droffie
9 maart 2006, 19:46
@Scali:

Om eerlijk te zijn heb ik zeker wel een 6101 combo getest en zelfs bijna gekocht omdat ik wilde downsizen van mijn marshall stack naar handzame combo. Qua tone vind ik de 6100 één van de betere Marshalls maar qua gewicht zou ik er niet op vooruit gaan...Holy shit wat is dat ding zwaar.
100w had ik en vind ik gewoon te veel. Je moet 't met me eens zijn dat 't niet een lekker handzaam combootje is. Er zitten niet voor niets sidehandles op...;)

Mijn Twintone switched van 50w naar 25w met de powersoak en dat is een super feature zeker als je ook in kleine kroegen speelt.

Marshall crunch vind ik fijn maar distortion vind ik ze niet mooi. Koch blijft helder en gedefinieerd ook met veel gain en veel volume. Je weet gewoon niet wat je hoort als die kleine Twintone helemaal over z'n bout helpt op 't podium. Tone to die for.
Ik beoordeel amps meer op podium kwaliteiten en niet zo zeer op midi mogelijkheden, speakersims ed.
Ik ben van mening dat Koch echt gemaakt is om mee te giggen.

Tja en waarom Koch niet zoveel verkoopt als Marshall heeft met marktaandeel te maken en niet met kwaliteit. Dat weet je zelf ook wel als hoger opgeleide, toch?

Scali
9 maart 2006, 23:52
Mijn Twintone switched van 50w naar 25w met de powersoak en dat is een super feature zeker als je ook in kleine kroegen speelt.

De mijne staat ook meestal op 25w. Maar hij kan meer als dat moet, een StudioTone dus niet. Beetje lullig als je daar pas op het podium achterkomt.

Han S
10 maart 2006, 11:02
Dolf Koch stuurde mij eens een amp met een 4x12 kast om uit te proberen tijdens de opnamen van de Italiaanse metalband 'Even Vast'. Dat was echt een geweldig geluid, helemaal niks mis mee maar wel totaal anders dan Marshall, zwaarder en dieper.

Ik heb Dolf toen gesproken en hij vertelde mij dat ook Carlos Santana op een Koch speelt, deze versterkers kom je dus niet alleen hier tegen, The Gathering gebruikt ook Koch amps en gaan er de hele wereld me rond.

Wat ik ook opvallend vind aan de Koch amps is de manier waarop het is gebouwd en de afwerking.

arjanb01
10 maart 2006, 11:05
Dolf Koch stuurde mij eens een amp met een 4x12 kast om uit te proberen tijdens de opnamen van de Italiaanse metalband 'Even Vast'. Dat was echt een geweldig geluid, helemaal niks mis mee maar wel totaal anders dan Marshall, zwaarder en dieper.

Ik heb Dolf toen gesproken en hij vertelde mij dat ook Carlos Santana op een Koch speelt, deze versterkers kom je dus niet alleen hier tegen, The Gathering gebruikt ook Koch amps en gaan er de hele wereld me rond.

Wat ik ook opvallend vind aan de Koch amps is de manier waarop het is gebouwd en de afwerking.

Idd, elk model amp van koch is gewoon goed ! en ik ben zeer tevreden over hun service. Laatst had ik mn studiotone kapot, een van de trafo's ging kapot. Een bekend verschijnsel in de eerste series studiotones. Stuurde em op en binnen 2 weken klaar ! Topproduct, topservice en topbedrijf !
Alleen hoop ik niet dat ze te grootschalig worden, waardoor hun service minder kan worden ! En lekker in NL blijven produceren, zodat de exclusiviteit garant staat !
Kortom, topgeluid (ook de kleinere versterkers). :rockon:

Droffie
10 maart 2006, 11:12
Dolf Koch stuurde mij eens een amp met een 4x12 kast om uit te proberen tijdens de opnamen van de Italiaanse metalband 'Even Vast'. Dat was echt een geweldig geluid, helemaal niks mis mee maar wel totaal anders dan Marshall, zwaarder en dieper.
Vond je de Koch distortion korrelig zoals Scali het omschrijft?




Ik heb Dolf toen gesproken en hij vertelde mij dat ook Carlos Santana op een Koch speelt, deze versterkers kom je dus niet alleen hier tegen, The Gathering gebruikt ook Koch amps en gaan er de hele wereld me rond.

Paul Reed Smith speelt al jaren op een Multitone. Jou zou toch zeggen dat zo'n man wel gevoel voor tone heeft.



