PDA

View Full Version : Moeilijk om andere muzikanten te vinden (pfff...)



Guinness
17 februari 2006, 23:16
Ik heb gemerkt dat het toch moeilijk is om andere muzikanten te vinden om weer iets te beginnen. Weet iemand nog sites om op rond te neuzen.
Sites waar ik wel eens op kijk zijn muzzy.nl, muzikantenbank.nl, muzikantenbank.net, SPL.nl en nog een paar mindere sites. Je spreekt wel eens iets af maar dan liggen de leeftijden, smaak of muzikaliteit te ver uitelkaar. Of het zijn coverbands.

Ikzelf ben een rockgitarist en ben 33jr. en na het stoppen van
mijn laatste band heb ik enorme zin om weer iets nieuws te
beginnen. Ik denk zelf aan stevige rockband (geen blues of
bluesrock invloeden) met alternatieve invloeden. Nummers
afwisselend met rustige dramatische stukken en harde pakkende
stevige stukken. Kick ass music....

Maar om het even kort te houden, ik heb dus wat nummers en
ideeen liggen die ik graag met een drummer en later andere muzikanten zou willen uitwerken in eerste instantie.

sannestouwdam
16 maart 2006, 13:27
je bent al de tweede lotgenoot die ik nu tegen kom.. valt niet mee he, een goede band vinden!!!

ik ben zanegres, 17 jaar. ik hou waarschijnlijk van iets rustigere muziek als ik het zo hoor.. mocht je toch wat willen horen, kan ik je wel wat op sturen. mail dan even naar
sanne.stouwdam@gmail.com

Strat1992
27 februari 2007, 22:41
ik woon in zeeuwsvlaanderen maar volgens mij hebben ze hier geen muziek of geen internet.. ik woon er pas en ben volgens mij de enige hier :)

Berik
3 maart 2007, 20:33
Ach... Ik zoek ook een band, genoeg hier. Maar allemaal van die schreeuw rag gitaar bandjes.
Ik wil ook wel hardere muziek maken maar moet ook nog leuk blijven;)

vulvasonic
4 maart 2007, 00:41
Ik heb gemerkt dat het toch moeilijk is om andere muzikanten te vinden om weer iets te beginnen. Weet iemand nog sites om op rond te neuzen.
Sites waar ik wel eens op kijk zijn muzzy.nl, muzikantenbank.nl, muzikantenbank.net, SPL.nl en nog een paar mindere sites. Je spreekt wel eens iets af maar dan liggen de leeftijden, smaak of muzikaliteit te ver uitelkaar. Of het zijn coverbands.

Ikzelf ben een rockgitarist en ben 33jr. en na het stoppen van
mijn laatste band heb ik enorme zin om weer iets nieuws te
beginnen. Ik denk zelf aan stevige rockband (geen blues of
bluesrock invloeden) met alternatieve invloeden. Nummers
afwisselend met rustige dramatische stukken en harde pakkende
stevige stukken. Kick ass music....

Maar om het even kort te houden, ik heb dus wat nummers en
ideeen liggen die ik graag met een drummer en later andere muzikanten zou willen uitwerken in eerste instantie.

Hoi Guinness,

Ik herken het probleem. En vrijwel iedereen krijgt er wel eens mee te maken. Zeker op jouw leeftijd is het lastig om een goede band bij elkaar te krijgen en eigen werk te gaan spelen. De betere muzikanten zijn meestal bezet, vaak bij goeddraaiende coverbands ed. En de mindere goden hebben hun spul aan de kant gezet en doen er niets meer aan, of ze zijn net als jij op zoek naar een band, maar willen er niet echt voor gaan, omdat ze inmiddels een baan hebben en kindertjes en noem maar op.
Voor alle duidelijkheid, ik ben zelf die leeftijd al lang gepassseerd en ik weet waar ik over spreek. Het is als het zoeken naar een speld in een hooiberg.

Met mij is het goed gekomen.

Als ik je 1 goede tip kan geven (en dat is meteen het enige kleine stukje advies wat ik te melden heb); zoek de scene uit je omgeving op!
Ga naar jammsessies en laat je kop daar zien. Niet 1 keer, maar iedere week. Spreek met mensen, klamp ze aan, geef ze een biertje en lul over muziek. Laat zelf ook eens zien wat je kan. Op een gegeven moment weet je precies wie wat kan, wie waarbij speelt en wie er eventueel bereid zullen zijn om met jou in het diepe te springen. Leg contacten, networken, maak vrienden.

De enige mensen die mogelijk op jouw advertenties reageren vallen onder de groep 'WAT MOT IK HIER NOU WEER MEE?!?!?!?!'.
Ga alle sessies langs dus en leer je omgeving kennen.

Ik hoop voor je dat het gaat lukken. Niets is zo frustrerend om vol goede ideeën te lopen, maar daar vervolgens niets mee kunnen doen. Ik ben daar ook geweest.

SUCCES! :)

fretboardtoash
4 maart 2007, 20:49
je meent 't ik was vandaag bij m'n(enige op 't moment) band en ineens kwam die hele galbak eruit. dat ie toch eigenlijk wel dit vond en de drummer wast ook eigenlijk wel met m eens. nou had ik dit gelukkig al mijlenver zien aankomen en ook al verteld van jongens je zoekt t maar uit ik steek hier al een paar weken helemaal geen aandacht in. dus nou zit ik helemaal zonder band:( 't is verschikkelijk lastig om goeie muzikanten te vinden en als je ze eenmaal hebt dan blijken ze ineens een leven te hebben, ja !#%$^#@%$.
nou allemaal heel flauw maar nou moet ik dus weer op zoek

Rinze
4 maart 2007, 21:26
Ben ook al een hele tijd op zoek, nou zit ik op dit moment met een hernia dus heeft het niet echt haast, maar toch. Advertenties zetten ben ik inderdaad helemaal klaar mee, het levert in ieder geval niet op wat ik zoek. Ik kreeg vooral reakties uit de cover- en blueshoek en dat zoek ik niet, had ik ook aangegeven.

Ik denk dat Vulva gelijk heeft dat je de scene in moet en contacten moet leggen. Toen ik nog in Groningen woonde was het ook nooit een probleem, dan kende je het arsenaal aan potentiële bandleden uit je hoofd. Op het platteland is het moeilijker, de muzieksmaak is hier ook conservatiever (normaal heb ik niks tegen blues hoor, maar ik word zo langzamerhand wel doodziek van al die bluestoestanden hier in de buurt).

De mensen die op de advertenties zetten en erop reageren doen dat omdat het op een andere manier niet lukt of omdat het makkelijk lijkt. Vaak ook omdat ze geen deel meer uitmaken van de aktieve muzikantenclub of omdat er geen scene is waar ze wonen. Maar goed: binnenkort maar weer eens naar concerten in Groningen, dan zien we wel weer verder.