PDA

View Full Version : podxt-input en m-audio output in cubase



marc_olly
17 februari 2006, 21:25
ik heb een Maudio geluidkaart en een POD XT. De xt verbind ik via USB en wil ik als bron gebruiken. Weergeven doe ik via de MAudio.

Op een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om de pod als input te gebruiken en de kaart voor out. het is of de een of ander...

suggesties iemand ???

harrie-beton
18 februari 2006, 01:30
Veel digitale apparaten kunnen niet opnemen en dit weergeven tegelijk via een ander apparaat. Tijdens het opnemen van een PODXT via USB hoor je alleen het gitaar geluid uit podxt.

Tijdens gewoon playback hoor je de m-audio wel te werken.

Om deze (en meer redenen) heb ik een klein mengtafeltje bij mijn pc.


nb Digitale video camera's hebben dit weergave probleem ook..
Tijdens het binnenhalen van digitale video hoor ik geen geluid.
In de uiteindelijke AVI is wel geluid natuurlijk.

marc_olly
18 februari 2006, 11:27
Maar ik zie de meters in cubase ook niet uitslaan.
Het probleem zit in de instellingen van de drivers of cubase, ik kan gewoon niet 1 apparaat selecteren om als input te dienen, pod, en een ander oom weer te geven (m-audiokaart).

Ik ga nog wel even prutsen.

Thanks,

Globetrotter
23 februari 2006, 12:14
Hoi!

Ik werk met Cubase en de POD XT en een Tascam US122. Als je die apparaten wil gebruiken met Cubase, dan moet je bij settings in Cubase de Asio Driver omschakelen naar het toestel dat je wil gebruiken. Nuja, ik werk hoofdzakelijk op Mac, maar heb net gezien dat dit op PC ook wel lukt. Klik bovenaan op Devices, dan Device setup en dan bij VST Multitrack de Asio Driver omschakelen naar POD XT. Werkt bij mij altijd, maja, das Mac natuurlijk hé ;) ;) ;)
Hopelijk werkt 't nu!
Groeten,

Bart