Wat ik ook opvallend vind aan de Koch amps is de manier waarop het is gebouwd en de afwerking.

opvallend positief of negatief?

Han S
10 maart 2006, 11:21
Het geluid van de Koch is bepaald niet 'korrellig', eerder strak en zeer krachtig.
De afwerking is van hoog nivo, gewoon prima voor elkaar.

Om verwarring te voorkomen: ik ben geen kennis of vriendje van Dolf en ik krijg geen commissie, het is gewoon mijn persoonlijke mening.

Laatst nog een bandje opgenomen waarvan de ene gitarist een Marshall JCM2000 (klopt dat?) had en de andere een Koch combo. Het is een groot verschil in geluid maar als je een geluid mag omschrijven als 'korrellig' dan was het de Marshall.

Overigens heb ik een JCM800 en die klinkt wel retestrak.

johantipker
10 maart 2006, 11:27
inderdaad, ook mijn advies OVERSTAPPEN OP KOCH STUDIOTONE. Dat ding weegt nog geen 15 kg en is prima in de kofferbak van je auto te vervoeren, dus geen gebreek in je auto.
Maar het belangrijkste: de tooooooneeeee waanzinnig ding !

Ben je creatief met hamer en zaag?

Ik heb vaak Willem Swikker gespeeld, hij heeft zijn hammond orgel en leslie box in verschillende delen gezaagd, en nieuw lichtgewicht kasten erom heen gemaakt,mooi blank gelakt, t lijkt net echt, maar is portabel, slimme vogel die Willem!


Je zou van je twintone een losse top + cab kunnen maken, of zelfs 2 cab's,
lichtgewicht hout en steunbalken,zodat je toch een ijzersterke construktie krijgt.

Droffie
10 maart 2006, 11:29
Het geluid van de Koch is bepaald niet 'korrellig', eerder strak en zeer krachtig.
De afwerking is van hoog nivo, gewoon prima voor elkaar.


Dat is mijn ervaring met mijn Twintone ook. Met sommige nummers gebruik ik veel gain op hoge volumes en hij blijft gedefinieerd en helder. Mijn ervaring met Marshall is dat ze dan nog wel eens verzuipen.



Overigens heb ik een JCM800 en die klinkt wel retestrak.


Heeft die JCM800 ook veel gain aan boord of maak je die met een booster?

Han S
10 maart 2006, 11:42
Heeft die JCM800 ook veel gain aan boord of maak je die met een booster?

Die 800 heeft eigenlijk te weinig gain voor de meeste gitaren, maar met een actieve gitaar gaat hij flink over de rooie.

Wat ik ook wel eens doe is de line out van de Valvestate in de low gain input van de JCM 800 pluggen. En die VS heeft gain zat plus een goede voortrap, het zwakke punt van de VS is de eindversterker.

Met die combinatie kun je scheuren als een F16, maar het is wel een heel ander geluid als een Koch.

Chiel
10 maart 2006, 12:56
Wat betreft de term 'korrelig', daar kan ik mij wel in vinden, hetzij in de vroegere modellen. De Powertone 1 heb ik zelf gehad en ik kreeg daar geen lekkere smoothy lead geluid uit. Zowel niet op het chrunch kanaal als op het leadkanaal. Kreeg meteen een 'bij in een potje' idee. Een Die Hard metal gitarist heeft die Powertone toen meegenomen en krijgt er echt een waanzinning dikke metal sound uit. Echter, een sound a la Lukather of Haaksma krijg je er echt niet uit. Dan wordt het al snel (inderdaad) te korrelig.

Echter; de nieuwe generatie amps zijn van een hele andere orde. De Powertone 2 klinkt beduidend beter als zijn oudere broertje en is ook veel breder inzetbaar. Hetzelfde geldt voor de duotone. Geweldige amp en erg veelzijdig. Van 'korrelig' is dan zeker geen sprake (of je moet de gain op 100% zetten en het volume op 10%, maar dan klinkt mijns inziens iedere amp 'korrelig').

arjanb01
10 maart 2006, 13:01
Wat betreft de term 'korrelig', daar kan ik mij wel in vinden, hetzij in de vroegere modellen. De Powertone 1 heb ik zelf gehad en ik kreeg daar geen lekkere smoothy lead geluid uit. Zowel niet op het chrunch kanaal als op het leadkanaal. Kreeg meteen een 'bij in een potje' idee. Een Die Hard metal gitarist heeft die Powertone toen meegenomen en krijgt er echt een waanzinning dikke metal sound uit. Echter, een sound a la Lukather of Haaksma krijg je er echt niet uit. Dan wordt het al snel (inderdaad) te korrelig.

Echter; de nieuwe generatie amps zijn van een hele andere orde. De Powertone 2 klinkt beduidend beter als zijn oudere broertje en is ook veel breder inzetbaar. Hetzelfde geldt voor de duotone. Geweldige amp en erg veelzijdig. Van 'korrelig' is dan zeker geen sprake (of je moet de gain op 100% zetten en het volume op 10%, maar dan klinkt mijns inziens iedere amp 'korrelig').

Duotone???? Is dat een nieuwe amp van koch ? Moet ik toch ff op de website kijken ! Verder voor de rest, uit ELK koch model krijg je een hele mooie smoothe overdrive uit echt ongelooflijk ! Had ik al gezegd dat ik enthousiast over de Kochs was ? 8-)

Droffie
10 maart 2006, 13:12
Duotone???? Is dat een nieuwe amp van koch ? Moet ik toch ff op de website kijken ! Verder voor de rest, uit ELK koch model krijg je een hele mooie smoothe overdrive uit echt ongelooflijk ! Had ik al gezegd dat ik enthousiast over de Kochs was ? 8-)

Hij zal de Twintone bedoelen.

Ik heb persoonlijk geen ervaring met de powertone maar ik heb uit verschillende reviews begrepen dat het een powerbak is geschikt voor metal/zware rock.
Idd heeft Koch een zogenaamd Koch randje aan de tone zitten waar je van moet houden. Ze snijden als een warm mes door de mix heen. Mijn eerste gig met de Twintone op 't podium was een openbaring. Ik had mezelf nog nooit zo goed gehoord op 't podium. Geluid was groots. Elke keer als je omkijkt naar je amp kan je moeilijk geloven dat al die tone en volume uit dat kleine kastje komt. Kan dan een glimlach niet onderdrukken als ik me bedenkt dat ik na de gig de hoes er overheentrek en het tonemonster achter in mijn auto keil en naar huis ga. En me rot lachen om mijn bassist die zich weer eens de pestpleuris kan zeulen met z'n stack.

Bassisten....Dommer kan gewoon niet....:seriousf:

arjanb01
10 maart 2006, 13:17
Hij zal de Twintone bedoelen.

Ik heb persoonlijk geen ervaring met de powertone maar ik heb uit verschillende reviews begrepen dat het een powerbak is geschikt voor metal/zware rock.
Idd heeft Koch een zogenaamd Koch randje aan de tone zitten waar je van moet houden. Ze snijden als een warm mes door de mix heen. Mijn eerste gig met de Twintone op 't podium was een openbaring. Ik had mezelf nog nooit zo goed gehoord op 't podium. Geluid was groots. Elke keer als je omkijkt naar je amp kan je moeilijk geloven dat al die tone en volume uit dat kleine kastje komt. Kan dan een glimlach niet onderdrukken als ik me bedenkt dat ik na de gig de hoes er overheentrek en het tonemonster achter in mijn auto keil en naar huis ga. En me rot lachen om mijn bassist die zich weer eens de pestpleuris kan zeulen met z'n stack.

Bassisten....Dommer kan gewoon niet....:seriousf:

HAHAHAHAHAHA helemaal mee eens. Ik dump mn kochje in de achterbak zonder mn auto af te breken, of een hernia te krijgen, mn axe erbij en mn wah pedaaltje mee, meer hoef ik niet. Top, top en nog een top !
Heb je trouwens ervaring met het doorlussen van 2 combos voor een stereo geluid ? Ik wil mss een 2e studiotone kopen voor stereo (breder) geluid.

Droffie
10 maart 2006, 13:40
Nej geen ervaring mee.

Het zal ongetwijfeld goed klinken. zeker als je er een stereo chorus tussen zet. Koch tone in tweevoud...:D

arjanb01
10 maart 2006, 13:42
Nej geen ervaring mee.

Het zal ongetwijfeld goed klinken. zeker als je er een stereo chorus tussen zet. Koch tone in tweevoud...:D

jammer, ik heb vaak deze vraag gesteld, maar nooit een bevredigend antwoord kunnen krijgen. vreemd.... maar stereo zou te gek zijn !

Wabbie
10 maart 2006, 13:47
Nou, de Powertone II is echt wel breder inzetbaar dan alleen voor brute metal hoor. Ik gebruik mijn PTII voor rock met een jazzmaster. Zit echt een wereldgeluid in, tis alleen soms ff oppassen dat je de rest van de band niet van het podium blaast. Maar das een kwestie van ff wennen dat je nu te veel wattjes hebt ipv te weinig. Maargoed, ik ben jarenlang een Marshall man geweest, maar ik zweer tegenwoordig bij Koch.
Enige nadeel van mijn huidige set is dat het wel zwaar is. Maargoed, gelukkig woon ik op de begane grond en zitten er wieltjes onder.

Anders Destium
10 maart 2006, 14:31
Ik ben zelf een fan van het geluid van de Powertone I, ik ben hoe dan ook een sucker voor "het Koch geluid" :) . Bij de nieuwere Powertones hebben ze de voicing aangepast, er zullen vast meer mensen op zitten te wachten maar ik heb liever die Koch-vibe! Ik moet zeggen dat ik zelf van zware metal tot 70er jaren symfo rock op speel, en mijn lead geluid is heerlijk smooth!

Droffie
10 maart 2006, 14:42
Ik ben zelf een fan van het geluid van de Powertone I, ik ben hoe dan ook een sucker voor "het Koch geluid" :) . Bij de nieuwere Powertones hebben ze de voicing aangepast, er zullen vast meer mensen op zitten te wachten maar ik heb liever die Koch-vibe! Ik moet zeggen dat ik zelf van zware metal tot 70er jaren symfo rock op speel, en mijn lead geluid is heerlijk smooth!

Klopt ja, hebben ze met de TwintoneII ook gedaan, heb ik meer over gelezen. Zelf nog niet ondervonden maar ik ga er binnenkort één proberen.

Nitefly7
28 maart 2006, 21:14
mijn ideale versterker (combo) is de tsl 60...

lekker in de band,

mijn studiotone is great, wat ik alleen ERG mis is een 3e volume kanaal... die od+ voegt geen volume toe en das effe jammer

...dat heb ik 'proberen' op te lossen met een Fulldrive II, Compnova en Keeley DS-1 (wtb: Digitech expression factory: daarin zitten nog eens 7 distortions/boost), maar in de regel gebruik ik de Fulldrive als 'n soort éxtra Koch-boost en speel ik ieder kanaal met Fulldrive 'on'...

....toch ga ik eerst spelen en draaien voordat ik 'n nieuw pedaal koop, hihi... :satisfie:

dus zit ik nog steeds met het probleem dat m'n 3e kanaal geen éxtra stoot geeft...

maar daar is dat kanaal mss ook niet voor bedoeld: het is een 3e kanaal en geen "verhoogd 2e kanaal"...

that being said, ik heb nog geen écht goede metalsound uit m'n Studiotone kunnen halen...maar ik zie nu dat m'n gain nog nooit verder dan 4,2 is gekomen:

+ 7 voor de Studiotone: m'n 'muscleboard', 3 gitaren (waaronder een Yamaha CPX) én m'n studiotone konden zondag hoppetee in-een-keer in de kofferbak van de Audi 80, niet de meest ruime kofferbak-auto voor 'n gitarist...



hiervoor had ik een Multitone (geruild voor 'n Godin LGX-SA) en die klonk wel iets heavier dan de studiotone (moet studiotone nog wat meer tweaken hoor...), maar die Multi- woog net zoveel als ikzelf...

ik gebruikte die Multitone ook altijd met een Loadbox, op standje 0,5w ofzo :rockon:


Studiotone is met 20w meer dan hard-genoeg voor mij, gemiddeld staat de gain nooit hoger dan 4 en de volumes niet hoger dan 4,5...

Het clean is Fender'ish en blijft eigenlijk ook erg clean, (volume nooit hoger dan 5 op de plaatsen waar ik speel), niet klinisch, maar inderdaad meer Hi-fi dan vintage...

ch2 is fantastisch als building block: volume terugnemen voor clean, volume van gitaar omhoog voor 'n crunch...

I like EL84's denk ik...

ch3 is gewoon ontzettend fijn als extra kanaal, maar mist eigenlijk een volume regeling, in de regel stel ik de volumes van de kanalen toch gelijk af...

maar ik voel me in deze 2 + 1 setting tóch beperkt....

het "Marshall geluid" is niks voor mij, 30th/6101/OUDE Valvestate serie vind ik nog wel bruikbaar genoeg...met de rest kan ik niet omgaan

Koch is gewoon te gek en met dat chauvinisme valt het wel mee, ik ben per slot van rekening nog altijd een Limburger.... :cooler:

Dude
28 maart 2006, 23:41
en mijn lead geluid is heerlijk smooth!


nouu.... laten we dat iets nuanceren... gezien de opname die ik gehoord heb mag je nog wel iets polijsten aan je "smoothness"

:soul:

Dude
28 maart 2006, 23:44
Joh die scali is gek... lekker laten lullen !

Ding is gewoon great, ik heb hem naast mn marshall 800 en tsl601, heb vroegah de 900 serie gehad, de sl-x en ook nog valvestates en ik zal altijd een marshall sucker blijven maar die koch blaast de marshalls op het overdrive kanaal qua "tone" compleet weg...





Doe mij toch maar een 6101, daar kun je zo lekker veel mee.

echt... WE WETEN INMIDDELS ALLEMAAL.... JA ALLEMAAL DAT JIJ EEN STRAKKE PLASSER KRIJGT VAN JE 6101 MAAR STOP NOU EENS DAT IN ELKE GODDAMN POST VAN JE TE BENOEMEN

sweet jesus.....

Scali
28 maart 2006, 23:54
Die post is van zo'n 3 weken geleden. Weet je zeker dat je niet al 3 weken dezelfde thread zit te lezen? Dan lijkt het inderdaad verdacht vaak over m'n 6101 te gaan, maar dat is dus niet zo.

Droffie
29 maart 2006, 00:06
Misschien moet je eens proberen wat minder te drinken dude...:D

Dude
29 maart 2006, 00:28
wellicht is dat het :hippie:




ffffffffffffffffffffffffffffpp.......




nee ik bedoelde dit maar poste het in een ander topic sorry

http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?searchid=60565

Wabbie
29 maart 2006, 09:22
Ik ben zelf een fan van het geluid van de Powertone I, ik ben hoe dan ook een sucker voor "het Koch geluid" :) . Bij de nieuwere Powertones hebben ze de voicing aangepast, er zullen vast meer mensen op zitten te wachten maar ik heb liever die Koch-vibe! Ik moet zeggen dat ik zelf van zware metal tot 70er jaren symfo rock op speel, en mijn lead geluid is heerlijk smooth!



Hmmm, dat wist ik niet. Nu ben ik dan wel eens benieuwd naar het verschil tussen het geluid van een PT1 en een PT2. Iemand clips toevallig?

Anders Destium
29 maart 2006, 10:36
nouu.... laten we dat iets nuanceren... gezien de opname die ik gehoord heb mag je nog wel iets polijsten aan je "smoothness"

:soul:

Dat was dan ook over mijn POD XT en niet mijn Koch...



>Wabbie

DML kan daar wel het een en ander over vertellen!

guhlenn
29 maart 2006, 10:37
het ligt aan jou hoor dude....


Iig niet aan scali LMAO

Droffie
29 maart 2006, 10:40
het ligt aan jou hoor dude....


Iig niet aan scali LMAO


Scali houdt zich aardig gedeisd heb ik 't idee...Heb al een tijdje geen geescalleerde topics gezien...

fullorder
29 maart 2006, 11:08
mijn studiotone is great, wat ik alleen ERG mis is een 3e volume kanaal... die od+ voegt geen volume toe en das effe jammer

heel erg makkelijk op te lossen met een goed od en boost pedaal. ;)

Droffie
29 maart 2006, 11:17
heel erg makkelijk op te lossen met een goed od en boost pedaal. ;)

Meestal geeft dat meer gain ipv meer volume. Op de Twintone zit een rythm/lead volume en is switchable...Super feature.

Nitefly7
29 maart 2006, 11:48
Meestal geeft dat meer gain ipv meer volume. Op de Twintone zit een rythm/lead volume en is switchable...Super feature.

yep, dat klopt, maar mijn ervaring is dat een Fulldrive II (zónder "boost" knop) een mooie clean/ch2/ch3 VOLUMEboost geeft waar heel goed mee te werken is... die FD2's worden nu écht vaak aangebonden 2ehands, ik weet niet waarom, het is een te gek pedaal (...kheb 'm ook 2ehands gekocht....)

de Twintone II heeft wel een parallele fx-loop (en natuurlijk een extra eq t.o.v de Studiotone)..



maar die 15 kg's van de Studiotone, gecombineerd met de 25 kg van m'n muscle/pedalboard :rockon: , zijn toch nét iets handzamer en flexibeler qua outputs...

(tenzij je Twintone combineert met een Loadbox..)